Ahogy mondod! A te döntésed, hogy mikor, milyen körülmények között előzöl meg valamit. Nem kell mindig egyből utánam jönnöd. De a szezon vége felé elég jó döntéseket hoztál.
Visszatérve a hölgy kérdésére: ha jó sok pénze van, vegyen idomos kisköbcentist, ha kevesebb a lóvé, és elbír a 200 kg-val, nézegesse a GS500-asokat, ill azt a kategóriát. Egy apriliát pedig csak akkor, ha az össze pénzét szeretné kidobni az ablakon, és naponta hajat/ruhát mosni. Mert 1) büdös a motor, 2) üzemórás a motor kábé, akármilyen évjáratról van is szó 3) senki soha nem venne hölgytől RS125-öst...
Nem tudom, engem biztosan nem bírna rá senki se, sem a nyelezésre + veszélyes előzésre + sem nem a megfelelő ruhában történő motorozásra. Ha a gyorsabbak menni akarnak menjenek, biztosan kell legalább 100db IQ, hogy a havert aki lassabb, ne hagyják hátra. Vagy megint én vagyok az outsider?
Babulu
ahogy mondod.. én speciál 27 éve koptatom az aszfaltot és a homokot mégis földre kerülök min. 2-3 alkalommal betonon egy szezon alatt nem is számolva a homokot.....
Nah erre csak azt tudom mondani, hogy a legtapasztaltabb pilótáknak is elég 1 mp agyi rövid zárlat és már meg is van a baj! És nem csak motorozás közben...
Hát jah, hiába fejben dől el a dolog, ha az ember még tapasztalatlan, hiába tudja, hogyan kéne csinálni, bizony hibázhat. Emberek vagyunk, bizony, tévedhetünk. Én is bő egy hete olyan szépet zakóztam robogóval, öröm volt nézni... Mondjuk csak a tükröm bánta, meg egy zúzódás lett a lábamon, de hasznos tanulság volt. Hiába tudtam pontosan, hogy nem szabad mocival a sáv közepén menni, pár úttest közepén kolbászoló gyalogos elvonta a figyelmem, középre tévedtem, és éppcsak hozzáértem a fékhez, már csúszott is ki alólam a moci eleje. Hideg nap volt, épp pár csepp eső után éjjel, valószínüleg egy olajfolt volt, esélyem sem volt megfogni... Pedig elkerülhettem volna, ha kicsit tapasztaltabb vagyok.
Amúgy meg visszatérve a fejben dől el dologra. Barátnőm CBR 125-el kezdett. 3 év alatt beletett 3000 km-ert. Majd bekerült egy olyan társaságba, ahol csak 600-as meg 1000-es sportgépekkel közlekedtek, mondanom se kell állat módjára. Persze ő nem tudta tartani a tempót, mindig lemaradt stb. Vett hitelre 1 Hannspree CBR600RR-t, amiben kb 1500 km volt. Első héten megvolt neki a 200, majd a 2. héten összecsukta a vasat. Miért? Mert a fiúk nem várták meg, ment utánuk. Hol? Kanyarba, emelkedőn a dupla záróvonalon át (Hungáriáról az M3-ra a Stadion felől) Slussz poén, hogy még fel sem volt öltözve rendesen, de mázlijára semmi baja se lett, pedig kiütötte a szembejövő Honda futóművét. Motorra rá lett költve vagy fél milla és így is 1 tákolmány! Jah és most már vett 1 bőrruhát... Pedig alapvetően egy normális csajszi
Aki idomosban gondolkodik azt tuti nem beszéled rá egy GS-re még az idomosra sem
Mellesleg a Hornet (CB600F) a maga 98 pacijával nem annyira kezdő (ugyebár a CBR butított blokkja van benne) bár a menetszél nagy akadály! Meg akkor már ennyi erővel XJ6, vagy ha erősebb kell akkor FZ6
Amúgy a GS azért ideális kezdő motor, mert elnyűhetetlen, olcsó (suzuki) és még kezes is. Mondjuk 200 kg, de viszonylag alacsony.
Amúgy még a 600-as Monster se éppen rossz
Én nem feledkeznék meg a japán beles képekről (ha kifogsz jót) cbr250, 400, fjr 400 (asszem így hívják a régi kis fézert) vagy 400-as Bandit, CB400
A felsorolt motorokkal alapvetően egyetértek, de azt se felejtsük el, hogy ezek mind túragépek. (A 250-es ninja is!)
Ellenben az aprilia sportgép. Nagy fordulókör, tankrafekvős üléspozíció meg hasonlók. Inkább a tanulómotoron tapasztalja meg, kell-e neki ilyen pozíciójú motor, vagy mégsem ez az, amire vágyott. Valaki megszereti, valaki megutálja ezt a pózt. Arról nem beszélve, hogy bizonyos izmoknak sem árt edződniük ezekhez a gépekhez, ha nem akarsz csuklótörést szenvedni. (Tudniillik ezeken a gépeken nem a csuklódon támaszkodsz, hanem a térdeddel/hátaddal tartod magad a tank felett, ami szintén gyakorlást, megszokást és megfelelő erőnlétet igényel.)
Ezért gondolom az apriliát optimálisabb kezdőmotornak egy CBR600 előtt.
Az én véleményem az, hogy a 2T-t 2010-ben el kell felejteni. Ami neked kell az vagy egy 250-es vas. Ninja 250, persze csak ha sok pénzed van. Amit viszont szívből tanácsolok, az egy olyan NAKED bike, aminek véletlenül sincs félidomja, annyi sem. Esésnél ezek törnek, karcolódnak, matricák horzsolódnak. Szóval szumma szummárum, egy GS500-as kell neked, vagy egy ER5/6n, CBF500, CB600F. Persze ha nem ilyedsz meg 200 kiló tömény élvezettől.
Ha lenyomtál vele/ük 5-8-10.000 km-t, lehet váltani CBR600RR-re.
Így van, 2T és poweres. Mint tudjuk, minden motor fogyasztása leginkább a jobbkezünktől függ. Ha nem powerezünk, akkor is simán lehet vele lendületesen haladni városi forgalomban, és akkor néhány tiltott zónás előzéssel is tartható a 4-5L, igaz, a fun faktor nem olyan nagy. Ebben sokkal jobb egy új, 4T-s motor, kevesebb a fogyasztás, tisztább üzem, de egy fele ilyen masszív felépítésű is jóval drágább. Autópályán is csak alig több az étvágy, a folyamatos powerezést ellensúlyozza a nagy sebesség. A végsebesség stimmel, erőben is a hornet magassága, ha nem az új, agyonfojtott verziót veszed (2008-tól asszem) akkor 34 paci áll rendelkezésre.
Ami nagy előnye szerintem, hogy egy vérbeli kisköbcentis sportvas, elég ha a masszív és gyönyörű alumínium vázra, hátsó lengőkarra, kitűnő fékekre, kitűnő fordított telókra gondolok. Árban is baráti, egy 2005 körüli megkímélt, kitűnő állapotú példányt bő 500 000Ft körül megkapni rendezett papírokkal.
Hm.. Az RS 125-ös aprilia 2 ütemű power szelepes vas. Ha úgy jársz vele ahogy kell megeszi a 7-8 litert (haveromnak volt). Mellesleg a 2 ütem miatt az kicsit lóerősebb is, olyan 170 körül van a vége, mint az én 250-es Hornetemnek. És amúgy olasz is meg drága is, és a fejed is leeszi
Egyetértek, ráadásul a legtöbb 250-es gép, amit láttam, elég alacsony üléspozíciójú, pláne a Honda VTR250... Nem kell egy év után cserélni, ha netán kimerészkednél a városból. Én robogóval szaladgálok, de nincs annál idegesítőbb, mikor tökig húzod a gázt, és csak imádkozni tudsz, gyorsulj már, gyorsulj már.... (Ez sík úton, bő 70-es tempóban, mikor már tolnának le a türelmetlen autósok...)
Vagy emelkedőn felfelé, hogy csak a szűk 60 legyen már meg....
Nem azt mondom, hogy nem lehet megélni egy 125-ös 4T gép 110-140Km/h-s végsebességével, de valahogy nem az igazi úgy használni. Egy ~30LE-s 250-essel viszont már kényelmesen lehet autópályázni is. Amúgy öcsémnek van egy 2005-ös 125-ös 2T aprilia RS-e, azt leszámítva, hogy füstöl, mint a gyárkémény és viszonylag sokat eszik (4-5L/100KM+olaj), kellemes moci nagyon, jól össze van rakva és szép is.
Ha valaki sportmotort keres, szvsz érdemes ezt is megnézni. Ha nem lenne kicsi a méreteimhez (2M vagyok) és nem füstölne ennyire, tuti ilyen mocit vennék. Képek öcsémnél: link
@nagy-Canga:
Köszi, már nézem is.
@Peeeti85:
Azért 2 év 50-es robogón sokmindenre megtanítja az embert, még ha akár észre sem veszi, azért minden előzmény nélkül ráülni egy vérbeli 600-as sportgépre, azért picit merész. Nem lehetetlen túlélni, tényleg fejben dől el, de nem mindegy, hogyha megijedsz, és rosszul cselekszel, akkor egy megbocsájtóbb 30LE-s 250-es gép, vagy egy brutál sportgép van alattad... Vagy ha véletlen húzol egy kövérebbet a 600-ason, észre sem veszed, és már brutál gyorsan mész, a 250-esnél több időd van észrevenni, hogy lassítani kéne már. De ez csak az én véleméynem.
olyan mind1.... úgyis agyban dől el az egész...
robogóztam egy 50 aprilliával 2 évig, aztán vettem egy fazer... aztán még mindíg élek...
Az a jó, ha félsz attól a 600-as Hondától.. mert akkor nyugodtan megveheted úgyis megbarátkoztok.
Hát én is kezdő vagyok, de semmiképpen sem kezdenék 125-el! Városban még csak-csak elég az a 10 pár paci, de aminek 120 körül van a vége... Ha mindenképpen sportos motort szeretnél, akkor ott a kis kawa ninja. De én nem ragaszkodnék annyira a sportgépekhez. Meg kell tanulni 1 csupasz vason és utána jöhetnek a hegyes gépek
Amúgy meg fel lehet ülni egyből a 600RR-re csak általában nincs meg az a kontroll, ami kell ahhoz, hogy ne csavarodj fel az első fára... de ha megvan ez a kontroll, elbírod a vasat, le is ér a lábad, akkor hajrá
Visszatérve a hölgy kérdésére: ha jó sok pénze van, vegyen idomos kisköbcentist, ha kevesebb a lóvé, és elbír a 200 kg-val, nézegesse a GS500-asokat, ill azt a kategóriát. Egy apriliát pedig csak akkor, ha az össze pénzét szeretné kidobni az ablakon, és naponta hajat/ruhát mosni. Mert 1) büdös a motor, 2) üzemórás a motor kábé, akármilyen évjáratról van is szó 3) senki soha nem venne hölgytől RS125-öst...
ahogy mondod.. én speciál 27 éve koptatom az aszfaltot és a homokot mégis földre kerülök min. 2-3 alkalommal betonon egy szezon alatt nem is számolva a homokot.....
erről beszéltem!
lassabban... csajsziról van szó!
Csak szépen lassan ahogy a csillag megy az égen.. ezt nálam sokkal de sokkal okosabb ember mondta!
Mellesleg a Hornet (CB600F) a maga 98 pacijával nem annyira kezdő (ugyebár a CBR butított blokkja van benne) bár a menetszél nagy akadály! Meg akkor már ennyi erővel XJ6, vagy ha erősebb kell akkor FZ6
Amúgy a GS azért ideális kezdő motor, mert elnyűhetetlen, olcsó (suzuki) és még kezes is. Mondjuk 200 kg, de viszonylag alacsony.
Amúgy még a 600-as Monster se éppen rossz
Én nem feledkeznék meg a japán beles képekről (ha kifogsz jót) cbr250, 400, fjr 400 (asszem így hívják a régi kis fézert) vagy 400-as Bandit, CB400
Ellenben az aprilia sportgép. Nagy fordulókör, tankrafekvős üléspozíció meg hasonlók. Inkább a tanulómotoron tapasztalja meg, kell-e neki ilyen pozíciójú motor, vagy mégsem ez az, amire vágyott. Valaki megszereti, valaki megutálja ezt a pózt. Arról nem beszélve, hogy bizonyos izmoknak sem árt edződniük ezekhez a gépekhez, ha nem akarsz csuklótörést szenvedni. (Tudniillik ezeken a gépeken nem a csuklódon támaszkodsz, hanem a térdeddel/hátaddal tartod magad a tank felett, ami szintén gyakorlást, megszokást és megfelelő erőnlétet igényel.)
Ezért gondolom az apriliát optimálisabb kezdőmotornak egy CBR600 előtt.
Ha lenyomtál vele/ük 5-8-10.000 km-t, lehet váltani CBR600RR-re.
Have fun, be careful.
Ami nagy előnye szerintem, hogy egy vérbeli kisköbcentis sportvas, elég ha a masszív és gyönyörű alumínium vázra, hátsó lengőkarra, kitűnő fékekre, kitűnő fordított telókra gondolok. Árban is baráti, egy 2005 körüli megkímélt, kitűnő állapotú példányt bő 500 000Ft körül megkapni rendezett papírokkal.
Szép fekete,nekem tetszik.
5 évvel a jogsiszerzés után, nulla rutinnal megvettem az ezres SV-m, ami mögött immáron boldog 10.000km van és minden percét élvezem
fejben dől el a dolog...
igaz, kezdetben 60-nal mertem csak menni és engedtem el a fehér astra-sokat, de megköszönték
http://www.agomotors.hu/websho...
Nem tudjátok milett a Mai GP Moto2 eredménye?:)
Koszonom szepen a jo tanacsokat!Sokat segitettetek!
Vagy emelkedőn felfelé, hogy csak a szűk 60 legyen már meg....
Nem azt mondom, hogy nem lehet megélni egy 125-ös 4T gép 110-140Km/h-s végsebességével, de valahogy nem az igazi úgy használni. Egy ~30LE-s 250-essel viszont már kényelmesen lehet autópályázni is. Amúgy öcsémnek van egy 2005-ös 125-ös 2T aprilia RS-e, azt leszámítva, hogy füstöl, mint a gyárkémény és viszonylag sokat eszik (4-5L/100KM+olaj), kellemes moci nagyon, jól össze van rakva és szép is.
Ha valaki sportmotort keres, szvsz érdemes ezt is megnézni. Ha nem lenne kicsi a méreteimhez (2M vagyok) és nem füstölne ennyire, tuti ilyen mocit vennék. Képek öcsémnél: link
@nagy-Canga:
Köszi, már nézem is.
@Peeeti85:
Azért 2 év 50-es robogón sokmindenre megtanítja az embert, még ha akár észre sem veszi, azért minden előzmény nélkül ráülni egy vérbeli 600-as sportgépre, azért picit merész. Nem lehetetlen túlélni, tényleg fejben dől el, de nem mindegy, hogyha megijedsz, és rosszul cselekszel, akkor egy megbocsájtóbb 30LE-s 250-es gép, vagy egy brutál sportgép van alattad... Vagy ha véletlen húzol egy kövérebbet a 600-ason, észre sem veszed, és már brutál gyorsan mész, a 250-esnél több időd van észrevenni, hogy lassítani kéne már. De ez csak az én véleméynem.
robogóztam egy 50 aprilliával 2 évig, aztán vettem egy fazer... aztán még mindíg élek...
Az a jó, ha félsz attól a 600-as Hondától.. mert akkor nyugodtan megveheted úgyis megbarátkoztok.
Amúgy meg fel lehet ülni egyből a 600RR-re csak általában nincs meg az a kontroll, ami kell ahhoz, hogy ne csavarodj fel az első fára... de ha megvan ez a kontroll, elbírod a vasat, le is ér a lábad, akkor hajrá