Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nagyjából kész a gép! egy kis finomítás maradt az index elektronikán és kész. Sajnos úgy tűnik ,hogy ez a berúgó szerekezet a hosszas esztergálgatás, perselyek készítése, minden optimálisra hézagolása után sem oldódott meg. Ezen típus berúgószerkezete szerintem szánalmas minőségű-felépítésű. Kár volt ezeknek a B***KNAk így túlbonyolítani, ha ezt tudom előre akkor, visszautazok az időben és elküldök a japiknak egy simsont ,hogy annak a berúgóját másolják le! / ha már úgy is mindent másolnak/

Na de azért szeretem a DT-t...
Íme:
Szerintem nem lesz több 10000rpm-en se...mikor mi mértük,én rárugtam 10 körül volt,110kg barátom ráugrott nem volt 11...tovább nem is ment
igaz ez simson volt(valami 70-es gépállat)

Off: GI vs Karika vita...

GI-t a simsonklub-ról "ismerem" ő nagyon benne van ezekbe a tuningokaba,stb ő ezt csinálja,tuti hogy ért a 2t-hez...viszont Karika is...ő pedig ahogy elnéztem rengeteget segít itt,sőt ez is a szakmája,de nem a kiöregedett 2t-k...erre már külön rá kell állni valakinek szerintem(vagy sok Trabant,Wartburgot javíttatnak még? )

én érdemben nemtudok hozzászólni,de azért is végigolvastatom ezt a rész egy jelenleg is működő szervízessel(auto-motor simsontól audi-ig)
Ez már egy régi kép.....a múlt.
Ha tényleg érdekel, kompresszióhiány miatt volt a leégés, és a dugattyú mindkét oldalán ugyanolyan mértékben, a gyűrűk tömítetlensége miatt.
Ebben különbözünk...én mérek gyűrűhézagot, hengerovalitást, dugattyúátmérőt...
Ezek alapján döntök a generál szükségességéről.
/ Amúgy felsőgenerál lett a vége../
Egy kérdés úgy mindenkinek.:
Ha kompressziót mérek, és nem olyan erővel rúgom meg a berúgókart, akkor sokak szerint keveset mér!
Viszont ha egy benga állat vagyok és iszonyatosat rá tudok rúgni több lesz az eredmény-sokak szerint...
Akkor hány Bar kompressziót fogok mérni 10000 Rpm fordulaton?
Egyébként pl az ominózus hengernél pl kiváncsi lennék, hogy egy erős rárugással mekkora nyomást mérnél benne, mert szerintem tudnál jót. Úgy ,hogy a hengerben is megvan gyakorlatilag a ragadásnyom, minimum egy hónolás ráférne, nyomásra pedig ilyen kis ragadásnál, főleg ha a hengerfalra nem kenődött fel a dugó, akkor sanszosan jót mérnél. Pedig hiba van a technikában.
Neked. A DT képeid között látható egy dugattyú, ami csúnyán le van égve egyik oldalt, derékszögelési vagy hengerpozicionálási hiba miatt. Illetve szívóoldalon ragadási nyom látható, érdekelne hogy körkörös-e a ragadás vagy csak szívóoldalon.
Ezt a hsz-t kinek írtad?
Te a hengerben nem a kompresszióviszonyt méred, hanem a nyomást! Az előbbit számolni lehet és nem kavarandó a kettő.
Látom te is versenyzel, képekből ítélve jól küldheted.
Szerintem maradjunk annyiban, hogy aki akarja, méregesse, aki meg nem az nem.
Ebből így nincs vita, csak az volt nekem kicsit fura, hogy én csak segiteni akartam, hogy sok értelme nincs, aztán egyből le lettem ugatva, hogy nem értek hozzá.
Lehet, hogy fiatal vagyok, de azért jó pár dologgal tisztába vagyok 2t ügyben.
ha segiteni kell a fórumon, én próbálok, remélem sok sikerrel, de ha én szorulok segitségre, ti is segitsetek.
Ez igy korrekt, nem?
szép Napot!
gyújtás rajt volt?
najó, csak vicceltem.
Nem ázott be? esetleg gyertyacsere?
ha egyik napról a másikra történt, mindenféle előjel nélkül, lehet hogy szétcsúszott valami stekker.
Nem javitottál rajta valamit, és azóta nem jó?
hello! ma reggel nembírtam beinditani a dt-t,és átnéztem többször is de nemtudom milett vele. nincs szikra... ötletek?
Pfúú,ezekkel,ne állj le vitatkozni,szemellenzős gyerek-agyúak Ez az Ő topikuk,mit keresel te itt? Majd jön nemsoká ez a duma is
A motorod képeit megnéztem, a hajtókarnak rossz volt a derékszögelése vagy rosszul, nem volt pozicionálva a henger.
Kipuoldalon is ragadt a dugó?
4t sokkal jobban adja a valóságos geometriait. De majd ha mérsz 2t-n, akkor meglátod úgyis. Mert úgyis tapasztalt vagy, más meg csak a googleból olvassa. Nemtom ezel kit akartál megsérteni, de mókás. :)
Meglepődnél, ha tudnád, hogy egy éles 2t motornak, magas kipufogónyílással milyen kicsi kompressziója van, ha már 6 barnál tartunk. Geometriai persze normális, sőt 4t-hez mérten még nagy is.
Eleve ott már széles préssáv sem lehet a túl nagy préssebesség miatt, illetve présmagasságnak is kellően nagynak kell lennie.
Dehogy akarok sértegetni. Egyébként jogos, lehet hogy kicsit túlreagáltam a dolgot. Mindenesetre katalógusok olyan szempontból sem szoktak jók lenni, hogy némelyiknél geometriairól írnak, némelyiknél japánról, közben ezt nem jegyzik.
No mindegy, én lezártam a témát.
Autószerelős dolog miatt, meg bocsánat egyrészről, de itt mérnöki végzettséggel sem érdemes példálózni, doktori címeket is az iskolákat támogató cégvezetőknek osztogatják, szóval inkább ne.Nap mint nap melóm folytán autószervizekbe járok és súlyos dolgokat tapasztalok. Ok, hogy erre a témára ugrok kicsit, emiatt karika760120-tól is bocsánatot kérnék. De szerintem nem kell atomfizikusi végzettség azt belátni, hogy 2t motornál messzemenő következtetést nemigazán lehet ebből levonni.
Grat a géphez, jól néz ki a gépsárkány!
még mindig a nyomást méritek?
igaz én 4t gépen mértem legutóbb, és berúgóson
amikor nem teljes erőből rugdaltam 9,7 bar lett, amikor rugdostam izomból akkor meg 9,9
szóval sokat nem számít az erő, ha rendesen csináljuk
de ha pl egy buzifelvonulásról kértem volna meg egy festett körmű béluskát rugdosni, az lehet kisebb értékkel áldott volna meg

lassan forgatva meg mind ereszt, még a 14 bar-os 16v-s autóm is lassan átforgatom kézzel a főtengelyt ha nincs rajta a vezérműszíj, pedig a szíjtárcsa átmérő nincs 15 centi
ilyen 6 bar nyomás még uazoknak elmegy, de motornak.......
aztán részemről ennyi ez ügyben, aki meg a google-val mér nyomást az még futhat pár kört
Ja ! És még valami! Kérdezem ÉN miért van minden motor típusnak megadva kompresszió viszony? Ha nem azért hogy a motorszerelők(mivel nem mindenkinek van mérő műszere) rátudjanak mérni és viszonyítani a gyári megadott adathoz. Ha nem így lenne akkor nem írnák bele a service manual-ba És pl: ha a gyári adat 7 bar és az enyémbe kb 6.2 van akkor nem hiszem hogy egyből szétszedi mindenki csak megnyugvásként rámért hogy hmmmm... még ezt a szezont kibírom vele Ja és én csak egy asztalos vagyok, és szerintem eddig nem fogott ki rajtam egy motor sem ,legyen az 2T vagy 4T
GI! Te most sértegetni jöttél ide ,vagy valami újat szeretnél mondani a fórumozóknak? Elhiszem hogy vágod a szakirodalmat ,de itt egy egyszerű kompressziómérésről volt szó(megnyugvásként).Gondolod hogy majd vásárlás előtt nekiállok matekozni a tulaj előtt, hogy kiszámoljam a Japán kompressziót?! Szállj le a földre ez nem tuning fórum, hanem YAMAHA DT ! És itt kevés mérnök van hogy tisztában legyen a 2T alap működésével Itt még azt is napokig vitatjuk hogy ki milyen olajat rakott a váltóba Szóval nem kell bonyolítani az amúgy is bonyolult világot És ne streszelj az autószerelők miatt!
Babika!: Ha visszaolvasok kiderül ,hogy nem cáfoltál hanem kérdeztél(önindító nélkül hogy mér kompressziót?) és ez különbség! Ráadásul senki nem nézett hülyének
Egyik keskeny préssávú forgós motort mikor csináltam volt a tervezett japán kompressziója 7 körül. 195 körüli kipunyílással. Namost ezen 1 gyűrűs dugó volt, de úgy észzel rárugva is tudtam 11 bart kihozni belőle, bár az lófing.
Egy másikat utcára készítettem, az eleve kétgyűrűs, csak 168 fokos kipunyílása volt, vicces 15ös értékeket is tudtam produkálni, pedig közelében nem volt a tervezett, mért valós értéknek.
Sajnos a 2t ilyen. 4t is, csak nem annyira.
Nyilván abban igazad van, hogy ha kigurítassz két dt-t egymásmellé, ami csont gyári, akkor kompresszióteszterrel rámérve lehet látni a kettő között a difit.
De ehhez ugyanúgy kell rárugni, kell két ugyanolyan motor, mert lehet az egyik kopott, a másiknak meg tömítetlenségi gondjai vannak és azért mutat ugyanannyit vagy éppen hiába kopott, azért annyira jó, mert a kioufogónyílás elvan tömődve koksszal mert record2t-t használt a tag.
Ne vedd sértésnek, de őszintén szólva számomra súlyos és megdöbbentő, hogy a kétütemű motor alapfogalmaival nincs tisztában felnőtt korban lévő autószerelő.
Magyar szakirodalmakban is olvashatsz róla, de kb a graham bell féle kétüteműről szóló könyv is ezzel indít.
Hossz és furatmérő, ürtartalom mérő műszerrel könnyen megmérheted a geometriait.
11es kompresszió rotyogóban? Na látod pont erről beszélek, abban tutira nincs akkora japán kompresszió, mégis jóval fölé mértél. Béla meg rárug, mert gyengébben tud rárugni akkor lesz belőle újra 6-os, Ottónál meg 13as. És hasonlíthatod a referenciáidhoz.

Nyilván ha reszelünk itt ott, akkoris tervezett kompressziót fogunk kapni, mivel a beállítjuk a préssebességet és a sűrítést is. Nem tanyatuningról van szó. :)
Köszönöm szépen...
Amúgy ez mindegyik szakmára illik amit elmondtál, hogy a tanulók többsége melegedni jár oda.
Csak most kicsit megváltozott a helyzet.
Szakmunkásnak már senki nem tanul....Sok emberrel beszélgetek itt, mindenkit felveszek msn-re, nem válogatok.
Nagy része közgazdász, informatikus (kíváncsi lennék ez milyen ág?) jogász, mérnök stb...
De tudod, lehet egy józan paraszti gondolkodású ember előbb megjavítja a gépedet, mint egy olyan, aki csak elméleti síkon van a toppon.
Ez tapasztalat...
Kíváncsi leszek 10 év múlva ki fog gépeket javítani, ha kihalnak a szakmunkások....ez meg az én véleményem, és inkább ez a szomorú
Megnéztem a videót, ez egy 4 hengeres V elrendezésű motor, ha jól láttam, turbó vagy feltöltőkompresszorral ellátva.
Itt ezért kell a csökkentett kompresszió!
Nyomás alatt terhelésen ezeknél eléri a 13-15 Bart is...
De amit mérni tudsz, az csak a csökkentett 8-9 Bar...
Ebbe felesleges mélyebben belemenni, ez nem az a fórum...