Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Japán vezérlést sehol nem találtam.....nem azt jelenti hogy nem létezik.
Viszont nem a japánok kezdtek el először 2T motorokat gyártani hanem az olaszok....lásd: Vespa
"kipuoldalról meg komoly mértékben tud nyomást létrehozni egy jól méretezett cső."
Nem tudom te milyen sulit végeztél, hogy lefikázol egy embert "sima autószerelő" végzettséggel.
Én nem tettem...
1.: én nem állítanék ilyet a helyedben, amit belinkeltem ha konyítasz hozzá, erre te is rájöhettél volna, semmi köze a valósághoz.
Hogy 2 féle kompressziót mérünk?
Kíváncsi lennék, hogy a geometriait hogy méred meg?
2.: ezek a motorok általában nem reszelt vasak!
Van egy gyári kompresszió amit ír a gyár, és ha mérsz ez viszonyítási alapot adhat. Nem írta senki azt, hogy ettől még 100%-os a motorod, vagy tök kuka.
Főleg ezeknél a motoroknál, ahol membránvezérelt az elősűrítési ütem, és nem pedig a dugattyú szoknyája vezérli. "R" széria.
Ergo.: ha kisebb a kompressziód, illik a membránlapok állapotát ellenőrizni, mielőtt szétrántod a motort.
A kompressziómérésnek a lényege ugyanaz mint a 4T-nél, és ugyanakkora kompressziót is kapsz megközelítőleg.
Erre példa.:
A robogómon, mikor megvettem 6 Baros kompressziót mértem.
Óriási gyűrűhézagokkal, és dugattyúkopással.
(értelmezésem szerint, te ilyenkor nem újítanád fel a motort, hanem reszelnénk itt-ott, kicsit nagyobb elősűrítés, és kész...)
Mellékesen megjegyzem a motornak füllel hallható hangja, nem volt! Gondolom a kis kompresszió miatt.
Felújítás után mért kompresszió, (igaz 70-es szettet kapott az 50 helyett,-bár ez lényegtelen, mert a felömlőcsatornák mérete, és magassága egyezett a gyárival..) 11 Bar lett.
A motor érezhetően jóval erősebb lett, aminek a te látószögedből levágva semmi értelme...nyugi
Ha motorvásárlásra adja az ember a fejét, semelyik eladó nem fogja neki lerántani a hengert hogy alaposan szemügyre vegye, meg nézegesse, hanem elküld a halál fa...
Jah egy kérdés..:-ha van egy kopott motorod, és változtatsz a nyitásokon, megreszelgeted kicsit itt ott, nagyobb kompressziót fogsz kapni? Mert sajna a gyűrűk között akkor is ott lesz az óriási hézag amin elszökik a kompresszió....
Most minden autószerelő társam nevében beszéltem...
Adatlapodon van még ki nem töltetlen rész, ha már ölre mész legyen benned gerinc...
Szép napot...
Én most járok "közlekedés" szakra, 19-en vagyunk abból 1 lány aki úgy került oda mert kirúgták az előző sulijából, marad 18 fiú abból a 18 fiúból 3azért van itt mert az osztálytársa is itt van és a maradék 15-böl kb 7-8 ember az akit tényleg érdekel a dolog... (jegyzem meg engem érdekel a szakma )
csak blokkom van már
kézvédő kellene, utaslábtartó,üléshuzat,kilométeróra spirál.
Ezek vannak?árban mennyi lenne?
nekem van minden blokkalkatrészem mi kell komplett berugos blokkot adok 40 ért
30 512 9874
nos elöször is nem értek a kompreszio mérés lényegére vagy használatára de abban tuti igaza van

"GI"-nek hogy Magyarországon azzal példálózni, hogy autószerelő, autószerelő iskola.. szerintem maximum mosolyt csal mások arcára. :)"

és ez sajana elég felháborító mert ugye 1 osztályba vannak kb-30-an és abbol 5 embert ha érdekel a szakma a többi csak melegedn jár oda és sajnos szinte minden szakmánál így van ,Én most tanulom a 2. szakmám és ot is a felét ha érdekli
Hát ez az én véleményem.
Ma is tanultam valamit, köszi hogy elmondtad
na, ennyire én sem vágom, de azért a lényege ugyanaz, hogy mint mondtam, berugókaros 2t-nél nincs értelme kompressziót méregetni.
Inkább jobb fülelni, kipróbálni, esetleg lehúzni a hengert, méregetni.
és akkor még én kapom meg, hogy hagyjuk, mert nem értek hozzá..Na ezért mondtam, hogy mindegy.
Jó éjt nektek!
Kétütemű motoroknál két féle kompressziót jegyzünk.
Az egyik az úgynevezett geometriai. Ami az égéstér térfogatából, illetve a hengerürtartalomból jön. Ezt számoljuk négyütemű motoroknál is. 2t-nél ez is számít, de lefog merülni a laptopom.. úgyhogy gyors leszek.
Viszont 2t-nél méglényegesebb az úgynevezett japán kompresszió.
Ez az égéstér térfogatát veszi alapul, illetve a henger kipufogónyílás feletti térfogatát. Értelem szerűen egy 2t motor itt zárt és efelett tud statikusan sűríteni.
De 2t alúlról is kap elősűrítést, és ugye a karterba betud sűríteniegy jól hangolt szívórész is, kipuoldalról meg komoly mértékben tud nyomást létrehozni egy jól méretezett cső. Ezért nem éppen egyszerű a helyzet.
Nem értek ilyen szinten a motorokhoz, viszont google-t tudok használni, és magyarul semmit nem találtam a japán kompresszióról, angolul is csak ennyi volt:
http://www.youtube.com/watch?v...
Erre gondolsz?
És tőlem max elfelejtheted az önkontrollt, de ha gondolod, akkor nyugodtan cáfolj meg, szigorúan szakmailag. Légyszi ne erős matekkal, mert a differenciál egyenletek már nem mennek annyira. :)
Magyarországon azzal példálózni, hogy autószerelő, autószerelő iskola.. szerintem maximum mosolyt csal mások arcára. :)
Mindenesetre abban azért megnyugtatlak, hogy nincs igazad.
Alattad irták, hogy mért irtam azt, hogy feltételezés.
De télleg mindegy, ki mit gondol, csinál, amig nem az én motorommal teszi.Bár egy kompresszióméréstől nem lenne baja, de értelme sem lenne.
Ez nem feltételezés!
Ezt az autószerelő suliban tanítják!
A feltételezés szónak a fogalma után olvass a googleban.
Ez CSAK a te látószögedből "feltételezés"....
( most majdnem írtam csúnyákat, de inkább kitöröltem...ÖNKONTROLL)
Jah ezt én is itt tanultam...
Arra akarnak kilyukadni, hogy kompressziómérés sokmindenre nem való.
Még négyütemű motoroknál sem, mivel egyrészt ott is van összenyitás, illetve nyomáshullámok menet közben dinamikusan ébrednek. Többhengeres motornál valóban jó összehasonlító alap, vagy éppen egy gyári referencia értékhez, de nem sok mindenre való ezen kívül.
2t motornál egyértelműen mégjobban számít az, hogy úgymond statikusan vagy dinamikusan vizsgáljuk a helyzetet, mivel egyrészt elő is sűrít a motor, másrészt egy jól tervezett rezsődezső a rezonáns fordulaton akár 2 bar fölötti nyomáshullámot is kelthet. Naszóval emiatt messzemenő következtetést nem éppen lehet levonni belőle.
De egyébként a nagy mágusok ha már ennyire rutinosak igazán kiköbölhetnék az égésterüket, megnézhetnék a kipufogónyílás magasságát, ezálltal kiszámolhatnánk a japán kompressziót, persze ha már tudják mi az, mivel ugye statikusan nézve a 2t motor japánt sűrít, nem pedig geometriai kompressziót. De a lényeg az, hogy ha utána ráteszik a kompressziómérő cejgüket, akkor hétszentség, hogy nem a japán kompressziónak megfelelő értéket fognak mérni, hanem pl egy erős rugásnál nagyobbat.
Érdekes egy fórum ez, azok ugatnak le másokat, akiknek lövésük sincs egy belsőégésű motor működéséről, valaki mer szolni egy épeszűt és máris le van ugatva.
Köszönöm szépen, írok is neki!
motorkovacs@gmail.com
neki van mindenféle dt cucca, már beszereztem tőle mindenfélét
megbízható emberke
Okés, köszönöm mindenkinek a választ, maradjunk annyiban, hogy nem értek egyet, de elfogadom a feltételezéseteket.

Inkább mondjatok nekem egy emberkét, akinek vannak dt-hez alkatrészei.
mostmár lemondtam rola, nameg a DT is elado lesz lassan, nyáron legkésöbb megválok töle, ezért már nem érdemes rezot venni, a legnagyobb kiadásként a láncszettet terveztem be tavaszra meg olajcserét és kész
Beletekered a gyertya helyére a mérőórát és berakod egyesbe ,majd betolod a motor és megkapod az eredményt legyen az berúgós v, önindítós! Szerintem a rúgás erőssége mindegy ,minél több a mért eredmény annál jobb!
Ha pedig szar a henger vagy a gyűrű tökmindegy hogy mekkorát rúgsz a motoron attól nem lesz jobb az eredmény A mérés csak viszonyítási alap! következtetni lehet belőle hogy mennyi kraft van még a vasban! Annak idején a Simsonomon mértünk kompressziót és egyesben is megtoltuk mint állat ,és nem lett több az eredmény
Látom nagy vita kavarodott....
A kompressziómérés lényege, hogy megtudd milyen állapotban van a motorod felső "berendezése"..
Lényegtelen hogy egyhengeres vagy több!
A többhengeresnél is egyesével méred úgy gondolom. Csak ott viszonyíthatsz a többi hengerhez...
Ha pöppet ereszt a szimmering, az nem nagyban befolyásolja a kompressziót, amit felül sűrít össze..a szimm meg ugye alul van...
Megbontás nélkül, még mindíg ez az egyetlen járható út a hibakeresésre, ami egyben egyszerű is.
Addíg kell rúgni, rugdosni amíg maximálisan fel nem megy az óra, és már nem megy tovább.
/Hogy megértsétek, az órában van egy visszacsapó szelep, ami a legutolsó nyomást méri...ha nem rugdosod, nem megy vissza 0-ra/
Sajna még nem mértem meg, de lassan megteszem...
Mindenkinek jó éjt...
Köszi,köszi, köszi!
Legalább valaki kicsit vágja mit akarok...:)
igen ,ebben szerintem is van valami. ezen már én is gondolkodtam, hogy a kompressziómérés eredménye talán nagy mértékben függhet a 'rárúgás' erejétől, hirtelenségétől. Rosszul gondolom?

egyébként mit mondtok, hány bar-nak illik lennilye pl egy 80-asban? ,mert sztem holnap megmérem.
6 hónapba telt, mire tudtam hozatni Németből használtat, de megérte. Én is nagyon vágytam egy ilyenre a plussz lóerők, nameg a hangja miatt.