3,7dl rakj bele, azt még elbírja...
Légtelenítés.:
Függőleges telószáraknál, addíg nyomogatni le, s fel, amíg a szörcsögés meg nem szűnik!
Akkor a belső cső megtelik olajjal, légteleníti magát.
Ha alulról öntöd fel a gátlót, egyszerre nem veszi fel az előírt mennyiséget, csak a felét.
Akkor csavar vissza, és párszor megnyomogatva felszivattyúzzuk, az olajat a belső csőbe!
Utána elfektet, és mehet bele a maradék!
LÉGTELENÍTÉS UTÁN, MÁR NEM FEKTETJÜK EL A VILLASZÁRAT!
Ha olajos a szimmering és környéke, akkor előtte csere!
Sok sikert...
Meg nem értem hogy tudnak ekkora hasznot rárakni, mert egyszer kellett egy fordulatszám mérő meghajtó fogaskerék, azt 9 ért adtál volna, de leleményesen keresgéltem és az italmondo-tól megvettem 1500 ért xD
köszi szépen..ez jó magyarázat volt...de, hogy légtelenítsem? ja és még egy kérdés..gázbowden cserénél az olaj pumpán el állítódik az olaj adagolás? mert hallottam oylanról, hogy az új bowdennel is be kell állítani...
tudtommal az a telóólaj leeresztő csavar, ami a telószár alsó részén van, és a csavar feje hátrafelé áll.
Sok sikert, és a 80 lcII-be 366 ml olaj kell száranként!
Az első telókban csak a villaszárnál van 1-1 szimering? máshol nincs a telóban szimering? Amúgy jól elmagyaráztad, köszönet, csak am hol a leresztő savar rajta mert volt itt aki azt mondta, hogy fell a villa tetejénél :s Meg, hogy légtelenítsem? Monjuk faterom majd biztos tudja :-)
A teleszkóp.:
A teleszkóp áll egy külső házból és egy belső, vékonyabb csőből amiben a villaszár megy fel, le és a végén egy dugattyú van.
A dugattyún és a cső alján is szűkítő-szelepet találunk.
A belső csőnek, mindig tele kell lenni olajjal, a felesleges olajat a külső ház tárolja. Ha kevés az olaj, a belső cső fellevegősödik így kopogást hallani, és nem lesz rendes csillapítás!
Ha túl sok a beletöltött olaj, mikor a dugattyú kipréseli a külső házba a felesleget valszeg nem fér el, és rátámaszt a villaszáron elhelyezett szimmeringre. Ilyenkor keményebb a lengéscsillapítónk, viszont a villaszár-szimmering idő előtti romlásához vezethet.
Tehát tartsuk be a gyár által előírt mennyiséget!
Ha egy mód van rá, az olaj cserét érdemes kiszerelt villaszárakkal elvégezni, így feltölthető a leengedő csavarokon is.
Cserekor érdemes párszor megnyomogatni, ki-be a szárat, hogy kijöjjön a belső csőből is az olaj!
Feltöltés után ezt is légteleníteni kell!
És ha legalább kint van, ellenőrizhetjük a két l.csillapító egymáshoz képesti állapotát.
A keménységet sűrűbb olajjal érhetjük el!
Versenyautó gátlójába, én hykomol 80W-90-et raktam...(ott volt csillapítás!)
(Hú de szakszerű voltam...... )
Sok sikert mindenkinek....
Amúgy ha valakinek segít, akkor innen letölthető a dt 80 lc/lc2 szerelési és tájékoztató könyve, a kis képek alatt, csak annyi hogy német nyelven sajna!
én most 15w30-as repsolt vettem bele azt mondják ez nagyon jó...meg 5.1-es fékolaj és az eleje rendben is van..aztán utána rá a karbi meg össze kell rakni a bowdent a markolatot a légszűrőt és már megy is a gép...és el ment 30 ezer forintom pár apróságra...
nem az alsó csavarra gondoltam hanem a tetejére mert gyári adat szerint azt kell szétszedni és ott bele tölteni...ha már leeresztő lyuk akkor jobb a vákumos olajzó nekünk pont bele megy a csöve és fél perc alatt benne az olaj... sztem nem küszködök tovább...holnap lecserélem így..igaz a szimering is szarrá van már menve de ameddig bírja addig jó
szia! ha arra az also csavarokra gondolsz, akkor biztosan össze van rohadva! nekem a 2003as ugy be volt állva, hogy apám elvitte egy erösebb munkatársához és ketten tudták kitekerni, csak ilyenkor sanszos hogy beletörik a csavar, és akkor nagy a szopás... nem tudom mit szeretnél csinálni, nekem szimeringcsere volt, de ha esetleg csak olajat cserélnél, akkor azt ajánlom hogy az olajleeresztöt használd és amint leengedted szépen fecskendövel töltsd bele a ujat! a 80asomnál ez a modszer teljesen jol müködött
Köszönöm a segitséget.Mondjuk szoktam neki húzni rendesen.Te mit mondasz akkor a kettő közűl melyiket használjam vagy inkább vegyek egy ujjat?Ojat amijet te modtál.Köszi.
Jut eszembe, még mindig küszködök a villa szétszedésével. Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy hogy jön szét.Ahogy elmondták, úgy nem tudtam eddig szét szedni.Mondjuk nem lennék meglepődve ha össze lenne rohadva, mivel eddig minden csavar nehezen jött ki vagy csak úgy, ha sarokcsiszolóval levágtam a fejét.
A most jelen lévők közül sem tud senki segíteni? Már megbolondít.
Légtelenítés.:
Függőleges telószáraknál, addíg nyomogatni le, s fel, amíg a szörcsögés meg nem szűnik!
Akkor a belső cső megtelik olajjal, légteleníti magát.
Ha alulról öntöd fel a gátlót, egyszerre nem veszi fel az előírt mennyiséget, csak a felét.
Akkor csavar vissza, és párszor megnyomogatva felszivattyúzzuk, az olajat a belső csőbe!
Utána elfektet, és mehet bele a maradék!
LÉGTELENÍTÉS UTÁN, MÁR NEM FEKTETJÜK EL A VILLASZÁRAT!
Ha olajos a szimmering és környéke, akkor előtte csere!
Sok sikert...
kuplungbowden: 11.000 Ft
berúgó fogaskerék: 15.000 Ft
váltótengely: 32.000 Ft
Vicc kategória amilyen árakat tudnak mondani ezek a márkakereskedések! És ez nem csak Yamaha sajátosság, pl. a Nissan ugyan ez.
200ezer magyar forint!
Sok sikert, és a 80 lcII-be 366 ml olaj kell száranként!
A teleszkóp áll egy külső házból és egy belső, vékonyabb csőből amiben a villaszár megy fel, le és a végén egy dugattyú van.
A dugattyún és a cső alján is szűkítő-szelepet találunk.
A belső csőnek, mindig tele kell lenni olajjal, a felesleges olajat a külső ház tárolja. Ha kevés az olaj, a belső cső fellevegősödik így kopogást hallani, és nem lesz rendes csillapítás!
Ha túl sok a beletöltött olaj, mikor a dugattyú kipréseli a külső házba a felesleget valszeg nem fér el, és rátámaszt a villaszáron elhelyezett szimmeringre. Ilyenkor keményebb a lengéscsillapítónk, viszont a villaszár-szimmering idő előtti romlásához vezethet.
Tehát tartsuk be a gyár által előírt mennyiséget!
Ha egy mód van rá, az olaj cserét érdemes kiszerelt villaszárakkal elvégezni, így feltölthető a leengedő csavarokon is.
Cserekor érdemes párszor megnyomogatni, ki-be a szárat, hogy kijöjjön a belső csőből is az olaj!
Feltöltés után ezt is légteleníteni kell!
És ha legalább kint van, ellenőrizhetjük a két l.csillapító egymáshoz képesti állapotát.
A keménységet sűrűbb olajjal érhetjük el!
Versenyautó gátlójába, én hykomol 80W-90-et raktam...(ott volt csillapítás!)
(Hú de szakszerű voltam...... )
Sok sikert mindenkinek....
a mostaniba meg majdnem pont fél liter kellett
http://www.manualedereparatie....
A most jelen lévők közül sem tud senki segíteni? Már megbolondít.