ÜDV. mindenkinek érdeklődni szeretnék : kb 1 hónapja vettem egy YAMAHA DT (80ccm) és eddig semmi bajom nem volt vele tegnap jöttem haza és megállt ilyen durrogó hangja volt még szerencse hogy már majdnem itthon voltam, hazatoltam XD...
Indítanám be be is indul rendesen de nem pörög fel fúl és durrog ha a gázkart elengedem le is áll pedig jó volt az alapjárata is meg minden hidegen pár rúgásra melegen 1re maxx 2 rúgásra beindult nem tom mi lehet a baja a KARBURÁTORT is kitisztítottam vmi ötlet esetleg ?
Igen.
A Simson résvezérléses!
Míg a simónál a dugattyú vezérli mind a 4 ütemet, addíg a Dt-R-nél, a dugattyúra csak 3 ütem marad.
Szívás, elősűrítés, sűrítés, kipufogásra gondoltam.
Jó gondolkodtam.
Sejtem mire gondolsz.
Akkor ha felfogatok egy műanyagkannát a helyére még jobb lesz?
Nem kekeckedésből írtam...
Ezt amíóta robogózom, onnan tudom sok helyen használják.
Vákuumdob a neve, ugyanoda van kötve, a karbi és a membrán közé, vákuumcsövekkel!Itt kukucs...
Nem akarok vitatkozni, de nem a dugattyú zárja a szívó részt, hanem a membrámlapok. Gondolkozzunk egy kicsit...Tudom hogy valaki linkelt be egy képet, és magyarázatot róla régebben. De tök egyszerű, otthon is elvégezhető kísérlet:
-Légszűrőösszekötő pipa le, és a torokhoz tegyél egy izzó cigarettát.
A füst befelé fog menni, szakaszosan. Gázadásra is.
Gondolkozz, ha nem zár a membrán, és kinyitod a tolattyút, lefulladna a motor...
Relatíve semmi jelentősége nincs, hogy ott van -e az a doboz, vagy nincs.
Kicsit jobb lesz hirtelen gázadásra a reakció!
majdnem.......
az azért van hogy megőrizze a lendületet a levegő
szóval amikor a dugattyú zárja a szívó részt, akkor ebbe a tartályba megy az anyag
van ennek valami neve is de nem jut eszembe.......
Az egy vákuumdob.
Motorféknél feltölt, hirtelen gázadásra pedig abból nyeri a + keveréket.
Kiegyenlítődob, más néven gázreakciógyorsító. Ha nincs rajta, sem érzel különbséget, mivel ezek a motorok nincsenek annyira kihegyezve.
Korrekt a hozzászólásod, értem mit mondasz, de az nem baj ha felfele csal hiszen ez még hivatalos fordulatszámmérő műszerrel is egyeztettem és ha van eltérés akkor korrigálom így ne érts félre nem azért mondom de nem érdekel hogy csal hisz az úgy is kiderül és beállítom... ez még nincs befejezve, csak lesz jövőhéten.Egyébként az mindegy hogy 2 v. 4 ütemű nem?Hiszen a főtengely mind a kettőben ha 1000-et forog az ezer hisz ezt kell mérni.Van egy tippem mire gondolsz, arra hogy ott csak minden második főtengely fordulásra gyújt 2 üteműnél meg mindegyikre, ezt eddig még csak érzésre állítottam de majd a műszer megmondja a tuti és az lesz a biztos.
Ne érts félre, nem okoskodni akarok.
Néztem a vidit, s kicsit mintha csalna felfelé. Te tudod miből van az elektromos óra, és gondolom számoltál azzal is, míg a négyütem 2 főtengely fordulatra végez 1 munkát, addíg a 2 ütem fordulatonként egyet. Csak megjegyeztem, nem kell leharapni a fejem...
Széles utat...
az korrekt ár, én többre számitottam, mondjuk elöbb megvárnám még másik DT125R-re is készül, aztán ha teljesen ok, akkor vevö lennék rá szerintem, mert már régota halott a fordulatszámméröm és most hogy ujra van gyapotozva a kipufogo kevésbé "érzem" a fordulatot
kipuff nyit/csuk légszűrő nyit/csuk kisebb-nagyobb fúvóka csere
tömítések, szívótorok stb rendben
gyorsítófúvóka spriccel rendesen
de hirtelen gázhúzásra torpan nagyot
4t cagiva