azt elfelejtettem írni ,hogy még függ a gumitól is, mert szerintem az is nagyon tudja befolyásolni
egyébként szerintem nem érdemes a fogyasztás csökkentésén agyalni, mert akkor az ereje is csökkeni fog. és nekem tetszik hogy 60-ról még eléggé megindul és előzni is lehet. tuning: karbon lapos membrán
ja,és harckészen közel 1 mázsa vagyok(kabát,bukó,pisi ,kaki )
jó neketek hogy tudtok motorozni én még mindig nem hétfön megyek majd a rendörségre és elkezdik végre az ügyemet a karbi beálításos elmagyarázás elég jó még a hülye is fel tudja fogni hogy mi van(na jó a hülye nem de 1 normál emmber igen )
hát csak enyit akartam ja és még itt a jó idő szal motorozni motorozni motorozni
azt vettem észre a 80 LCII nél, hogy a fogyasztás nagyon nagy mértékben függ a jobb kéztől . az az 5 liter oké, ha jó dinamikusan használod.(pl városban ha lehetőleg szeretsz első lenni). ha nagyon finoman, nagypapa style-ban használom úgy 2-3 liter környékére le lehet vinni, bár könnyebb tulaj alatt elképzelhető a kevesebb is. /városban/. amikor megvettem akkor kb 40 km-et jöttem vele haza, max60 as tempóval és nagyon finom gázkezeléssel nagyrészt országúton. sztem ekkor nem evett meg ezen az úton 1 l nél többet, mert nem nagyon látszott a fogyás. Nekem 4 körül fogyaszt megyek így is-úgy is. De állandó nyelezéssel nem tudom meddig lehet felvinni, de biztos nem túl pénztárca barát úgy használva.
Van rajta valamilyen tunin alkatrész? Folytás benne vagy kivéve? Sokat nyelezed? Föld út vagy beton?
Nekem nincs folytás benne, elég "szolídan" megyek vele, nem gyilkolom, és olyan 75%beton 25%földút, ahol megyek vele...és az enyém egy teli tankkal kimegy a világból! Nem figyeltem, h pontosan mennyit eszik 100on, de 220-230at elmegy egy tankkal, ha nem többet.
Nektek mennyit eszik a DT-tek? Elsősorban 80-asra gondolok!
Az enyém 5-öt eszik. Ezen nem lehetne valahogy, csökkenteni, hogy a teljesítmény ne változzon?
A KARBURÁTOR BEÁLLÍTÁSA!
A karburátort állítás szerint 3 fő részre oszthatjuk.
Állítható fúvókacserével, a subert-tű magasságával, és a levegő csavarral.
A karburátort ezek állításával ill. cseréjével 3 féle tartományban állítható hangolható.
Ha nagyobb vagy ún. sportdobot szerelünk a gépünkre, megváltozik a karakterisztikája és a leöblítés, a felső tartományban 8-10.000 Rpm tisztább lesz, magyarul a kipufogógázt nem a következő ütem tolja ki, hanem a vákuum húzza ki a dobból, így kisebb az ellenállás. Ezért érdemes egyből a dobcsere után 0,10-0,20 mm-rel nagyobb fúvókával indítanunk. Először érdemes leellenőrizni azt, hogy a gépünk felső tartományban tisztán forog, nem dadog vagy darál...Inkább dúsabb legyen a keverék mintsem szegény, mert akkora az öblítés hogy motorunkat "megsüthetjük".
Itt az üzemanyag, már hűtési célt is szolgál.
Ha minden ok felső tartományban, jöhet a középső tartomány a 2-7000 Rpm. Ennek szabályzását a suberttű süllyesztésével (igy szegényítünk) vagy emelésével (így dúsítunk) érhetjük el. Úgy kell beállítani, hogy itt is tisztán, és egyenletesen húzzon a motor. Az alsó tartományt, hogy induláskor- hirtelen gázadásra hogy vegye a lapot, a levegő csavar ki-be tekerésével állíthatjuk. Ez karburátorfüggő is, hogy levegő, vagy keverékcsavar van -e rajta!
------------------------------------------------
--------------------
Levegőcsavarnál, ha kifelé tekerjük akkor a keveréket szegényítjük, magyarul levegőt adunk neki. Ez úgy ellenőrizhető, ha dús a keverék, nehezen veszi a lapot, ha pedig szegény akkor lassan jön vissza alapjáratra.
! Ha a keverékcsavaron vagy a suberttűn állítunk hatással lesz mindhárom esetlegesen beállított tartományra! Ezért mondtam hogy nehéz beállítani, de megéri. Csak egyszer kell rendesen!
Sok sikert. Ha valami baja lesz a későbbiekben esetleg fulladozik stb, akkor érdemes pucolással kezdeni, nem pedig mindent elállítgatni, felesleges sz@pástól megkímélve magunkat.
Sok sikert mindenkinek.
Kevered a szezont a fazonnal...
A membránvezérlés, a résvezérlést helyettesíti. Mivel elég rövid löketű (pörgős) motorokról beszélünk, így az az idő kevés lenne a megfelelő mennyiségű üzemanyag beszívásához, amíg a dugattyú palástja vezérelné a szívási ütemet. Lásd LC2-nél. Mivel nem a dugattyú vezérel, így az"R" szériás típusoknál ezt már a forgattyúsházra építik. A membrán egy "egyirányú szelep" elvén működik. Sűrítéskor kinyit a vákuum hatására, mivel a forgattyúsházban vákuum keletkezik, kipufogáskor- a forgattyúsházban elősűrítéskor pedig a nyomás hatására lezár.
Ez mindig nyit zár, annyiszor ahányszor a főtengely megfordul, azaz munkaütem jön létre. Semmi köze ahhoz, hogy hány ezres fordulatról kezd el menni a motor. Leírtam, minden kipuf. más rendszerű, így más beállítást igényel. A következő kommentben, leírom a karburátor beállítását, hogy mindenki megértse!
Nincs mit. A pink oldalán láttam, hogy a prox-is gyárt felújító készletet, de ehhez a tipushoz nem írtak. Egy emailt megér, hogy megkérdezd, van-e 125r-hez is?
Olvastam, de nem tudom mi közöm hozzá? Mi a 125R kipufogójáról beszéltünk, más tipust nem is említettünk. Ha nekem nem hiszel, higgy a szemednek, ott a grafikon. Amit te mondasz, az (125R-nél) a DEP-re igaz, ezért hozattam én Giannellit.
Nem a membrán nyit! A rezonancia elve miatt jobb a visszatöltés 5ezres fordulattól azért indul meg!Szép is lenne ha 5ezernél nyitna a membrán mert mire beindítod :)
VÁLSÁG VAN!