Ohc: Overhead Camshaft=felülfekvő vezérműtengely, a vezérműtengely a henger felett van, himbákkal vagy szelepemelő tőkékkel mozgatja a szelepeket.
Sohc: Single Overhead Camshaft= gyakorlatilag ugyan az csak itt ki is írják hogy egy.
Dohc: Double Overhead Camshaft=dettó, csak itt 2db van, külön a szivó és kipuffogó oldalhoz, gyakorlatilag az összes normális mai motor ilyen.
Aztán vannak az őskori szarok amik alulról, nyomorudakon keresztül kapják a vezérlést, mint az elbaszott harley-k.
Különben meg gugli a te barátod...
lenne 1 kérdésem ugyan nem dt hez kapcsolodik de engem érdekelne
a 4 ütemüek szelepeit több féle képpen lehet vezérelni pl.:DOHC és ez pl mit jelent
köszi
Ok. semmi gáz, valszeg én is túl húztam magam kicsit.
Csak jobb lenne ha mindenki inkább akkor püfölné a billentyűket, amikor VÁLASZOLNI kell egy kérdésre, és nem kézenfekvő dolgokat lexikonba illően pontosítgatni.
nah srácok ez a mai nap földhöz vágott.... kioktatott egy rieju-s robogós csávó hogy a 120e Ft-s robogóját úgy nem cserélné el a dt-re hogy még ráfizetek 30-40et:D mert írtam neki hogy ráfizetés... és azthitte hogy még én fizetnék rá... kicsit durva
Eladó egy 97-es önindítós Yamaha DT gyújt. elektronikája működőképes csak feleslegessé vállt mert nem az enyémhez való mert nem önindítós, és máshol adja a szikrát mint kéne.
Ebben a topic-ban csak a DT-ről tudnak mesélni a fórumozók (esetleg ha valakinek volt másmilyen enduroja akkor arról is). Személy szerint nekem egy 97-es DT-m van 125ccm-es eléggé bírja a strapát (nem corss pályán használom, hanem csak kisebb terepekre...) a fogyaztása olya 7 körül mozog de attól függ hogy mennyire ráncigálod azt a kart jobb oldalon . Ezek a DT-k elég megbízhatók! A menetteljesítményről annyit hogy nem egy cross motor nem is egy verseny enduro, hanem egy sima enduro ami bírja a terepet ha kell, de nem siratózásokra való... Nyűhetetlennek elég nyűhetetlen de karban kell tartani mint minden motort!
Összefoglalva:
Nagyon jól összerakott kis gépek a DT-k nem egy rakéta de nem is lomha terepet közepesen bírja alkatrész ellátásban nincs gond, megbzhatóak... Ha kemény terepen akarsz menni akkor ott vannak az izmosabb társak Aprilia RX, Kawasaki KDX, vagy crossozásra Honda CR, Yamaha YZ....
Így röviden ennyi
Segítséget szeretnék kérni! Elég régen motorozok, de soha nem volt még olyan motorom, amit aszfalton kívül is lehetett használni. Gondoltam most egyet és úgy határoztam, hogy veszek egy ilyen motort is. Úgy gondoltam, hogy a 90-es évek végéről, vagy 2000-2001-es évjárat környékén vásárolnék egy 125-ös paripát. Szeretném ha segítenétek Tisztelt fórumozók, hogy mire érdemes figyelni egy ilyen járgánynál és, hogy milyen költségekre lehet számítani? Fogyasztása milyen? Mennyire " nyűhetetlen "? Mennyire megbízható? Jól megy? Stb...
Köszönöm szépen!
Bocsi kawa ha felhúztalak én nem akarok "szőrszálhasogató" lenne BOCSI.
am miért írtad azt hogy nem segítek valamibe ezt nem értettem segítek ha tudok ennyi.
ezért pár bőrjakós szőrős bácsi tuti elfenekelne
mondjuk nekem is csak akkor kellene ha nem kellene használni
amúgy ingyen sem
Sohc: Single Overhead Camshaft= gyakorlatilag ugyan az csak itt ki is írják hogy egy.
Dohc: Double Overhead Camshaft=dettó, csak itt 2db van, külön a szivó és kipuffogó oldalhoz, gyakorlatilag az összes normális mai motor ilyen.
Aztán vannak az őskori szarok amik alulról, nyomorudakon keresztül kapják a vezérlést, mint az elbaszott harley-k.
Különben meg gugli a te barátod...
de van alulvezérelt felül és oldalt szelepelt
meg mittudomén biztos van még
a 4 ütemüek szelepeit több féle képpen lehet vezérelni pl.:DOHC és ez pl mit jelent
köszi
http://www.expressz.hu/auto/mo...
ha komolyan érdekel az árban megtudunk eggyezni
esetleg?
http://www.kepesmotor.hu/yamah...
Csak jobb lenne ha mindenki inkább akkor püfölné a billentyűket, amikor VÁLASZOLNI kell egy kérdésre, és nem kézenfekvő dolgokat lexikonba illően pontosítgatni.
Összefoglalva:
Nagyon jól összerakott kis gépek a DT-k nem egy rakéta de nem is lomha terepet közepesen bírja alkatrész ellátásban nincs gond, megbzhatóak... Ha kemény terepen akarsz menni akkor ott vannak az izmosabb társak Aprilia RX, Kawasaki KDX, vagy crossozásra Honda CR, Yamaha YZ....
Így röviden ennyi
Segítséget szeretnék kérni! Elég régen motorozok, de soha nem volt még olyan motorom, amit aszfalton kívül is lehetett használni. Gondoltam most egyet és úgy határoztam, hogy veszek egy ilyen motort is. Úgy gondoltam, hogy a 90-es évek végéről, vagy 2000-2001-es évjárat környékén vásárolnék egy 125-ös paripát. Szeretném ha segítenétek Tisztelt fórumozók, hogy mire érdemes figyelni egy ilyen járgánynál és, hogy milyen költségekre lehet számítani? Fogyasztása milyen? Mennyire " nyűhetetlen "? Mennyire megbízható? Jól megy? Stb...
Köszönöm szépen!
am miért írtad azt hogy nem segítek valamibe ezt nem értettem segítek ha tudok ennyi.