Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

köszi ezt a sok infot
JAh, hát és persze Szabó 2 László jobb volt mindenkinél, csak a motor nem mindíg ért célba.
ha szigorúan vesszük, minden cső rezó, akár, hogy is néz ki!
Az egyszál vascsőből organizált kipufogóból is van valamifajta visszaverődés, cskhát nem olyan, amire egy 2t motornak szüksége van.
Magát a rezonátoros balhé motorra méretezését, és alkalmazását, Walter Kaaden Ndk mérnök dolgozta ki, és vezette be a 2t motorok világába. Ő az MZ gyárban dolgozott, a versenymotorokhoz csinált csöveket, munkássága uttőrő volt a maga korában.(Szabó 2 László világbajnok lehetett volna a 60as években a speciál Mz vel, ha a motor megbízhatóbb, mert torony magasan az volt akkor a legerősebb motor.)

Szóval a gáz,minden csőben pattog ide-oda, az alakjától függetlenül, viszont amit "méretezett rezónak" lehet hívni, annak a visszaverődése a henger áramlásához optimalizált.
Nem kipufogó,hanem CSAK tompító!
A 60as években pl még nem volt kötelező a gp motorokon a hangtompítás, ezért nem is volt rajtuk. Aki hallott már ilyet közelről szólni, tudja miért vezették be a maximális zajszint szabályt:) Egy ilyen tompítatlan rezsóju motor mellett nem lehet megmaradni olyan hangos, pláne, ha egyszerre 40 üvőlt a rajtrácson:)
és a rezo miért jobb mint 1 csö pl.:simson
Maga a rezó, meg a tompító, az két külön egység egybeépítve, de kb úgy kell értelmezni, mint a légszűrőt, meg a porlasztót. Ugyan semmi közük egymáshoz mivel teljesen más okból vannak ott, de hatnak egymásra.
Létezik még egy igen ravasz megoldás, amiben a hátsó kúp is perforált, kicsit vagy nagyon, ezt főleg gokartokban alkalmazzák, a nyomatéksév széthúzása érdekében. Ez sem mai találmány, a simson hátsó kúpja is ilyen likasztott, és a híres Csabai féle Pannonia dob is ilyen.
A visszaverődéses tompító kb iylen, itt a lemezekkel lezárt csatornákat csövek kötik össze, ezekben az üregekben addig verődik ide-oda ahang, amiíg elnyelődik egy nagy része
A második az elnyeléses tompító, amiben jóval szabadabban áramlik a gáz, igy kissé nagyobb teljesítméby csiholha tó ki a bicigliből, ebben a szálas anyag nagy belső súrlódása nyeli el a hang energiáját, ez által gyengíti a hang bizonyos komponenseit. (jellemzően a magasabb fekvenciájuak ebből szabadon távoznak, ezért van a sportrezóknak "pöncögős" hangja)
Az utcai motorokban(és a kocsikban) ennek a kettőnek a keverékét használják, tehát kamra is van, meg szálas genyó is.
Elnyeléses hangtompító az, amiben valamilyen hangelnyelő KÖZEG (szálas anyag, közetgyapot, vatta, iylesmi) van, visszaverődéses meg az, amiben nincs semmi, csak viszonylag bonyololt járatokban-üregekben, addig ping-pongozik a gáz, amíg a hang bizonyos eléemei elnyelődnek. Rendszerint az ilyen visszaverődéses tompítók csövekbők, terelőlapokból, meg az ezeket összakötő üregekből állnak.
elnyeléses=hangcsillapitó, visszaverődéses=rezonátor vagy hogy?
Hali!
Mi az hogy elnyeléses meg viszaverődéses kipufogó?
A DT-n melyik van?
kössz majd szétszedem
gondolom uj, ha szalonbol vettétek akkor ott beszéljetek a szervizesekkel!
hello! Benzin lesz a probléma. Karbi szétszed aztán kitisztít és már megy is
Szisztok!

DT50R-em van, és szerintem a fordulatszámmérővel gond van. 4000 RpM-nél fülre már 8-9000 körül jár. Egy mársik ötvenes motor szerint is kb 8-9000 nél pörög, számláló szerint 4000-nél. Az alapjáratra 900-1100-at szokott mutatni. Nektek milyen magas az alapjárat? Ha rossz mennyiért lehetne megcsináltatni?

Üdv: Ohm
Hy!

Yamaha DT Club, már fórummal!
http://dtclub.extra.hu

Beny
ha a három darabból álló cuccra gondolsz, az valóban inkább robogóra való, simsonr a teljesen rossz, és a hangja is elég kuki. Eredetileg annak ahangtompítója sem nem visszaverődéses, sem nem elnyeléses, hanem egyszerűen nem jó:) Játékból én is átalakítottam egyet pár éve, ha rendes elnyeléses tompító kerül rá, akkor már a hangja is normálisabb, és jobban is megy, simsonhoz még a végcsövet is toldani kellett vagy 10 nemtommár hány centivel,így már MAJDNEM tudott annyit, mint a gyári cucc:)
összességében robogóra tényleg jobb lehet, megérne egy misét a terelőlemezt kivenni az egyenes részéből, mert az teljesen összezavarja az amúgy sem nagyon átgondolt geomtriát.
Ezt is csak érdekességképpen: Van egy Honda Accord típusú szgk-m....Amikor megvettem, a Co-ja teljesen el volt szegényítve:nem húzott dinamikusan, mikor a klíma bekapcsolt leesett az alapjárat, és városban 9-9,5 L körül evett...A keverékcsavart beállítottam gép nélkül rutinból fülre motorjárásra stb....Így a Co-ja 3,5 körül stagnál, ami bőven felette van a megengedett normának . Így a fogyasztásom városban 8,5-9 liter hosszú távon klímázva átlag 7-7,5 liter..Egy 2000cm3 16V 134LE-s ----1350kg-os gép normái....Csak hogy értsétek nem feltétlenül az elszegényítéssel lehet spórolni....Merthogy úgy lehet hogy erőlködik a gép....Meg kell találni az arany középutat...Sok sikert mindenkinek...
Volt egy Honda dió-m(robogó). Gyári visszaverődéses dob volt rajta...Akkoriban a 85 kilómmal 60km/h volt a végsebessége. Hozzá kell tegyem lejtőn is dombnak is...Vettem rá egy Simson rezonátor kipuffogót, és mivel hosszabb volt, egy kicsit át kellett szabni...Így a Gyapotos hangtompító rész, a rezonátor cső fölé került....Mondanom sem kell, hogy gyapot nem volt benne, és nem is volt szétszedhető mint a régiek...Némi átalakítást igényelt, hajtottunk bele perforált lemezből, belső csövet és körülötte kitömtük KŐZETGYAPOTTAL! A végeredmény 80km/h-s végsebesség hegynek fel és le egyaránt....Csak érdekességképpen írtam le, mert látom ebben a témában nagy a tanácstalanság.....
A 4t teknyikához teljesen hülye vagyok, azonban annyit azért tudok róla, hogy ha eredetileg visszaverődéses dob volt rajta, akkor kissé nagyobb fúvókát kérhet egy teljesen nyitott dobbal, de ez közel sem olyan dráma mit a 2t nél.
A 4t motorok(az utcaiak) alacsony fordulaton eleve keveselősre vannak állítva, hogy normál hazsnálat mellett takarékosan üzemeljenek, de ezek is teljesítményi keverékre dúsulnak nyél környékén. Ygy, ha odarántasz megy is, ha meg csak cirkálsz akkor takarékos.

Magyarul, szerintem halál nyudodtan eljárkálhatsz szinte bármilyen végdobbal, a 4t nem fog megsértődni.
Morgen

Segítséget szeretnék kérni!
A minap Dt 125 r típúsú motorom úgy döntött bedobja a törölközőt és 4000 es fordulat (jó félgázon kisseb gázra nagynehezen de eléri 5500as fordulatot is) felett nem hajlandó felpörögni inkább megfullad (érdekes ezt csak sebességben teszi üresben a határ a csillagos ég)
Probléma oka okai?

Előre is kössz
amugy nincs rajta kipufogo? megmutatod mit veszel?
azoknak ugyanilyen "kitömött" kipufogoja van, ezt értem is, hogy ha nincs kitömve, vagyis belül is nagy a csö átméröje akkor gyengébb
olyan 4-5 ezret tudok érte adni:) ja és pest megyei vagyok....
nekem jó ha szar hangaja is van a motornak nekem tök 8 h szar hangja van vagy brutális:) csak 1 vég kéne