Ha arra akarsz kilukadni,nem a szoros illesztés miatt lesz nagy a kompresszió...Nem ezt állítom! De esetlegesen korábbi módosítások végett pl:hengerfejből leszedés,megnövekedhetett kompresszióviszony stb...Előfordul ilyenkor a benzin öngyulladása és ez is egyfajta csörgő hangot ad ki! Pl elég sok 70es tuning(gyárilag 50es) robogónál előfordul ezért ólompótló adalékot kell a benzinhez adni...Akkor megszűnik ez a hatás!
Ini: csak azért kérdeztem,hogy mire számítsag tartósság szempontjából!
"""Amúgy azt hogy érted,hogy csörög,mert pl ha túl szorosra van illesztve egy motor,túl nagy kompresszióval,akkor öngyulladása lehet a benzinnek és ez is egy fajta csörgő,dízeles hangot ad!""""-----Ebben biztos vagy 100 százalékig?
hello!
olyan létezhet hogy az egyik hengerleszorítócsavarnál jön fel a víz, nedves a csavar mindig, nemrég néztem a vízből nem hiányzik, de se benzin, se olaj szaga nincsen, a csavar meg van húzva rendesen.mitől lehet?
köszi
hello!
nekem gyári méret volt a henger de dugó lett benne cserélve és már szarrá volt kopva a tajvani dugó a 80asban ráadásul még a kopott dugóba raktak új gyűrűket is miután az előzővel nem nagyon ment a gép
szóval a henger és a dugó közé körben egy 0.30 as damil mindenhol simán bement (szerintem a vastagabb is befért volna)
és pöccre indult, hidegen is max 2 rúgásra ment jól, de kolompolt a dugó rendesen
nem csörgő hang volt inkább olyan mint ha egy fém dobozban lenne egy kicsi golyó rázogatva
ha álló helyzetben maxigázon pörgettem egy darabig akkor elmúlt egy picit
mindig csörög
csak akkor rángat/állmeg ha a vizhöfokmérö mutatoja kb a felénél följebb megy ha ugy használom hogy a fele alatt marad akáhova elmehetek vele
Ebből most az fog kijönni,hogy buták vagyunk,mert nem tudtuk a pontos választ...Ezért is kérdeztem korábban tőle,még biztos nem látta,hogy ezt ő tanulta-e....Mert ha igen gratula ! Dehát csak a szakmabéliek tudhatják ezeket!
emzoli ezt én is leírtam neki(hengertalptömítés anyaga stb...,részletesebb leírást kellett volna erről adnia...Nem csak így nagyvonalakban,persze nagyvonalakban adtam rá neki választ én is!
Ha biztos vagy benne,hogy a henger kopott akkor lehet a csörgés és a másik két tünet elkülöníthető egymástól,akkor is csörög ha lájtosan mész vele és csak akkor rángat és hagy ki ha meleg?
A járművekben, ha jól tudom a 8,8 as szakítószilárdságú csavarok és anyák a szabványosak a normál helyekre, ahol erősebb kell, ott nyilván a menuálban ezt jelzik.
A különböző csavarok és anyák meghúzási nyomatéka ezért is különböző, és azért is,mert nem mindegy, mit-hova szorítanak le.
Jellemzően, a flhesználók aza nyákat csavarokat túlhúzzák, részint a nem megfelelő szerszámok miatt.(pl nagy racsnis kulccsal a gyertyát)
vannak helyek, ahol az ajánlott meghúzási nyomaték, nem a csavar védelmét szolgálja, hanem a rögzítendő tárgy védelmét.(Pl hengerfej, deklik, ha ezeket túlhúzod, elderormlódnak) ilyenkor sem tudsz mást tenni, mint megnézad a manuálban. Senki sem káptalan, hogy ilyesmint fejbentartson.
a dugo csörög mert az elözö tulaj rakott bele uj dugot de nem furatta föl és hát a dugo ,,lötyög" a hengerbe
valami hoki dugot rakott bele de látszik hogy alig ment még
Az enyémbe most lett cserélve bronzra mert az is kész volt,a motor jó mozog,de vmiért nem áll alaphelyzetbe
És nem tudom mi van kézzel megy és szépen mozog a szelep...
Mien árra gondoltál?
Amúgy azt hogy érted,hogy csörög,mert pl ha túl szorosra van illesztve egy motor,túl nagy kompresszióval,akkor öngyulladása lehet a benzinnek és ez is egy fajta csörgő,dízeles hangot ad!
yamaha: gyártanak elég gagyi dugószetteket pl for yamaha,amikenek hőtágulásuk közel sem azonos a gyáriéval...Nem tudom tiédbe miféle van...Én arra gondolok,mivel negyobb terhelésnél csinálja ezt,ha kiméletesebben mész vele akkor nem hogy,nagyobb a surlódás nagy fordulaton ,jobban melegszik ebből adódóan dugó jobban tágul a kelleténél..
Ini: csak azért kérdeztem,hogy mire számítsag tartósság szempontjából!