Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem vagyok kémikus, de szilícium-karbidot szoktak emlegetni a nicasil ban, nem kardniumot, erre próbáltam célozni.
Ez a kardnium, mintha valami más bevonatban lenne, valami kusitáni, vagy pusoma vagy ilyesmi:)

Na akkor. Az IBM a szilicium völgyben gyártja az ic-ket, sziliciumból. Angolul Silicon valley.Nem azért mert feltuningolt csöcsü lányokkal van tele, hanem mert az ánglismenek így mondják hogy szilicium.
És akár igazad is lehet azzal nem vitatkozom, sose voltam túl jó kémiából, a karbidról nekem csak annyi van meg, hogy a parasztok régen azzal riogatták a szőlőbe a seregélyeket.
De ha az enyém nem stimmel akkor ez legalább annyira nem:"NICASIL=nikkel, kardnium, silicium", merthogy te is 3 különböző anyagot soroltál fel ha jól látom....
ha valaki ad pontos teljesítmény adatokat, mondjuk 500 anként 4000 től a végfordulatig, primer és szek viszonyokat, és a sebességfokozatok viszonyait, akkor ha valakit érdekel csinálhatok gyorsulás görbét, végseb adattal.
mért szerinted csak most csak nektek hazudni fogok?
Csak finoman jelezni szeretném egy átlag motor vontatási ellenállását...
Cbr 125 topikban is repkednek a "majdnem 140 " ek, miközben jó esetben 120-at ha megy...
Ha így van ahogy mondod célszerűbb az 50es!
Mért nem ha annyit megy már erőnek is kell lenni benne,olcsó biztosítás alacsony fogyasztás stb...Nagyobb hengerürtartalmot megszégyenítő teljesítmény%
most mi a f*sz van én nem akarok 96 ot menni inkább legyen egy kicsit erősebb nekem 70-80 is elég lesz, nem kell egyből hogy jaj adjuk el a 25öset és vegyünk 50est, amúgy leírtam hogy a fojtás ki lett véve a kipufogóból (emiatt a fúvókát is nagyobbra cserélték) mást nem változtattunk rajta
Nincs értelme nagyobb hengerürtartalmú motort gyártani ezek az 50esek verik a nagyobbakat és még itt más is panaszkodott,hogy neki a25ös megy 100at,el kell adni és venni 50est!
Faszák lehetnek ezek az új 50es motorok,mit akarsz 96ot megy a gyári 50es motor,ahoz már erő kell,h egy 50es kiforgasson olyan áttételt amivel annyit tud menni,hova akarod még erősíteni? Ezek szerint jobban mennek mint a 80asok...
most már megrendeltem előre a 10-eset hátra meg az 53-asat majd kiderül hogy mi lesz
nem mondom hogy gyenge de azért lehetne még erősebb is egy kicsit. amúgy lehet hogy az lesz hogy elöl marad a gyári hátulra meg megy az 53-as
én akkor elöl hagynám a gyárit hátra meg jöhet az 53 fogas
de amugy nagyon gyenge? mert igy jobb lesz kicsivel de ha 75-80 körl megy majd akkor persze egy olyan 50-60-ig fog jol huzni, aztán meg nyuzni kell
sztem, de ezt csak proba után tudod majd
Az a baj hogy elöre 10-11-12-13-14-15 fogas lehetőségek vannak hátulra pedig 48-50-53 fogas lehetőségek vannak. Szerinted?
10/51-et probálnám ki én, azzal sztem olyan 75öt mehetne,de csak tipp
2006-os, gyárilag 11*50 áttétellel (enduró kivitel, a supermoto asszem 11*45 de nem tuti) van és így ment 96-ot fojtás kivéve persze. Most szeretném a 10*53-at.
1 nekem volt 50es DTém és nem csörgött benne a kuplungkosár 2 minél újabbat érdemes de csak a régieket kapod meg olcsón 3 legnagyobb hibája az hogy 50es...
Nem szilikon, (az kelemenannácsaka szájacskájában, mellecskéjében és valagocskájában van) hanem szilicium
:)
Ezt a szilikon karbidot is elég kétkedéssel fogadom, pedig sok helyen lehet róla olvasni!
Helósztok lene pár kérdésem a yamah dt50-hez 1 nekem azt mondták hogy a kuplungkosár egy idő után fog csörögni na most hogy igaz e vagy nem erre kérnék válasz. 2 milyen évjáratut érdemes meg venni és viszonylag ólcsó legyen? 3 mi a hibái a motornak? Elöre is köszönök mindent.
Pedig ha jól megnézed, az egy randán aszemmetrikusra sikerült henger:)
A modern motorokhoz annyira nem értek sajna, erről a bevonatos balhéról is csak annyit tudok, hogy régi nóta, csak az első időkben használt bevonatok szerettek lepattogni a nyílások sarkainál, ezért a gyárak hanyagolták a témát.
Ebben a nicasil kotyvalékban pont az a pláne, hogy maga a "vivőanyag" nem is annyira kemény, csak kemény "szemcsék" vannak benne, viszont mivel nem egy egységes kemény bevonat, rugalmasabb mint a korábban használt bevonatok, ezért jobban klpes követni a henger hőterhelés okozta méretváltozásit, és jobban fennmarad a falon, mint pl a keménykróm.
Bizonyára egyéb előnyei is vannak, amikről én nem tudok.

Úgy tudom, magyarországon csak 1-2 cég foglalkozik henger nicasilozással, pár éve kiszámoltam, akkor 75 rugó lett volna, úgyhogy letettem a dologról.
Szóval drága, de szerintem a gugli a barátod.

Talán még annyit érdekesség ként, hogy néhány kis köbcentis modellmotor hengere, nem hogy kemény, hanem egynesen puha réz, mert a kopásállóségban nem minden a keménység, a siklási tulajdonság is igencsak fontos.
(vannak ólombevonatos dugattyúk gokarthoz, és azok tudnak rendesen forogni)
Vagy ott a fehérfém bevonatú hajtórúdcsapágy, ami szintén igencsak nem kemény.
ahogy láttam a simson hengeres képet, te ráadásul még érthetsz is ehhez
mennyibe fáj ha ujranicasiloznak egy hengert?
Most látom, hogy a cikk komnentjében jól kiosztják a szerzőt, sajnos joggal, mert részigazságokat állít(hogy finoman fogalmazzak:)
Vigyázni kell a nettel, minden okos írásra 100 sült hülyeség jut.
Idézet a hivatkozott cikkből:
"A henger állapota nehezebb feladat. A korszerű hengerek NIKASIL (NI-kel. CA-rdnium, SIL-icium) bevonatúak, A nikkel a keménységet, a kardnium a kopásállóságot a szilícium a porózusosságot hoz létre az"

Kétszer is KARDNIUM ot említ.

Én úgy tudom, hogy a NI-CA-SIL az nikkelbe ágyazott szilicium KARBID , semmi köze a kardniumhoz, itt valami fogalom keveredés lesz.
én is ilyen 192 körül vagyok, nekem a lábaim birják nehezebben, lassan ugy be kell hajtani a térdem mint egy kisebb illetönek sportmotoron :D
de hát ez van ha az eccerü ember fiának nincs pénze méregdrága szépmagasgyorserösuj KTMre meg Husabergre :P