Nem roszból írtam különben,de tényleg ha nem vagy tapasztalt-e téren akkor vigyél magaddal valakit aki ténylegesen tud pár dolgot róluk,mégis legyen körülbelüli fogalma,hogy kell neki menni stb...Itt pl egy gyerek (16éves) első motornak vette egy 25ös DT-t,ő sem értett hozzá azt sem tudta,hogy kell annak menni...Mint kiderült amit én egyből meg mondtam neki,nem működött a power,kis fordulaton szinte használhatatlan volt,aki meg nem értett hozzá okoskodtak,hogy ez 50es,meg vitatkoztak h megy a power mert húz a végén stb...Ha bátyás ilyen mester ember vidd magaddal!
jNa http://www.hasznaltmotorok.hu/index.jsp?id=51&main=57 itt egy dt motorteszt a teszt végén mivel 125 ős rendszámos elméletbena forgalmiban és hivatalos oldalakon csak a folytott adatokat szabad feltüntetni (ami nem takarja a valóságot)a teszt végén olvashatod 13 LE szerintem csak ennyi lenne?13 lóerőt tud leadni egy 125 ős motor akkor egy 50 es dt mennyit 4 Le -t ? Akkor veszek egy 20 éves simsont.Hagyuk már ezek az adatok nem valosak mivel mégegyszer mondom nem jelenthetik ki nyilvánosan mert ha oda irnák hogy egy 125 ős dt 27 lóerő akkor már nem is árúlhatnák mert aszem A1 es jogsi kell hozzá ami aszem 15 lóerőig (11 Kw) ig lehet vele vezetni.Csak ezek miatt tüntetnek fel mást.
Tudod a gyerek korszak 18évig van,ha bátyád autószereló mért nem kérsz tőle tanácsot! Igen valóbban vannak fojtott motorok 125ccm-ben többnyire a japán modellekre jellemző dt is 13 ha fojtott,olasz motort kell venni,ott nem szórakoznak ezzel a dologgal..Lehet véleményed,mint mindenkinek,ez természetes,csak sok a sületlenség,nam vagy-e téren tapasztalt...Meg jösz a sport rendszer stb...persze több lesz,de min gyár motorokról beszéltünk!
Erre csak azt tudom mondani lehet te többet értesz a motorokhoz mint én de azt te sem hiszed el hogy egy 125 ős dt valami cirka(nemtudom pontosan nem kell mindenbe bele kötni)15 lóerő lenne a gyári adatok szerint.Más van a forgalmiban is meg a motorban is mivel ki az aki nem veszi ki a folytást a motorból.És ha már nincs folytás a motorban különbözö extra :sport kipufogó,sport gyetya,légszürő,fúvoka cseréje különbözö méretekre,karburátor beállitás,benzin minőség+olaj, máris több lóerőt tud leadni a motor mint egy gyári folytott. És a mai motorok a Sok szigórú Eus szabályok miatt vannak lebutitva.Tudom nehéz elfogadni ha egy 17 éves embernek is vannak véleményei és sajnos sokan ugy itélik meg lehet hogy te is köztük vagy aki kismotorral jár mint én (simson) annak nemlehet véleménye húzza meg magát és ne okoskodjon és köze sincs a motorokról. Ennyit tudok mondani a mai eberekről az ilyenek miatt jutott ide magyarország is.Mivel bátyám motor és autó szerelő 15 éve lehet többet ért mint egy 20 éves gyerek(te)a motorokhoz .
Jaj Istenem,de bírom amikor köze nincs valakinek a motorokhoz és okoskodik kdx32ló nevetséges komolyan mondom! Széria enduroba egyedül az rx tud 34lovat és a tuareg rally(bár az rx gyárilag versenyenduro)! Több mind 30alatt van jóval,ahogy kawa barátunk is belinkelte néhány napja egy oldalt amin teljesítményadatok vannak,most nem nézem vissza de azt hiszem a cagiva k7 volt 27,cr-m meg 26ló körül...Többi több lóval alatta,kdx is! Ezeket az adatokat a gyár adta meg ami valószínűleg nem hibás! Sőt mi tőbb ezek a leghihetőbbek! De itt sokan azt csinálják,h megcáfolják a gyár adatait és gyári cross teljesítményadatokat állítanak fel a motorjukról ,bravó! Köszönhető ez a hirdetésekbe fellelhető,találomra írt többszörös telj.adatoknak,mind a tudatlanság műve! Kicsit racionálisan kellene gondolkozni! Most azon lehetne vitatkozni,hogy a gyár hülyeséget ad meg,de ez nem igaz...Ha egy 2000ccm 4hengeres 16szelepes bmw 150 ló az attól nem lesz sem több/sem kevesebb egy jódarabig...Aki érti aki érti aki nem nem! Kösz ini akkor megnyugodtam...Bár már a tankba is kevertem a különolajozás mellett 100as keveréket...Így sem füstöl túlzottan!
én 2t melett döntenék, és a kdx böl igaz hogy kevesebb van mint dt-böl de azért lehet ahozis találni cucokat, és szerintem a kdx ek jobban terepre valok mint a dt-k rugoút hossza stb miat
sosem néztem mennyi olajat fogyasztott
nagyon keveset alig fogyott a tartályból
ez is függ a fordulattól
kicsinél ritkán pumpál
ezért is ajánlatos fúrás után a benzinbe is tenni cuccot mert megállhat a motor
vagy pörgetni kell
ha szerinted kevés tegyél a benzinbe 1:100 olajat (ennyivel a szimó simán ment olajzás nélkül nekem sok évig)
Valúszinü elmegyek azt kipróbálom az xr-t meg a dt-t is de nézegetőben van még egy Kawasaki kdx 125 ez 32 paci körül van amugy cirka 3-4 lóerővel több mint a dt árban ugyanaz csak nem olyan elterjedt szerintem kevés az alkatrész hozzá ezért a kdx a harmadik helyen van.
Tényleg a gyár is 6000rpm-re adja meg a maximális nyomatékot +lóerőt(itt a legerősebb). De azt tényleg nem értem van olyan 80as ami 6000alatt halott teljesen utánna megy,meg van az efféle ami nekem van 4500től már rendelkezik némi használhatósággal...Egyébként én amit próbáltam 25ös dt-ket azok se mennek,sztem se sokkal jobban,csak végre! Ini: neked mennyi olajat fogyasztott,nem nézted,mert nekem 1000km-en fél litert kb...Ez kevés...
Nekem 7000rpm fölött gyengébb ezért terepen is 5-7000szoktam menni úgy ennyit fogyaszt,tovább meg nincs értelme forgatni mivel még 1* megjegyzem ott gyengébb...Ha a végsebességét nézegeted akkor van ennek értelme! Van olyan 80as is ami meg 6000től megy,nem értem,mind1 nekem ennyit fogyaszt,többet ki se lehet hozni belőle,néztem én minden hogy!
Kedves karika760120!
Mint mondottam volt az eredeti csavarját nem találom ezért pótoltam egy másikkal...Nem olvasol elég figyelmesen, a controllozás szintúgy nem kivitelezhető mivel még nics összerakva a motor ezért szeretném most kideríteni mielőtt összeraknám hogy ne a végén derüljön ki hogy nem is jó a csavar.... Amúgy nem kell levideózni csak megnézni kellene a csavar fejének magasságát esetleg még azt hogy kontrollnál a villa meddig megy el.
Köszönettel
nekem 80as volt, a szomszédnak volt 25ös de az sem volt sokkal izmosabb
hogy miért nem tudom kopott volt az tuti fojtás dolgot nem tudom
dt-vel voltam 2x próbaúton aszfalton 200km túl. 60-70el 3.5re jött ki 70-80 felé meg 4.5 (melózni mentem vele utánna egy hétig fájt a seggem)
de nekem terepen forgatva sokszor 8 literen volt túl
xt meg 4 alatt volt eddig mindig bár azt nagyon nem forgatom de nincs is rá szükség
Amit más is írt korábban 10litereket az minden bizonnyal hülyeség,vagy nincs km órájuk...Nagyon halott a blokk stb...Annyit szinte képtelenség lenne kihozni belőle!
Ini: úgy tudom neked 80as dt volt,bár lehet nem jól tudom...De azért a 25ös jóval izmosabb(ha nem fojtott) az már jobb terepen és a srác azt akar venni! Ezt az xt fele annyit fogyaszt...600xt bavallom nincs itt senkinek tt van meg 600as dr ből klr ből stb...egy csomó 5,6litereket fogyasztanak! Nekem 80as a dt terepen ha nagyon kínzod 4,5 de el lehet menni tempósabban is 4el vele. Pedig aztán én úgy tankolok mindig,h csurig,aztán lemegyek 150km et ekkor megint csurig,tehát biztos az adat amit írtam!
szerintem is lehet 4t vel is jókat motorozni
már ami van minimum 400ccm és 50ló
dt inkább "játékmotor" nem bébijátékra gondolok azért
a dt-vel lehet tökig érő sárban viháncolni, versenyezgetni, téblábolni ide-oda csak forgatni kell rendesen 5-6 ezer alatt nem szereti a terepet sőt még így is folyamatosan kapcsolgatni kell lefelé ha mondjuk izmosabb homokba süllyed ilyenkor lesni kell a vizét folyamatosan mert kicsi sebességnél erőltetve hajlamos forrni
ami xt van az egész más avval sárban menni felejtős egy nagy adag vakmerőség hiányában, mert ha dől azt nem fogja meg senki, utánna meg lehet izmozni a kerékre állítással, már ha nem maradt valami végtag alatta
én egyszer dőltem el vele szinte álló helyzetben még amikor vettem de azóta is sántítok........
hanem "simább" úton egy terminátor a dt-hez képest én mentem már friss tárcsázásban 20 centis homokban kettesben negyedgázzal, kb mint a traktor úgy megy
én olyan 2500-3000 fordulaton kedvelem a legjobban ilyenkor olyan érzése van az embernek mintha egy másik szív dobogna alatta
akár harmadikban is kiforgatja a kerekét egy izmosabb gázhúzáskor, ilyenkor a hátsó utas általában már anyázik
versenyezni sem igazán jó -lehet béna vagyok azért- de nem tud úgy kanyarodni mint a dt
a 80as dt-vel előztem meg versenyben xt-s gyereket , amióta megvan az xt azóta még nem tudtunk egy versenyt összehozni
szóval aki szeret mászkálni nyugiban annak jobb az xt -szerintem- aki meg saral, pályázik az jobban jár a dt-vel
ráadásul majd felét eszi az xt mint a dt, és nem füstöli teli minden ruhám
kb ennyi a tapasztalatom
amúgy már nem cserélném vissza az xt-t dt-re
nagyon keveset alig fogyott a tartályból
ez is függ a fordulattól
kicsinél ritkán pumpál
ezért is ajánlatos fúrás után a benzinbe is tenni cuccot mert megállhat a motor
vagy pörgetni kell
ha szerinted kevés tegyél a benzinbe 1:100 olajat (ennyivel a szimó simán ment olajzás nélkül nekem sok évig)
ezen kívül még lehet hogy henger(ha nem nagyon túlméretes)+hengerfej, karburátor is
ricsi
Mint mondottam volt az eredeti csavarját nem találom ezért pótoltam egy másikkal...Nem olvasol elég figyelmesen, a controllozás szintúgy nem kivitelezhető mivel még nics összerakva a motor ezért szeretném most kideríteni mielőtt összeraknám hogy ne a végén derüljön ki hogy nem is jó a csavar.... Amúgy nem kell levideózni csak megnézni kellene a csavar fejének magasságát esetleg még azt hogy kontrollnál a villa meddig megy el.
Köszönettel
Darknox
tudja enni a kaját csak forgatni kell
hogy miért nem tudom kopott volt az tuti fojtás dolgot nem tudom
dt-vel voltam 2x próbaúton aszfalton 200km túl. 60-70el 3.5re jött ki 70-80 felé meg 4.5 (melózni mentem vele utánna egy hétig fájt a seggem)
de nekem terepen forgatva sokszor 8 literen volt túl
xt meg 4 alatt volt eddig mindig bár azt nagyon nem forgatom de nincs is rá szükség
már ami van minimum 400ccm és 50ló
dt inkább "játékmotor" nem bébijátékra gondolok azért
a dt-vel lehet tökig érő sárban viháncolni, versenyezgetni, téblábolni ide-oda csak forgatni kell rendesen 5-6 ezer alatt nem szereti a terepet sőt még így is folyamatosan kapcsolgatni kell lefelé ha mondjuk izmosabb homokba süllyed ilyenkor lesni kell a vizét folyamatosan mert kicsi sebességnél erőltetve hajlamos forrni
ami xt van az egész más avval sárban menni felejtős egy nagy adag vakmerőség hiányában, mert ha dől azt nem fogja meg senki, utánna meg lehet izmozni a kerékre állítással, már ha nem maradt valami végtag alatta
én egyszer dőltem el vele szinte álló helyzetben még amikor vettem de azóta is sántítok........
hanem "simább" úton egy terminátor a dt-hez képest én mentem már friss tárcsázásban 20 centis homokban kettesben negyedgázzal, kb mint a traktor úgy megy
én olyan 2500-3000 fordulaton kedvelem a legjobban ilyenkor olyan érzése van az embernek mintha egy másik szív dobogna alatta
akár harmadikban is kiforgatja a kerekét egy izmosabb gázhúzáskor, ilyenkor a hátsó utas általában már anyázik
versenyezni sem igazán jó -lehet béna vagyok azért- de nem tud úgy kanyarodni mint a dt
a 80as dt-vel előztem meg versenyben xt-s gyereket , amióta megvan az xt azóta még nem tudtunk egy versenyt összehozni
szóval aki szeret mászkálni nyugiban annak jobb az xt -szerintem- aki meg saral, pályázik az jobban jár a dt-vel
ráadásul majd felét eszi az xt mint a dt, és nem füstöli teli minden ruhám
kb ennyi a tapasztalatom
amúgy már nem cserélném vissza az xt-t dt-re