Nah a viccet félretéve: kell a kuplung...mindig még váltáshoz is. Mert: szét ugyan nem szedtem, a váltót de a vaterán árulnak váltóba való csoportfogaskerekeket kapcsolóvillával. Mivel mindegyik sebességi fokozatnak más a fogaskerékpár fordulatszáma, ennek finomabb rázkódásmentes szét ill. összekapcsolására fejlesztették ki a tengelykapcsolót!Namármost ha a tengelykapcsolóval nem veszed le a terhelést a fogaskerékpárról hogy egy másikat zárj össze, akkor a fordulatkülönbség rángatáshoz a fogaskerékpár idő előtti kopásához későbbiekben fogaskeréktöréshez vezethet...De lehet nyugodtan próbálkozni mindenki a saját bőrére Azt én is hallottam crossmotoroknál hogy nem kell kuplungolni csak elindulásnál. De több mint valószínű, hogy ott azt a kapcsolási módszert használják amit a Simsonban már felfedezhettünk. Bár annak sem tesz jót a tengelykapcsoló nélkülözése.... Jah és a fent említett "nem használata" nem csak a motorblokk szerkezeti egységeit teszi tönkre. Úgy a láncnak, lánckeréknek vázfelfogatásnak, lengőkarnak is rövidül az üzemideje. Mindenki döntsön ízlése, és pénztárcája szerint...Kellemes motorozást...
Nem kell kuplungolni....még elinduláskor sem. Aki teheti szedje le róla, felesleges sallang a kuplungkar. Azok a hülye Japánok tudnám miért rakták rá! Mikor megveszed a motort tele van felesleges dolgokkal, amik csak súlynövelésre jók Index, lábtartók, idomok, sárvédők, + egy csomó sz@r...első-hátsó fék meg ilyenek-LE VELÜK. Nem kellenek azok oda, úgysem szépségversenyre megyünk nem? Hanem ki az erdőbe mert ez egy extra-hard-enduró Mennyivel egyszerűbb lenne így már kopaszon, féláron megvenni.
Sziasztok!
Én is úgy tudom hogy nem szükséges a kuplung, nem lesz semmi baja a mocinak, bírnia kell.
Elvileg nyugodtan mehetnél kuplug nélkül is de szerintem azért meghálálja a motor 10-20 év múlva.
srácok holnap volt fasza kis sár jó volt endurozni ma már szerintem felszáradt de majd eldől:S indulok is:)
ja amúgy holnap crossverseny egerben a töviskes völgyben sirokba kifele menet van a pálya akit érdekel jőjjön ki
Elvileg nem lenne muszáj kuplungolni, úgy tudom, úgy hallottam sokfelől. De én azért nem sajnálnám tőle a kuplungot, érezhetően finomabban veszi vele, meg hát már ösztönből kuplungolok
Bence szerintem ideje lenne már kicsit megnyugodnod!Itt mindenki próbál normálisan hozzádszólni az utóbbi időben. Úgy hogy nyugiiiii nem kell minden apróságon megharagudni!
alumíniumnak majd duplája a hőtágulása mint a vasnak
tehát az biztos össze lehetne hozni hogy melegen ne mozogjon de akkor hidegen feszülne rendesen
ilyen helyeken a feszültség nem a legkívánatosabb
amúgy szedtem már szét 2 dt-is mindkettőben könnyen kijött a régi dugóból a csapszeg az újba könnyen ment bele
a réginél semmi nyoma nincs a kopásnak a dugattyúnál, pedig sokat ment tűgörgőnél látszódott csak a használat
Kérdezel, válaszolok, erre nem hiszed el...
Direkt megkérdeztem neked az rs 250 fórumban, mert van ott pár szaki, aki modernebb motorokkal foglalkoznak mint én, és pontosan azt válaszolták, amit én neked:
Húzósan,kézzel kell belemennie.
én konkrétan arra gondoltam hogy mondjuk a te rajtszámod 1es, én meg nem versenyzek és ragasztok rá szintén egy 1est, meg még az országban olyanoknak akik nem versenyeznek és szimpatikus nekik az 1es ők is azt ragasztanak rá. kb ennyire gondoltam
Ja hát akkor megkérdezhetted volna egyszerűbben is a koromat minthogy a semmitmondó adatlapon lovagolsz, és nem tudom, mit vonsz le belőle, hogy "ennyi nekem már elég" de végül is te tudod.
Bence
Látod ezeken már megint te lovagolsz, nemhogy megpróbálnál témát váltani...Vagy téged izgat legbelül? Amúgy köszi hogy kitöltötted az adatlapod konkrétan az életkorod érdekelt....Ennyi nekem elég....
Srácok .......... Most hogy körbenéztem, éppen csak kinyitottam az egyik topicot, ott meg éppen zsidózás és kurvaanyázás megy. Na van itt stílus .... ez akkor ahhoz képest még finom is, meg vagyok nyugodva.
És mint minden fórumon, itt is már mindenről szó van csak arról nincs amit bedobott valaki kérdésként dt 125 vásárlása kapcsán, én pedig mertem válaszolni, ahogyan én látom.
Úgy látszik ez amolyan fórum-betegség.
Bence
Ok, nézd én arról a bizonyos adatlapról se tudtam, hogy van, de rendben, megpróbálom mekgkeresni és kitölteni, gőzöm nincs mégis miért olyan fontos, mi lehet rajta, most már kíváncsi vagyok.
És nekem is javaslatom lenne, hogy tök király lenne tovább haladni normális témákban és normális hangnemben, és esetleg elfogadni azt, ha valaki másképp gondol bármit is. Csakhogy amikor azért kell magyarázkodni, hogy az rmz bizony cross, akkor tudod olyan érzésem van, hogy hova csöppentem, jézusom?
Bence
Szia szerintem nem konkrétan a képekre kíváncsi az itt fórumozók többsége...Képet bárki tud felrakni bármilyet . Az adatlap kitöltése az ami engem is kiváncsivá tesz. De úgy látom a fórumba rendesen belecsöppentél, és ennyi idő elteltével elvárható lenne, hogy kitöltöd...De nekem mindegy. Csak egyfajta láthatatlan körvanalat ad a nick-neved köré
Hát erről nem akarok vitát nyitni, de sztem pont azért "engedik meg neki" hogy csak egy helyen mozduljon-klimpáljon, mert a hőtágulási tűrés arra ez egy kapcsolódási helyre van kiszámolva! Ergo-több helyen lóg érvényét veszti a derékszögelés, és motor karakterisztikáját, kopását nagyban befolyásolja.. DE végül is már tök mindegy. Ha kiveri, akkó má a Japókat is utálni fogom...
" minek kenni a csapszeg-dugattyú csatlakozási pontját, ha amúgy sem mozdulhat.."
Már hogy a náthába ne mozogna?
MINDENKÉPPEN Mozog, csak, ha túl szoros hidegen, akkor kiverődik.
A régebbi 4t motorokban volt szokás fixre rakni a csapszeget(mostanában nemtom hogy megy) a 850 es fiatban, pl a hajtórúdba volt bepréselve, és a dugattyúban mocorgott a csapszeg,illetve a fix csapszegen klimpált a dugó.
Én is úgy tudom hogy nem szükséges a kuplung, nem lesz semmi baja a mocinak, bírnia kell.
Elvileg nyugodtan mehetnél kuplug nélkül is de szerintem azért meghálálja a motor 10-20 év múlva.
ja amúgy holnap crossverseny egerben a töviskes völgyben sirokba kifele menet van a pálya akit érdekel jőjjön ki
még a "fos"-nak kikiáltott tajvani dugónál sem
tehát az biztos össze lehetne hozni hogy melegen ne mozogjon de akkor hidegen feszülne rendesen
ilyen helyeken a feszültség nem a legkívánatosabb
amúgy szedtem már szét 2 dt-is mindkettőben könnyen kijött a régi dugóból a csapszeg az újba könnyen ment bele
a réginél semmi nyoma nincs a kopásnak a dugattyúnál, pedig sokat ment tűgörgőnél látszódott csak a használat
Direkt megkérdeztem neked az rs 250 fórumban, mert van ott pár szaki, aki modernebb motorokkal foglalkoznak mint én, és pontosan azt válaszolták, amit én neked:
Húzósan,kézzel kell belemennie.
Bence
És mint minden fórumon, itt is már mindenről szó van csak arról nincs amit bedobott valaki kérdésként dt 125 vásárlása kapcsán, én pedig mertem válaszolni, ahogyan én látom.
Úgy látszik ez amolyan fórum-betegség.
Bence
Bence
Bence
És nekem is javaslatom lenne, hogy tök király lenne tovább haladni normális témákban és normális hangnemben, és esetleg elfogadni azt, ha valaki másképp gondol bármit is. Csakhogy amikor azért kell magyarázkodni, hogy az rmz bizony cross, akkor tudod olyan érzésem van, hogy hova csöppentem, jézusom?
Bence
Már hogy a náthába ne mozogna?
MINDENKÉPPEN Mozog, csak, ha túl szoros hidegen, akkor kiverődik.
A régebbi 4t motorokban volt szokás fixre rakni a csapszeget(mostanában nemtom hogy megy) a 850 es fiatban, pl a hajtórúdba volt bepréselve, és a dugattyúban mocorgott a csapszeg,illetve a fix csapszegen klimpált a dugó.
szerintem lépjünk tovább, aztán próbáljunk meg értelmes dolgokról beszélni inkább