Nekem olyan gondom vabn ha ez gondnak számit.
Le van kötve a külön olajzás a motoron és az olajpumpa házában van egy tengely amit még most is hajt nem tudom hogy mi halytja a fötengely?
És azt szeretném onnan lekötni kiszedni belöle mert forog az is. És már van egy kis zavaró hangja is ahogy az ott forog bent hogy.tudnám én azt onnan kiszedni?
(1993.LC2,80ccm,DT)
Elöre is köszi.
Üdv: Norbi
Igazából kb 80%ban aszfalton menne a gép, s 20%ban terepen.
Eleinte mindenféleképp.
Én inkább elmennék túrázni motorommal.
Nem akarok mellé nyúlni.
S pont azért kérdem amit te is mondasz, hogy miért vesz az ember aszfaltra enduro-t.
Beszéltem karika kolegával is erről. Ő mindenféleképp endurora bíztatott. De még mindig gondolkodom, mert tényleg inkább aszfaltra lenne megvéve. Még van 5 hónapom vacilálni
mondjuk havi szinte olyan 23 körül lehet mert 20at kb. összeszedek hvégén faterral meek maszekolni meg ilyenek meg 3at kapok kb. de van amikor 1 FT-t se kapok
aha örülök ha havonta 3e Ft van a kezem alatt..... és csak szólok nekem nem anyuci meg apuci vette meg a DT-t és az új motoromat se ők fogják..... és bence is abba a tipusba tartozik mint én nem arra megy el 700 hogy menjen hanem mindig 100%os állapotba legyen...
Azért a 700-ezerért vehettél volna valami komolyabb endurót, motorozol vele pár évet, nem kell ráköltögetni, nem idegeskedsz, a saját belefektetett munkádról nem is beszélve. Azt meg felejtsük már el hogy a Dt 125 hard enduró Csak nézd már meg a telóit, néhány újabb 50-esben komolyabb van!
Tényleg azért kell oda tenni a rugót,amiért mondtam.
a trapézosság csak pár fok, legtöbbször szemre nem is látszik, csak mérve.
A mebránnnak tényleg van valamennyi hangja, ami persze csak akkor hallatszik, ha a többi csörömpölést már megszüntetted, szóval ha most MÁR hallod, akkor sinen vagy, mint József Attila:)
Yamaha DT 125 amolyan hard enduronak nevezném, nem cross, de nincs olyan terep ahol ne menne el. Nézd, mi ezzel túrázgattunk sokat erdőben, na akinek 50-ese vagy 80-asa volt, az bizony gyakran nem tudott feljönni egy-egy meredekebb hegyoldalon. Na meg a 125-ös egy híresen jól sikerült típusa a yamahának, a váza bivaly erős, ezzel eshetsz az elején amennyit akarsz, nem valószínű, hogy bármi gondja lesz.
Jó tanács: védőfelszerelésen ne spórolj, legolcsóbban az üllői úti boltban tudsz beszerezni mindent szerintem (kivéve csizmát, de így se elég ám egy 100-as !). Nekem is volt olyan haverom, aki "ugyan már, van jó magas szárú bakancsom, jó lesz az" .. na nem kellett két hét és most ő is műtétre vár, mert a bokája mondhatni szarrá ment, már bocsánat. Esést pedig nem tudsz elkerülni, aki ezt állítja az hazudik, nagyon kemény versenyező crossos srácok is esnek olyanokat, mint állat. Na viszont a 200 ezer a motorra, nézd biztos kapsz ... de én kifejtettem már a véleményemet erről, kapni kapsz, semmi kétség, hiszen látok én is 150-ért és azt se viszik el egy éve, csak éppen tudod az nem mindegy, hogy nagyon örülsz, hogy esetleg összeállt minden 300-ból, de utána meg heti rendszerességgel dobod ki az 50-eseket. Na hát ezt érdemes átgondolnod. Függetlenül attól, hogy én is árulom és hogy mit írtam, én azt mondanám, hogy egy alaposan rendbe tett, minden szempontból okés DT piaci ára 300 (ami nem keverendő össze azzal, hogy ez könnyen takarhat persze 700 ezres ráköltést is, na de ezt hagyjuk ...., érted, használtautónál se mondhatom azt, hogy mennyit költöttem rá eladásnál, mert az illető megnézi a katalógust aztán jónapot. Ez persze emberi hülyeség, na de abban itt nincs hiány).
Én azt mondanám, számolj nyugodtan 450 ezerrel ... de még akkor is, ha 150-ért veszel DT-t, mert akkor tegyél félre arra, hogy lesznek azért ott kemény kiadások, és ismétlem, ruhára 100 nem elég ! Amikor egy normálisabb csizma olyan 50, egy közepes crosssiasak 30 .. és folytathatnám, még nem is tartunk sehol. De ezen ne spórolj, mert a műtét szarabb lesz és többe fog kerülni! Én egyszer ültem fel védőfelszerelés nélkül csak 5 percet baromkodni kicsit, na tessék, eredmény: két műtét, két év kiesés mindenből .... ( és mellékesen soha nem lesz olyan a térdem mint azelőtt) na szerinted ez mennyi veszteség nekem? Hát nem 50 ezer .... Szerintem gyűjtögess még, hidd el, kell hogy legyen kis tartalékod minden megvásárlása után is a váratlan dolgokra (mert azokból soha nincs hiány).
Aztán még egy kérdésed:
supermoto vs enduro ....
ajajjjj, nana, te döntesz persze de egyértelműen enduro ! egész más felépítés, élmény és stb, meglátod!
Búzaföldi gyilkolászásról beszélsz, na DT-nek ez nem igazán gyilkolászás ám, na meg erdőben, búzaföldön is lehet ésszel is meg eszetlenül is menni, azaz szarrá tenni a motort 1 óra alatt, de supermotot nem ajánlom. Murván pedig ugyanolyan klassz az enduro, ne viccelj. Én azokat nem értem akik aszfaltra vesznek endurot, mert oda nem való, de aki terepre, annak még akár fullcross gumikkal is ajánlott az enduro.
Két tanács:
1, Döntsd el pontosan mire szeretnéd használni
2, ne spórolj se a védőfelszerelésen se a motoron, mert többszörösen megfizeted utána azt amit megspóroltál!
(ez egy bölcs régi enduros tanácsa , gyüjtögess még, 300 nem lesz elég, majd meglátod! Én is azt hittem még klezdő koromban, elég ha éppen megvan a motorr a apénz, aztán jöttek az ilyenek, hogy hops, nem indul, mi lehet, irány szakszervíz, beszállítás, rengeteg munkaóra és olyan 60 ezrem rögtön az első héten elugrott, úgyhogy hidd el, nem beszélek hülyeséget!)
Sok sikert!
Bence
Szerintem ezt bárhol megrendelheted, nem tudom merre laksz, de a yamahának most már elég sok helyen van képviselete, kisebb városban is egész nagyot láttam, de ha nem yamaha, az is meghozza neked tuti.
Bence
Ne vicceljetek már, látom kicsit furcsa elképzeléseitek vannak. Na ha mindegyikre reagálnék akkro 10 oldal lenne, majd röviden próbálok, de
1, nyilván nem adhatom annyiért amennyiben ez nekem van, hiszen megvallom, közelebb áll a 700 ezerhez az amennyibe nekem a motor folyamatos karbantartásába került eddig .... tehát ez egy igen költséges hobby , ez tény
2, aki meg a hozzányúlást kritizálja, nos ..... nézd lehet addig hajtani amig szét nem megy, de én crossnál megszoktam, hogy bizony 50 üzemóránként legalább alapos csere, és bizony 50-100 ezer körül tuti ugrik a pénz
Hát én tehát abba a kategóriába tartozom, aki szereti naprakészen full toppn tartani a motort, mégha a DT nem is cross, és nem is üzenórában kell számolni a dolgokat, na de akkor is igényel törődést, egyebeket, azaz pénzt. Én nem értem az olyanokat akik azt mondták, minek hozzá nyúlni .... jézus (na persze nem házi barkácsolásra gondolok, hanem természetesen szakszervízre és mindenben csakis eredeti yamaha alkatrészre) .....
Jó majd próbálok válaszolni itt pár igen furcsa felmerült gondolatra, de ennyit tehát röviden erről, hogy hiába van nekem 700 ezerben a DT-m is, sajnso tudomásul kell vennem, hogy nyilván ennyit soha nem kapok vissza, ezért mondtam, az enduro és a cross egy kicsit más kategória mint a robogó :-) vagy akár az aszfaltmotorok .... azért itt úgy motort venni, hogy valaki nem ért hozzá, na az nagy merészség. Leghjobb persze ismerősön keresztül venni, aki leinformálható és tudjuk róla, hogy mennyire tartotta karban szakszerűen a motort és stb. És akkro az ember elgondolkodik (mint én is anno), hogy most akkor tényleg ott áll egymás mellett egy 150 ezres DT meg egy 300 ezres DT, látszólag semmi különbség, csakhogy csakhogy .... és úgy képzeld el, természetesen a drágább mellett döntöttem, miután igazolta nekem a tulaj, hogy az a motor mennyire a toppon van és volt mindig is. Ha amásikat vettem volna meg, szeintem kb 3 hét alatt az is 300-ba került volna a szervizelési költségek miatt és akkor még bosszúságom is van. Úgyhogy nem olyan egyértelmű ez a kérdés, egyáltalán nem fekete-fehér a kép, ilyet nem lehet állítani. Legutóbbi crossversenyen is volt kiállítva két ugyanolyan évjáratú, ugyanolyan motor (cross persze), és bizony majdnem a kétszerese volt egyik ára a másiknak. Csak bizony ahogy elbeszélgettünk a tulajjal, az 20 üzemórásan lett dugócserés, teljesen új gumis volt meg sorolhatnám. Na hát ezek az apróságok teszik dupla vagy tripla értékűvé a motort, legalábbis ezt a kategóriát. A crossra ez nagyon jellemző, az endurora pedig azt mondom, hogy 90%-ban jellemző. Szerintem Ti nem igazán ebben a kategóriában gondolkodtok, mert akkor nem írtatok volna ilyeneket. Csak megveszitek mert olcsó, aztán hoppá hoppá majd jönnek sorra a gondok .... Ahogy mondtam, ez nem aszfaltkategória, ezek nagyon is szervizigényes és törődésigényes motorok. Persze aki benne van a témában annak hiába mondom mert tudja úgyis, aki meg nincs annak meg azért hiába, mert nem tudja miről beszélek :-) Csak kis gondolkodás meg kalkulálás vásárás előtt !
Bence
4db-irányjelző(feltételtezem nincs), relé(ha nincs benne), akksi(ha nincs benne), kapcsoló(ha szintén nincs). Meg lehet oldani olcsón(kb.8-10000Ft) is, meg gyári alkatrészekből is(25000-30000Ft).
Kész a motorom be is indult. Viszont még mindig van benne egy nagyon lágyan "kopogó" hang amelyet vásárláskor mindegyikben észleltem.... Az vajon mi lehet? Tán a membránvezérlés?
Le van kötve a külön olajzás a motoron és az olajpumpa házában van egy tengely amit még most is hajt nem tudom hogy mi halytja a fötengely?
És azt szeretném onnan lekötni kiszedni belöle mert forog az is. És már van egy kis zavaró hangja is ahogy az ott forog bent hogy.tudnám én azt onnan kiszedni?
(1993.LC2,80ccm,DT)
Elöre is köszi.
Üdv: Norbi