Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amúgy egy példa xr 7800at forog 90nél! Nekem DT 90nél 8200! 4T nekem is volt már és nem hallani rajta hogy forog,de pörög az rendesen! Egyébként nekem gyári dob van rajta és 80nál,egyáltalán nem "üvölt",szinte alig van hangja!
Hát nem tudom,minden motor más és más! Én DT-m pl: 7000fordulatig megy jól utánna meg rosszabbul...XR,XT 125 legyorsulja picivel,inkább az első pár méteren tudok rájukverni kb5métert,de azt végig tartják egymás mellett 90-100ig és nem tudnak rám verni semennyit! Hegyeken,völgyeken meg ég és föld a 2ő,dt több előnyt élvez,hegyen simán odaverem ezeket a motorokat(125 4T)...Nyomatékról meg annyit,amit eddig próbáltam ilyen kicsi 4T-t,mind gyengébb volt kis fordulaton,mint egy 80as 2T. Elég sokat motorozok ilyen motorokkal és bizony ahol én 6.ba ott ők 4. be mennek. Keményebb emelkedőkön,van hogy ők 1,2be még én 3.-ba! Terepen ha van keményebb emelkedő pl20% ott a 4T-kkel ha neki mész mongyuk 10km/h val már nem is tudnak gyorsulni...Volt itt egy haveromnak 110es malossihengeres dt lc2-es az nem ment jobban semmivel az én gyári 80asomtól,sőt 5000rpm-ig rosszabbul ment!
Rajtad meg látszik, hogy csak a katalógusokban megadott csúcsértékekre alapozol
Nem mind1, hogy mondjuk egy 4T-nek már 2000-es fordulattól meg van az a nyomatéka, ami lehet, hogy kevesebb, mint egy 2T-é, de az csak mondjuk 6000-7000-es tartományban tudja. Nagyon nem mind1. Ez igaz a csúcsteljesítményre is. Csakis nyomaték és teljesítménygörbe láttán lehet esetleg ezekről itélkezni. Én ezért is mondtam már párszor, hogy bekéne vezetni egy úgymond "átlag" teljesítmény és nyomaték értéket is. Nem csak a maximálist. Sok autó és motor esetében nagyot néznénk....hogy nem mindig a 10.000-et forgó csúcsban 150 lóerős rizsrakéták az erősebbek.
Amúgy meg mentem már 4T Yamaha SR125-el, ami gyárilag talán 11-12 LE, az én 100-as DT-m meg papíron 12,7. Hát mit mondjak......azért más egy kicsit. A DT-m kihuzatgatva úgy tűnik, hogy nagyobbat húz, meg pirosból jobban is kiugrik pár méterig, de összességben érdekes mód az SR úgy ott hagy, mint annak a rendje. Az alapjáraton megy 80-al, emelkedőn, szerpentinen, 2 személlyel bárhol bármikor, a vége kb. 100-110. Teljesen más a két technika, bárhol otthagyja a DT-t erőlködés nélkül. Nem egy kategória.
pityu, én tudom milyen belülről mert az enyém a motor előző tulaját is imertem. a rohadt alma hasonlat az tényleg elég rossz volt mert ennek köze nincs hozzá. szerintem csak akk irj ilyeneket ha már láttad a motort
ezzel a géppel eddig semmi bajom nem volt, már a 3. DT-m és a 25-ösök közül szerintem a legjobb...
Ezen már szerintem egy gyári alkatrész sincs. Ki tudja mennyit kaphatott ezek előtt. Kívül csili-vivli, belül meg... Olyan mint a férges alma. Rossz hasonlat volt, bocs. De most komolyan, kép alapján nem lehet egy motorról véleményt alkotni!
Látszik, hogy nem volt még 125-ös 4T motorod. Az ilyen kis 4T-ket sokkal jobban kell forgatni, hogy menjen mint egy 2T-t, ezek is simán elforognak 10000-ig. Kb. úgy mennek, mintha a 25-ös (nem folytott) DT-t csak 6000-ig forgatnád. Sok emberben a "nagy" 4T-k miatt maradt az benne, hogy milyen nyomatékos . A 80-as DT-nek nagyobb a nyomatéka mint a 125-ös XT-nek. DT80: 11,8Nm, 9,8LE. XT125:9,5Nm, 10LE. Gyári áttételekkel tök egyformán gyorsulnak.
hali
tegnap voltunk kicsit endurozni ,van 1 kiszáradt tó meder tista homok van pár lazább emelkedö is ott, egyiken mentem föl és elásta magát és kattant párat valami . kiszedtem abbol a gödörböl amit ásott beinditottam és megin indultam de megin kattogott ,megnéztem a láncot és rohattul meg volt feszölve nézegettük de nem jöttünk rá m i mászhatott el .aztán finoman gurultam vele kicsit és visza lazult olyanra amilyen volt
lehet azért feszült meg mert telement homokkal ?
Na én meg pont egy ilyet vennék (az árát leszámítva)
Ezen legalább látszik, hogy arra használták, amire való, amire tervezték, amit szeret ez a motor, és ha kipróbálás után jól is muzsikálna, legalább látom, hogy bírta a kiképzést, valszeg nálam is fogja. Én ha elakarnám adni, én is ilyen "durvább" képeket tennék fel, egy ilyen motor erre való, így kap kedvet a vevő. Én pont az "országúti" 80-as DT-éktől kapok frászt, hányok tőlük, amikor supermoto-s feelinggel használják őket, slikk gumival, meg "100-at megy" dumákkal, hát ez a motor nem arra való! Ez egy gyári (kicsi)terepmotor! Ide elegendő az ereje, ide tervezték, itt érzi jól magát, erre kell használni, erdőn, mezőn csapatni. Országúton vicces egy 80-as endúróval üveghangon száguldozni, oda minimum egy 125-ös kell, de abból is inkább egy nyugodt 4ütemű, ami nem arról szól, hogy 6-7-8ezres fordulaton nyígatom, és váltogatok egyfolytában, hogy legyen benne erő, ha mondjuk egy hegyi szerpentinen tépek
De amúgy simán bírják a terepet a DT-k(nem a pályát)......a vázuk elnyűhetetlen, főleg egy 80-as blokkal. Szerintem meg a motorjuk a tartós országúti használatban, folyamatos 6-ikban nyígatásban sokkal jobban szétkopik, mint a terepen való lassabb, de sokkal élvezetesebb haladásban, és váltogatásban. Amúgyis a 6.ik sebesség a legkopósabb bennük....hirdetésekben is mindig ez a fokozat "hiányzik", mert túl kicsi a fogaskereke.
Eladó Dt! Ettől mentsen meg a Jóisten mindenkit...
Ezt nézd meg! Eznem rossz vétel! Csak az évjárat kicsit gázos....
"Fiatal hülyegyerekek (tiszt. a kivételnek- bár nem sok van) úgy széthajtják ezeket a motorokat,hogy néha a sírógörcs kerülget a látványtól " Szia ne haragudj ha megbántottalak... Nem akartam senki érzelmi, lelki világát megsérteni. Kinek nem inge....................... . Az hogy te motorvásárlás előtt vagy az csak jót jelent mert még a lé a zsebbe . Legalább ha megnéztél egy pár motort és ilyeneket találsz, majd jussak az eszedbe Ha rám hallgatsz próbálj meg télen motort venni, mert: sok az idénnyári munkás aki beszorul télen és eladja a motorját nem azért mert szar, hanem mert kell neki a zseton.... Ilyenkor olcsóbb is, a gariban nem foglalja a helyet... A másik hogy tavaszra legalább át tudod nézni, normálisan és az egyéb apró-nagyobb hibákat ki tudod javítani...Szerintem.... bár ez az én véleményem, mindenki döntsön saját ízlése szerint. Szerencsés motorvásárlást kívánok mindenkinek....
én 110ért vettem a 80ast jól indult jól ment csak zörgött benne valami
egy idényt nyúztam eléggé barbár módban, de relatív kevés km-ert mentem vele sokszor 2 személlyel
télen felújítottam (csapágy, dugó, stb) kb 35ben volt
vettem rá új gumikat kb 25 volt használtam ismét egy fél évet és becseréltem egy xt-re
kb 170 ezer értékben
az új gazdája máig is dicséri a gépet........
Lehet ezen sokáig vitatkozni, de a használt motor vásárlás 99%-ban a szerencsén múlik.
Az Apriliám, Yamaha sr,Kawa gpz mind kiváló állapotúnak tünt mikor megvettem. Az apriliát az autószerelő sógorommal vettem, az sr-t átnézettem egy motorszervíz tulajdonos barátomnál, a gpz-t 2x megnéztem és alaposan kipróbálgattam vásárlás előtt. 1 éven belül mindegyiknél kapitális motorhibák voltak, törött dugók, szelepek, gallyra ment főtengelyek stb.
A zzr-t gyakorlatilag az interneten keresztül, esés után sérülten vettem, még kipróbálni is csak egy 200 m-es próbaúton tudtam győr belvárosában rendszám nélkül. Ehhez képest egy tüsszentése se volt amíg nálam volt, és eladáskor egy 100-as haszonnal az első ember alku nélkül elvitte, miután kipróbálta. Azóta is egészséggel hibamentesen használja.
A dt-t ugyanigy, rendszám nélkül, egy kis utcában kipróbálva 5 perc alatt vettem.Azóta ütöm vágom, csak terepen meg krosszpályán, és csak olyan alkatrészeket cseréltem ami amúgy is hibátlan volt(nagyobb lánckerék, hosszabb lánc).
Ennyit az okosságról meg az alapos átnézésről. Vagy belenyúlsz vagy nem.
tanulni a DT tökéletes, mert ha elsö géped akkor nem fogod megunni két hét alatt, az erejével sem lesz ugy gondod, egy-két év alatt meg ugyis lcseréled ha teheted :)
keress egy rendszámos dt-t amin enduro gumi van
az jó aszfaltra és terepre is
ha idén megveszed akkor jövőre már a biztosítás bónusszal is lépsz
következő évet végig motorozod, és ha lelkes motoros válik belőled úgy is lecseréled nagyobbra
Köszi kawa!
Szép napot kívánok mindenkinek :)

Lenne hozzátok egy kérdésem.
Most csinálom az A korl. jogsit. Most télre már nem tervezek motor vételt, csak tavasszal. A szülinapomra(április) meglepem magam egy gépsárkánnyal
Nézelődtem s végül a Yamaha dt 125 ös tetszett a legjobban. Szerintetek mennyire alkalmas ez a motor tanulómotornak?

Hogy reagáljak karika760120 hozzászólására. 19 vagyok. Fősuli mellett hétvégén dolgozom, s teszem félre a pénzt. Szerinted én mint fiatal hülyegyerek, aki magam kaparja össze a 300000-ft-t (2-t motorra, százat a ruhára) mennyire fogok a "fiatalok értékrendi hiányában" szenvedni, s szarrá hajtani a mocim?

Viszont egy nagy s általános kérdésem is volna még.
Supermoto vs. Enduro. Nem akarom szegény motorom a búzaföldön gyilkolni. De azért ha murvára tévedek sem akarom hogy motorom "visszapofázzon".

Tudnátok nekem mint fiatal, de lelkes kezdőnek egy pár tanácsot adni?

Előre is köszi :)

M
Én is csináltam már ilyet. Ezt mondjuk sikerült a tulajnak árában eladni. http://sportmotor.hu/motoros_k...
"Van aki csak azért veszi, mert szereti felújítani." Sajnos én is ebbe a kategóriába tartozom! Ha majd eladom az öreg vasat repüljetek rá mint gyöngytyúk a takonyra.....
Csak egy kérdés: Ha valakinek (hasszámot mondok) teszem fel 200 ropiba van egy dt, és nem ér piaci áron 150 ropit, akkor mennyiért fogja feltenni eladásra? Mondjuk teljesen hibátlan! Ha meg hibátlan, minek adná el 150-ért, ha 200-ba van? De ha van hibája talán akkor adja el150-ért amennyit ér... De akkor már nem ér annyit Jah és ha odamész alkudni nem fogja odaadni 100-ért Hú ez egy ördögi kör... Ilyennel akkor találkoztam mikor dízel autót szerettem volna venni...Nem egyszerű kérdés az biztos....Egészen egyszerű a válasz: mindenki addig jár a motorjával-autójával amíg le nem járja rajta a ráköltött összeget, és akkor megint ott van ahol elkezdte...Sajna ez tapasztalat....Nagyon sok motort (is) megnéztem már... Fiatal hülyegyerekek (tiszt. a kivételnek- bár nem sok van) úgy széthajtják ezeket a motorokat,hogy néha a sírógörcs kerülget a látványtól Ez azért van mert általában a szülők aláteszik ezeket a 2-300 000 ft értékű motorokat és a fiatalok értékrendi hiányban szenvednek-hú most ezt jól megmondtam
Én eddig, mindig a lehető legjobbat vettem meg, abban az árkategóriában, ami nekem megfelelt. Látom te az ilyen agyon újítgatott motoroknak vagy a híve, amiket már annyiszor szétszedtek, hogy a csapágyak beleesnek a csapágyfészkekbe, meg a blokk két kézzel szétcsúszik. Én inkább a gyári dolgok, híve vagyok. Egy gyári festésű motorról, szerintem könnyeb véleményt mondani, hogy mennyire ütötték, vágták. Ha hiszed ha nem, rengeteg ember van aki, úgy motorozik, hogy egyáltalán nem ért hozzá (mondjuk, ez a hozzáértés relatív). Mondjuk nem hiszem, hogy az autósoknak egyáltalán az 50%-is annyira értene az autójához, hogy bármikor megjavítja. Nem csak hülyétől, vagy hozzá nem értőtől lehet "olcsón jót" vásárolni, lehet hogy komoly motoros volt valamikor csak egyszerűen már nem érdekli, vagy vett egy nagyobbat és minél előbb el szeretné adni, ismerek nem egy ilyet is. Egy DT árkategóriájú motornál meg nem igen vesztetsz több százezreket, ha full föl kell újítani a blokkot. Használt motornál amúgy is közbe jöhet bármi, amire nem számítasz, legyen az a motor bármilyen jó álapotban. A motorozás amúgy is egy hobbi, amin csak veszítesz, nyerni soha (ritkán előfordul persze ez is) nem fogsz, ezzel számolni kell. Van aki csak azért veszi, mert szereti felújítani.
Nem hiszed el, de még soha nem mértem le :-)
De hogy baromi keveset fogyaszt az tény, én kirándulgatásokra használtam erdőben de meglepődtem mennyire nem evett. Erősnek erős, de a gyorsulását eszembe se jutott még soha lemérni, na meg ne feledjük a DT azért nem igazán a gyorsulási kategória. Ha iylet keresel, más típust nézz szerintem.
Bence
Hát nézd .. izé .. aki viszont motoros és nyilván konyít hozzá vaéamit, az tuti nem fogja féláron oda adni azt amiről ő maga tudja hogy jó.
Eredemény: csak hülyétől tudsz venni olcsón jót szerintem, akinek fogalma nincs mi hol merre mennyi. Nézd, aki napi szinten crossozik meg egyebek, azaz heti szinten tudja mi az amit költöget rá, azt szerintem nem igen lehet átrázni.
Na de felmerül a kérdés, ha meg valaki nem konyít hozzá, akkor mi a frászért akar motort? Jó a dt persze nem cross kategória, na de azért nem is utcai sportmotor, szóval bizony érteni kell hozzá, mese nincs. Vagy vigyen magával akkor hozzáértőt, bár ottt is felmerül bennem akérdés, hogy ha hozzáértőt ell vinni, akkor miért akar motoprozni az akinek gőze nincs semmiről? Abból sok jó nem fog kisülni.
Hát egy biztos: Én mindig majdhogynem a szemem előtt felújított motorokat vettem, ill. leinformált fiorrásból, és így soha nem is volt gond. Aztán meg hallom akik innen-onnan "jaj de jó áron" vették, na ők azok akik utána meg szitkozódnak, hogy minden baja van a motornak.
Én megmaradok amellett, hogy egyszer kell jó motort venni, utána feltehetően kevesebb gond lesz vele, de ez oylan dolog, hogy aki meg motoros, az úgyis két perc alatt megmondja milyen állapotban van. Tehát nem értem hozzá nem értő végül is miért akar motort venni? Cross és enduroban aki játszik, az benne is van annyirta, hogy tudja mi mennyi. Ez nem amolyan robogó style szerintem ....
Az 50 ezres belenyúlásokról meg annyit, hogy ne viccelj, erre a kategóriára sajnos tudni kell, hogy az ember hozzá nyúl és 50-nél indul bármi, és akkor még nincs is nagy baja. Főleg cross RMZ-mnél tudom, hogy ez van, a DT meg ugye olyan érték, hogy én is beleestem abba a csapdába, hogy már jóval többet költöttem rá mint a piaci értéke úgymond, na de azt hiszem ezt nem szabad nézni, mert ilyen alapon akkor ne is motorozzon az ember. Vagyis robogózzon, ott elképzelhető, hogy megússza olcsóbban a dolgokat. Csak tudod amikor X üzemóra után dugattyútól kezdve a gumiig mindent cserélni kell, akkor én már eleve úgy állok neki, hogy 50 az amolyan alap :-( Örülnék sokszor ha abból kijönnék.

Jó hát mindenki úgy vesz motort ahogy akar persze, csak én kitartok amellett, hogy olcsó húsnak híg a leve, hidd el aki komolyabb motoros az azért tisztában van a motor állapotához tartozó árakkal. DT nem túl szervízigényes, ezért mondom, hogy ott meg főleg figyelni kell arra, hogy ne 50 ezer Ft különbség miatt döntsünk feltétlenül az olcsóbb mellett, mert aztán ezt akár többszörösen is megbosszulja majd. Érdemes egy karban tartott motort venni aztán ha nem nyúzza valaki, lehet hogy sokáig nem kell hozzá nyúlni.
Hát ez csak egy vélemény .....
Bence
2,2dl / szár
Mennyit megy egy 125-ös DT?
Hány sec körül van 100-on?