Azt amit írtam hasonlatként írtam, a nyers motor így könnyebben összekopik, mintha tükörsima lenne a hengerfal. Azt hogy a szakik verseny előtt minek szedik szét a motort? nem tudom...Elgondolkodtam :)) kopott motorral versenyeznek? amin nem látszik a hónolás, vagy ha látszik minek segítenek még rá? Amúgy az öngyújtómban van égés....A hengerben robbanás következik be elektromos szikra hatására. De ha égés, akkor a te motorodba sok égést kívánok...Lehetőleg jó lassút
biztos megoldhato, de felesleges nehezék, hidegen igyis ugyis rugdosod aztán meleg motornál meg nem mindegy h a lábada mozditod meg vagy a karod? inkább vegyél hozzá egy sportkipufogot meg egy fasza légszüröt sztem teljesen felesleges az önindito rá
Na, cső
Olvastam freemailen a leveledet csak az a baj, hogy nekem valamiért fél órába tart mirre betölti így örülök, hogy egyáltalán eltudtam olvasni! Elsösorban az ára érdekelne, mert én is diákpénztárcábol gazdálkodom illetve képek is érdekelnének rola!
Elöre is köszi!
HA tuddok freemail-en is írok!
Üdv!: Shancus
Én 32000km el vettem a DT full gyári állapotban,blokkja érintetlen volt...Lekaptuk a henger,hogy ennyi km után talán ráférhet 1motorgenerál,de meglepetés ért! Ennyi km elteltével látszik a hónolás nyoma a hengeren(válla nincs),dugón látszik esztergálás nyoma! Hangsúlyozom látszott,hogy nem volt szétkapva a blokk,gyár alapméretes dugó stb...Ebből adódóan eltudom képzelni,hogy egy személyautón is látszódhat 100 000km-nél a hónolás!
Jól látod, van amelyiknél, még 100 ezernél látszik a hónolás, ezért sem igaz, hogy:
"az a lényege a henger érdesítésének, hogy a dugattyúgyűrű könnyebben beilleszkedik bekopik a hengerfalhoz, és lerövidül a bejáratási intervallum."
"Mert gondoljunk bele logice: Ugye könnyebb levakarni a szemcsés vakolatot a falról mint amit simára glettelek el."
Eldönthetnéd, hogy a TE két állításod közül melyik az igaz,mert a kettő picit mintha kizárná egymást
Mert ugye, most akkor jó, ha érdes, vagy nem? Le kell vakarni a recét, vagy nem?
Egyes szakik, verseny előtt, a versenymotorok feltükrösödöt hengerfalát kissé"meghúzzák" pont az olajmegtartó képesség növelése érdekében.
Valamint a hengerben mintha nem robbanás, hanem égés történne(optimális esetben:)
Visszatérve a hónolás lényegéhez: Én szakmámból kifolyólag úgy tanultam hogy az a lényege a henger érdesítésének, hogy a dugattyúgyűrű könnyebben beilleszkedik bekopik a hengerfalhoz, és lerövidül a bejáratási intervallum. Mert gondoljunk bele logice: Ugye könnyebb levakarni a szemcsés vakolatot a falról mint amit simára glettelek el...Másik: egy benzines szgk-nak a motorja kb 4-500.000 km bír... 100.000-nél még látni a hónolást? Akkor ha nem marad fent a hengerfalon az olajfilm, nem megy gyyorsabban tönkre a motor? Ha fennmarad akkor robbanás következtében nem ég el? Hmmm csupa érdekes kérdés....
Ó Istenem mióta kell a golyóscsapágyat vagy a hengergörgős csapágyat bejáratni? Hol olvastál ilyet? De mondok neked még valamit, a csúszócsapágyat sem kell járatni...
szerintem eleve bukott a dolog.egyik capágy sincs még bekopva, kis hajtás után is könnyen megragadhatnak, ugyanígy a tűgörgők.tényleg lehetséges hogy a gyűrűnek jó, de még fúrás után is cserélnek legalább felsső tűgörgőt, tehát ilyenkor sem jó.nagyjából ennyi a mi eszembejutott hírtelen, de biztos van még hibája ennek az elgondolásnak.
Ezt a bejáratási módszert már nagyon rég nézegettem én is,valóbban csak 4T motorokhoz jó! Am lehet erősebb lehet 1kicsit ha valaki így járatja,de az is biztos,hogy kevésbé lesz tartós!
Olvastam freemailen a leveledet csak az a baj, hogy nekem valamiért fél órába tart mirre betölti így örülök, hogy egyáltalán eltudtam olvasni! Elsösorban az ára érdekelne, mert én is diákpénztárcábol gazdálkodom illetve képek is érdekelnének rola!
Elöre is köszi!
HA tuddok freemail-en is írok!
Üdv!: Shancus
"az a lényege a henger érdesítésének, hogy a dugattyúgyűrű könnyebben beilleszkedik bekopik a hengerfalhoz, és lerövidül a bejáratási intervallum."
"Mert gondoljunk bele logice: Ugye könnyebb levakarni a szemcsés vakolatot a falról mint amit simára glettelek el."
Eldönthetnéd, hogy a TE két állításod közül melyik az igaz,mert a kettő picit mintha kizárná egymást
Mert ugye, most akkor jó, ha érdes, vagy nem? Le kell vakarni a recét, vagy nem?
Egyes szakik, verseny előtt, a versenymotorok feltükrösödöt hengerfalát kissé"meghúzzák" pont az olajmegtartó képesség növelése érdekében.
Valamint a hengerben mintha nem robbanás, hanem égés történne(optimális esetben:)
olajozásban.
és ez a difi pont elég is.
Hagyományos felépítésű 2t motorokhoz ez nem jó ötlet.
a képen látható dt-t bontod?