Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Medig járassam a motorom?
Eddig 170kilómétert raktam bele lightosan,300-nál már húzhatom a bajszát?
nekem is megfúrták, kb 10km bejáratás után kentem neki rendesen és mégsem szorult
egyszer fújt ki a hengerfejnél a régi tömítést tettem vissza, de új tömítéssel már bírta rendesen
ez igy nem igaz attól még hogy meg volt furva nem melegedhet fel, csak ha "nagy" bele a dugó mert akkor a surlodás miatt melegszik agyon
Csá Skodi!
Valószínünek tartom h 90' elöti dt-ről van szó...Igazat megvalva nem tok rajtad segíteni mert nekme is csak 6 hete van dt-m. Csak azt olvastam h az a dt ami felforrosodik megvan fúrva..Nos azon gondolkodom h megfuratom az enyémet is csak aggódog h a motrom mit fog erre válaszolni és a tanácsodat szeretném kérni.Az én dt 80ccm és '93-as vízhűtés és nagyon szeretem
Bocsi nem akarok beleszólni, de nem centírról hanem derékszögelésről van szó! Nem ua.
Nem kalapáccsal, hanem a nyelével.
Más.
Te nyitott vagy cserére is?
sziasztok!bocsi hogy beleszolók,de ha nem muszály,kalapácssal ne centirozzátok a hajtókart,általában a hajtókar derékszögben van a főtengellyel,hacsak valaki nem" centirozta"már!valamennyi oldalirányú mozgása van a hajtókarnak( az alsó tügörgő jóvoltából) a hőtágulás miatt.ki is lehet probálni,melegitsd fel a főtengelyt üzemi hőfokra (80c)és meglátod,hogy az oldalirányú mozgása minimálisra csökken(ha nagyon kopott a főtengely ez a mozgás megmarad)a hajtókar a motor működése közben mindig(amig nem kopott a főtengely) derékszögben van a főtengellyel,a rá irányuló erők következtében
Dehogy pattan el, tök rugalmas!
Csak a szemek vannak cementálva a futófelületükön, pont azért, hogy lehessen rajta állítni.
Azért van bevonva rézzel, hogy ne edződjön be teljes hosszában.
Van ami tényleg elpattan, az öntött hajtórúd, a szabados nevű kókler gyártott ilyeneket, de nem az a normál állapot, a jó hajtórúd, hajlítható.
azt tudom hogy görbül könnyen, haver kiverte a szimóból a csapszeget kitámasztás nélkül el is szarta a hajtókart
de inkább szervízbe vittük tettek bele újat, mert már csörgött is az alja
meg aztán ha rideg lenne elég hamar elpattanna
Seemi speckó szerszám nem kell hozzá, csak egy kalapácsnyél, vagy ilyesmi.
Egyszer, egy döglött főtengelyen próbáld ki, hogy mennyire könnyű elhajlítani.
Sufni, vagy professzinális műhely, ebből a szempontból egyre meg.
Friss összerakásnál, én az említett olajkenést, szoktam nézni, és pár10 km után bekukkantok a hengerbe, hogy a tüzgáton mi újság, rendszerint az olajlehúzós módszer, egészen beválik.
öregebb, makrancosabb motorokat, amikhez jó szar az utángyártott alkatrészek minésége(pannonia, 350es jawa) nem is tudod más képp öszerakni, mert ha az egyik hengerben a dugó csálé, azt nemveszed észre menet közben,mert a másik henger "viszi" az iylenek szana széjjel ragadnak, derékszögelés nélkül.
Ugyan nem teljesen vág ide, csak az utánygártott alkatrészek pontatlanságát illusztrálandó,mértünk vadi új utigyárti hengert, amiben 3 század volt az ovalitás.
A yamaha gyári alkatrészei nyilvánpon tosabbak, de pl pontegy rd 80 as volt a közelemben tavaly, ami széjjelragadt, mert derékszögetlen volt a hajtórúd.
Derékszögelés, új dugó, az óta is hibátlanul megy.
Az ilyesmi egy öregebb motornál,aminek ki tudja már hány gazdája volt már nem lehetőség, hanem szinte bizonyos, hogy valaki már beavatkozott itt-ott szakszerűtlenül,tehát célszerű ellenérizni,és ha kell kiigízítani.
lehet félreérthetően írtam
hajlítani a hajtókaron az egy dolog, biztos lehet sosem próbáltam
de azt megnézném hogy egy átlag polgár a fészerben hajlít rajta mondjuk 0,2 fokot
ez a vicces......... faszikám áll a sufniban és hajlíthat.........
én tuti nem próbálkoznék ilyennel, pedig pár motorblokkot összeraktam már
Márpedig a motor nem véletlenül detonál akkorát hogy a dugót kilikassza!
A 8 as gyertya simsonba való, neked kb 9-es kell, a 6 os rettenet kicsi.
sőt,ahogy látom a nevünk az teljesen meg1ezik druszám!
kösz az infót!
a kipuffomat ki szoktam égetni időnként.A gyújtásomon nem vettem észre semmi hibát.
na most akkor: milyen gyertya kell a DT 80 LC vasba?

a név meg ilyen.De a nevem alapján nekem is lehetne emzoli a nickem
Micsoda név...
:)
A digó akkor likad ki, a az égéstérben az égésfolyamatok szabálytalanul mennek végbe,és detonál amotor valamily okból.
Ez lehet:
Nagyon szegény keverék, túl kis hőértékű gyertya, nemmegfelelő geomertiáju égésrér, vagy dugattyútető,eltömődütt kopufogó, túl korai előgyujtás.
Ezek bár melyike képes ilyet okozni.
Deotnáláskor(kopopgás,öngyulladás) szúróláng keletkezik,kb olyan mint a lánghegesztő lángja.
nem pont középen! A középtől talán1,5 centivel arrébb
Karbi takarítás után jó volt azt írtad nem? Akkor szerinted hol a hiba?
Szia pont középen égett át?
ja és még egy dolog.
Nincs valakinek villamis rajza DT 80-ról.
A mechanikus részek meg a motorról van dögivel doksim,de villamos az sajna nincs!
és valamit nagyon elkötögettem,mert ha van szikra akkor nincs index
Szevasztok DT-sek
lenne 1 kérdésem a hozzáértőkhöz! A dugattyúm felső fele átégett.Egy kb 2 cm átmérőjű lyuk lett rajta.Ez valóban lehet a túl nagy utógyújtás miatt?

persze gyorsan megcsináltattam,ma lettem kész vele.Csak nem volna jó még1x hónoltatni meg dugózni
azt kétlem hogy magas a hőfok, br6os van benne a br9 helyett, de ugyanígy csinálta más gyertyával is, a karin csak levegőn lehet állítani nem?és akkor az miért van hogy eddig meg jó volt?kb 1 hete takarítottam a karbit meg a levegőszűrőt is.
tudom h régen rotax volt, szomszédom öccsének olyan volt
amugy az uj XTZ rohadt jol ki lett egyenlitve, szoval alig ráz az a blokk, ahoz képest egyáltalán nem h 1hengeres
Nem hiszem szerintem beállítási problémáid lesznek... a karbi környékén...bár én cserélnék egy gyertyát is.. lehet magas a hőfok.
hello 99 dt125-nek kb. mennyi a végseb.
http://sportmotor.hu/motoros_k...

új r1, bár nem teljesen erre a fórumra való de azért megosztom.szerintem jól néz ki nagyon.