Királyság,mindeki erti mostmár a gia "észjárását".most én kérdeznék.a moci felujitása után az uj hfej tömitésemnél folyik.jelzem másik hengert kapott(a masikat szarráreszelték)de:a hengert és a hengerfejet is vizespapirral megtoltam,ok volt.ezekszerint mégsem.hfej le.hegerfejtöitővel a lemez beken ua megint folyik:(pedig max0.1mm lehe benne.a tömitőnek mar +kellett volna fogni?most ha csináltatok egy grafitos tömitést jo lesz?(ha mem akkor köszörülés lesz:( )autószerelő barátommal 3hete szivat vélemény?
Szia! Sajnos nem sikerült még. Nem sok a szabadidőm.. a kuplung oldali főtengely szimeringet még megnézem majd. A héten fél 6ig dolgozom, valamelyik nap erőt veszek magamon.
Egyetértek azzal amit írtál, én nem szaroztam,de gondolom azt a részt nem is nekem szántad...nekem a gyári rendszerrel jobban tetszett:) Egyszer anno valahol találtam adatot is róla és a gia olyan 2lóerőt adott meg pluszba a gyári 9,8 helyett megfelelő beállítás mellett!
Sziasztok!
Nemrég vettem egy LC2-es KTM-et. Amiben ugye DT 125 blokk van. A blokknak szép hangja van, cefet nyomatékos, de nem akar forogni.
Forgalmi szerint 10,5kW és szerintem jelenleg ennyit tud kb.
A kipuffot kiégettem de valaminek lennie kell benne mert kurva nehéz.
Power fasza, beállítottam.Karbi 28-as. Hogyan tovább mert most a húzott derbim is jobban megy :/ Elektronikus folytás lehet ezekben ?
Nem elég hozzá.
A gyári levegő szűrő doboz, az 50cm3-s hengerhez, és kipufogóhoz van méretezve, egy korttyal sem többre.
Úgy van méretezve, hogy gázadásra ne legyen vákuum, és a folyamatos utánpótlás meglegyen.
70cm3, az 40%-al több.
Érdemes nyitni a levegőszűrő dobozon, esetleg egy sport légszűrő, aminek nagyobb az áteresztési képessége.
Egy 19-es, vagy esetleg egy 21-es karburátor, amit könnyebb hangolni a lassabb légátáramlás miatt.
Jah és ezek után persze hangolni!
Nagyobb főfuvi, onnan kezdünk, és jövünk lefelé ahol már nem sokall.
Ez mindig karbi-szétszedéssel jár!
Szia.
Na akkor megpróbálom egy kicsit bővebben kifejteni, hogy érthető legyen.
A maximális forgatónyomaték teljes kihasználására gyártja a Gia., és egyéb gyártók a kipufogó rendszereit.
A típusokhoz való rendszerek, a gyári ablakoláshoz a hengerben, gyári présmagassághoz vannak konfigurálva.
Az hogy időközben módosít a gyár a fojtásokon, konkrétan hengerfejre (növelt káros tér) gondolok, az már a gyártót nem igazán érdekli.
Ő az adott konfighoz gyártja a termékét.
Nem 100%-ig, de 80-90%-ig kihasználja, kihozza a legnagyobb motorteljesítményt.
A gyár a fojtott kipufogójával, a kihozható teljesítmény kb 50-60%-át hozza.
Miért is?
Ha megveszed újonnan, nem fogod szétpergetni a garanciális időn belül, tudja tartani a fogyasztási norma értéket, amit a gyár határoz meg.
(Garanciavesztést okoz ha más típusú rendszer kerül rá.)
Nos a két rendszer között annyi a különbség, hogy magasabb fordulatszám tartományban adja le a maximális forgatónyomatékot.
Ezáltal jobb gyorsulás, nagyobb forgatónyomaték, és fordulatszám érhető el.
Kihasználja a motorteljesítményt!
De ez nem SZAR!
Hanem más a két rendszer.
Többnyire olyan userek használják a szar jelzőt, akiknek leginkább a pénztárcájuk fáj, a megemelkedett fogyasztás miatt.
Képes a nyitott konfig, a gyári 3-4 literes fogyasztást, 6-7-8 literre emelni, csukló függvényében.
De ez Magyarország, sajnálatos hogy sokan nincsenek tisztában a fogalmakkal, és hogy miként működik egy rendszer, sokkal egyszerűbb "szar" jelzővel illetnünk azt.
Ez mindamellett az emberi butaságra vezethető vissza.
Nem személyeskedésként írtam, akinek nem inge nem veszi magára.
Üdv K.
Nem roszból mondom,de próbálj ki egy 80as amin gyári folytott rendszer van! 4500tól 6500ig jól megy,nem kell forgatni,egész nyomatékos,kategóriájához mérten mondom ezt! Gianellivel jobb felül ez természetes,ha valaki csúcsteljesítményre megy jobb....de használhatóságban roszabb lesz a motor! Kariblálhatod akárhogyan....
Ne baszogassad!
Ahhoz van hangolva a karburátor.
Ha kiveszed a tölcsért, több levegőt kap, és elszegényedik a keveréked felül.
Megtekered, eldetonál, majd kilukad a dugattyú teteje.
Ha megér neked ennyit, hajrá.
Szia.
Nem neked szántam, hanem általánosságban írtam.
Ha konkrétan neked szánom, használom a "válasz erre" gombot.
Kétlem hogy ha valaki lexikális műszaki tudással bír, egy ilyen egyszerű fórumon ez gondot okozhatna neki.
Volt DT-m Gianelli rezóval, és tudom mi a különbség.
Viszont nagyon kell érteni a behangoláshoz, mert sok türelmet és tesztelést igényel.
Hozzáteszem, hangoláshoz tiszta levegőszűrő, alaposan kitakarított karbi, és kiégetett kipufogó kell.
Utána kezdődhet a móka.
Szia Apuci,gondolom ezt nem nekem szántad,mert az en monologomban ezt probaltam magyarázni.aláirom en is hogy a gia pörgetősrbb motorozast kér.csak azt nem értem,hogy gyorsul a dt125 +a 4t 600?
A mai napon sikerült befejezzem a motor szetszedését. A gyűrűk,valamint a dugattyú látszólag rendben van,viszont a hajtókar alul kotyog oldal irányba,valamint felül a tűgörgő is minimálisan le-föl. Gondolom ez csere..Okozhatta ez a csörgést?
Na ez Magyarország!
Simán lehúzzák egy sufniból, elismert cégek mérnökök munkáit, amibe rengeteg energiát, pénzt és tudást locsoltak.
Itt meg a nagy nemtudással simán leradírozzuk, hogy ez egy szar.
Hát gratulálok.
Amúgy a 2T-ben alul gyári rezóval sincs egetverő nyomaték.
Aki nyomatékból szeretne motorozni, az vegyen 4T-t, de legalább 600-ast.
Mert kb az van egy szinten gyorsulásban egy 125-ös DT-vel.
Viszont a vegdobban igazad van.en csinaltam egy másikat ami gyapotos.igy inkább 4-t hang(8000-ig)talan ez valtoztat a nyomatekon.a 2t elegge reagal a vegdob meretere is
Mondjuk azt elhiszem hogy egy50-esen nem pont a legjobb a gianellia(a kis simsonommal azokbol párat megettem).az amugy sem egy istállo.viszont ha a 8000 elég,nekem jo a gia mert mar6500-7000töl böven elindul.es nem tudom mi jelent komoly emelkedőt,nekem a6.-at mindenütt elbirja(már).persz nem terepen.
Tipikus tuningrezós (Gianelli) jelenség, pont erre értettem, hogy ezekkel mindig nyélen kell közlekedni, ha azt akarod, hogy menjen. Olyankor aláírom, hogy űbereli a gyárit, node ki jár mindig nyélen?
Én inkább kérem a gyári "nyomatékos" rendszert, beérem a 8000-es fordulattal, az legalább sehol sem használhatatlan.
Az enyém 50 -es, új Airsal hengerrel, felújított blokkal. Sík terepen nincs is gond vele, megy, mint a golyó, de amint jön egy kis emelkedő, máris megtorpan. Ha elég gyorsan megyek, akkor emelkedőn sincs gond vele, de ha lassítani kell, akkor annyi. Pont azon a fordulaton nem húz, ahol mondjuk kettesből hármasba váltana az ember. Ilyenkor csak szenved.
Ekkor marad a kettesben cső gázzal való haladás kb 15-20km/ó-ás sebességgel...vagy csúsztatom a kuplungot, amíg át nem jut a kritikus fordulaton.
Próbálkoztam már mindennel, karburátor fúvókázás és beállítás, lánckerékkel való variálás, de akárhogy próbálkoztam, mindig megmaradt ez a "rés" ahol nem húz.
Szóval ha a Gianelli rendszer miatt nem megy, akkor talán meg kéne próbálnom azt lecserélni. (Sajnos azonban csak hátsó dobom van itthon...)
Nemrég vettem egy LC2-es KTM-et. Amiben ugye DT 125 blokk van. A blokknak szép hangja van, cefet nyomatékos, de nem akar forogni.
Forgalmi szerint 10,5kW és szerintem jelenleg ennyit tud kb.
A kipuffot kiégettem de valaminek lennie kell benne mert kurva nehéz.
Power fasza, beállítottam.Karbi 28-as. Hogyan tovább mert most a húzott derbim is jobban megy :/ Elektronikus folytás lehet ezekben ?
A gyári levegő szűrő doboz, az 50cm3-s hengerhez, és kipufogóhoz van méretezve, egy korttyal sem többre.
Úgy van méretezve, hogy gázadásra ne legyen vákuum, és a folyamatos utánpótlás meglegyen.
70cm3, az 40%-al több.
Érdemes nyitni a levegőszűrő dobozon, esetleg egy sport légszűrő, aminek nagyobb az áteresztési képessége.
Egy 19-es, vagy esetleg egy 21-es karburátor, amit könnyebb hangolni a lassabb légátáramlás miatt.
Jah és ezek után persze hangolni!
Nagyobb főfuvi, onnan kezdünk, és jövünk lefelé ahol már nem sokall.
Ez mindig karbi-szétszedéssel jár!
komplett Gianelli rendszerhez és Sport 70-es hengerhez elég a gyári légszűrő, vagy ajánlott inkább valamilyen sport légszűrő?
G?
Na mi a helyzet?
Megtaláltad a hibát?
Na akkor megpróbálom egy kicsit bővebben kifejteni, hogy érthető legyen.
A maximális forgatónyomaték teljes kihasználására gyártja a Gia., és egyéb gyártók a kipufogó rendszereit.
A típusokhoz való rendszerek, a gyári ablakoláshoz a hengerben, gyári présmagassághoz vannak konfigurálva.
Az hogy időközben módosít a gyár a fojtásokon, konkrétan hengerfejre (növelt káros tér) gondolok, az már a gyártót nem igazán érdekli.
Ő az adott konfighoz gyártja a termékét.
Nem 100%-ig, de 80-90%-ig kihasználja, kihozza a legnagyobb motorteljesítményt.
A gyár a fojtott kipufogójával, a kihozható teljesítmény kb 50-60%-át hozza.
Miért is?
Ha megveszed újonnan, nem fogod szétpergetni a garanciális időn belül, tudja tartani a fogyasztási norma értéket, amit a gyár határoz meg.
(Garanciavesztést okoz ha más típusú rendszer kerül rá.)
Nos a két rendszer között annyi a különbség, hogy magasabb fordulatszám tartományban adja le a maximális forgatónyomatékot.
Ezáltal jobb gyorsulás, nagyobb forgatónyomaték, és fordulatszám érhető el.
Kihasználja a motorteljesítményt!
De ez nem SZAR!
Hanem más a két rendszer.
Többnyire olyan userek használják a szar jelzőt, akiknek leginkább a pénztárcájuk fáj, a megemelkedett fogyasztás miatt.
Képes a nyitott konfig, a gyári 3-4 literes fogyasztást, 6-7-8 literre emelni, csukló függvényében.
De ez Magyarország, sajnálatos hogy sokan nincsenek tisztában a fogalmakkal, és hogy miként működik egy rendszer, sokkal egyszerűbb "szar" jelzővel illetnünk azt.
Ez mindamellett az emberi butaságra vezethető vissza.
Nem személyeskedésként írtam, akinek nem inge nem veszi magára.
Üdv K.
Nem roszból mondom,de próbálj ki egy 80as amin gyári folytott rendszer van! 4500tól 6500ig jól megy,nem kell forgatni,egész nyomatékos,kategóriájához mérten mondom ezt! Gianellivel jobb felül ez természetes,ha valaki csúcsteljesítményre megy jobb....de használhatóságban roszabb lesz a motor! Kariblálhatod akárhogyan....
Ahhoz van hangolva a karburátor.
Ha kiveszed a tölcsért, több levegőt kap, és elszegényedik a keveréked felül.
Megtekered, eldetonál, majd kilukad a dugattyú teteje.
Ha megér neked ennyit, hajrá.
Nem neked szántam, hanem általánosságban írtam.
Ha konkrétan neked szánom, használom a "válasz erre" gombot.
Kétlem hogy ha valaki lexikális műszaki tudással bír, egy ilyen egyszerű fórumon ez gondot okozhatna neki.
Volt DT-m Gianelli rezóval, és tudom mi a különbség.
Viszont nagyon kell érteni a behangoláshoz, mert sok türelmet és tesztelést igényel.
Hozzáteszem, hangoláshoz tiszta levegőszűrő, alaposan kitakarított karbi, és kiégetett kipufogó kell.
Utána kezdődhet a móka.
Simán lehúzzák egy sufniból, elismert cégek mérnökök munkáit, amibe rengeteg energiát, pénzt és tudást locsoltak.
Itt meg a nagy nemtudással simán leradírozzuk, hogy ez egy szar.
Hát gratulálok.
Amúgy a 2T-ben alul gyári rezóval sincs egetverő nyomaték.
Aki nyomatékból szeretne motorozni, az vegyen 4T-t, de legalább 600-ast.
Mert kb az van egy szinten gyorsulásban egy 125-ös DT-vel.
Én inkább kérem a gyári "nyomatékos" rendszert, beérem a 8000-es fordulattal, az legalább sehol sem használhatatlan.
Ekkor marad a kettesben cső gázzal való haladás kb 15-20km/ó-ás sebességgel...vagy csúsztatom a kuplungot, amíg át nem jut a kritikus fordulaton.
Próbálkoztam már mindennel, karburátor fúvókázás és beállítás, lánckerékkel való variálás, de akárhogy próbálkoztam, mindig megmaradt ez a "rés" ahol nem húz.
Szóval ha a Gianelli rendszer miatt nem megy, akkor talán meg kéne próbálnom azt lecserélni. (Sajnos azonban csak hátsó dobom van itthon...)
G.