Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most sárga dobozos Repsol van benne!

Ez itt!
Legközelebb SAE olajat használj, a SEA, csak hajómotorokhoz jó.
Csak vicceltem, gondolom elírás volt...

A váltóolaj befeketedése normális dolog, emiatt nem kell aggódni (Kuplunglamellák kopása miatt, ill keveredik az új olaj a blokkban maradt régi olaj maradékával...).
A két blokkfél között nincs papír tömítés, azt cssak szilózni szokták.

Akkor már csak az marad, hogy a benzinhez milyen olajat használsz, illetve ha vízhűtéses a motorod, akkor nem e fogy a víz a tartályból.
Nekem sárga palackos Repsol olaj okozott ilyet, amit ugye úgy hírdetnek a webshopon, hogy full szintetikus, mert rá van írva, hogy "synthetic blend", ami szerintük azt jelenti. Holott ha beírnák a google fordítójába, rögtön kiderülne, hogy csak résszintetikus.

Illetve ha még valakinek lenne ötlete, akkor nyugodtan ossza meg , mert ez csak az én véleményem a saját tapasztalataim alapján.
Szia Goshi!

1:40-es keveréket használok! Saját magamnak keverem,az olajpumpa csak magának pumpálja az olajat!
Nemrég égettem ki a kipufogót!
Nemrég lett feltöltve SEA 10W30 olajjal a váltó! Leengedtem és már fekete volt néhol barnás..
De tegnap óta fura az alapjáratom! Nem olyan szép ütemesen pattog, hanem mintha hadarna!
1 kérdés, az gáz ha a 2 fél blokk össze van sziloplasztozva? Nem látok papírt!
Nem használsz véletlenül túl dús keveréket (mármint olajban dús)? Vagy nem túl jó minőségű olaj, esetleg ásványi olaj tud még így összegyűlni...(?)
Nekem akkor volt ilyen, amikor bejárattam a gépet és sokáig 1:20-as keverékkel jártam.
A régi dobomon alul volt egy kis kivezető cső, ami eldugult és nem tudott a kondenzvíz és az olaj lecsurogni rajta, így a dobban gyűlt össze...
Aztán levettem a hátsó kipufogót , hogy kitisztítsam ezt a csövet és a dob belseje tele volt fekete olajsárral. Igaz, nekem nem csinált olyat, hogy leállt, vagy dadogott volna, csak annyit, hogy csöpögött az olaj a kipufogó nyílásán. (DT 50r)

G.
Szisztok!
Hétvégén beindítottam a mocit,de nagyon dadogott!
5-6 ezerig kellet pörgetnem hogy ne áljon le, és így is dadogott!
1 perc járatás után megszünt a dadogás,aztán szépen kiforgattam minden sebességnél a mocit,aztán jó volt!
Ez után vettem észre hogy a kipufogóból valami truzyit köpött ki! Gondolom ezért dadogott? És ezt ma is eljátszotta,de le is ált. Kivettem a gyertyát és egyesbe megtoltam hogy kidolgozza a dugattyú a cuccot,aztán jó is lett!
2 db képet feltettem!
Előre is köszönöm a segítséget!
Sikerült megcsinálnom az első féket.
vettem egyet használtan, beáztattam mindenhol fékolajba (folyadékba) aztán szépen szétjött ahog ykell.
ha emlékeztek az enyémen nem tudtam fékbetétet cserélni mert össze van rohadva a csúszkarésze...
tehát szétjött minden, a dugattyút sikerült megindítani, jól megjárattam, felment a motorra új betétekkel és kész is, most olyan mint az álom.
Üdv Dt márka társak !

Lassan itt az ideje megfúrnom a Dt-met már érezni, hogy nincs benne kompresszió, csak azon tanakodom milyen dugót tegyek bele.

Yamaha Dt 80 LC 2 - ről van szó. Ambika vs For Yamaha ?
Az a legkevesebb. Én mindig rendelek külföldről ezt-azt, de ki tudtam várni eddig mindent.
Csak 3 hét mire meg jön :/
Ez egy pöpec kormánycsapágy felújító szett az USA-ból.
alul-felül kúpgörgős, porvédőkkel.
Szállítással együtt kb 7500 Ft.
Csapágy szett.
Isten vagy. Köszönöm
DT125R service manual
Feltöltöttem google drive-ra, remélem le tudjátok tölteni, akinek kell.
Add meg az e-mail címed és küldöm a manualt!
Igen.
Vetemedett a hengerfej.
Beledolgozik a dugattyú a hengerfejnél a vízbe és a nyomás hatására kiszorítja a vizet. Ha leveszed a sapkát és pörgeted a motort, néha buborékok jelennek meg. Tömítést 3x cseréltem annak idején, de nem lett jó. A megoldás az lett, hogy esztergán, a gyertyamenetnél befogva fel lett húzva esztergakéssel a síkja a hengerfejnek. Ez után vettem egy gyári yamaha hengerfejtömítést 3500 forintért és elfelejthettem a hibát.
A hengerfejből a legminimálisabbat távolítsátok el, csak amit muszáj.
Üdv mindenkinek!
Ismét előjött a vízfogyasztásos baja a motornak,de most olyan nekem mintha a hűtő tetején lévő kupaknál egyszerűen hátrafolyik a kiegyenlítő tartályhoz,és onnan meg ha tele van egyszerűen kifolyik.

Múltkor kicseréltem a hengertalp/fej tömítéseket.

Valaki jár/járt már hasonló cipőben?

Dt125r
Sziasztok !

Olyan problémám lenne mikor lassítok és a fordulat 5000 alá esik a kipufogó elkezd durrogni
Pl : 6000-es fordulatnál elengedem a gázt és nem húzom be a kuplungot akkor csinálja
Mi lehet a probléma ?
Sziasztok! T.K.R.J. hajtókarral kb. mennyit bír ki a motor? Évi 3-4e km-et rakok bele, ezért gondoltam a T.K.R.J.-re. Meg az ár is számít sajnos 1999es 125-s DTR
Hali!

Mai napon lemostam sterimóval dt 125ös tenerémet (ugyan az mint a 89es dt) és azóta az index ha balra kapcsolom, akkor egyet felvillan, majd folyamatosan világit, jobbra viszont kifogástalanul működik. Testelhet valahol, vagy rövidre zárta valahol a víz, esetleg tönkremehetett az indexrelé? :/
köszönöm!
Ha minden jól van összerakva, akkor kb így néz ki:

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/140509/kuplung_www.kepfeltoltes
.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/140509/kuplung_www.kepfeltol
tes.hu_.jpg[/img][/url]

http://kepfeltoltes.hu/140509/kuplung_www.ke
pfeltoltes.hu_.jpg

Ha az állító csavarok alatt azt a négy csavart érted, ami a rugókat "tartja", akkor azokat teljesen be kell csavarni.
Azt írtad, hogy mindkét tüske a helyén van, de azt nem, hogy a kis golyót visszaraktad e közéjük.?
Ha minden rendben lett visszarakva, akkor állítsd be a kuplung holtjátékát.
A váltókar oldalán csavard le a kis fedelet, amit három csavar tart a helyén. Ezalatt látsz majd egy ellenanyával biztosított csavart. Ezzel tudod a holtjátékot beállítani. Az ellenanyát meglazítod, miközben csavarhúzóval ellentartassz a csavarnak. Ezután a csavart kifelé hajtod, amíg már könnyedén mozog és nem feszül, majd elkezded finoman becsavarni, amíg nem érzed, hogy kezdi feszíteni a nyomórudat. (A kuplungkar finom huzogatásával ellenőrizheted, hogy kb hol tartassz)
Ha kezd megfeszülni, akkor egy fél fordulattal kijjebb csavarod, majd ráhúzod az anyát és kész.
Ha szükséges, akkor a bowden feszességét is beállíthatod a karnál, vagy a bowden állítható részénél...

Remélem tudtam segíteni

Üdv, G.
Sziasztok!
Már egy jó ideje vergődök egy Yamaha DT 50 MX motorral. Szét kellett húzni, széthúzás előtt működött a kuplung rendesen, most meg nem akar kiemelni. Mindkét tüske benne van a helyén, raktam bele egy stiftet, azzal kiemeli, de csak akkor ha az állító csavarok nincsenek teljesen becsavarva. Viszont ha becsavarom teljesen, csak akkor tudom a deknit visszarakni, különben a csavar rátart. Valaki tudna nekem képet mutatni, vagy leírni, h mennyire csavarjam be a csavarokat, vagy miért nem emeli ki a tárcsát becsavart állapotban?(a rugóknak még van játéka ugy is)
Köszönöm a válaszokat előre is!
Neten megtalálod a méreteit, ez biztos és azt hiszem maga a csapágyon is rajta van bár ebbe már kevésbé vagyok biztos :D
Szia! Köszi az infót!
Bevitted mintának a régit, vagy valami szám alapján kérted? Én most nem tudom megnézni, hogy van-e valami írva rá, mert még a motorban van.
Szia! Az alsót én kaptam pár ezer forintért egy csapágy boltban Szentendrén. Nem tudom segít-e ez az infó. Felső náluk se volt, de szerencsére azt nem is kellett cserélni.
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki esetleg tud-e helyet, ahol jó árban kapnék kormánycsapágyat DT 125 R-be? 15 ezret egy fika kúpgörgős csapágyért?! Hihetetlen...
Persze ha nem lesz más, akkor kénytelen leszek annyiért venni.
Sziasztok ! Vennék Mikuni 28mm -es karburátort. Akinek van,kérem jelezze. Üdv!