Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

háát nemtom..
A sornégy cuccokban is csak egy vékony lemez van.
ÜDV!
Keresek 1998-as 125-ös DT-hez első féktárcsát! Előre is köszi!:))
Üdv....

Ha nem volna szar, akkor egy bizonyos idő után nem fújná ki, mint Koyo esetében is tette.
Személygépjárművek esetében sem csak 1 db roppantott 0,2-es lemezt használnak tömítés gyanánt, hanem klingeritből készültet, amiben így van tűzkarika is van perforálva lemezből.
Ha jó lenne, akkor nem fújná ki a vizet 4-500 km után.
Ha rossz az összeszerelés, akkor a hiba azonnal létrejön, nem X km után.
Ha meg jó, akkor normál használatnál elvileg soha.
Lássuk be, ez a DT gyenge pontja.
5-6000 körül van a tömítés szett, ebből a hf tömítés kuka.
Tömítés készítőnél veszek tömítést, az még 4000.-
Az kiszolgál következő generálig, s nem növeli sokkal jobban a káros teret.
Itt konkrétan a felhasználókkal van a gond, akik 1 forintból szeretnének javítani, egyes esetekben generálozni is...
Én elmondom mennyibe kerül, úgy hogy az használható legyen legalább 20-25.000 km-ig.
Ha ebből valamennyit kispórolnak olcsóbb alkatrészekre, s időközben motort kell bontani, na akkor az fog többe kerülni, mint az általam számolt összeg.
Sokan ezt nem képesek felfogni, ezért tart sajna itt ez az ország, meg a beszűkült látásmód miatt, amit Matrix szerűen az adott kormány sulykol a buta emberek fejébe.
Itt az internet sok ember orra előtt, és arra sem képesek, hogy utána keressenek dolgoknak, amiből rájönnének hogy mi is a szerepük a világban, ez esetben ebben a rabszolgatartó társadalomban.
Mennek egymásnak fejjel, mintha az volna a megoldás.

Bocsi kicsit elkalandoztam, csak egyre jobban irritál, hogy hülyének próbál nézni mindenki (ne magadra értsd!) és közben meg rángatják a prolik agyát mint valami Marionett bábút.
Egy érdekes példa erre:
http://youtu.be/Y_KMuVJFfzY
Sziasztok. Yamaha dt80 lc2-es karbim túlfolyik, nem tud valaki megoldást rá vagy felújító készletet hozzá?
A motor üzeme közben, az égéstérben van cirka 50-70 bar csúcsnyomás.
Ez a legkisebb rést is megtalálja.

Légyhűtéses motornál ez nem akkora dráma, ha egy nagyon hangyányit ereszt, egy szemmel láthatatlan felületi hiba miatt, akor csak diszkréten szivárog az olaj a fej alól. Ezzel akár évekig el lehet járkálni, nagyobb galiba nélkül.
Vízhűtéses motornál ez nem játszik, mert egyrészt felfújja a vízkört, másrészt akár fel is forralja a vizet.

Ha legközelebb lent van a henger meg a fej, célszerű erős nagyítóval súrolófényben (oldalfény) megvizslatni a tömítőfelületeket.
Nem szar az, csak tökéletesen sík felületeket, és egy bizonyos érdességnél (felületi finomságnál) jobbat kíván.

A gyári megoldásban erre a gyári tömci alkalmas is, csakhogy.

HA egyszer az életben megforralják a motorot, a hengerfej elégé garantáltan megdobódik.
Ez nem is okoz galibát, amíg a fejet le nem veszik.
Viszont, ha egyszer,bármiylen okból lekerül, akkor az összeszerelés után jönnek a problémák, mert meglehetősen garantáltan ereszteni fog.
(ótóknál ugyanez van, csak látványosabban, mert nagyobb darab fém)

Ráadásul, a "síkolás" sem mindíg segít, mert egrészt az esztergegépek keresztszánja úgy van belőve, hogy inkább kissé(nagyon kissé) homorú felületet csináljon mint domborút, másrészt a kétnemű anyag (hüvely+alu) nem egyformán "vivődik" mondjuk egy rosszul megköszörült esztergekés által.
Simán előáll az a szitu,hogy a hüvely igyan csak mikronokat,de elő, vagy vissza áll.
(attól függően, hogy miylen módon volt rossz az esztergakés)
Tovább fokozza az élvezeteket, hogy a felületi érdesség sem mindegy.
Egy szemre fényes felület lehet a kelleténél sokkal érdeseb,és egy matt sokkal finomabb, ez megint forgácsolási probléma.
Végeredményban az van, hgy a gyári tömci nem enged meg semmiylen hibákat, mert az összenyomódó képessége nagyon kevés.
Az általad javasolt klingerit(meg felteszem tűzgyűrű) azért jobb, mert az tizedeket képes összemenni,, hgy úgy mondjam kibejlagolja a hibás megmunkálás, elgörbült felület satöbbi problémákat.
Akarom mondani hűtőfolyadéktól....
Nem feltétlen.
Bár nagyobb fordulaton azért kondenzvízszerű anyag kéne távozzon a kipufogón.
Ennyi víztől.....
Vagy még az is lehet, hogy beköltözött a váltóba a vízpumpa szimmeringnél.
Bár akkor sztem megcsúszna a kuplung, meg ennyi víztől már folyna a szuszogón.
2012-ben lett csináltatva,szerintem sima tömítésgarnitúrát tett bele az illető.
Előzőleg én szedtem le a hengert+fejet,annak volt alatta paszta.
El lenne hajolva?

Ha bekajálja akkor nem kellene abnormálisan járnia,mennie?
Hengerfejtömítés csere.
Csináltatni kell 0,75-öst klingeritből, mert a gyári lemeztömítés szar.
Még annyit,nincs eldugulva semmi,hűtő tiszta,semmi sem szivárog kívülről nézve,hűtősapka is jó.
Segítségeteket kérném!
Tavaly ősszel motorom dt125r elkezdte eltüntetni a hűtőfolyadékot,de akkor nem volt vészes sebességű.
Most jóformán még ősszel amióta észrevettem mentem vele 100-150km-t,meg most idén 50-80-at.
Most ott tartok,hogy nyugis 50-60-as tempónál 4-6km/ majd az összes hűtőfolyadék.
Egyik pillanatban minden ok,középen a hőfokmérő,majd másik pillanatban szépen belehalad a piros feléig. :S

Elég tömítéscsere,vagy más is lehet?
Akinek volt ilyennel tapasztalata,vagy van valami más ötlete kérem ossza meg velem!
Köszönöm!
Bocsi h nem írtam csak kicsit kiengedtem a gőzt :)
sz_bence26@hotmail.com
ez a mailom
alapból erre gondoltam hogy jó-e a 80 a karburátorához http://www.gerecsemotor.hu/uze...
és 80 ashoz lehet kapni?
Nem.
A 80-asnak asszem 100-as a főfuvija, míg a 125-ösnek 120-as.
Meg a 80-as Dellortóval van szerelve, a 125R meg Mikunival.
Teljesen más.
a dt 80 és a dt 125 karburátorának mérete=? 80 as dt-m van és lehet kapni egy karburátor felújító szettet 125 öshöz csak nem tudom ugyanazok-e a méretek.
Jót kérdezel.
Megbízható motor?
Újkorában mindegyik az.
Kérdés hányszor gányolták, mennyi km van benne, mikor volt esetleg felújítva, milyen az állapota....
Te mennyinél tartasz a DT-vel, miket kell majd rajta cserélni.....soroljam?
Az AR350-hez valszeg nehezebb alkatrészt találni, mint a kis DT-hez.
Generállal könnyen belecsúszol a 200-ba.
Igaz 3-4 liter közt eszik, bár majd meglátod nem nagy erőgép.
Nekem XT 600 van, kis DT-vel körbefirkálom bármikor, mint tettem azt korábban is ezekkel a mamutokkal.
4T mellett szól, hogy nem vagy büdös, nyomatékból megy, kevesebbet eszik, 2 személlyel jobban él.
Viszont légkalapács, szétrázza mindened akár rövid távon is, rezonál rajta minden.
2T simábban fut, nekem spec a hangja is jobban tetszik.
Az XT 600-at simán odaadnám egy KTM 300 smc, vagy exc-ért.
Neked kell eldönteni, mérlegelve a 2 motor jelenlegi hibáit.
Helló!
Na valakinek ötlet?
Kaptam egy csere ajánlatot adjam a yamaha dt125r mocim egy
Cagiva ar 350-ért. Megéri? Valaki ismeri ezt a motort?
nem fogjátok tudni megcsinálni, mert technikája van, amit gyakorlni kell.
Okés köszi az ötletet fűtésszerelő ismerősöm van.
Ha nem sikerül inkább veszek
Helló!
Kaptam egy csere ajánlatot adjam a yamaha dt125r mocim egy
Cagiva ar 350-ért
Szerintetek megbízható motor? Megéri?
Egy öreg faszié csak dolgozni jár vele és már neki túl nehéz a motor.
Tök mezei forrasztóónnal is meg lehet, csak megvan a trükkje.
(igazából fűtésszereléshez valóval, mert az ersőebb mint az elektronikai, de azzal is lehet)

Visznt van direkt alura való forraszanyag, bár azzal esm küönnyű dolgozni.
Vegyél bontottat.
Van egy huzat nélküli DT 125 R ülésem. A vezetőnél ki van vékonyítva a szivacs, mert a régi tulajnak csak így ért le a lába. Ha valaki ilyen beavatkozáson gondolkodna, akkor írjon, mielőtt megcsonkít egy jó ülést! :D