még az mehet, hogy porszívót teszel mellé mikor tisztítod a paszta darabjaitól és úgy csinálod és akkor nem megy dzsuva a környékére bele.
dugó felső ponton, porszívó atommódra megy, és közben követed vele és tisztogatod..
így lehet a legegyszerűbb én azt mondom.
aztán jöhet rá az új tömi, fel a megpucolt hengerfej és vissza a csavarok, óvatosan egyenként lassan fokozatosan egymás után kicsit húzni rajtuk ellentétes oldalon, nem megtépni, aztán víz bele meg csati vissza, meg gyertapipa...stbstb..
mmarci én is kb. ezekre gondoltam.
felpörgő motor csak attól lesz hogy vagy megszorul a súber (most írjuk így egyszerűen) ezt ellenőrizd, a karbi tetején csavard ki és húzd ki ahova a gázbowden megy.
ez is szorulhat ha nem jól van betéve a helyébe, vagy a gázbowden is szorulhat még, ez lenne a legegyszerűbb megoldás, hogy néha megszorul.
kiveszed a súbert és rángathatod a gáz, ha mindig visszamegy akkor azt kipipálhatjuk.
sztem egy súbertű állás nem okozhat ilyet, vagy beállítás, persze meg kell találni a megfelelőt, de ilyen felpörgés leállás stb nem beállítás kérdése lesz.
keress rá gugliban hogy karburátor beállítás és jönnek a találatok, nagyjából egyformák a mocik karburátorai tehát alap beállítást lehet találni azért.
aztán lehet fals levegő beszívás valahol, ezért felpöröghet,
vagy porszem a karbiban ami eltömít valamit, bár a felpörgéshez több levegő kell ezért gondoltam fals levegőre.
ez a bowden meg súber felragadás lenne nekem az első kör.
aztán ahogy előttem is javasolták, benzinszint ellenőrzés, ilyesmi.
azt szokták mondani, hogy aki ezt sem tudja neki se álljon :-)
de én nem mondom, mindig van aki még nem csinált valamit és inkább kérdezzen mintsem szétcsessze a gépet egy rossz mozdulattal.
tehát nem, nem kell kivenni a motort, elég a hengerfejet levenni, a tetején van 4 csavar azokat meglazítani, látni fogod..
egyébként nem baj ha paszta van a hengerfej alatt sztem, ha jól működik akkor nem kell csak emiatt szétszedni, bár gyanítom hogy valami nem stimm, ha cserélni akarod.
viszont vágass bele hf tömítést és ne a fémlemezest tedd bele amit boltban lehet kapni. ezt megtanultam én is itt a kollégáktól.
vizet leengeded, felső 4 csavar kilazít, hf le, a hengert nem kötelező levenni de ajánlatos sztem, hengertalpra is tömit vágni és úgy vissza.
vagy ha óvatosan tudod megoldani a tisztítását hogy ne menjen tele dzsuvával(dugattyút felső pontra állítani és letakarni amennyire lehet) akkor sztem megoldható ha nem mozdítod el, és akkor csak a hengerfej tömit cserélni.
Skacok!
Azt szeretném megkérdezni ,hogy a hengerfej tömítés cseréhez ki kell e vennem a motort a 80-as LCII-ből mert a kedves előző tulaj úgy újította fel a gépet ,hogy azt a részét pasztával rakta össze.
Köszönöm a válaszokat!
Valaki meg tudja mondani, hogy 125 dt lc2 -re egyáltalán lehet tenni 520-as láncot és fogaskerékszettet és ha igen milyet?Most gyári 428-as van hátul 52-es fogaskerékkel, de kevés, elmenne nagyobb is . 520-ból ha tehetnék egy 45-50 est az lenne az igazi.
Terepen használom csak ....
Nem azért kell hogy nem birná meg a 428 hanem tudnék hátul nagyobb fogaskereket tenni és erősebb lenne picit. Jelenleg 428-ból a legnagyobb méret van hátul ami 52 de ez is kevés ha lenne egy 68-70-es az lenne az igazi a mászókákon :) de sajna 428ból nem gyártanaknagyobbat mint 52 . Vagy rosszul tudom?
A kép csalóka lehet, de nem szabad leszorítani az úszót. Ha nem gyáriak az alkatrészek, lehet, hogy a beállítás hasztalan. Hogy megnézd, vajon folyik-e elég mennyiség a karbiba, tömtítéssel rászorítod az alját, és rákötöd a benzincsövet, nagyjából úgy tartod, ahogy a helyén is állna, majd kinyitod a csapot. Vársz vele fél percet, elzárd a csapot és leveszed az alját, ezt a mennyiséget, ami van benne, kb 10mp alatt el kéne érnie, pár próba után kiderül.
Gyári karbinál a súbertű felülről a 2. vágásban kellene, hogy legyen, gyári méretű főfúvókával. Úszószint beállítása: Fejjel lefelé fordítva a karbit, az úszónak (tömítés nélkül) adott magasságban kell lennie. Ha nem jó, akkor az úszónyelv hajtásával lehet állítani. Meg kell nézni, hogy nem-e valahol felakad, vagy nagyon egyenetlen, görbe valahol. Kép:
Igen következő van beinditom a motort hidegen üvölt mint állat rá kell huznom a szivatot mert fől akar robbani kb. Na rá huzom egy kicsit majd utána vissza engedem és már normálisan jár...valamelyik nap szét szedem a karbit...pl sűbertűnél mi az optimális állás ? Illetve tuszelep ? Mennyi benzin álljon a karbiba?
El vinném szerelőhöz h ne benazzak de nem rá...de marha jó h ő furta a motort és nem állította be karbit és most én szopok vele....bocsi az ekezet nélkülözés miatt. :) és köszönöm szépen
Ezt nem a kuplung csinálja, hanem az elszegényedő keverék. Biztos észrevetted már, hogy ha meleg a motor és szívatót húzol rá, akkor le akar fulladni... azért, mert úgy több üzemanyagot kap,. Na ez visszafele is igaz: ha az optimálistól szegényebb a keverék, akkor felpörög a motor.
Vagy menet közben kifogy a benzin a karbiból,(tűszelep, szűrő, csap) vagy a szimmering nem tömít, amint megmelegszik. Ez a kettő a valószínű.
Rendben van nagyon szépen köszönöm ezt a hosszú tájékoztatást :))
Mindent megnéztem már maradt a karbi illetve legrosszabb esetben a szimering....
Annyi csak a problémám nem tudom pontosan h állítsam be a karbit rendesen....de majd utána olvasók....illetve ami fontos míg "hideg" a motor nem csinálja ezt a kuplung...köszönöm szépen még egyszer !
Neked aztán lehet beszélni. Leírtam konkrétan, hogy nagy valószínűséggel mi a baja. Azt értsd úgy, hogy 905%-ot adok neki. Elég konkrét?
Maradék 10% :
Első körben: légszűrő ellenőrzés, csövek ellenőrzése(légszűrőnél, szívócsonknál, ledugózott dolgok, szabad csonkok akár karbin, akár máshol), benzinszűrő, benzincsap kitakarítása. Üzemanyagszint ellenőrzés! Nehogy fogyóban legyen, te meg bontanád a motort. Tanksapka ellenőrzése! Fontos, hogy átengedje a levegőt, másképp depresszió keletkezik a tankban, úgy meg nem folyik le a benya. Ha ezek megvannak és még mindig nem jó, akkor a tűszelep átvizsgálása, úszószint beállítása a következő. Ha megfelelő az úszószint, és nyitott tűszelepnél elég nagy mennyiség tud befolyni a karbiba, de nem folyik túl, akkor jöhet a karburátor beállítása. (Csavar tekergetése - persze nem akárhogy), ha ezek nem segítenek, akkor meg kell nézni a hengertalp tömítést körben, nem-e valahol olajos-benzines mellette (kifúj), a forgattyús ház tömítéseket, és ha ez mind nem vezetett jóra, akkor a 90% nyert: a főtengelyszimeringeket is le kell ellenőrizni(cserélni).
Igen ezt megértem ,bizonyos összegig nem is gond az előre utalás, legalább is nálam ,de annak semmi értelme ,hogy ide-oda postázgassuk ha nem jó véletlenül ,ilyen esetben azért próbálok a személyes átvételnél maradni ,szerintem ésszerűbb.Neked sem fölös dolgokat takar és nekem sem ha ezt kihagyjuk.De köszönöm a lehetőséget!
Ahogy gondolod, öcsémnek 1,5 centivel nagyobb a fejmérete, mint nekem, ő vele is felpróbáltattam és neki jó, ha nagyobb lenne se lenne szűk rá. A szállítást úgy tudnánk megoldani, hogy előreutalás után postázok csak, mivel már megjártam pont ezzel a sisakkal, utánvéttel akarták megvenni, 12ezer+ postaköltségért, én meg elmentem zuhogó esőbe a postára a csomaggal ami 2006gramm volt pont 2kiló felett esik drágább kategóriába a szállítása és 1napos szállítással kértem, mert nagyon sürgette akinek kellett, aztán köv héten jött vissza a csomag a postás elkért tőlem egy ezrest, rávolt írva a cimkére hogy nem vette át a címzett és ki se nyitotta a dobozt amibe volt, meg se nézte. Írtam neki, hogy legalább szólt volna hogy ne küldjem, mert nem tudja átvenni, mivel nincs pénze kifizetni. 3500 forintot buktam miatta, ekkor eldöntöttem, hogy utánvéttel nem adok fel csomagot többet.. Ha kéred a szettet akkor továbbra is engedek az árból, de már érdeklődött más is, azért hirdettem a fórumba itt, mert megbízhatóbbak az emberek tapasztalatom szerint
Sziasztok!
Egyik jó barátomnak volna egy 1975-76-os DT 125, hibátlan blokk+váz az egyetlen baj ezzel hogy teljesen át van alakítva cross-ra de abszolút hibátlan. Mennyiért lehetne eladni mivel magyar o.-n nem találtam eladó 75-76-os DT 125ccm-est.
dugó felső ponton, porszívó atommódra megy, és közben követed vele és tisztogatod..
így lehet a legegyszerűbb én azt mondom.
aztán jöhet rá az új tömi, fel a megpucolt hengerfej és vissza a csavarok, óvatosan egyenként lassan fokozatosan egymás után kicsit húzni rajtuk ellentétes oldalon, nem megtépni, aztán víz bele meg csati vissza, meg gyertapipa...stbstb..