Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen csak egy műanyag csavar azon sincs semmi!
Szok lenni a motrokon nívócsavar, szerintem a döglött tehénen is van.
Azt tudom milyen kell csak hogy menyit öntsek bele azt nem tudom!
Az előző gazdia Kicsiszolt belőle mindent kivétel az alvázszám!
Előre is köszi!
Üdv.
Megtudnátok mondani h egy dt 125 r be milyen időközönként kell cserélni olajat?
Köszönöm.
Érdemes egy elaggott, d még működőképes gyertyát tartani próbának.
Azt jól kinyitod, hogy az elektródaházag a lehetőlegnagyobb legyen.
Ha azon kéken átüt a szikra uygan úgy mint normál hézaggal, akkor nagy biztonsgal lehet élni a feltételezéssel, hogy a gyújtásteljesítmény rendben van, és nyomás alatt is gyújtani fog.
(nagyon nagyra, azért ne nyissad, mert mondjuk 2 centis házagot már nem tud átütni az egyébbként jól működő gyula sem, viszont ez energia az akkor is jelenvan, és a trafó nem szreti az iylen tortúrát, tehát nem a puszta ábelt kell a blokkhoz szikráztatni, mert az túlzás)

Viszont amit nyekeregtem, az égéskép azt meg kellene nézned mindenképpen.,
Úgy általban bármiylen motorba megfelel a 10w30 körüli lötty ami alkalmas olajfürdős puklunghoz.
Elméletileg itt azok irkálnak akiknek Dt-jük van!
Senki nem tudja menyi olaj kell a blokkba?!
Már vagy 3x kérdeztem itt!
Nagyon szépen köszönöm elősszőr is a sok sok irást :)
Sajnos elég sok dolog kínai de látom emzoli te nagyon értesz hozzá :)
elsősorban megnézem a gyertyát milyen színű a szikra mekkora szikrát add normálisan szikrázik ezután mindenképpen írok :)
Igazából nekem is az a bajom , hogy attól félek elviszem a szakihoz és úgy le fog húzni ahogy csak lehet mert sajnos az elektronikához semmit nem értek!
És igazából azért szeretem a fórumot mert itt nem arról szól ,hogy egymást lehozzuk hanem segítsünk egymásnak...
PL. korábban egy af1-em volt megismerkedtem itt fórumon egy sráccal akivel a mai napig jóba vagyok és ha ilyen nagyobb motorrol van szó csak vele csináltatom mert benne megbízok de sajnos ő se ért nagyon az elektronikához :(
Viszont így azt fogom csinálni megnézem a gyertyát leírom mit láttam :D
Aztán majd az életre bízom :)
Csak nem lesz nagy baja....és remélem nem fog sokba kerűlni...
Köszönöm még egyszer!
Lehet mérni ellenállást, csaka ygakorlatlan szaki be fogja csapni magát.

A tök szakadt sokmenetes tekercs simán mutat valemekkora ellenállásértéket, rendszerint nem is sokkal nagyobbat mint amekora eredetileg.
Ez azért van, mert 4-6 ezer menet van a tekercsen, ha rákötöd az ellenállsámérőt, a szakjadt tekercs szépen trafóként fog viselkedni és ellenállást fogsz rajta mérni.
Példa:
Simson tiris gyulatek szobahőmérsékleten 520-540 Ohm.
Ha tök szakadt, akkor is 600 ohm alatti érték mérhető rajta, ehát alg növekszik, miküzben meg van döglendve.
Nyilvűn ylankor hidegen az eltürt frótvégek még valamennyire összeérnek, kis feszen, kis árammal valamit mutat, de kakaó már nem tud jönni belőle.
Ha megmelegíted, tgul az egész, és szakdásbaugrik.
(persze, sima feszméréssel is lehet ellenőrizni csak az átlag felhasználó egyrészt nem tudja mekkor aéréket kell kapnia, másrészt a műszere sem szok alkalmas lenni iylemire)
No azért lehet ott mérni ellenállást. De jelen esetben nyilván fölösleges, olyat nem csinál, hogy egyszer jó, egyszer nem.
Nem feltétlenül gyújtáshiba ami a rángatást okozza, lehet igen szegény keverék is az oka.
Igazából a gyújtás és karbi eredetű rángatás érezhetően kétféle, de ennek a megítéléséhez sajna kell némi rutin.
Persze, a gyertyaképből rögtön látszik, mert gyújtás eredetű rángatózásánál nemigen van értelmezhető égéskép, rendszerint a karimán fekete kézzel letörölhető korom van.
Szegn ekverékes rángatásnál meg szürke vagy fehér, mindenesetre túl világos színű a gyertya elektródája.

De persze sajnos ez megint nmi rutint kíván, mert tizenével motorok sajna nem egyféle betegségben szoktak hldokolni, hanem több kór emészti őket egyszerre.
Deszóval első körben lessed megfele a gyertyát.

A döglött akámiylen tekercs meg mint mondtam terheléssel mérhető helyesen. A gyújtótekercsek általában 15-25 wattosak, megszakítósnál simán r lehet akasztani egy izzót, ha világít, viszonylag rendesen, akkor tud áram folyni rajta, ha nem akkor lehet, hogy ellenállásra jónak mutatkozk, még is lehet tök szakadt.

CDI gyulateket nehezebb beterhelni, mert nem alkalmas sima izzó, mvel Kohmos nagyságrendű terhelésre szeret dolgozni.
De azrért ez sem reménytelen, az iylet bekötött ellenállatmérővel el kell kezdeni melegíteni.
A döglött tekercs ellenállása egy darabig lassan nő, majd hirtelen szakadásbaugrik. (hajszáratóval elhet melegíteni például a kiszerelt tekercset)
Ja és ami még fontos amikor hideg a motor egyáltalán nem akarja el kapni és csak rángat de ahogy megyek már vele és be melegedett jobban el kapja illetve nem folyamatosan rángat és meg annyi lenne így ameddig nem viszem el vagy nem oldódik meg a probléma mehetek vele nem akarok benne kárt tenni ....köszönöm még egyszer
Köszönöm szépen a segítséget vasárnap viszem elvileg egy sráchoz remélem ő megoldja de jó azért tudni merre felé induljak el esetleg ameddig itthon van még én tudok valamit akkor kezdeni h ki deritsem akkor az alaplap szórakozik e?
Ellenállásméréssel csak a teljesen üzemképtelen állapotot lehet mérni, ami nálad is volt, hogy kicsit szar:) azt nemannyira.

Be kelle terhelni a tekercset és úgy mérni, akkor kiugrik a hiba.
Szia.
Hasonló problémával küszködök én is. A szerelő átnézte a karbit, gyújtótrafót cserélt.... nem javult. Végülis kiderült, hogy az egyik tekercs szart be az alaplapon és emiatt bizonyos fordulaton( 6 ezer) nem tud tovább forogni. Nálam is néha néha elkapta, de csam ledadogott...
Szerintem úgy tudod leellenőrizni a tekercseket, hogy ellenállást mérsz rajtuk. Nem értek az elektronikához, úgyhogy majd az okosabbak leírják ezt .
Szia!

írd le az email címed és megbeszéljük

Üdv
Képet nem tudok mert telorol vagyok majd este :)) illetve még annyi milyen gyertyát ajanlotok bele?
Köszönöm
hali érdekelne ! mennyiért adod?
Sziasztok!



Van egy eladó sárvédőm DT-re egy az egyben illeszkedik, akit érdekel Emailt írjon.



http://www.kepesmotor.hu/idomo...

Szép napot !
Sziasztok

Egy olyan problémám lenne 2napja vettem végre sok idő után újra valami vasat :D
Motorrol annyit kell tudni első rugásra indul szépen jár nem csörög zörög viszont az lenne a problémám h nem pörög ki rendesen és rángat de valamikor el kapja akkor megy....mit tudtok mondani mit Nézzünk ? Karbi takaritva,legszűrő membrán megnézve minden jó viszont elvileg úgy tűnik nem ad elég szikrát....mit tudtok tanacsolni tirisztor lehet? Vagy valami más mert gondolom a gyujtassal lesz baj....illetve ha valakinek van meghajto csigaja illetve idomja hozza mellékelem a képet örök hála :))))
Üdv.!

Yamaha DT 125R komplett működő képes blokkot keresek reális áron! Ajánlatokat várom itt vagy a jenyotamas@gmail.com email címre!
én is ugyan igyjártam :Dkezdek pipa leni ezzel az alkatrész beszerzésel !
én is ugyan igyjártam :D kezdek én is pipa leni ezekel az alkatrész beszerzésével!
Hát ez qrva jóóó imádom a sok motorbolt vezetőt lófaszt nem értenek semmihez istenem de elegem van ebből akárhova megyek hozzá nemértő emberekkel találkozok találkoztam a motoros boltokba..
Most is rendeltem egy rohad kuplungbovdent a dt m be erre mit kapok kézbe mikor bemegyek aprilia..
Itt a mellékelt kép is persze elhoztam mert mondta nézem meg hátha de qrvára nem olyan mivel ezek rotax blokkokhoz valók..
Nem tudom egyre jobban elkeserít ez az alkatrész beszerzés hnap este is mentem volna túrázni igy nem lesz belőle semmi úgy érzem
janos.vass@freemail.hu inkább erre irj ha kérdezni akarsz telot nem tudok mindig felvenni!