így valószínű, hogy megmarad.... pedig most jól jött volna az ára, de a nyugalom fontosabb... :-)) esetleg a paramétereit nem tudod ennek a motornak, amit írtam...
abban tudna segíteni valaki, hogy a 10v00 motor miben volt eredetileg és egy technikai paramétert róla... 125 Dt. Csak magában a motort vettem, ezért nem tudom... Ha esetleg vkinek van rá egy lendkerék oldali dekni, az is érdekelne...
Ez nagyon nem jó hír... mennyi lehet a valóság alapja? Keresgéltem hasonló híreket és olyat is találtam, hogy már el is fogadták.... ugye nem igaz... :-(((
Ezt találtam más oldalakon nem tudom mennyire igaz...
10. §
A Kkt. a következő 25/A. §-sal egészül ki:
„25/A. § A közúti forgalomban
a) a gépkocsi,
b) a motorkerékpár,
c) a mezőgazdasági vontató,
d) a segédmotoros kerékpár,
e) a pótkocsi,
f) a lassú jármű
– a 25. §-ban meghatározott kivételek alkalmazása mellett – a közúti forgalomban
érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.
— A segédmotoros kerékpárok hatósági jelzéssel és engedéllyel történő ellátási
kötelezettségének bevezetése alapvetően a közlekedésbiztonság javítása miatt
szükséges. A hatósági jelzés és az engedély kiadása előtt a segédmotoros
kerékpárok közlekedésbiztonsági ellenőrzését a közlekedési hatóság végzi el, és
ennek során a műszakilag alkalmatlan járművek forgalomba helyezését
megakadályozhatja. A közúti ellenőrzés során lehetőség nyílik a segédmotoros
kerékpárokkal elkövetett közlekedési szabálysértések megfelelő szankcionálására,
továbbá a vezetési jogosultság megfelelő ellenőrzésére, a segédmotoros kerékpárok
által okozott közúti közlekedési balesetek számának csökkentésére.
— Az elmúlt években hazánkban is, mint ahogy a közép-európai országokban ez
általánosan jellemző, jelentős mértékben megnőtt a segédmotoros kerékpárok száma
és az ezekkel létrehozott kedvtelési és – tömegközlekedési eszközök használatát
kiváltó – egyéb közlekedési (hivatásforgalmi) teljesítmények nagysága is.
A segédmotoros kerékpárok forgalmának megnövekedése, a közúti közlekedésben
képviselt személyszállítási teljesítményeik részarányának emelkedése felveti e közúti
járművek nemzeti nyilvántartásba vételével (hatósági engedély és hatósági jelzés
kiadása) kapcsolatos jelenlegi szabályozás felülvizsgálatának szükségességét. E
járműkör esetében a hatályos törvényi szabályozás nemzeti bejegyzést,
nyilvántartásba vételt, forgalmi engedéllyel és rendszámtáblával történő ellátást nem ír
elő.
A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen
megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő ellenőrzését, gátolja e járműkör
nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükségesrendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre
vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések
lebonyolítását is.
A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a
nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás,
továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat
mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása. A
segédmotoros kerékpárok rendszámmal és hatósági engedéllyel történő ellátása
minimálisan egy év felkészülési időt igényel, így ezen intézkedéseket 2009. január 1-
jétől lesz lehetőség alkalmazni, és 2010. év végéig az eljárások a teljes állományra
vonatkozóan elvégezhetőek.
A 9. és 10. §-hoz:
A hazánkban jelenleg hatósági engedély és jelzés és nemzeti bejegyzés nélkül
használható segédmotoros kerékpárok esetében, elsősorban ellenőrzési és
közlekedésbiztonsági, továbbá vagyonvédelmi és nemzetközi forgalomban való
részvétel miatt szükségessé válik e járműkör hatósági engedéllyel és jelzéssel történő
ellátásának megszervezése. Az ehhez szükséges törvényi rendelkezések
meghatározása mellett szükségessé válik még számos egyéb nemzeti jogszabály
ennek megfelelő módon történő átalakítása is. Az érintett segédmotoros kerékpárok
állományáról jelenleg pontos információkkal – nyilvántartási rendszer hiányában –
nem rendelkezünk, de ezek száma 300-600 ezerre tehető. A hatósági engedélyek és
jelzések kiadásához szükséges egyéb szabályozások kialakítása, a műszaki
vizsgálatok lefolytatása és az okmányok kiadása minimálisan 1 éves felkészülési
időtartamot vesz igénybe.
A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen
megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő közlekedésbiztonsági
ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal
kapcsolatosan szükséges rendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen
kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos
szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.
A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a
nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás,
továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat
mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása.
A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának
megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is
szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM
rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok
kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó
megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is.
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre
minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges. Ezzel párhuzamosan történhet
meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági
szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében
lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik
lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba
helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a
hatósági engedély és jelzés kiadására. Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró
hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve
ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány
kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől
teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok
esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében
nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által
végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének
lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművekműszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő
vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése
is könnyebben elvégezhető.
A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az
előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett
állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad
tájékoztatást a Kormány.
A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának
megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is
szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM
rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok
kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó
megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is.
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre
minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges. Ezzel párhuzamosan történhet
meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági
szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében
lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik
lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba
helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a
hatósági engedély és jelzés kiadására. Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró
hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve
ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány
kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől
teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok
esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében
nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által
végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének
lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművek
műszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő
vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése
is könnyebben elvégezhető.
A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az
előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett
állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad
tájékoztatást a Kormány.
[O0Ezzel én is így vagyok.
Mikor nagynehezen lecseréltem a simsonomat saját pénzből 125ös DTre örültem mint majom a farkának.
Aztán jöttek ezzel a rendszámos bisz basszal és kezdett nekem is fájni a fejem.Aztán nagybáttyám elmondta, hogy semmi sem biztos akkor megnyugodtam.
Rendszám nem lesz tuti, állítolag azt vezetik be mint horvátba, mint a biztosítás matrica, minden évkbe küldenek majd egy más színű táblát, amin lesz pár betű meg pár szám azt kész hogy felismerjenek meg a regadót kikell fizetni.
Amúgy ez a beleteszik a hengerbe és leméri oldalra ez hülyeség, a robogoknak rövid a dugó útja viszont széles a dugo és kiad egy x köböt. Egy 125 mz-nek + kurva hosszú lefele a dugóútja, viszont az keskenyebb hüvelyű. Ha csak az oldalt mérné, akkor abbol nemtudja kiszámolni, kivéve ha valahogy leméri megnnyit meg le a dugo. Amugy egyszerűen a gyertya helyére behajtanak egy ugyan olyan tárgyat menettel, rákell rugni vagy indítani 2-3at azt meg is van az erejéböl. Olyan mint a kompresszió mérő.
Hát a mezei rendőr nem csesztet re lenne pár ellenérvem sajnos.
Bodajkon lakom ,ide kirendeltek egy új rendőrt és eléég köcsög, a 125 ösökbe azonnal belekötnek, büntetnek meg pesti cross os rendőrökkel emg quados rendőrökkel fenyegetőznek :D::D
Mondjuk midnehol más a rendőr, de sztem mindehol köcsögök.
Ja és még valami.
Az, hogy az 50es motorokra rendszáőm kerül még koránt sem biztos.
Nagybátyám rendőr és semmit nem tudnak erről az egészről.Azt mondta, hogy még legalább 1 év mire eldöntik mi lesz.Addig meg kár fölöslegesen parázni.
Meg mindenhol lesznek kiskapuk.Max pár 10ezressel többe lesz a rendszámozás
hello
azt az AF-s beütés akkor szokták csinálni ha vagy a motorszám vagy a vázszám annyira mesgérül, hogy nem lehet elolvasni.
Autóknál is ugyan így van.
Szerintem Magyarországon rendszámozva volt a motor.
Ja és még vmi nem tudjátok h mennyi a gyári főfúvóka mérete a 96-os 125R nek?3* volt fúrva és állítólag azért 8 nál dadog és már nem igazán lehet tovább állítani,de lehet gyertya mert azis szivatott tegnap.Ötlet?
Hát én nem tudom biztosra de:
Az enyémben AF(Államilag felügyelt?) beütés van a vázon is és a blokkon is,azt mondták kpm-es mert biztos törve volt v vmi...
Még nem tudtam megkérdezni a KPM-től,de nem hiszem, h ez nem mehetne 50es papírokkal...szerencsére én csak pályán használom,de gondolkozok a jogsin is...A rendszámot pedig tutira nem vállalom be az egyik srácról is csak a pénzt gonbolták le egy fél éven keresztül mire meglett neki ls benne volt v 150e be...
A 125/50-ről azt mondták, ha beküldenek a KPM-hez kiveszik a gyertádat bedugnak vmi műszert ami a hengerben szétnyílik meg még vmi csinál ami alapján kiszámolja h pontosan hány cm3 is...Ja és havernak volt egy 80as évek végi 125öse és az kicsit piszkált volt(3. ban még gázbol jött egykerékre, a hengerből és a hajtókarból is - 2mm)egyszer ráelőzött egy rendőrkocsira a városközpontban aztán megállították,kapot bírságot de nem igazán piszkálták emiatt. Ezzel csak azt akartam mondani h a mezei rendőrnek nem igazán szokása h piszkáljon,ha nem vadulsz és minden ok akkor elenged...
De biztos van másféle is...
ezen a piros nem tetszik, mivel a motor is fekete/szürke, ezért nem jön be, mert tulságosan elüt a többi részétöl, ezen a teljesen fekete felni a dögösebb
Köszi a véleményeket! Én is ezen voltam, endurót tuningolgatni utána besarazni nem valami okos dolog.
Amúgy igazábol szerintem is a gyári a szebb, csak kíváncsi voltam több ember véleményére. Akivel csináltam ő megcsináltatja mindenáron, megvárom hogy fog kinézni meg mit szolnak rá enduro emg krosssz pályán, de félek kiröhögik:S
és dől a lé, a vezetőink építkezhetnek
10. §
A Kkt. a következő 25/A. §-sal egészül ki:
„25/A. § A közúti forgalomban
a) a gépkocsi,
b) a motorkerékpár,
c) a mezőgazdasági vontató,
d) a segédmotoros kerékpár,
e) a pótkocsi,
f) a lassú jármű
– a 25. §-ban meghatározott kivételek alkalmazása mellett – a közúti forgalomban
érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.
— A segédmotoros kerékpárok hatósági jelzéssel és engedéllyel történő ellátási
kötelezettségének bevezetése alapvetően a közlekedésbiztonság javítása miatt
szükséges. A hatósági jelzés és az engedély kiadása előtt a segédmotoros
kerékpárok közlekedésbiztonsági ellenőrzését a közlekedési hatóság végzi el, és
ennek során a műszakilag alkalmatlan járművek forgalomba helyezését
megakadályozhatja. A közúti ellenőrzés során lehetőség nyílik a segédmotoros
kerékpárokkal elkövetett közlekedési szabálysértések megfelelő szankcionálására,
továbbá a vezetési jogosultság megfelelő ellenőrzésére, a segédmotoros kerékpárok
által okozott közúti közlekedési balesetek számának csökkentésére.
— Az elmúlt években hazánkban is, mint ahogy a közép-európai országokban ez
általánosan jellemző, jelentős mértékben megnőtt a segédmotoros kerékpárok száma
és az ezekkel létrehozott kedvtelési és – tömegközlekedési eszközök használatát
kiváltó – egyéb közlekedési (hivatásforgalmi) teljesítmények nagysága is.
A segédmotoros kerékpárok forgalmának megnövekedése, a közúti közlekedésben
képviselt személyszállítási teljesítményeik részarányának emelkedése felveti e közúti
járművek nemzeti nyilvántartásba vételével (hatósági engedély és hatósági jelzés
kiadása) kapcsolatos jelenlegi szabályozás felülvizsgálatának szükségességét. E
járműkör esetében a hatályos törvényi szabályozás nemzeti bejegyzést,
nyilvántartásba vételt, forgalmi engedéllyel és rendszámtáblával történő ellátást nem ír
elő.
A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen
megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő ellenőrzését, gátolja e járműkör
nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükségesrendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre
vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések
lebonyolítását is.
A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a
nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás,
továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat
mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása. A
segédmotoros kerékpárok rendszámmal és hatósági engedéllyel történő ellátása
minimálisan egy év felkészülési időt igényel, így ezen intézkedéseket 2009. január 1-
jétől lesz lehetőség alkalmazni, és 2010. év végéig az eljárások a teljes állományra
vonatkozóan elvégezhetőek.
A 9. és 10. §-hoz:
A hazánkban jelenleg hatósági engedély és jelzés és nemzeti bejegyzés nélkül
használható segédmotoros kerékpárok esetében, elsősorban ellenőrzési és
közlekedésbiztonsági, továbbá vagyonvédelmi és nemzetközi forgalomban való
részvétel miatt szükségessé válik e járműkör hatósági engedéllyel és jelzéssel történő
ellátásának megszervezése. Az ehhez szükséges törvényi rendelkezések
meghatározása mellett szükségessé válik még számos egyéb nemzeti jogszabály
ennek megfelelő módon történő átalakítása is. Az érintett segédmotoros kerékpárok
állományáról jelenleg pontos információkkal – nyilvántartási rendszer hiányában –
nem rendelkezünk, de ezek száma 300-600 ezerre tehető. A hatósági engedélyek és
jelzések kiadásához szükséges egyéb szabályozások kialakítása, a műszaki
vizsgálatok lefolytatása és az okmányok kiadása minimálisan 1 éves felkészülési
időtartamot vesz igénybe.
A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen
megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő közlekedésbiztonsági
ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal
kapcsolatosan szükséges rendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen
kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos
szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.
A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a
nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás,
továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat
mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása.
A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának
megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is
szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM
rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok
kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó
megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is.
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre
minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges. Ezzel párhuzamosan történhet
meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági
szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében
lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik
lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba
helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a
hatósági engedély és jelzés kiadására. Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró
hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve
ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány
kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől
teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok
esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében
nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által
végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének
lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművekműszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő
vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése
is könnyebben elvégezhető.
A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az
előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett
állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad
tájékoztatást a Kormány.
A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának
megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is
szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM
rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok
kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó
megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is.
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre
minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges. Ezzel párhuzamosan történhet
meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági
szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében
lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik
lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba
helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a
hatósági engedély és jelzés kiadására. Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró
hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve
ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány
kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől
teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok
esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében
nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által
végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének
lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművek
műszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő
vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése
is könnyebben elvégezhető.
A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az
előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett
állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad
tájékoztatást a Kormány.
http://www.parlament.hu/irom38...
Mikor nagynehezen lecseréltem a simsonomat saját pénzből 125ös DTre örültem mint majom a farkának.
Aztán jöttek ezzel a rendszámos bisz basszal és kezdett nekem is fájni a fejem.Aztán nagybáttyám elmondta, hogy semmi sem biztos akkor megnyugodtam.
Amúgy ez a beleteszik a hengerbe és leméri oldalra ez hülyeség, a robogoknak rövid a dugó útja viszont széles a dugo és kiad egy x köböt. Egy 125 mz-nek + kurva hosszú lefele a dugóútja, viszont az keskenyebb hüvelyű. Ha csak az oldalt mérné, akkor abbol nemtudja kiszámolni, kivéve ha valahogy leméri megnnyit meg le a dugo. Amugy egyszerűen a gyertya helyére behajtanak egy ugyan olyan tárgyat menettel, rákell rugni vagy indítani 2-3at azt meg is van az erejéböl. Olyan mint a kompresszió mérő.
Hát a mezei rendőr nem csesztet re lenne pár ellenérvem sajnos.
Bodajkon lakom ,ide kirendeltek egy új rendőrt és eléég köcsög, a 125 ösökbe azonnal belekötnek, büntetnek meg pesti cross os rendőrökkel emg quados rendőrökkel fenyegetőznek :D::D
Mondjuk midnehol más a rendőr, de sztem mindehol köcsögök.
Az, hogy az 50es motorokra rendszáőm kerül még koránt sem biztos.
Nagybátyám rendőr és semmit nem tudnak erről az egészről.Azt mondta, hogy még legalább 1 év mire eldöntik mi lesz.Addig meg kár fölöslegesen parázni.
Meg mindenhol lesznek kiskapuk.Max pár 10ezressel többe lesz a rendszámozás
azt az AF-s beütés akkor szokták csinálni ha vagy a motorszám vagy a vázszám annyira mesgérül, hogy nem lehet elolvasni.
Autóknál is ugyan így van.
Szerintem Magyarországon rendszámozva volt a motor.
Az enyémben AF(Államilag felügyelt?) beütés van a vázon is és a blokkon is,azt mondták kpm-es mert biztos törve volt v vmi...
Még nem tudtam megkérdezni a KPM-től,de nem hiszem, h ez nem mehetne 50es papírokkal...szerencsére én csak pályán használom,de gondolkozok a jogsin is...A rendszámot pedig tutira nem vállalom be az egyik srácról is csak a pénzt gonbolták le egy fél éven keresztül mire meglett neki ls benne volt v 150e be...
A 125/50-ről azt mondták, ha beküldenek a KPM-hez kiveszik a gyertádat bedugnak vmi műszert ami a hengerben szétnyílik meg még vmi csinál ami alapján kiszámolja h pontosan hány cm3 is...Ja és havernak volt egy 80as évek végi 125öse és az kicsit piszkált volt(3. ban még gázbol jött egykerékre, a hengerből és a hajtókarból is - 2mm)egyszer ráelőzött egy rendőrkocsira a városközpontban aztán megállították,kapot bírságot de nem igazán piszkálták emiatt. Ezzel csak azt akartam mondani h a mezei rendőrnek nem igazán szokása h piszkáljon,ha nem vadulsz és minden ok akkor elenged...
De biztos van másféle is...
Amúgy igazábol szerintem is a gyári a szebb, csak kíváncsi voltam több ember véleményére. Akivel csináltam ő megcsináltatja mindenáron, megvárom hogy fog kinézni meg mit szolnak rá enduro emg krosssz pályán, de félek kiröhögik:S