Értesz ,hozzá de azé jól figyeld meg mert erről egyszer hallottam valami rosszat. Bár ez inkább ilyen haverom apjának a nagybátyjának a kutyájának a kozmetikusának a fia mondta infó
De a motorok ezeknél nem nagyon pörögnek, 2 évig jártam arra suliba egy gs500 végig ott volt
yamaha dt125 92töl 98ig pár alkatrész blokkfél váltó fötengely power cdi trafó álló forgórészoil tartály oil pumpa egy nagy gumicsonk szabadonfutó és pár apróság ami a képen van sonic18@citromail.hu ill 06302738234
yamaha Dt 80-hoz van valakinek 23-as beömlőjű 33-as csavartávolságú karbija? Az új 40k+-ba kerül, annyit nem adok ki érte. Még annyit,hogy laptopom (hp pavilion dv5 1140-eh) cserélném kizárólag 50-es sportmotorra! :)
Így rajzról mi is arra jutottunk, hogy a folytószelepet illene belőni gyári értékre elsőre mert csak utána fog beleszólni a dologba a állítócsavar. Úgy nézem az bonyolíthatja meg a helyzetet, hogy különböző alapjárat csavar állásnál /amely a folytószelep alsó véghelyzetét ütközteti/ a szabályozó csavar szabályzóképessége igen eltérő lehet. Remélem sikerül értelmesen belőni a gépet. Ez a holnapi projekt
Bár most nézem, hogy végülis mindketten azt írtátok, hogy a csavar maga mennyiséget szabályoz (mint minden hasonló), nem azt , hogy nem minőségi szabályozással szól a rendszerbe.
Őőmmm a bypass furatokat inkább befecskendezéses rendszernél taglaljuk. Itt alaphelyzetben nem lezárt a fojtószelep, az alapjárati csatornának kell a nagy áramlási sebesség a résnyire nyitott fojtószelep mellett. Nincs szükség, sőt káros lenne egy megkerülő bypass csatorna. Bár megeshet könnyen, hogy tévedek.
Végülis, ha nem számolunk a fojtószelep mellett áramló levegővel, akkor igazatok van. Már csak az a kérdés, hogy minőségi szabályozás-e ha tételezzük fel 50 egység fojtószelep mellett áramló tiszta levegőhöz 20 egység túldúsított benzin-levegő keverék kell, hogy kijöjjön az arány... mi lesz ha a túldúsított keverékből kétszer annyit engedünk be? csupán mennyiségi szabályozás? Én nem feledkeznék meg róla, hogy az ominózus furat nem a fojtószelep után közvetlen van, hanem egy további segédberendezés.
sziasztok!
Találtam egy ilyet: http://www.bercsekft.hu/motoro...
Valami hozzáértő ránézne, hogy ez valóban a DT125R? valójában csak levegő csavar kéne, de az 5300ft győrben
Esetleg valakinek tapasztalata, ezzel a szettel?
előre is köszi!
Lehet, hogy ez a 23mm, gyári karbira vonatkozik, neked meg 19-es Dellorto-d van.... (Nem tudom, hogy milyen a gyári, de azt hiszem az 17-es, vagy 17,5-ös.)
Ha jól látom, akkor van ottan egy légyfúvóka, meg egy nyálfúvóka, oszt utána valami egérlyuk, amit a csavar zárogat.
Ez íg egyben nekem is mennyiségcsabarnak tűnik, hiszen a minőséget a két copóka már elrendezte egymással
Szerintem meg mennyiséget:)) A csatornából kiáramló ganyé mennyiségét, az már más kérdés hogy éppen mennyire van nyitva a folytószelep, és a baypass furatokon éppen mi és mennyi jön ki. nyílván ha az egész rendszert nézzük a beáramló keverék minőségébe fog beleszólni, De jelen esetben csak az alajárati rendszeren átáramló keverékről beszélek:) És mint azt tudjuk az alapjárati rendszerből "táplálkozik" az a néhány kis furat, azokat lényegében csak a tüzelőanyag és levegő fúvóka méretével tudjuk szabályozni. A lényeg a lényegben, HA a karburátorban minden érték gyári, akkor annak jónak KELL lennie:) Valaki cáfolja meg, ha rosszul tudom.
Szerintem az minőséget is szabályoz, mivel az előtte levő alapjárati rendszer fix értékéhez ad hozzá. Illetve a furaton áramló keverék dúsabb az optimálisnál, mert a fojtószelep mellett áramló levegővel keveredik. Ahogy elnézem csak teljesen zárt fojtószelepnél dolgozik igazán, résnyire nyitottnál az előtte lévő a domináns, de attól még visszahat. Egy szó, mint száz: fojtószelepet gyári normára állítani, és úgy behangolni azt a csavart.
Jól van mondva, alapvetően uygan az a történet mint a másik,be áebben nicnsennagy gyakorlatom, mert iylen karbik trakeszeken szoktak lenni, én meg nem szoktam szántani:)
Az az alapjárati keverék mennyiségét szabályozó csavar. az hogy alapjáraton sokall lehet a túl nagy alapjárati fúvókától(valaki akarva, akaratlanul felbővítette, vagy a 6-os számú levegőfúvóka beszűkülésétől, vagy magas úszószinttől, vagy mindezek kombinációjától:) És STB:)
Bocsi, hogy belevau:
A fojtószelepnél nincs véletlenül egy pozicionáló csavar?
Lehet csak hernyócsavar.
Mert ha nyitva a fojtószelep, akkor is szokott alulra kajálni...
Viszont lentről jobban veszi a lapot.
De a motorok ezeknél nem nagyon pörögnek, 2 évig jártam arra suliba egy gs500 végig ott volt