Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hali
valaki tudja h mit lehet kezdeni egy enyhén görbe tárcsával, lehet javíttatni?
és ezeket a kondikat hogy kell keresni a fúróban vagy a pc tápegységben? mi van ráirva?
Igazad van, a szervizkönyvet 81-ben adták ki, a DT50 és a DT80 MX-ekhez. A mi motorunkhoz minden stimmel benne, csak a megszakítós gyújtás nem, a miénkben tirisztoros van. Szerintem sosem fogom megtudni mikori a verda.
Esetleg megmérhetné a srác a gyújtó tekercs ellenállását is. A primer oldalon 1 Ohmnak, a szekunderen pedig 5,9 kOhmnak kell lennie +-15% tűréssel.
80-esőtt MX nincs, csak M :) Az meg nem ilyen. Ha kell, mutatok képet, volt egy olyanom, hátul nem központi a felfüggesztés, nincs fejidom, stb stb. Klassz kis motorok voltak. Nekem a 87es MX-em tiris volt, de van 88-as megszakítós is, nem évjáratfüggő. Kiadás és ország szabja meg. Kondinak amúgy jó, amiket írtam, azokat még venni is könnyű, sőt egy eldobott PC tápegységben is találni, vagy fúrógépben, flexben, ahol bemegy a 220V, ott használják fázisjavításra, téglatest alakú.
A dudán találsz egy kis csavart, azzal tudod kalibrálni az "előfeszítését", lehet azzal van a gond, meg kell találni a rezonanciafrekvenciáját. A másik ok, amiért lehet, hogy a világítás körébe van kötve, nem az akkura, akkor váltóáramot kap, arról meg csak recsegés lesz. Autóakkura ráteheted ha 12V-os a duda egy próbára, ha jó, akkor közvetlen a motor akkura kötni. Ha az akkun jó, akkor már lehet tudni, hogy a világításhoz van bekötve. A dudának kell a feszültség, ami ha nem elég magas, lehet nem szól már a duda, de az index még akár 11V-ról is vígan elmegy (lehet a duda is, típusfüggő) Lehet a motor alacsonyan tölt a motor.

Szerintem a Tiéden tirisztoros gyújtás van, ami nem 12V-os. Már a tekercsekből is többszöröse jön föl, az tölti a kondit, amit a tirisztor rásüt a trafó primer oldalára. Csak, hogy tiszta legyen, mert jó tudni, ha egyszer elromlik valami, hogy mi is van a dobozban :) Van amúgy 12V-os megsza nélküli gyújtás, tranzisztoros kivitelben mondjuk, hall, opto, vagy induktív jeladóval, de azt ilyenekben nem találsz sűrűn.
A mi dudánk is nyekereg vadi új aksival is. De ez legyen a legnagyobb baja. Régi kütyük ezek, lehet, hogy tele vannak minden sz*rral, és nem tudnak rezegni rendesen.
N.
80 előtti MX-ed van. Az megszakítós és elöl hátul dobfékes. Feltettem a linket, hogy honnan töltheted le a gépkönyvét. Ha nem tudsz angolul, franciául, vagy németül, akkor is érthető, mert sok a jó ábra. Énezt a könyvet használom nyár vége óta a lányom MX-éhez, sokat segített. Ha a link nem működik, add meg az emilcímedet, átküldöm a fájlt. Ja a kondihála az okos könyvnek 0,25 mikrofarád. A csapágyméreteket vetted?
N
Igen, benéztem, az nem indexrelé, hanem egyenirányító.
Egyébként az én DT-50 esem elöl tárcsafékes, és 12 Voltos megszakító nélküli gyújtással szerelt. Azért mondtam, hogy a dobfékes még biztos megszakítós. (Igaz az is, hogy az enyém nem MX, hanem -R)

Kérdés:
Az mitől van, hogy a dudám csak nyekereg, de nem szól hangosan? Már vettem bele új dudát is, de az is csak nyekereg. Lehet a gyenge akksitól? Az indexet rendesen villogtatja.
(Néha nagyon jó lenne egy két marhát ledudálni az útról. )

G.
6 voltos trafóval helyettesítettük, de már az eredetit visszatettük megt nincs különbség. a kapcsolókat még leellenorzöm. ja de amugy hiába kapcsolgatom őket, mindenhogy adja aszikrát vagy inkább csak olyasmit :D
Ja és a szimó trafó sem mindegy, hogy 6 vagy 12 voltos, vagy tirisztoroshoz való... 6V-os kell rá. Enyém anno a riga trafóval volt a legjobb. A sors fintora.
80as és 50esé ugyanaz! A kondenzátor bekötésére figyelj. Fontos, hogy simson utángyártott kondit a világ legolcsóbb áráért se vegyél! Menj be egy elektrós boltba, és kérj egy akkora (0,22 vagy 0,44 mikrofarad-os) fóliakondenzátort. Pár forintért kapsz olyat, aminél szűrik a selejtet, meg nem akkora a szórás, mint a kínai motoralkatrész gyárban. Továbbá a hengereset könnyű egy nyomással tönkretenni. A hagyományos kondit meg valahová felszereled és két kábellel oda kötöd, ahova kell! Megbízhatóbb, olcsóbb és profibb megoldás.

Amikor új szálat húztál fel akkor a többi kábelt kikötötted? világítás meg ilyenekre gondolok. Mert ha nem, akkor a gyújtáskapcsoló és a vészleállító is elviheti a gyújtásodat, mert azok testre viszik a gyújtóáramot. Ha rossz a kapcsoló, akkor lehet kicsit alapból átvezet és már nincs is elég áram.
Az indexreléd az az egyenirányító dióda, utána a feszültség vágó, majd a trafó. Sokat foglalkoztam ezekkel a típusokkal, mellé autóelektronikás leszek pár hónap múlva. Az, hogy dobfékes semmit sem jelent, mert MX 50 és 80ból is dobfékes mindegyik, még a CDI rendszerű is. A gyújtásvezérlő amúgy ha van akkor tényleg az ülés alatt van, a légbeömlő mellett. Aki ért az elektronikához, az se szedje szét, mert ki van öntve belül, vegyi úton sok macerával lehet kiszedni, esélyes hogy széttörik hamarabb. Csak a tanulság miatt, nem belekötésnek írom.
a neten találtam egyet ami eredetileg 80-ason volt. csaknem tom hogy megér e 5000forintot. főleg ha az is sz.r
Ha tudsz kölcsönbe egy gyújtás alaplapot cserélni, akkor azt még meg lehet próbálni.
(Nekem sz*r volt, és mégis volt kis szikra.. de nem elegendő ~)
Na most néztem, a megszakítót megtisztítottam, megcsiszoltam beállítottam. Vittem fel a trafóig egy idéglenes szálat, hátha a vezetékelésben van a hiba, de ugyan az így is. Kicserélem majd a kondit, sokan mondják hogy az a baja. Amugy a megszakító tistítás után kissé erősebb lett a gyujtás de még mindig harmat gyenge.
hali! ha a cdi t vagy mit kicserélem akkor mivel lesz jobb a motor? mert mindenhol ezt olvasom de választ nem igen láttam illetve nem kaptam rá..
Igen, most néztem meg jobban a képet a motorról és elöl hátúl dobfék van, szóval tuti megszakítós lesz a gyújtás. Meg kéne nézni, hogy maga a megszakító milyen állapotban van. Lehet, hogy nem nyit ki eléggé, vagy be van égve, stb (megszakító hézag 0.3-0.4mm)... (Motor bal oldalán a henger alakú fedél alatt van a gyújtás alaplap (3 csavar tartja a fedelet) ). Ha van lendkerék lehúzód, akkor jobban meg lehet nézni a dolgokat. (Ha nincs, akkor vegyél.)
Illetve cserélj gyertyát, gyertyapipát, és pucold meg a csatlakozókat.
Ha megszakítós a gyújtás, akkor kell lennie valahog egy kondenzátornak (kicsi hengeres alkatrész), azt is ki lehet cserélni.

G.
Ez megszakítós gyujtás! akk azért nincs olyan cdi benne :) És épp ezért gondoltam hogy kondi cserés mert a trafót helyettesítettük egy simson trafóval és ugyan ez volt az eredmény. Nekem azt mondták hogy ha tekercs hibás lenne akk semmit sem ütne, ez viszont valamennyit üt csak nem eleget
A képen balról jobbra haladva: indexrelé, feszszabályozó (egyenirányító), és gyújtótrafó látható. A CDI-t nem látom, lehet, hogy megszakítós a gyújtásod? Nézd meg, hogy a gyújtótrafóra menő kis kábel hová megy.

A CDI kb így néz ki: http://media.auvito.de/images/...
Az enyémből négy vezeték jön ki, de van 5 és ennél több vezetékes is.
De nem olyan könnyű hozzáférni a belsejéhez, sőt aki nem ért az elektronikához, az inkább ne is szedje szét!

G.
Az ülés alatt nincs semmi! a tank alatt van ilyen cucc. csináltam róla képet. melyik micsoda?
egyet de az jó állapotba volt
Tényleg csak egyet?
Mennyi Babettát adtál érte?
Szia!
A bűnösnek hitt kondit az ülés alatt keresd egy gyufásdoboz méretű nyomtatott áramköri lapon. Rövidebben a cdi-n. Nálam csak kilazult a forrasztása és hasonló problémát okozott. A többit - csapágy, szimering stb. itt megtalálod:

robogoalkatresz.odormotor.hu/szerelesi-utmutatok-keziko
nyvek/yamaha-dt50-dt80-ac.php+yamaha+dt+50+gépkönyv&cd=1&hl=hu&ct=cln
k&gl=hu
Ha mégsem, akkor 6204 mindkettő
szimeringek: bal - SD 20x35x7, jobb: SW 28x40x8
A betűjelek jelentését nem tudom.
N
Hali! pár napja cseréltem ezt a dt-t egy babettáér. De nem akar indulni. Szikra az annyi van hogy csak nagyon kicsi gyertya hézaggal húz át. Meg mikor levettem a gyujtás deknit észre vettem hogy kotyog a főtengely elég rendesen. egy gyűrűzés is ráférne, de ez a kissebb baj. A gyujtáson mit kéne kicserélni hogy leadja rendesen a szikrát? Én a kondira tippelek. Meg a fötengely csapágy plussz szimering méretekre lennék kíváncsi.