Valami logika tényleg van benne, bár ott sem egy tekercsről van igazán szó... (Off: 250es EZT előgyújtást fokban meg tudnád mondani, mennyi a leghasználhatóbb utcára? Köszönöm)
Komplett alaplapot veszek használtan... nem játszok a szinekkel :) de azért félek hogy ha az se lesz jó akk kidobtam az ablakon elég sok pénzt. A simsonom gyujtásához hasonlítottam. annak a pipájába nem mertem belenyulni :D
A "manual" szerint úgy kell tesztelni, hogy a gyújtóTRAFÓ kábeléről lecsavarod a pipát és a motor egy fémes részétől 1 centire tartva a drótot, szikráznia kell. Ha így van szikra, akkor a gyertyapipa, vagy a gyertya a rossz. Ha nincs, akkor máshol vana a bibi.
De már nagyon kiváncsi vagyok, hogy új kondival mit fog produkálni.
lehúzkodtam a csatikat. még egyszer átnéztem minden vezetéket megszakítót, de semmi változás. A gyertya vezetékről kb 1mm ről áthúz de gyertyán már nem akar. ma veszek gyári kondit és majd megírom hogy ez volt e a baj.
egyes források hajlamosak az akkus gyújtás trafóját gyújtótekercsenek hívni, ebből származik a zavar.
HA meggondolod, van benne logika, mert akkusnál tényleg nicns másik tekercs.
(az már más kérdés, hogy vellanyipari szemontból, a trafó az trafó, a tekercs, meg tekercs:)
A "gyári" kondi se tud többet, sőt. Jobb, ha máshol keresgélsz. A megszakító érintkezői tökéletesen egymásra fekszenek, amikor zár? Gyorsleállítót, gyújtáskapcsolót kikötötted már? Gyújtáskapcsolóhoz csak a fejidom alatt szét kell húzni a csatlakozóját, és gyújtáson van.
Bekötöttem a rajz szerint, de nekem nem lett jó. Érezhető volt az áram (lüktetése) de hót kevés volt. Lehet hogy én csináltam valamit rosszul nem tudom. Inkább vissza alakítottam és megvárom a gyári kondit, vagy egy komplett alaplapot. Azért köszönöm a segítséget, rendes volt tőled!
Kis magyarázó rajz, az eredeti kapcsolási rajzhoz:
(bárkinek jól jöhet még :) Baloldalt az egyszerűsített kapcsoláson pirossal jelöltem a közös pontot, ahol a kábelek találkoznak(a kívülre szerelt kondit egy vezetékkel ide kell bekötni). Az eredeti rajzban a zöld pontok az összekötések. Aki nem ismeri a kapcsolási rajzokat, azoknak: az összekötés zöld pont nem azt jelenti, hogy ott van összeforrasztva, hanem csupán jelzi, hogy mi, mivel van összekapcsolva)
annyira kíváncsi vagyok errwe hogy még ma este megcsinálom :D Na de ki kell találnom majd egy olyan megoldást hogy ha netán nem ez a motor hibája akor vissza tudja forrasztani az eredeti kondit. köszi a segítséget! sokat segítettél!
Mert a kondin van összekötve a megszakító(1) a gyújtótekerccsel(2), és onnan megy fel a trafóhoz(3) a szál. Ez így 3 kábel. (Amúgy meg 4 lenne ha a kondihoz külön kábel menne). Ha nem akarod nagyon szétrobbantani a kábelezést, akkor az eredeti kondi csatlakozásához forrassz egy kábelt, úgy ahogy volt a többihez és azt vezesd ki az állórész alatt a PC kondi egyik lábára, a másik lábat meg testre vidd.
tökéletes. Egyik lábát a testre, másikat pedig a trafóhoz feljövő áram szálra kell kötni. (ami a megszakítóból kijön, és megy fel... a gyújtótekerccsel is össze van kötve) Minél közelebb a megszakítóhoz. Ha jól tévedek. Valaki javítson ki, ha hülyeséget írok.
Szakmabeli dolog: attól, hogy a trafóban (transzformátorban, nagyfeszültség generátorban, HV generátorban, ki-hogy nevezi) tekercsek találhatóak, még nem az a gyújtótekercs. A gyújtótekercs egy alkatrész saját megnevezése, ami a gyújtás állórészében található. Ne zavarjuk össze egymást! Elhiszem akkor, most nem keresem ki én is.
Az ugyan az, mert a trafóban tekercsek vannak ugyebár.
Az ellenállás értékek tuti 6 Voltoshoz vannak megadva, nálam 5-26 fejezet/oldal a nálam lévő manualban. Az az adatlap, ami az izzók teljesítményét is megadja.
Fúróban is ott ahol a tápkábel bemegy a készülékben, van ahol be van fóliázva, van ahol nincs. Nehéz mással összekeverni. Én is bontottam el párat unalmamban. Jót ne szedj szét azért
http://www.pcpower.com/prod_re... ezen a képen legfelül a sarokban. Zöld színű, de minden színben előfordul. Van, hogy egy kis tekerccsel együtt le van zsugorfóliázva. Meg mint a képen, egy ellenállás van a lábai közé téve, az nem kell oda neked. Amúgy boltban is pár forintos a cucc. Egy 0,22 mikrós, vagy 0,44 mikrós kondi.
Az a gyújtótrafó lesz, amit méregetni kell :) Primer körben mondjuk 5Ohm vagy alatta, szekunder körben 15kOhm. Az elvárható kb. Az az 1 Ohm az modernebb erősáramú gyújtásoknál is elég kicsi. Bár nem tudom, gondolom könyvből vetted. Előfordulhat, hogy a 6V-osnak kicsi az ellenállása, de ennyire nem saccolnám. Ha van gyári adat, akkor azt kell nézni. Kérdés, hogy melyik verzióhoz írja a könyv, 6V, 12V, tiris? A manual, ami nekem van nem tér ki rá külön. Szerintem neked is az van.
De már nagyon kiváncsi vagyok, hogy új kondival mit fog produkálni.
G.
HA meggondolod, van benne logika, mert akkusnál tényleg nicns másik tekercs.
(az már más kérdés, hogy vellanyipari szemontból, a trafó az trafó, a tekercs, meg tekercs:)
(bárkinek jól jöhet még :) Baloldalt az egyszerűsített kapcsoláson pirossal jelöltem a közös pontot, ahol a kábelek találkoznak(a kívülre szerelt kondit egy vezetékkel ide kell bekötni). Az eredeti rajzban a zöld pontok az összekötések. Aki nem ismeri a kapcsolási rajzokat, azoknak: az összekötés zöld pont nem azt jelenti, hogy ott van összeforrasztva, hanem csupán jelzi, hogy mi, mivel van összekapcsolva)
DT 50 MX , DT 80 MX megszakítós gyújtás
Az ellenállás értékek tuti 6 Voltoshoz vannak megadva, nálam 5-26 fejezet/oldal a nálam lévő manualban. Az az adatlap, ami az izzók teljesítményét is megadja.
http://www.hestore.hu/prod_100...
http://www.hestore.hu/prod
_100...
feliratokból van rajta pár:
http://www.kdesign.hu/e107_ima...
http://www.soselectronic.hu/a
_...
itt pl az utolsó képen a legnagyobbon látszódik a lényeg: a gyártó logója alatt a kapacitás nagysága: a képen egy 0,68uF (mikrofarad) kondi található.