Na srácok szóval a problem a powerbe ér a dugattyú..lefotóztam nektek..mondjatok okosat mivel orvosolható? Illetve küldök még 1 képet nézzétek már meg ez igy jó e! mármint a bowdenek ahogy vannak
Bazeg, volt ember, aki hozta (nem hozzám, haverhoz) a motorját, hogy nem megy, mióta levette meg visszarakta a hengert.
Haver levette ahengert, és nem volt a felömlőknek a luk kivágva a tömításből:)
Történt, hogy leszedésnél (mivel nem zsírozta be mindkt oldalon) szépen rásült az eredeti tömike, és elszakadt ahogy elvette. Vűgott hát másikat, csak éppen a felömlők helyét nem vágta ki
D:)
én ezt nem értem.. http://robogoalkatresz.odormot...
itt is zárt a hengerfej tömítés csak körbe vannak lyukak.
nekem meg a vastag vízcsőbe a víz csak ott tud kimenni a hengerfejen felül jobboldalt, de ha ott nincs lyuk akkor lezárja az utat a víz elől..
homályosítsatok már fel mert lehet hogy elcsesztem azzal hogy vágtam alá egy lyukat?
ja igen még a kipufogó kiégetése.
régen beszéltünk róla, hogy begyújtom felmelegítem izzásig egy forrasztólámpával aztán régi rakéta porszívóval fújatom bele hadd izzon ki az olajos lerakódás?
a dobot is meg a végét(hangtompítót) is külön meg lehet(kell) így csinálni?
sziasztok!
ismét előkerült fél év után a moci.. a sok miunka meg minden más betett az összerakásnak de tegnap végre nekigyűrkőztem
és feltettem a hengert meg az új hengerfej tömítéssel a hengerfejet.
egyelőre ennyit sikerült, majd kell nekem ilyen kis lyukas vízcsőcsavar meg termosztát..
viszont amit észrevettem hogy ha megnézitek a hf tömítést http://frmpic.sportmotor.hu/th...
ahol a hengerfejre rámegy a vastag vízcső ott a tömítés egyszerűen nem volt kilyukasztva.
ez elég furcsa nekem hogy amit kivettem azon nem volt lyuk,
totál lezárta a víz útját...
és mikor elvittem csináltatni vittem a régit mintának persze legyártotta nekem a mester a Jókai téren, és most nézegettem mondom ez nem lehet igaz.
így most kilyukasztottam alatta az új tömítést és úgy raktam a hf alá.
keresek egy bontásról ilyen vízcső csavart (ez a hosszában furatos)
meg újban rendelek termosztátot aztán mehet össze..
még egy fékbetétszett meg új légszűrő és remélem meghálálja.
Sziasztok!
Szerintetek megéri elcserélni a Sendámat egy 1982-es Yamaha Dt-re?(125ccm) Papírja sajnos nincs, csak adásvételi lenne hozzá. Motorikusan eléggé jó állapotban van.
Tartós motorfékre értettem én is.
De ha valaki egy vidiben motorfékez 2T-vel, már egyből sikongatnak, hogy húúú meg mi lesz.
Lehet vele, csak ésszel.
Utcai használatban, meg nem fog megakadni, ha ekkora fordulaton nem akad meg.
Persze vannak barmok, akik motorféken jönnek le 2T-vel a Mátrából.
Azoknál nem tudsz okos lenni.
Racén, iletve racemotorral persze, hogy motorfékez az ember, mert ott nem szempont, hogy a motor miylen gyorsan fogy, ott a köridő az elsőszámú.
Az utcai motor más,nnl az élettartam fontos, viszont léynegtelen, hogy egy kanyarban vesztesz 2 tizedet, ezrt nem célszerű motorfékezni utcaival.
Ráadásul a versenymotor eléggé pont az aznapi (órai) lgnyomás, páratartalom, hőmérséklet, akármi re van belőve, az utcai motor meg egy átlag jóra.
(ami nyilván kénukulában kicsit sok, esőben megy nyilván tök kevés)
Te sem rángatod este , mert tudod hogy nincs a változáshoz hozzáállítva a motor.
A verenymotor, meg de.
(ennek ellenére, a versenymotorok is 10ből 9szer akkor akadnak meg, amikor a forma motorfékről ráteszi a nyelet:)
Rcén én is motorfékezek utcán meg nemannyira.
Megpersze van az a szempont is, hogy ha a süket marhának nem mondod meg, hogy ne motorfkezzen, akkor képes lejönni a mátrából elcsukott gázzal 14 ezres fordulaton ketesben:)
Hirtelen nem tudom eldönteni, hogy az adaptív rendszerre gondolsz, hosszútávú vizsgálat utáni korrigálással(pl nem egyforma saját fordulatszámú hengerek stb) vagy a hibaszűrés miatti beavatkozási késedelemre(pl ha fél másodperc alatt érzékelő szerint 50fokot hűl a motor, akkor azt hibának veszi) utalsz. Pillanatnyi jel persze sosem kielégítő. Nem mindegy, hogy adott fordulat és gázállás mellett hegynek fel, vagy épp le megyünk, kellenek rövidtávú előzmények.
Gázpedál boxról nem tudom mit csinálhat, azon kívül, hogy lerövidíti a pedál útját a sportos élményért vagy praktikusabb, esetleg érzékenyebb bevitelt valósít meg, feltéve ha külön a motorvezérlő szabályozási módszerére nincs beavatkozással. Nem ismerem ezeket (sem).
Gázpedál linearitásával ha a jeladóra gondolsz, arról nem beszéltem, én a pedál állás vs engedélyezett keverék/tüzelőanyag mennyiségre gondoltam.
Fojtószeleppel meg nyilván nem a minőségi szabályozású diesel rendszerekre gondoltam a konkrét autónál, amiről írtál. Írhattam volna tüzelőanyag-mennyiséget is. Benzinesre gondoltam hirtelen, de a mondanivaló ugyanaz. :) Az, hogy hiába van taposva, nem megy, nem egyenlő azzal, hogy egyből teljes gázt ad rá az motorvezérlő. Szerintem inkább felső határt korlátoz fordulatszámra. Bocsi mindenkitől a sok OFF-ért, de érdekes dolgokról szívesen tanul az ember.
Nyilván elektronikus gázpedál van benne, PID szabályzással. Nem véletlen lehet külön gázpedál tuning boxot is kapni.. szerinted az mit csinál? :)
Egyébként dízelben lehet.. sokban van is, de alapvetően mégsincs fojtószelep. :)
elsődlegesen motortérkép alapján megy a motor, ami eszméletlen gyorsan jön, de csak idővel korrigál. Tehát pl csak a szenzorok pillanatnyi jelére támaszkodva nem működne kielégítően a motor.
Legtöbb mai autó gázpedálja lineáris. Előző szívódízel caddy is erősnek érződik kb harmad gázpedáll állásig. Csak az a bibi, hogy a másik kétharmadban már kb semmit sem csinál. De valamelyik kis benzines opelnél is dettó ez volt multkor.
Helló, először a saját épséged érdekében tegyél meg valamit: Cseréld le azokat a gumikat, ha még nem tetted!
Rapsol jó, nem nagy igényű, néha kukkantsd meg azért a hőfokot, majd nyáron, ha 40 fok lesz, lehet nyélgázon túlmelegszik. Külön olajzást azért találták ki, hogy bízni lehessen benne, pár esetről olvastam a típusnál, hogy elszállt az olajszivattyú, de nem tipushiba. Láncot szinte bármilyen láncsprével. Nem valami hatalmas összeg erre egy lánc, hogy megérje 20000-et sprére költeni. Ha megnézed a láncot és szinte már tükrös, nincs rajta már csak kevés, akkor újrafújod, máshogy nem lehet. Se időben, se km-ben nem lehet megszabni. Ha porban mész, ha esőben, ha napon, más-más lesz mindig.
Hali
Most sikerült beszereznem egy Yamaha DT 50-est (2006) és kérdeznék egy-két dolgot.
Milyen olajat használjak? Én Repsol 2t szintetikus olajat öntöttem neki. Azt szereti?
A különolajzójára rá lehet bízni a dolgot vagy inkább kössem ki a fenébe?
A láncot mivel kenjem be? És milyen időközönként?
Van valami amit jó ha megtesz az ember a gép épsége érdekében?
Köszi a válaszokat
"eleinte erősnek érzed, mert tényleg úgy van, hogy bármekkora gázt nyomsz, maxot tolhat neki az ecu. Mert tized gázról hiába lépsz a telire, nincs változás."
Ne haragudj, de ez nem ok-okozati összefüggés. A nem menésből nem következik az, hogy már alapból maxot tol neki. Inkább nem nyit jobban a kicsitől, ameddig nincs rá "szükség". Az is egy érdekes dolog, amikor a teligázra teljesen lezárja egy pillanatra a fojtószelepet, mert hirtelen bedúsul/nem lesz tökéletes az égés. Eszméletlen, milyen sebességgel korrigál a motorvezérlő a hatásfok és a kibocsátás felborulására. Hát még ha mosóbenzin van benne Mert ez a kettő kapta a prioritást sajna, vagy nem sajna. Ha a fojtószelepet is nézted, és tényleg úgy adagolja, akkor bocsánat, de így ez szinte elképzelhetetlen egy elektronikus, digitális vezérlésű fojtószelepnél, szinte sose nyit teljesen, amit láttam eddig, nemhogy, amikor rálépünk a farkára. Mérőpadon összeállított szimulációs rendszeren látszik a legjobban.
Haver levette ahengert, és nem volt a felömlőknek a luk kivágva a tömításből:)
Történt, hogy leszedésnél (mivel nem zsírozta be mindkt oldalon) szépen rásült az eredeti tömike, és elszakadt ahogy elvette. Vűgott hát másikat, csak éppen a felömlők helyét nem vágta ki
D:)
Nézz meg egy hengerfejet, és akkor majd rájössz.
A víz körbe kell hogy járjon.
Amit Te állítasz, olyan nincs.
http://robogoalkatresz.odormot...
itt is zárt a hengerfej tömítés csak körbe vannak lyukak.
nekem meg a vastag vízcsőbe a víz csak ott tud kimenni a hengerfejen felül jobboldalt, de ha ott nincs lyuk akkor lezárja az utat a víz elől..
homályosítsatok már fel mert lehet hogy elcsesztem azzal hogy vágtam alá egy lyukat?
régen beszéltünk róla, hogy begyújtom felmelegítem izzásig egy forrasztólámpával aztán régi rakéta porszívóval fújatom bele hadd izzon ki az olajos lerakódás?
a dobot is meg a végét(hangtompítót) is külön meg lehet(kell) így csinálni?
ismét előkerült fél év után a moci.. a sok miunka meg minden más betett az összerakásnak de tegnap végre nekigyűrkőztem
és feltettem a hengert meg az új hengerfej tömítéssel a hengerfejet.
egyelőre ennyit sikerült, majd kell nekem ilyen kis lyukas vízcsőcsavar meg termosztát..
viszont amit észrevettem hogy ha megnézitek a hf tömítést
http://frmpic.sportmotor.hu/th...
ahol a hengerfejre rámegy a vastag vízcső ott a tömítés egyszerűen nem volt kilyukasztva.
ez elég furcsa nekem hogy amit kivettem azon nem volt lyuk,
totál lezárta a víz útját...
és mikor elvittem csináltatni vittem a régit mintának persze legyártotta nekem a mester a Jókai téren, és most nézegettem mondom ez nem lehet igaz.
így most kilyukasztottam alatta az új tömítést és úgy raktam a hf alá.
keresek egy bontásról ilyen vízcső csavart (ez a hosszában furatos)
meg újban rendelek termosztátot aztán mehet össze..
még egy fékbetétszett meg új légszűrő és remélem meghálálja.
AM6-os blokkba ha teszek hosszúlöketű főtengelyt és hozzá illő hengert, akkor a gyújtást kell állitani ?
Szerintetek megéri elcserélni a Sendámat egy 1982-es Yamaha Dt-re?(125ccm) Papírja sajnos nincs, csak adásvételi lenne hozzá. Motorikusan eléggé jó állapotban van.
De ha valaki egy vidiben motorfékez 2T-vel, már egyből sikongatnak, hogy húúú meg mi lesz.
Lehet vele, csak ésszel.
Utcai használatban, meg nem fog megakadni, ha ekkora fordulaton nem akad meg.
Persze vannak barmok, akik motorféken jönnek le 2T-vel a Mátrából.
Azoknál nem tudsz okos lenni.
Racén, iletve racemotorral persze, hogy motorfékez az ember, mert ott nem szempont, hogy a motor miylen gyorsan fogy, ott a köridő az elsőszámú.
Az utcai motor más,nnl az élettartam fontos, viszont léynegtelen, hogy egy kanyarban vesztesz 2 tizedet, ezrt nem célszerű motorfékezni utcaival.
Ráadásul a versenymotor eléggé pont az aznapi (órai) lgnyomás, páratartalom, hőmérséklet, akármi re van belőve, az utcai motor meg egy átlag jóra.
(ami nyilván kénukulában kicsit sok, esőben megy nyilván tök kevés)
Te sem rángatod este , mert tudod hogy nincs a változáshoz hozzáállítva a motor.
A verenymotor, meg de.
(ennek ellenére, a versenymotorok is 10ből 9szer akkor akadnak meg, amikor a forma motorfékről ráteszi a nyelet:)
Rcén én is motorfékezek utcán meg nemannyira.
Megpersze van az a szempont is, hogy ha a süket marhának nem mondod meg, hogy ne motorfkezzen, akkor képes lejönni a mátrából elcsukott gázzal 14 ezres fordulaton ketesben:)
Megfájdul a fejem.
Nem elég akkor agyalni, mikor hiba is van?
Gázpedál boxról nem tudom mit csinálhat, azon kívül, hogy lerövidíti a pedál útját a sportos élményért vagy praktikusabb, esetleg érzékenyebb bevitelt valósít meg, feltéve ha külön a motorvezérlő szabályozási módszerére nincs beavatkozással. Nem ismerem ezeket (sem).
Gázpedál linearitásával ha a jeladóra gondolsz, arról nem beszéltem, én a pedál állás vs engedélyezett keverék/tüzelőanyag mennyiségre gondoltam.
Fojtószeleppel meg nyilván nem a minőségi szabályozású diesel rendszerekre gondoltam a konkrét autónál, amiről írtál. Írhattam volna tüzelőanyag-mennyiséget is. Benzinesre gondoltam hirtelen, de a mondanivaló ugyanaz. :) Az, hogy hiába van taposva, nem megy, nem egyenlő azzal, hogy egyből teljes gázt ad rá az motorvezérlő. Szerintem inkább felső határt korlátoz fordulatszámra. Bocsi mindenkitől a sok OFF-ért, de érdekes dolgokról szívesen tanul az ember.
Egyébként dízelben lehet.. sokban van is, de alapvetően mégsincs fojtószelep. :)
elsődlegesen motortérkép alapján megy a motor, ami eszméletlen gyorsan jön, de csak idővel korrigál. Tehát pl csak a szenzorok pillanatnyi jelére támaszkodva nem működne kielégítően a motor.
Legtöbb mai autó gázpedálja lineáris. Előző szívódízel caddy is erősnek érződik kb harmad gázpedáll állásig. Csak az a bibi, hogy a másik kétharmadban már kb semmit sem csinál. De valamelyik kis benzines opelnél is dettó ez volt multkor.
Rapsol jó, nem nagy igényű, néha kukkantsd meg azért a hőfokot, majd nyáron, ha 40 fok lesz, lehet nyélgázon túlmelegszik. Külön olajzást azért találták ki, hogy bízni lehessen benne, pár esetről olvastam a típusnál, hogy elszállt az olajszivattyú, de nem tipushiba. Láncot szinte bármilyen láncsprével. Nem valami hatalmas összeg erre egy lánc, hogy megérje 20000-et sprére költeni. Ha megnézed a láncot és szinte már tükrös, nincs rajta már csak kevés, akkor újrafújod, máshogy nem lehet. Se időben, se km-ben nem lehet megszabni. Ha porban mész, ha esőben, ha napon, más-más lesz mindig.
Most sikerült beszereznem egy Yamaha DT 50-est (2006) és kérdeznék egy-két dolgot.
Milyen olajat használjak? Én Repsol 2t szintetikus olajat öntöttem neki. Azt szereti?
A különolajzójára rá lehet bízni a dolgot vagy inkább kössem ki a fenébe?
A láncot mivel kenjem be? És milyen időközönként?
Van valami amit jó ha megtesz az ember a gép épsége érdekében?
Köszi a válaszokat
Ne haragudj, de ez nem ok-okozati összefüggés. A nem menésből nem következik az, hogy már alapból maxot tol neki. Inkább nem nyit jobban a kicsitől, ameddig nincs rá "szükség". Az is egy érdekes dolog, amikor a teligázra teljesen lezárja egy pillanatra a fojtószelepet, mert hirtelen bedúsul/nem lesz tökéletes az égés. Eszméletlen, milyen sebességgel korrigál a motorvezérlő a hatásfok és a kibocsátás felborulására. Hát még ha mosóbenzin van benne Mert ez a kettő kapta a prioritást sajna, vagy nem sajna. Ha a fojtószelepet is nézted, és tényleg úgy adagolja, akkor bocsánat, de így ez szinte elképzelhetetlen egy elektronikus, digitális vezérlésű fojtószelepnél, szinte sose nyit teljesen, amit láttam eddig, nemhogy, amikor rálépünk a farkára. Mérőpadon összeállított szimulációs rendszeren látszik a legjobban.
G.