A 4-K-nál nem mondtak semmit, ezt a Táboriék mondták, hogy 500km-ert kíméletesen, félgázzal, max 40-es tempóval, 1:20-as keverékkel, majd további 500-at 1:33-al. Ekkor már lehet kicsit jobban húzni neki.
A Négy-Kelemennél meg ennyire rosszul fúrnak, hogy 1000km járatás kell neki? Csapágyaknak sem kell annyi Amúgy nem rossz az a pollini henger , itt is van egy a pincében, 45,5ös asszem, az a gyárilag kapható dugókkal az utolsó méret, de már szétszorultan került hozzám, ezért vettem egy osztott felömlős 50es hengert, amivel elég szépen ment a 16os karbival....
Értem .
Akkor ma lesz mivel pepecselnem . Magyarul addig kell játszani a levegőcsavar kifelé csavarásával amíg még pörög de nem esik vissza a fordulat, utána pedig alapjárat beállítás. És a tűn az alapérték hányadikba van?
Szóval észrevetted?
-Nos az a helyzet, hogy két hónapja vettem egy Dt 50-est darabokban és a hengerbe bele volt törve a gyűrű, így azt leadtam furatni a Négy-Kelemenhez (Zichy Jenő u.) Összeraktam a motort, de egy hónap alatt sem készült el a hengerfúrás, így vettem egy bontott 50-es hengert, amit persze szintén furatni kellett és elvittem a Tábori Tuning műhelyébe. Itt aztán három nap alatt elkészültek a fúrással és dugattyú öntéssel együtt, így ezt a hengert raktam fel és elkezdtem bejáratni. Persze kiderült, hogy az első henger, ami még két hónappal a leadás után sem érkezett meg, nagyobb volt (65ccm Pollini), mint amit én másodjára vettem (50ccm) , ezért rengeteg gondom volt, mire valahogy be tudtam állítani a karbit, a kipufogó is fullra el volt tömődve, így azzal is szívtam, mert végig azt hittem, hogy a karbi a rossz, meg hogy nagy rá a 19-es dellorto. Vettem egy 17-est hozzá, de azzal együtt nagyon gyenge volt.
-Így most amikor végre elkészült az elsőként leadott hengerem (két hónap alatt!), fogtam a teljes blokkot, széthúztam, kicseréltem a csapágyakat, tömítéseket, szimeringeket (szimering baja is volt) és friss olajjal együtt összerakva ráraktam a 65ccm-es hengert. Ezzel aztán már nem volt több gond, elsőre jól ment. Szóval most járathatom be megint ugyanazt a motort...
betekerem koppra, jövök ki a csavarral (gyári sík mikuni 28-as) egy darabig fullad és lassan esik vissza aztán van ahol fasza és utána megint lassan ejti a fordulatot. De nem kevesel a motoorm ez biztos
hát én dt-n mindent fordítva veszek észre, lehet hogy rosszul emlékszem de az enyémen mindenhogy lassan ejti a fordulatot mondjuk relatív hogy kinek mi a lassú de meg fogom próbálni holnap mert kell állítsak az enyémen, a sajátomon kipróbálom hogy ha szegényítem menyire ejti lassan meg ha dúsítom menyire ejti lassan. Mindent úgy vettem észre hogy ez a motor ellentétesen csinál karbi téren
A főfúvókát úgy tudod megnézni, hogy végig nyelezed, amelyikkel jobb a végsebesség, az lesz a nyerő. A tűt rakd valami semleges állásba, csavar is kb alaphelyzetben legyen. Ezután a súbertűvel addig variálsz, hogy közepes gázon, közepes fordulaton a legjobban gyorsuljon, ne torpanjon meg. Ezt követően jön a levegőcsavar beállítása. Szakirodalom alapján úgy kell beállítani, hogy az alapjárat állító csavart beljebb tekered, hogy az elvárt alapjárat felett legyen 30-40%-kal. A levegőcsavar úgy legyen tekerve hogy érezhetően dús legyen a keverék vagyis ha jól sejtem a típust, akkor beljebb legyen a szokásostól. Ezután gázrángatás nélkül, szépen lassan lehet kitekerni a levegőcsavart negyed fordulatonként. Amikor eléri a motor max fordulatot, akkor jó (egy ponton majd megáll a fordulatszám emelkedése hiába tekersz, majd utána leesik a fordulat és hülye hangja lesz)Azt a pontot kell megtalálni, ahol már épp nem emelkedik a fordulat. Ha nagyon szétpörgi az agyát, akkor persze le kell venni az alapjáratot, hogy a +30% meglegyen. Kicsit betekerni a levegőcsavart és folytatni a hangolást. Mikor kész, beállítani az alapjáratot. Ha ez is megvan, akkor a tűt próbaképp átpakolni eggyel feljebb és eggyel lejjebb, és ha jobb valamerre, akkor ott újra beállítani a levegő csavart. Hülyén fogalmaztam meg, de nem egy nagy durranás, arra figyelj, hogy mindig a több benzintől a kevesebb felé próbálgass, sose a legkisebb fúvókákkal kezdj.
Mi a ... karbit nem fogyasztásra állítunk, hanem tejesítményre, plusz egy kis dúsítás biztonsági okokból... fogyasztást azt csuklóval lehet szabályozni, de ha a motornak rossz a keveréke, kapjon túl sokat vagy keveset, a hatásfoka lemegy a béka segge alá.
akkor még majd anyit próbálj meg hogy a végdobot leveszed csak próbából az hogy lassan esik vissza lehet attól hogy sokat kap vagy keveset de valszeg sokat, kicsit tekerj kijjebb a levegőcsavaron
amúgy meg tervezgetünk egy kis összeröffenést "nyárzáró" sok motor kéne lenne kb 40 motoros ha összejön az a banda mint 2 éve, értesítelek majd
G.