ha te skf csapágyat vettél és nem lett belőle leköszörülve, akkor nagyon rövid időn belül újabb generálba kezdhetsz ja igen és ha 125R-röl van szó... ebbe a motorba csak a koyonak van csapágya.
Hali. tegnap óta már 2 db balos tükröm van plusszban. 1db szögletes,dt-re való,1db olyan kissé háromszögleű/robeszokon látni ilyet/10-es menettel.Esetleg,ha valakinek kellene......
Hát, (háttal nem kezdünk mondatot, akkor has.....) mondta a boltos (O Ring) , hogy a főtengelyhez jobb szimeringeket ad. Azok is ilyen kék színüek és jó drágák voltak.
A csapágyakból is SKF- et vettem az Üllői úti márkaboltban.
Plusz ma lett kész a két hónapja leadott hengerem, szóval már csak az olajra várok és a hosszú hétvégén pakolom össze a blokkot.
Igen, miután megbeszéltem magammal, még megnéztem a rajzokat a szerelési leirásban és most már világos. Csak nem emlékeztem, hogy mielött kiszedtem őket, hogyan álltak, de aztán eszembe jutott.
Mellesleg a főtengelyhez nyomásálló (vagy mi) szimeringeket vettem.
Akkor mire volt odaírva, hogy kuplungoldalt fordítva? Eléggé félrevezető, annak aki épp nem tudja, hogy merre kell nézzen a szimering. Én csak próbálok segíteni.
A mezei porvédős szimeringet egyféleképpen illik beszerelni, a külsó oldalát, ahol általában a számok vannak, szóval nem a tömítőél felőli, azt kell nyomni, hogy bemenjen a helyére. Ha pedig a beszerelés iránya forgattyús ház felé néz, akkor kívülről kell beszerelni a szimeringet, nem a főtengelysonkák felől még a csapágy előtt. Ebből SZÁMOMRA az következik, hogy a szimering tömítőéle csak a főtengely felé nézhet. Ha két tömítőélű, akkor ha van, forgásirányt kell nézni, amúgy meg mindegy.
az nem egy két tömítőélű szimering, azért áll úgy? Amúgy nem tudom milyen nyomás van ott, ami a forgattyúsház felé nyomna bármit is... a 0,8-0,9bar vákuum sem annyira erős.
Lenne egy egyszerű, (de nekem most nem annyira) kérdésem.
Picit elakadtam, illetve csak elbizonytalanodtam (még nem tartok itt, de hamarosan ez jön) abban, hogy a főtengely szimeringeket hogyan is kell behelyezni. Ha jól gondolom, akkor a rugós, nyitott fele néz a hajtókar felé mindkét oldalon.
A gyújtás oldalon egyértelmű a helyzet, de a kuplung oldalon picit megzavart egy másik leírás, ahol ezt írják:
"a beszerelés iránya a forgattyús ház felé néz"
Na jó, de melyik fele néz a szimeringnek a forgattyúsház, vagyis a hajtókar felé?
A napokba hengerfej tömítést szeretnék cserélni, sikerült is nyomatékkulcsot beszerezni csak egyetlen kérdésem lenne hogy egy Yamaha Dt125- nek mekkora a lehúzási nyomatéka tehát milyen értékkel állítsunk be hogy megfelelő legyen?
Ne haragudj, elfelejtettem írni, hogy ez egy régi kép róla :D
amúgy barátomtól vettem, szóval nem ver át, és nem kért felárat. Most keresünk bele hengerfejtömítést.
ami érdekes, hogy lemértük a hengert, és 59-60 körül van.
de elvileg 58as és 61es van nem?
Várj, a korábban leírtak alapján: azt mondták neked, hogy a blokk egy 125ösé volt, meg is lett fúratva, de most kiderül, hogy a hengert meghagyták a 80-asét? Azért, hogy jobban sűrítsen?! Gondolom a mondott fúrás is ilyen... nem létező. Remélem nem kértek a "tuningért" felárat. Az egy mezei bele való 80as blokk. Gyári hengerrel.
köszi a választ.
nem értek a motorokhoz sajnos komolyabban, de a tulaj akitől vettem, azt mondta, hogy a henger 80as motorból maradt, hogy jobban sűrítsen.
sziasztok kérdésem lenne mert elakadtam
van yamaha dt80lc2-öm
cserélni akkarom a felsö tűgörgöt de nem lelek és a méretében sem vagyok biztos 12x15x16?vagy 12x16x16?,
Egyébként DT 50-ről van szó.
G.