Nem nem. Gyárilag 7 voltos az akku, annyinak kell lennie, 6V-os rendszer. Ezzel nincs gond. Hanem hogy a 7 V-tal töltő egyeniránított ,vágott generátor után a jól bekötött pufferen megy fel 12,5 voltra kb a fesz. Pedig nem kéne. Kapcsolási rajz is van de annyira egyszerű, hogy elmondom inkább. Állandó mágneses gerjesztésű 1 fázisú generátor, utána egyutas egyenirányítás, egy vágó zener párhuzamosan bekötve a rendszerbe a + és a test közé. LED-eket nagyon logikus ok miatt kötöttem sorba. 1,7V kell neki, hogy jól világítson 20mA-rel. Az 4 dióda sorbakötésénél 6,8V. Minek fűtsek el mind a 36 LED előtt egyenként előtétellenálláson 0,1W-ot? Az már 3,6W elfűtés! Egy ilyen rendszerben, ahol 25-30W jut a fényszóróra az nagyon sok. Ha 4 LED megy sorba, és ezeket a szekciókat párhuzamosítom, akkor az előtéten esik össz-vissz 0,2V így 0,04W-ot fűtök el csak az előtéteken/előtéten összesen! Puffert jól kötöttem be, de próbáltam fóliával is. Próbáltam 1000 mikróstól 1 mikrósig, 6V-tól 50V fesztűrésű kondikkal, ugyanaz.
Nem akartam ekkora lavinát elindítani a benzines dologgal :D
Arra hogy miért megy le 7V-ra az akksi, 2 dologra tudok gondolni (kapcsolási rajz lenne, egyszerűbben rá lehetne jönni)
Egyik, valami annyira megterheli az egész áramkört hogy leesik a feszültség (pl.: letestel egy kábel)
A másik, amit nem értek, hogy miért sorba vannak kötve a LED-ek? Pl.: 5 db LED sorbakötése esetén a feszültségesés 6V, mivel egy átlagos LED nyitófeszültsége 1,2V. Párhuzamosan szokták kötni egymással, olyankor pedig ugye az áramfelvételük adódik össze (kb. 20mA/db). A puffer polaritáshelyesen van bekötve? Hány voltos? Jó az akksid, generátorod tölt?
mi felénk van oil mol agip omw shel, azt tudom hogy egy idben az oliossal sokkal jobban ment a motor mint a molossal (nyitás után volt jó benzin az oilon) utána ugyan úgy ment mindkettővel. Agipos egy szar itt felénk, minden motor megáll tőle Szerintem nem lehet kimondani hogy melyiken van a legjobb benzin mert nem mindegy honnan kapja a benzint.
nálunk van egy Agip és egy Lukoil kút....hát a Lukoil egy szar....nem megy tőle a motor, rángat, minden baja van...az Agippal rendesen megy... és ukránnal a legjobb. :D 95-ös mustang.!
:) Ugyanarról a kútról lett mind megtankolva? Errefelé semmi gond nincs egyik kúttal sem Ha már itt vagyok és Te villamosmérnök akkor: miért megy fel a gyárilag 7 voltnál zener-rel vágott feszültségem a motoron, ha a fény emittáló diódás hátsó lámpa elé elko puffert teszek párhuzamosan? (az elko lábain vagyis a sorba kötött LED-ek kivezetésén mérve a potenciált 12,5V-ig felmegy első gázfröccsnél, és ott marad onnantól kezdve. Gáz előtt marad 5,4 körül alapjáraton, (ami a generátorból feljön). Akkunál is 7V van, terhelve is, feltöltve is, világításnál is 7V, terhelve, vagy anélkül. Ha tudsz segíteni, megköszönöm.
Érdekes, mert az összes hazai benzinkút a MOL százhalombattai finomítójából kapja a benzint, csak néhány határközeli OMV kút kap osztrák naftát. Igazából csak az adalékolás más. Mindenesetre a SHELL benzinnel kb. 10-15 km-mel többet lehet elmenni. Rángatás nélkül. Gázolajból viszont a MOL a legrosszabb.
Villamosmérnök vagyok, autóiparban dolgozom, nem egy gépész/villamos/vegyészmérnök barátom-kollegám van. Az autó 2003-as Ford Focus valamint 1994-es Suzuki swift. De de hasonló tapasztalat volt 530-as BMW-n, Skoda Faban...stb.
Milyen idős autód van? Lehet már adaptív rendszer van benne és idő kell, mire átkonfigurálja a keverési arányt.
Ne értsd félre, amit most mondok, nem akarok leszólni senkit, tisztelem, amit elmondasz, de egy vegyész miből állapítja meg saját maga, hogy melyik a jobb? Ahhoz szerintem kellene még egy autó technikusi is, meg egy pár mérnöki végzettség, hogy rendesen meglehessen állapítani, hogy összetételben melyik a jobb. Áramlástani és tartós tesztek is stb. Mert még ha az összetételét ki is tudja vizsgálni, az még semmi, mert ki tudja mi kell a motornak.
ha tudtok pontos bejáratási módszert mondani megköszönném