Nem mondta senki hogy amit írnak az szentírás, ez a tapasztalat és általában ez személyes vagy mástól hallott, attól azok még lehetnek jók h nem szentírásnak nevezzük! Meg az ilyen jellegű kérdésekre nem lehet már gyári adatot se előszedni se írni hiszen ahogy te írtad a fúrás és a dugattyú minősége és az összes többi alkatrész kopottsága biztos befolyásolja! Különben az a lényeg ebbe a járatásban is hogy minél kisebb fordulatról kezd és haladj szép fokozatosan járatni kell ahogy járatódik ez persze függ az alkatrészek minőségétől hiszen egy gyengébb minőségű dugó hamarabb kopik mint a kiváló minőségű. Úgyhogy nem tudom mi bajod van a tapasztalati tanácsokkal!
Nekem is ilyen motorom van. Csak menj vele úgy, mintha a tájat szemlélnéd. Lehet vele menni, nem tojás ez... pörgetni is lehet, nem üveghangig persze, csak finoman. (Kb ott ahol elkezd menni, ott a legjobb) Kerüld a nagy gyorsításokat, és a motorféket! Ha fékezel, be a kuplung, és fékezz, közben meg egykét kis gázfröccsöt adhatsz neki, jót tesz a hőháztartásnak :) Ne menj vele 30km-eket egyhúzomban. Enyém szintúgy prox dugóval már 50km után szépen muzsikált. Nem melegedett (blokkoldalra tett kézzel ellenőriztem is sűrűn pedig) A végsebességet kerüld el messze azért még.
Sokan benyögik hogy X kilométer, és akkor az a szentírás, sem több sem kevesebb.
Már elnézést, de ez hüyleség.
Magyarisztánban meg főleg.
Amit esetleg bejáratási üzemórára, kilométerre akaármire ért a gyár,már persze, ha egyáltalán kiad iylen infót, az a GYÁRI ALKATRÉSZEKRE VONATKOZIK, GYÁRI MINŐSÉGŰ SZERELÉSSEL.
Nyilván egy itt-ott furatott, ki tudja miylen anygból készült hüvely, amibe ki tudja miylen geometriáju és anyagu dugót raktak, arra semmiylen szabály nem érvényes, csak a sajátja.
Volt már az utcai járkálós motoromon uygan abba a hengerbe, oylan dugó, amin 500 kilométer után nem volt mit bejáratnimár, de oyln is, ami még 1500 után is hősokkot kapott, ha meghajtottam.
Mindekettő uygan az a márka, uygan ott furatva...
Ehhez a difihez elég, hogy szűkebb legyen az illesztés, vagy 2 századdal különbözzön a geometria.
Légyhűtéses motornál egyszerű, mert ha van hőmérő, látni, ha a motor még hűgutát kap a hajtástól, vizesnél azért ez kissé nehezebb.
Már csak ezért is érdemes jobb minőségű cuccokat beépíteni, és normális helyen furatni.
Nicasilosal meg nem kell annyira finomkodni, ha jó a dugó meg a honolás pár száz km alatt bejárüdik a dugó.
Ha meg saraznak meg porolnak a motorral, bejáratásról nnem is nagyon érdemes beszélni.
hali srácok egy yamaha dt berugókart keresek ricnivel együtt. és a csavaral együtt ha van valakinek irjon sürgös. email sonic18@citromail.hu a dt 1996 os
Enyém is nemrég lett felújítva én úgy csinálom(szerelő ajánlotta): 500km 4-5000 fordulaton, utána emelheted kb ezrenként a fordulatot 100 kmként, mondjuk az enyém teljesen tisztán járt első indítástól kezdve úgyhogy ez határozta meg ha nem jár olyan jól az elején akkor még alacsonyabb fordulaton kezd járatni. jah és az olajat ne sajnáld tőle nyugodtan mehet bele 35-40:1 keverék! és nem kell vele megállni pihenni egyszerre nyugodtan mehetsz akár 100kmt is ha nem melegszik, de a melegedés úgy is kiderül az elején! :)
lájtosan kel vele menni az első km-eket, nekem a 125-ös kb 600km után mondtam azt hogy na most már lehet forgatni jobban is addig csak 5-6 ezer... érezni fogod hogy mikortól kényelmesebb a motornak.
Jó estét ! Yamaha DT 50-embe most cseréltem dugót és fúratva is lett.Hogyan kéne bejáratni? Meddig? Vagy az úgy jó lenne szerintetek hogy : -Beindítom és hagyom melegedni olyan 3-4 percig,majd elindulok
-kb.10 km-t megyek vele óvatosabban majd pihenek 10 percet.
-Újra elindulok és most valamivel jobban húzom neki és a sebességeket is tovább kihúzom(5 sebességes) mert ugye hallottam róla hogy jobb így ha jobban kihúzatom többször is mert így nem lustul el a motor és jobban bekopik.5. sebességben megyek vele alacsony fordulat számon majd közben változtatom is nagyobbra kisebbre is.Egy hosszabb úton (elég 500m-1 km) kihúzatni egyszer teljesen majd pihentetem ,majd megint óvatosan járatom.Szerintetek milyen? vagy hogy ajánljátok? a motor 1991-körüli Yamaha DT 50(léghűtéses).
Pesten át lehet venni?Lenne egy kérdésem szereztem egy kipufogót(nem tuning) de a végén nincs szűkítő,ez számít a menetteljesítményben?Csak azért kérdezem mert sok olyan 125-ös DT-n az van.
Sokan benyögik hogy X kilométer, és akkor az a szentírás, sem több sem kevesebb.
Már elnézést, de ez hüyleség.
Magyarisztánban meg főleg.
Amit esetleg bejáratási üzemórára, kilométerre akaármire ért a gyár,már persze, ha egyáltalán kiad iylen infót, az a GYÁRI ALKATRÉSZEKRE VONATKOZIK, GYÁRI MINŐSÉGŰ SZERELÉSSEL.
Nyilván egy itt-ott furatott, ki tudja miylen anygból készült hüvely, amibe ki tudja miylen geometriáju és anyagu dugót raktak, arra semmiylen szabály nem érvényes, csak a sajátja.
Volt már az utcai járkálós motoromon uygan abba a hengerbe, oylan dugó, amin 500 kilométer után nem volt mit bejáratnimár, de oyln is, ami még 1500 után is hősokkot kapott, ha meghajtottam.
Mindekettő uygan az a márka, uygan ott furatva...
Ehhez a difihez elég, hogy szűkebb legyen az illesztés, vagy 2 századdal különbözzön a geometria.
Légyhűtéses motornál egyszerű, mert ha van hőmérő, látni, ha a motor még hűgutát kap a hajtástól, vizesnél azért ez kissé nehezebb.
Már csak ezért is érdemes jobb minőségű cuccokat beépíteni, és normális helyen furatni.
Nicasilosal meg nem kell annyira finomkodni, ha jó a dugó meg a honolás pár száz km alatt bejárüdik a dugó.
Ha meg saraznak meg porolnak a motorral, bejáratásról nnem is nagyon érdemes beszélni.
holnap küldök :)
-kb.10 km-t megyek vele óvatosabban majd pihenek 10 percet.
-Újra elindulok és most valamivel jobban húzom neki és a sebességeket is tovább kihúzom(5 sebességes) mert ugye hallottam róla hogy jobb így ha jobban kihúzatom többször is mert így nem lustul el a motor és jobban bekopik.5. sebességben megyek vele alacsony fordulat számon majd közben változtatom is nagyobbra kisebbre is.Egy hosszabb úton (elég 500m-1 km) kihúzatni egyszer teljesen majd pihentetem ,majd megint óvatosan járatom.Szerintetek milyen? vagy hogy ajánljátok? a motor 1991-körüli Yamaha DT 50(léghűtéses).