Sziasztok volna egy olyan kérdésem hgy a gépemen van önindito (DT-125RE 96 -OS ) és már nyár közepe óta nem jó ..szóval az lenne a kérdésem lehetséges e hgy az elromlott öninditotol indul nehezen reggelente a motor.? a másik kérdésem hgy cserére szorult az elsö fék betét és ugy vettem érszte hgy el van deformálodva a tárcsa mert a bal oldali betét épp a jobb meg (vasig) elkopott ...ja és hidegen a power töl fura zajt hallok ...az mitöl lehet..? elöre is köszi....
miért nem szerzel bele egy évjáratban vele megegyező yz 125-nek a cdi egységét.?
elméletileg a dt-k is az yz-k olcsóbb (butított) változataik,ha nem tévedek.
ha igen akkor javítsatok ki .... esetleg ha ez segít valamit,ezt is meg lehet kukkantani.: http://www.transmic.net/en/ana...
Szerintetek ha 6. végen /valahol 80 és a halál közt / visszarakom 1. esbe ,gyorsan betekerem a kompressziómérőt, és minden átmenet nélkül ráejtem a kuplungot akko hány bár lesz?
Na ezt jól megaszontam... A CDI vezérlőegységéből, a kis dobozból kap jelet a power motor vezérlője, hogy milyen épp a fordulatszám, és a power vezérlő aszerint mozgatja a motort.
Nem a full nyitott állapot hiányzik neked, hanem a félig nyitott alacsonyabb fordulaton. Ha mechanikailag rendben van, nem szorul és nem akar sehol, akkor bele kell nyúlni az elektronikába. Esetleg a bowdenekkel úgy állítod a powert, hogy alapból nyitottabb állapotban legyen. Ezzel 6-7ezer körül jobban nyitva lesz a power, viszont alacsonyabb fordulaton is, ami lehet gyengít rajta (de lehet hogy erősít, ha már rosszul vezérelt eddig az elektronika). Magas fordulaton meg lehet túl is forgatja majd a powert, gyengébb lesz teljesen kipörgetve.
Hogyan lehet azt megoldani hogy a power hamarabb nyisson? ha jól tudom azt is a CDI vezérli, így nincs ötletem:S mert az hogy 6 ezertől mozdul meg és 7-8 körül van teljesen nyitva az úgy nem igazán jó, mert így alig marad olyan fordulat tartomány ahol full nyitott állapotban van a szelep...ezért erőtlen szerintem 6.ban, mert ott a fordulat nekem mindíg 6-7 között van(néha eljut 7 fölé is)
Sziasztok!
Lenne még 1 kérdésem hozzátok!
Mint már irtam most van 1 1989-es 125 ccm dt-m motorozgattunk vele tegnap és olyanra lettem figyelmes hogy nagyon nehezen pörög ki és a jobb oldalából vmi iszonyat kopogás hallatszik! Ez mi lehet? Megnéztem a lendkerék felől hogy mennyit lóg a hajtókar de szinte alig kottyan 1 kicsit! A power viszont ki van kötve! Nem lehet az hogy szét van hulva a hengerbe az a "villa" vagy nemtudom mi és attol csinálja ezt! Amikor ezt csinálja csak dadog és beköpdösi a gyertyát mert akkorakat fuj meg köp hogy az hihetetlen!
Légyszíves segítsetek már nekem ebbe!
Előre is köszönöm!
Üdv.:Tomi
Sziasztok. Egy kis off.
Márk megküldte a CDI-t, mostanra sikerült kreálnom belőle valamit, mert az előző gazdi levágta a csatikat.
Sikerült keresnem hozzájuk manualt, szín szerint beazonosítani, mit is vezérel.
Bekötöttem.
Beindult.
De sajna ez is fojtott elektronika, 9000-nél behúz.
Viszont TZR-ről van, de arra is már bontottan ment.
Nem húz rá 6000 fölött, ugyanúgy viselkedik mint a DT-é.
Most csaltam rajta 5 fokot, (éket kihagyva) így 10 körül elforog...
Ez nekem elég, de sajna míg járatós, már nem akarom pegetni, így nem látom értelmét a videónak sem.
Sajnálom akinek csalódást okozom ezzel.
Látom zajlik a fórum megint.....
A kompresszió témához hozzászólva, szerintem nem elfelejtendő, hogy többszöri fordulatra, és rárúgásra jön fel a mért értékre.
Aminél többet nem tudsz előállítani, az az a pont, ahol a dugattyú gyűrűnél lefúj.
Persze tényleg sok függ a kipuablak magassága, és a présmagasságtól is.
Viszont viszonyítási alapnak nem rossz.
Bár tényleg tudni kéne azt az értéket, ami generál után, 500-1000 kilométerrel volt.
És adódhat olyan is, ha a szaki kompressziót mér a 2T-n.
-Hopppsszzz ezért nem indul, csak 2 bar.
De a tetejének semmi baja, csak véletlen elszelel gyújtásoldalt a szimmeringnél....
Szóval ez nem teljesen helytálló, emzoli szavait lekerekítve.....
Levi, ez egy jó kérdés mert mi is megállapítottuk hogy nem az mint a DT-é általában, vagyis nem krómozott acél hanem alu. Én ezzel a felnivel vettem. KIBASZOTT KÖNNYŰ :)
Persze, más egy gyári motor, amibe nem túrtak bele.
HA neked tök uygan oylan a hengered, mint a jóskapistának, és te mondjuk 10 bar nyomást mérsz, de a jóskapista mondjuk nullát vagy 5 alattit, akkor vagy eltürt a gyűűje,vagy lehet élni a gyanuperrel, hogy nem tette fel a hengerfejet:)
A kompresszió VISZONY az a henger és a fej térfogatának viszonyszáma.
Mondjuk, 100 ccm.-es henger hez 10ccm köbtartalmú fej, az 1/10 es kompresszió vizsony.
A sűrítési végnyomás meg egészen más, az egy BAR-ban mérhető nyomásérték, de mivel a kipufogónyílás még nyitva van amikor a dugattyú már felfelé haladtában csökkenti maga fölött a teret, így a sűrítési végnyomásnak nincs szoros kapcsolata a kompresszió vizsonnyal.
(ezéárt írtam, hogy a magasabb kipufogúablaku B modell az ksiebb nyomásssal dolgozik mint az N-es a maga alacsonyabb ablakával)
Az eész nyomásosdi akkor mond vlamit a motorról, ha tudni lehet, hogy az első összerakáskor mennyi volt.
Az, hoyg egy reszelt simsoban 12 bar csúcsnyomást mérnek, jelentheti azt is, hogy nagyon kicsi a hengerfej, de azt is, hogy nagyon alacsony a kipufogóablak.
Szóval, ez egyetlen paraméter, ami önmagában nem mond el smmit.
Például a felirat: Yamaha.