Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szevasztok!
megadta magát tegnap a hengerfejtömítésem, pedig újat tettem bele. És még be is pasztáztam.
Mint mondtatok a múltkor hol szoktatok hengerfej tömítést csináltatni?
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_dt_80_lc2-5237710

Aki
t érdekel írjon vagy hívjon
dani155@freemail.hu
Értem, nagyon köszönöm a rengeteg infót!
Megpróbálom jól hasznosítani.
Kösz még egyszer!
igen, de az főleg részterhelésen, félgázon mutatkozik meg. Alapjáraton és nyélen is beleszól de nem annyira, mint középen.
nem az volt...
Így már világos, köszi.
Egy kérdés még. Jól gondolom, ha a súbert feljebb teszem, akkor több üzanyát ad, ha lejjebb akkor kevesebbet?
Hozzáteszem, hogy amit az okosok mondanak, az az én karbimnál pl totál fordítva van.
van egy csavar a súberrel/gázbowdennel egy vonalban, azzal az alapjáratot állítod be, olymódon hogy alapból meddig mehessen vissza a gáz. Minél beljebb tekered, annál jobban megemeli a súbert, mintha a gázt húznád. Akkor van a másik csavar kicsit a henger felé eltolva... azzal szabályozod a keveréket... ha az a csavar benyát ad, akkor kifelé tekerve dúsul a keveréked, viszont ha levegőt ad, akkor kifelé tekerve szegényedik... ha meg túl szegény lesz, akkor károsodhat a motor. Ezért kellene kiderítened, hogy az most levegőt ad, vagy benyát. Furatok alapján lehet biztosan megállapítani. Az okosok azt mondják, hogy a henger felőli csavar általában benyát ad kitekerésre. Ha egy légszűrő felőli levegőcsatornát nyitogat akkor viszont levegőt ad.
Értem, tehát azt a csavart, ami a benyát adja, alapból 1,5 furdulatra.
A másik csavar adhatja a levegőt? Ezt is 1,5-re illik alapból?
sok tipusnál a gyári beállítás ütközéstől 1,5 fordulat kifelé, de a csatornákat meg kellene vizsgálnod, hogy a csavar nyitásával levegőt adsz-e neki, vagy benyát (én utóbbira gondolok). Szerintem több benya kell neki, de legalábbis abból illik kiindulni, hogy kapjon sok kaját és folyamatosan elvenni tőle, és próbálgatni.
Én segítőkész vangyok, sztem skálázd át a fordulatmérőt, legyen mondjuk a 8.000 helyén 21.000


Amit az előzőkben írtál ,nagy előgyújtás szöget, az nem lehet ,hogy a gyári max fordulat számhoz belőtt előgyújtás, és minnél kisebb a fordulatszám annál jobban tologatja el a szikrát a fhp.-felé..? csak egy ötlet.
A szabad furatok közül a jobb oldali szerintem túlfolyó, az lehet? A bal oldali pedig a hidegindítás lehet, a szívatóhoz kapcsolódik. Mindenesetre nem a szívócsatornába mennek, ha jól emlékszem.
Van esetleg tipped, hogy alapból hogyan kellene a csavaroknak állnia?
Ismerős, enyém is így volt. Én odormotor-tól érdeklődtem csonk iránt furattávolságok alapján.
Ugye milyen csini?
Belülről egy fémcső látszik. Az van a karbiba csatlakoztatva, erre rá a szívócsonk maradéka, majd az egész bebalzsamozva.
Jóisten Ha az tartja egyben a csonkot, mert el volt törve, akkor nem célszerű leszedni, belülről nézve a csonkon látszik sérülés? javítás?
Hogy nincsenek letömítve az attól függ, hogy hova mennek. Fújass bele és kiderül. A szívócsatornába nem egészséges ha végződnek.
A súbertűt úgy állítod, hogy a karbi tetejéből kiveszed a súbert, abban van egy tű, amit általában úgy rögzítenek, hogy több bevágás van rajta, és ezek egyikében van egy biztosító lemezke, aminek pakolgatásával lehet emelni vagy süllyeszteni a tűn. Ha magasabbra kerül maga a tű, akkor több benzint kap gázra, ha lejjebb kerül a tű, akkor kevesebbet.
De, biztos, csak nem akartam bolygatni, mivel eleinte szépen indult.
Meg művészi értéke is van
Szedjem le szerinted?
Kb 10-szer szedtem már szét a napokban. :)
Fúvókák tiszták, tűszelep lezár szépen.
A szabadon lévő furatok nincsenek letömítve. Az rossz?
A súbertűt hogyan tudom állítani?
Csonkot nem tudod megtisztítani? Féktisztító? Kés? Véső?
Az 50esnek szögletesebb alakú a hengeren a hűtőborda. A blokk, főtengely, váltó, kuplung stb, váz.. szóval szinte minden egyezik az 50essel ezeken, kivéve a henger. (És a hengert befogadó furat a blokkban és a tőcsavarok helye emiatt)
A karbi tuti nem gyári, ahogy nézem valami robeszé lehetett, vagy újabb derbiken láttam hasonló AMAL karbikat. Nem gáz, mennie kellene vele. Kipucoltad már? Valószínű az alsó csavar tekerésével tudod a keveréket állítani, illetve a súbertű állításával. Szedd szét és tanulmányozd a furatok hogyan mennek, amik rajta vannak szabadon furatok azok le vannak-e tömítve.
80-as? Újabb érdekes adat :)
A szívócsonk konkrétan be van kenve valami purhab szerű cuccal. Vadásztam már szívócsonkot, de ugye a méret problémánál elakadtam, nyilván a típus ismeretében könnyebb lesz.
Hogy a kérdésre is válaszoljak, könnyen lehet nincs rendesen letömítve.
Amit írtam, nem neked szántam. Bocsi a téves infókért. Nem is tudom miért válaszoltál nekem, másnak írtam, hogy küldjön képeket az mx-éről. Használd az "előzmények" gombot a hozzászólásoknál.
Ez egy 80as MX. A reed-membrán mintha nem gyári lenne, de nem mondom biztosra, kicsit aránytalannak tűnik. A membránra rámegy a szívócsonk, annak a tetején van gyárilag egy kis cső, amire rámegy az olajozás... az le van tömítve jól?
mcadwee! Csináltam pár fotót, remélem mond valamit, a membránt is megpróbáltam láthatóan megörökíteni. A 12y jelölés a hengerfejbe is bele van öntve. A henger tövénél, a 49ccm felirat alatt a 4U500 kód? látható.
A karbi nem hinném, hogy gyári, Arreche 217, ennek ellenére gyönyörűen(első rúgásra) indult, amíg nem szedtem szét. :) Lehet csak a beállító csavarokat kellene rendesen belőni, vagy nem tudom, mindenesetre nekem fogalmam sincs hogy kellene azoknak állni... Nincs rajta a különolajzásnak bemenet, az előző tulaj is keverékkel használta.