Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerencsére erre nem tudok rácáfolni!
De azt hogy melyik jobb zavarszűrő gyertyára zavarszűrős pipa vagy zavarszűrős pipára zavarszűr nélküli gyertya azt nem tudod megállapítani. Attól függ hogy tervezték. Mert különben lehet nem éred el a megfelelő gyújtásteljesítményt.
sziasztok! Van 2db rezóm és egy végdobom! Akit érdekel az írjon ide v juhaszpeter5@freemail.hu
áúúú ,az nem lehet valami jó..

nekem meg úgy néz ki, autot veszek a hétvégén.... ,de végül is ez csak egy befektetés lesz a TDM ért!

legalább is nagyon remélem.


mert ma meló ügyben elindultam Tökölre, de Csepelig jutottam ,mivel belém fagyott a .... szóval, jármű kell, de be kell látnom ennek a motoros szezonnak részemről vége... Holnap brigéciol fürdő a détének és megy le a pincébe karbantartódni
Apué is áll már 1 hónapja meg még sztem nyáron is állni fog, bár kitudja(eltört a sípcsontja térd alatt és meg lett vasalva)
"Tehát akkor pl a détében ,azon az egy szál narancssárga dróton ami a gyújtásvezérlőből a trafóra megy, abban minden gyújtóimpulzusnál a gyujtásdobozban lévő kondenzátorban felhalmozott energia folyik be a trafóba, ha jól értem"

JAaja:)
Az Mz ben meg folyevást dazsvellázik azon a dróton a petró:)
Köszönöm ,hogy leírtad! ,párszor elolvastam és így valamelyest érthető lett számomra az érthetetlen

így már értem ,hogy pl. haver akkus gyújtású etz-ét mi az istenért kellett mindíg a dtkről bikázni indításkor.

Tehát akkor pl a détében ,azon az egy szál narancssárga dróton ami a gyújtásvezérlőből a trafóra megy, abban minden gyújtóimpulzusnál a gyujtásdobozban lévő kondenzátorban felhalmozott energia folyik be a trafóba, ha jól értem
Őő, igen:)

A dt nél vélhetően pár száz volt van a trafó bemeneti oldalán a kimeneten meg 30-40 ezer volt van, valóban szinte nulla áramerősséggel.
Hátőőő, nagyjából:)

Alapvetően kétféle rendszer van:

1: Akkumulátoros
Ennek a(trafó) primer tekercsén, folytonosan fix áram folyik, a megszíkító(vagy elektronikus elem) által megszíkított áram okán a trafóban hirtelen összeomló mágneses mező lök egy nagy impulszulst a szekunder tekercsre, ez a gyújtás.

1: ennek meg az a lényege, hogy zárt megszíkítónál a trafón semmiféle áram nem folyik, a megszíkító nyitásakor a gyújtótekercsben felhalmozódott töltés bazsóüdik rá hirtelen a trafó primerére, onnan meg a szekunderre áttranszformálódik.

A trafós megoldáaban uyge egyenáram van, a lendkerékmágneses-gyújtótekercsesnél meg nyilván váltóáram.

Mindkét rendszerben 6-12 volt feszültség van a trafó primerén.

A tiris-lendkerékmágneses gyújtás úgy műkszik, hopgy az alaplapon lévő "gyújtótekercs" (valójában töltőnek kellene hívni) szépen töltögeti a tiriegységben található kondenzátort, majd a gyújtóimpulzus(amit a jeladót, vagy trigger csinál) hatására az addig töltögetett kondenzátorban lévő töltést egy tirisztor rányitja a trafó primerére.

Ebben a rendszerben a gyújtótekercs 60-200 volt közötti feszültséggel tölti a kondit.

Namost.

Az akkumulátoros rendszerben kábé 3-6 amper folydogál a trafó primerén, nyilván 6-12 volt mellett.

Tiris gyújtásnál meg a kondi kisülésekor ennél minima egy, de akár két nagyságrenndel masaabb fesz is lehet a primeren, ebből fakadóan a trafó áttétele nyilván hót más mint az akkumulátoros rendszerben, ezért is sokka kiesbbek fizikailag és sokkal kisebb első ellenállásúak is a tris cuccok trafói.

(nem akarnám most idekombinálni, az akkumulátoros-tranyós vagy az akkumulátoros-inverteres-tirisztoros cuccokat, mert csak a megértést nehezítené, de páldául az akkumulátoros-inverteres-tiris lényegileg uygan oylan mint a lendkerékmágneses gyújtótekercses, csak a kondit az akku töltögeti, nem a gyújtótekercs)
tehát akkor pl. a dété gyújtása valahogy úgy működik, hogy a gyújtásvezérlőből jön egy alacsony feszültségű /gondolom 0-50V / ,és aránylag nagy áramerősségű impulzus minden szikra kor, és ezt a trafó feltranszformálja hatalmas feszültségre és szinte 0 áramerősségűűre?
bocs ezt a hülye padtársam irta xD
jakkor petrezselyem drogbàrò tyuxar
Havre a Rx-ébe Repsol Transmission 10W-30 vagy 40et tett. Elég kopottak voltak a lamellák, de nem csúszott meg. Plusz olyan lett a váltója mint a vaj. Se kattanás váltáskor, se hang...
Mind1 milyen gyertyapipa, csak 5Kohm-os legyen. A Service Manual ezt írja.
Nekem pl.: Ngk Lb05F van.
Praktikus észrevenni, hogy 100 fokos viszkozitásról van szó...

Hidegen sokkal de sokkal sűrűbb a hajtóműolaj, arról s volt táblézatom, de nemtom holvan:)
Oké én ezt értem , de ötletem nincs , hogy milyen pipa kell gyárilag , ezt szeretném megtudni tőletek, a gyertya ha jól tudom NGK B9ES ami jó neki. [Dt 80 Lc 2 -ről van szó]
Aha..értem..gondoltam amúgy, hogy nem lesz fasza vele, de muszáj volt bele önteni, mert kellett a motor és más nem volt itthon
Viszkozitás, meg az adalékolás, és a szánt igénybevétel nem ugyanaz, nem véletlenül skálázzák másképp, hogy ne keverd össze a motor- és a hajtóműolajat.
és tényleg majdnem ugyan az a 2.. akko' nekem a 75w90-estől mi az anyjáért csúszhat?
Egy apriliűs szaki jóvoltűából itt egy egszerű táblázat, amiből jól látzsik, hogy a kétfajta(hajtómű és motroolaj) viszokozitása hogy vizsonuyl egymáshoz, sé a számozásához.
Pontosan, ahogy mondod, a trafó oylasmi áttétel, mnt egy fogaskerékpár, vagy mint a motoron a láncáttétel.
azért nem...elméletben lehet, de nekem gyakorlatban a 75w90-essel hidegen úgy csúszik a kuplungom mint az állat...10w30-assal meg egyáltalán nem tudom megcsúsztatni
Egyik helyen motor, a másik helyen pedig hajtóműolajat írnak hozzá, ennyi a különbség.
A kettőnek kb ugyanaz a viszkozitása.
valószínűbb ez a 10w30-as mint a a 75w90-es
Közben több helyen is találtam manualokat.
Minarelli AM6
Szerintem 10W30-as olaj kell a váltóba.