Az "álló ehgylzetben fullad hirtelen gázra" című jelensegnek nem sok köze van a főfúvóka méretéhez.
simán lehet oylan szegény felül, (de akár sok is) hogy csak na, közben meg álló ehlyzetben jól veszi a tüzet.
ennek az a magyarázata, hogy alapjáratról hirtelen rátéve terhelés nélkül főleg az alapjárati rendszer és a tűsfúvóka dolgozik.
Terhelésen teljesen más a tészta.
(ezért sincsen semmi értelme helyben pengetni, hogy akkor majd jó lesz.)
Ha végiggondolod, az alapjárat elűlíltásával több ezres fordulatot tudsz előidézni terheletlenül, terhelve ez már nem menne.
Ha nem Jetes karbid van, akkor először a benzinsznt pontos beálíltása, utána a főfuvi, először egy nyilvánvalóan naggyal érdemes kezdeni.
Ha felül darál és nem forog el, akkor lehet visszefelé jönni.
Ha már kb megvan a főfuvi ötön belül, akkor érdemes az alapjárattal mahinálni, rendszerint a gyári alapjárati fuvi alkalmas.
(19-es karbihoz az 50 körüli az túl nagy)
Az alapjárat és a teljes terhelés után lehet összehangolni az egész xart, és belőni a részterhelést.
NYilván, minden nagyobb állíytás viszi a többit is kiscsit, mivel némileg hatnak egymásra.
Már próbáltam. És úgy is fullad.
Szerintem a 120-as nagyon nagy lenne bele.
Álló helyzetben fullad hirtelen gázadásra, de ha megyek vele akkor már elkapja a fordulatot és nem fullad. De szerintem még kevés anyagot kap. Ezért irtam a 90-es fuvókát vagy még a 95-ös.
Szerintem még a 120-as fúvóka is simán elférne benne. Ha hírtelen gázra fullad, akkor nem elég 5-el nagyobb fúvókát tenni bele.
és mivel nagyobb a karbid nincs benne akkor vákum a főfúvóka felé, úgy ahogy apuci is mondta.
Ha te nekiálltál egyes fúróval, akkor az jóval nagyobb lett mint 1mm. Ha belegondolsz a fúró 1mm, plusz még ahogy mozgolódik, meg amennyi anyagot magával visz + a felület is rossz... az a fúvóka még támpontnak se jó. Súbertűs a karbi? Egy próbára emelj akkor a tűn.
Na közben változott a helyzet.
A karbi kurva szarul volt beállitva, akitől vettem szerintem csak tekergették össze vissza.
Utána néztem a karbi beállitásoknak és most szerintem elég jól be van lőve.
De a főfuvóka szerintem még mindig kicsi.(eddig nagynak tünt mert a levegő és az alpjárati csavarok olyan össze vissza voltak tekergetve , hogy az valami hihetetlen)
Tehát most raktam bele 85-ös fuvókát és hirtelen gázadásra befullad a motor , de ha a szivatót kicsit ráhuzom egyből nem fullad , menet közben ha elkapja a fordulatot akkor már megy .
Szerintem 90-es fuvóka jó lenne bele .
Szerintetek ?
Volt itthon egy 70-es fuvókám is, és kifurtam 1-es furóval kiváncsiságból és beleraktam.Ez ugye akkor 100-as elvileg.
Na itt meg aztán nem tudott kipörögni a motor sok anyagot kapott, füstölt elég jól , meg darált is.
Szerintem......ez csak egy vélemény.
Ha egy 16-os karbi, normál beállítással 115-ös főfuvival megy, egy 3mm-el nagyobb karbi, aminél kisebb az átáramlási sebesség, az kevesebb benzint húz ki a főfuviból.
Ergó még nagyobb kéne bele, mint 115.
Magyarul, a 19-es karbiba túlfolyik a tűszelep, vagy nem jó a benzinszint magassága.
Én először ott néznék körbe, utána konfigurálnék.....
Szerintem.
Felkerült a motoromra egy TOP 70-es vashenger.
Tettem rá egy 19-es karbit is de nem megy úgy mint a 16-os karbival.
A 19-es karbiba az alábbi fuvókák vannak. Alapjárati 48 , Főfuvi 76. Tettem bele 85-ös fuvit is de nem akar menni tökéletesen a motor, ha odahuzom neki el kezd darálni mintha sok anyagot kapna ezt csinálja a 76-os fuvival is.
Visszaraktam a 16-os karbit és jobban megy a gép nem darál be. Ebben a Főfuvi 115-ös , alapjárati 32-es. És ez az amit nem értek, itt a 115-ös fuvival megy simán nem sok neki, a 19-es karbinál meg a 76-os is sok.
A 19-es karbiba az alapjárati fuvóka nem sok ? (48) Ez nem szólhat bele ? Gondolok itt a levegő csavar állitására, mert ha pl: 35-32-es lenne akkor egész más állásban lenne a levegő csavar ?
Várom a véleményeteket !
Ha tudnám, hogy 101-es re fúrnák meg a hengeremet, akkor még 8000Ft sem sajnálnék érte adni, mint, hogy elkér 3-4000-et és 5000km múlva viheted megint. Csak hát ugye nem fúrható a végtelenségig, egy persely ugye meg 30 000felet van, De ha azt úgy teszik bele, mint ahogy a fúrással foglalkoznak, hát abból már nem kérek. Inkább veszek egy hengert ami mondjuk +1mm dugó kell majd, idegesítő hogy még a veled szembeni hozzáállása is negatív. Van olyan gépműhely, ahol az egyik emberrel megeggyeztem mennyiért csinálja, visszamentem és már ő nem volt ott csak a munkatársa és csak hónolni kellet a hengert.Na azt megvártam és mikor végzet megkérdeztem mennyi be kerül? mire a fószer - 7000Ft lesz!
Hát persze megmondtam a véleményemet, aztán mire összeszámolta lement 5000FT-ra és azt mondta na ha a kolega azt mondta, hogy 3500, akkor annyi. Így a 7000ft-ból hamar leadta. És mondanom sem kell nem volt 101-es a fúrás. Semmi gondom nem lett volna ha az elején azt mondja 5000Ft, de ha ilyenek az emberek ne várjunk tőle semmi minőségi munkát, ahol azt nézi, hol tudna átba..ni.
Valóban nagyon olcsón fúrnak, valahol egy robogó henger fúrásáért és hónolásáért kértek 5000ft-ot úgy, hogy még egy dugót is adtak hozzá. Még mikor fiatal suhanc voltam, volt hogy a szerelő azt mondta, hogy 50 000Ft-ért felújítja a motort és volt, hogy azt mondtam neki legyen 55 000FT, csak akkor figyelmesen, nem ütni vágni.
Az előző dt-men a kuplung kosár csavart gyakorlatilag vésővel, csavarták mivel a dugó kulcsot már rá sem tudtam dugni, úgy szét volt ütve, persze ezt is csak utólag vettem észre.
Emiatt sajna elveszett a bizalom
Olvastam válaszod.
Bocsi, ha lehurrogásnak vetted.
Felteszed a kérdésed, előjött a problémád.
Karburátor nem állítódik el magától, másra vezethető a rossz konfig vissza.
Általában karbi koszosodás, vagy szimmering eresztés.
Nem írsz róla semmit, így nehéz segíteni.
Bocsi inkább nem is szóltam.
egyik haverom volt dt-jét egyszer olyan tutin fúrták,láttad benne a dőlést,magyarul elfúrták .... mikor a simsonom hengerét vittem fúratni csak néztem,mikor kézhez kapom,dugó bele gyürü nélkül,és felül a hengerfej felé kotyog,középen pedig megszorult ... kérdeztem hogy ez mi,a válasz.:ne foglalkozz vele,majd bekopik .... xD
úgyhogy nagyon jó munkások vannak,apámtól hallottam,egyes emberek tényleg csiszolópapírral hónoltak(nak) ..... betyáros :D
Jó, persze, normális cuccal is lehet szarul dolgozni, szavahihető embertől hallottam, hogy nagy gépműhely után a kezébe került henger tizednyit volt félrefúrva.
Mindezt profi gyári hengerfúró gépen.
Gondolom "nemszámít, ezcsakegyszarosemzé, jójazúgy" hozzáállás volt.
Én Kecskeméten 3-ért fúratom a hengert olyan, helyen, ahol a szaktudás és a felszereltség egyedülálló, még előttem meg is mérik digitális tolómérővel, hogy az 5század illesztés az 5század. El se vállalják dugó és gyűrűk nélkül, csupán méretre a fúrást, ez is mond valamit. Mondjuk legutóbb 40,25-ről 41-re kellett fúrni a hengert dugó mérethiány miatt, az 4000 volt. Ugyanide viszi a nagy "robogószerviz" fúratni a hengereket... csak mire odaér már 10 lesz az ára... ha a gépműhelynél maradna még lehet ki is fizetném.
Ki lett pucolva fullra, ezeket alapból megcsináltam rajta. Takarítás, elektronika megnézve, gyertyacsere. Amúgy 8 éve külön az ősöktől. Az asszonyka meg nem nagyon ért hozzá. Köszi a hsz-t!
Aham.
Szerintem a szüleid kimentek éjszaka, és szarrá tekergették a karbidat, hogy szívjál vele.
Nem lehet esetleg, hogy némi kosz költözött bele?
Erre nem gondoltál?
Takarítsd ki a karbit, oszt Gó.
De ne állítgasd!
Szevasztok mesterek! Az alábbi probléma jött elő a motoron. DT80LC2, hidegen még épp sikerül beindítani, megyek vele X-km, majd leállítom. Utána kis idő elteltével alig tudom berugni sőt inkább be kell tolni. Ha ketyeg, megy szépen húz, van erő. Csak melegen alig bírom elindítani. Új a gyertya van, belevaló, de a régivel is ezt csinálja. Tudtok segíteni? Valami karbi beállítás a gond remélem. köszi előre is!
Szerintem ez nem szerszám, hanem emberfüggő.
Van olyan ismim, aki fel van szerelkezve, mindenféle új kütyüvel, csak éppen hülye hozzá, meg maradi is.
Viszont van olyan ismim is, aki fel van szerelkezve szerszámkészlettel, mégsem kér annyit a javításért, mint egy "kontár".
Ez emberi tényező, és tudás kérdése is.
Mindamellett mostanában olyanok az emberek, hogy legszívesebben nem is beszélgetnék a 90%-ával, mert többször felmerül bennem az a kérdés, hogy vagy ennyire hülye némelyik, vagy tisztára hülyének néznek.
Magyarul: az idők folyamán, nehéz és fáradságos munkával, eljutottam arra a tényre, hogy csak pár olyan ember van, aki(ke)t nem utálok....
simán lehet oylan szegény felül, (de akár sok is) hogy csak na, közben meg álló ehlyzetben jól veszi a tüzet.
ennek az a magyarázata, hogy alapjáratról hirtelen rátéve terhelés nélkül főleg az alapjárati rendszer és a tűsfúvóka dolgozik.
Terhelésen teljesen más a tészta.
(ezért sincsen semmi értelme helyben pengetni, hogy akkor majd jó lesz.)
Ha végiggondolod, az alapjárat elűlíltásával több ezres fordulatot tudsz előidézni terheletlenül, terhelve ez már nem menne.
Ha nem Jetes karbid van, akkor először a benzinsznt pontos beálíltása, utána a főfuvi, először egy nyilvánvalóan naggyal érdemes kezdeni.
Ha felül darál és nem forog el, akkor lehet visszefelé jönni.
Ha már kb megvan a főfuvi ötön belül, akkor érdemes az alapjárattal mahinálni, rendszerint a gyári alapjárati fuvi alkalmas.
(19-es karbihoz az 50 körüli az túl nagy)
Az alapjárat és a teljes terhelés után lehet összehangolni az egész xart, és belőni a részterhelést.
NYilván, minden nagyobb állíytás viszi a többit is kiscsit, mivel némileg hatnak egymásra.