Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudod mit nem értek? Az emberek miért kapják le a motorjukról a hengert és fúratják meg? Aztán vissza az egész ? Mi értelme van ennek? Ha felújítok azt teszem normálisan nem?
Ha jó az olajszivattyú, és az olaj is jó minőségű, akkor a gyári beállítástól egy kicsit kell csak több olaj neki, esetleg a szivattyú gyári beállításon, és 1:50es keveréket raksz bele. Járatás: Beindítás után hadd pötyögjön alapjáraton több percet, melegítsd. Ha elindulsz vele, akkor is papásan hidegen, mintha traktor lenne. Nem az a lényeg, hogy nagyon lassan menj, hanem ne legyen hirtelen nagy gáz, kis fordulaton használd és motorfék se nagyon legyen. Lámpánál ha lassítasz, húzd be a kuplungot inkább és fékezz. Az hogy mennyit kell járatni, a fúrás, és az alkatrészek minősége határozza. Pár száz km-t menj le vele kímélően. Ahogy érezni rajta, hogy egyre könnyebben megy, megemelkedik az alapjárat, ahogy kopik be, úgy kezdheted húzni neki fokozatosan (nem úgy hogy "na lementem 200km-t és akkor már nyélgáz mehet", mint egyes rutintalan H.V.Cs.-k). Érezni azon, hogy mit visz kényelmesen, ne pörgesd üveghangon, ne menj végsebesség közelében... hosszú túrákat is kerüld, ha mégis mész, akkor fél óránként állj meg pihentetni kicsit. Hidegen különösen kímélni kell (mint minden motort, akár bejáratós , akár nem), melegen pedig normálisan használhatod, kisebb fordulaton tartsd, ne menj gyorsan és nem lesz gond.
Igen nyugodtan tegyél a benzinbe is olajat és olyan 200 300km ert járasd óvatosan. Benzinhez mondjuk tegyél 5 l hez egy fél decit.
Sziasztok! Akarom furni a kis 50-es dt-m, az lenne a kérdés h furás után Mennyit és hogy kellesz járatni a motort hogy szépen kopjon össze az uj dugattyu a hengerrel és ne legyen baja? Eleinte mennyit menjek vele és esetleg kellesz e neki több olaj a benzinhez? Most a maximumra ki van nyitva a különolajozás, de nem tudom h kellesz e a benzibe is önteni nehogy besüljön. Előre is köszönöm!
Nyílván azért a trafónak nem használ ha semmi szűrés.
De azért a gyakorlatban nem fogja szétégetni rövi idő alatt.
Azért az erősítő néhány ohmos belső ellenállását ne hasonlítsd össze a néhány Kohm-os trafó belső ellenállásával
Köszönöm! Terhelés alatt a terhelő váltóáramú ellenállásra gondoltam... -.- jellemző.
A példát én írtam. Olyan példát kell hozni, hogy érthető is legyen, amivel az összes "jelenlévő" találkozik nap, mint nap. Persze lehet példa egy csöves erőlködő is túl nagy terhelő impedanciával, vagy akár terhelés nélkül.
Továbbá, a
"mit művel egy túl kicsi terhelés(túláram, akár rövidzár, mert ugye nincs ellenállás), mondjuk egy audio erősítőnél."

ez nem túl kicsi terhelés, ahnem túl nagy:)
Sokkal jobb példa lett volna a kimenőtrafós-csöves végfok, csak aki írta gondolom oylat már nem tanult:)

Pedig, aki abban otthon van, az trafó ügyben büfé.
"A zavarszűrő feladata alapból az, hogy a gyújtásrendszer nagyfeszültségű impulzusai által keltett
rádiófrekvenciás zavart lecsökkentse, a gépjárművünk néhány méteres körzetében ugyanis a
rádióadást és vételt jelentős sercegéssel nyomja el a gyújtás elektromos zaja. A zavarszűrő ellenállás
lecsökkenti a szikra áramát, ezzel a több méteres nagyságrendű rádiózavart jelentősen csillapítja, a
motortól fél-egy méterre már nem zavar semmilyen rádió vagy televízió készüléket a motor
gyújtása által keltett elektromos zaj.

A probléma az, hogy a pipáink általában 5 kiloohmosak, a leggyakrabban beszerezhető gyertyák
szintén. A két ellenállás összeadódva 10 kiloohm körüli ellenállást jelent a szekunder oldalon, ami
az érzékeny gyújtásrendszerünk szempontjából nem egészséges.
A leggyakoribb probléma az, hogy motorunk „eszi” a gyertyákat, pár száz kilométerenként cserélni
kell őket. A legfeltűnőbb tünet a kihagyó motor, ami egyből szépen kezd járni, amint lehúzzuk a
gyertyapipát a problémás hengerről és csak éppenhogy hozzáérintjük azt a gyertya hegyéhez. Ez a
jelenség a pipában levő zavarszűrő hibájára utal.
Sok egyéb tünet is felléphet (pl. melegen kihagy egy henger és csak magas fordulaton hajlandó
dolgozni). Ezért mielőtt bárki a
legrosszabbat feltételezné gyújtáshibák esetén, először próbálja meg másik gyertyával és pipával!"

Aki nem jártas az elektronikában, "nyugodtan" próbálja lecsökkenteni a trafó szekunder ellenállását. Utána lehet olvasni, mit művel egy túl kicsi terhelés(túláram, akár rövidzár, mert ugye nincs ellenállás), mondjuk egy audio erősítőnél. A 8ohm-os erősítő nem szereti a 4ohm-os hangfalat, a 4ohm-os pedig az 1ohm-osat.
Az 5k ohm-os plusz ellenállásra tervezett rendszer, akkor biztos szereti az 5000ohm-mal kisebb ellenállást.
És akkor még a gyertya élettartamáról nem is beszéltünk a nagyobb áram miatt.
és a kerregésre nincs valami ötleted?
Ki van kopva/szorul a spirál.
Szasztok, olyan kérdésem lenne, hogy van egy 80-as lc2 dt-m. Van neki valami érdekes kerregő hangja. A dugó és a főtengely is tökéletes, a motor egésze patika. Eddig 3 dt-t hallottam, de mindegyiknek megvolt ez a hangja. Nem tudom elmondani hogy mire hasonlíthat, én a fordulatszám mérő szerkezetre gyanakodtam, de ott mi kerregne? :( A másik, hogy szerintetek miért ugrál a km és fordulatszám mérő órám? Mér rendesen, de ugrál mind a 2. Ha bárkinek bármilyen ötlete van azt szívesen fogadom. Mindenkinek előre is köszönöm a segítséget. Üdv. SsM
Majd ha eloxidálódnak a kontaktusaid, meg a kábelek ellenállásai megnőnek, esetleg még meleg is a cucc, akkor fogod észrevenni. Majd nyomhatod összébb a gyertyahézagot. De ne legyen így. Meg ha mérsz CO kibocsátást.
Sziasztok!

Lenen hozzátok egy kérdésem Van egy dt 125 öm mindig kinyomja a Hf tömítést és emiatt a vizet is a hűtőből...

Szerintetek mi lehet a gond?
Nekem sajnos nem tudta megemelni mert elszakította a láncot.
De amúgy most nekem is így megy ahogy te mesélted, pillanatnyilag a zsiguli gyertya pipa van rajta.
kipróbálom már én is...
tavaly a téli renováláskor a gyári pipát leszedtem az enyémről, és ilyen egyenes autós rendszerűt raktam rá /az a fajta, ahol a gyetya végére kell az a menetes kis érintkező bütyök/ ,azért tettem rá mert ezt korrektebb csatlakozásúnek, kevésbé beázósnak találtam. Így teljesen zavarszűrés nélküli lett a gyertyapipa, és a gyertyám sem R -es. Nem vettem észre különbséget.


Viszont 6.ban emeli az elejét

persze gázból, nem ám kuplunggal..
Van azt talán 0.01 L E is
az enyémbe ngk br9es ami zajszűrős, és a pipa gyári, ami valószinüleg zajszűrös, és akkor msot nekem nem elég a szikra amit ad? és ettöl csak x lóerős és nem x+0000,1 ?
Mentem kb 800 km-t 80W90 hajtómű olajjal, semmi baja a DT-nek, a kuplung se csúszott, de ma vettem belevaló Castrol Actevo 10W40-et. Talán egy kicsit hallkabb a váltó és a kapcsolások simábbak. Minden ok . Az olajdepoban katalógusból nézték ki hozzá ezt az olajat, bár a kézikönyv 10w30-at ír, a katalógusban meg csak DT50-et találtunk, az 10W40-et ír. Sztem baj nem lehet belőle, naggyából ez az olaj sztem stimmel a DT80-ba is.
Habár ha belegondolok, hogy ha mind a két alkatrész zavarszűrős akkor talán nem süti ki olyan hamar a kondit.
És lehet pozitívan hat. Kérdés, hogy nincs a tirisztor rövidebb ideig nyitva mint amennyi ideig a kondi kisül, bár nem hiszem.
Mi a véleményed?