Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

elmondom ennek mi az oka.

Sok fillérbaszó, nem érti meg, hogy a tisztességes munka időbe kerül, tapasztalat, szaktudás, szerszámok vannak mögötte, annak ára van.
Sok önjelölt "szerelő" nyomja lejjebb, egyre lejjebb az árakat, aki normális munkát ad ki a kezéből, arra köpködnek, hogy miylen drága.
Elrettentő példaként említeném azt a manuszt, aki közönséges vascsőből szúrogatta le a motorokhoz a dugattyúgyűrűket.

Évtizedekig ebből élt az egész családja...

Fúrásnál szokásos eljárás a 60 éves eszterga + seprünyélen csiszolópapír, mint "Hónolás"
Ilyen fazonokkal is rendesen el vagyunk látva, munkájuk annyi hogy nem győzik.

egy iylen jóképességű után a kezembekerült nyáron egy henger.

ÖT (5) SZÁZAD alakhiba volt a hengerben!

Szerencsétlen gyerek az udvarból nem tudta kivinni a motort, mert már alapjáraton megakadt, mivel a henger közepén nulla volt a hézag,alul-felül meg 5 század, ráadásul 3 századot ovális is volt.

A kiváló munkát egy 16 ezer frintos dugattyú bánta.

A csávókám 2000 környékén "fúrta" meg iylenre.

HA én(vagy más) ugyan ezért a munkáért ami normáisan van elvégezve, kérek 4-5 rugót, akkor megy a köpködés.

Igen ám, csakhogy abban nem lesz 5 század alakhiba, csak ezt a laikus nem tudja...
Osztom a véleményed!
Tényleg nagyon sok helyen rosszul fúrnak, mire kitapasztalod, hogy hová érdemes menni addig elhasználódik egy motor.
Mostanság annyira nem foglalkoznak vele, fúrásnál is csak a gép alá ba...-ák, nem bíbelődnek ilyesmivel,sok-sok ideig, hogy fog állni tökéletes derékszögben!
Nagyjából jó, oszt hagy menjen struktúra. A múltkor az enyémet 3500 ft fúrták+hónolták, és a hengert és hengerfejet érintőlegesen síkolták, ráadásul síkköszörűvel. Valljuk be ez nem nagy lóvé. Lehet érdemes lenne nekik megmondani, hogy fizetsz 5000FT csak figyelmesen csinálják. De ki tudja, hogy foglalkoznak e vele.
Jehet venni jo kis készletet, asszem 23000ft :D a készlet :D
Ha jól emlékszem, annak a belső gyűrűje 15-ös.
Vettem 1 16-os menetes szárat.
Leköszörűltem róla a menetet, így kb 15-öst adott ki.
Beletettem, villannyal körbevarrtam.
Megvártam míg kihűlik, s a menetes szárra tettem egy hosszabb csövet sújkolónak, meg 1 fakötésű alátét 2 anyával.
Aztán rángattam kifelé.
Kijött.
Vigyázz, mert csíp.....
Szevasztok! Ha már így bele merültem, a blokkban a kiegyensúlyozó tengely csapágyát hogy an lehet kiszedni? Mert már halott kicsit.
Ha már úgy is cserélni akarod a szimeringet gondolom van új, akkor meg a régit nem sajnálva de a telószárra vigyázva kiszeded a telószár felől én is így csináltam. Nekem az alsó csavar nem lazult meg nem is nagyon erőltettem szóval a régi szimeringnek adtam
de mielőtt elkezded "ütni-vágni" előtte szedd ki a szimeringet tartó zégert.
mindegyiken van pl.:kép
Szevasztok! Ezt hogy lehet szétszedni szimeringet cserélni? A képen ami van benne folyadék az WD 40 me nem volt otthon rozsda oldó.
Szia,

a DT rezónak a hátulján, belül a hengerfej oldalán van 1 nagy behorpadás, vagy csak az enyimen? :)
Akkor is tovább elmegy.
Egy blokkfelújításnak azért illene kihúzni 20-25 ezer kilométert, a hengerek rendszerint nem tudnak annyit.
De akkor az új fúrás nagyobb kompresszió és erő nem? Akkor a kopott blokknak ad egy pofont nem?
Köszönöm a választ, hát akkor olyan amilyen, nem baj. :) Te hol szoktál alkatrészt venni hozzá, ha kellett? :D
Azért, mert rendszerint a henger jóval hamarabb kipurcan mint a blokk.
Amikor motorfékbe megy át a menet, akkor lesz "jelentős" a dolog, de ha már egy kicsit is laza a láncod, ugyanitt vagy. Szerintem akkor verődik be jobban valahol, ha a reszelés után nem ugyanakkora lesz a rés mindenhol és lesz, ahova hamarabb fölfekszik. Manual szerint is le kell reszelni síkba.
Köszönöm, megfogadom a tanácsod!
Csáó! Hát egy kis "kattogó" vagy "kerregő" nemtudom , hogy nevezzem hangja van a Dt-knek, legalábbis enyémnek is van alapjáraton meg a haveroménak is. Azzal nincs semmi probléma szerintem. Hát valószínűleg már öreg a spirál és ha kicserélnéd nem ugrálna, a KM óra nekem is ugrál már egy picit az elején.
Ideig-óráig jó a síkba reszelés, kárt nem teszel vele, de mivel megnövekszik a lamellák holtjátéka így hamarsosan ismét be fog verődni. Illetve a hangja is nagyobb lehet. De én is reszeltem az enyémből, bár az még nem volt ennyire vészes.
Annyi hozzászólás volt volt már, hogy egy párat kihagytam.
Az a lényeg hogy zavarszűrős gyertya és pipa és kimegy a kis DT a világból is srácok. Csak el ne kiabáljam
Sziasztok! Eladó a képen látható dt125r-hez kipufogók! Akit érdekel az irjon!
Szasztok, bocsi hogy még egyszer kérdezem, de nagyon fontos lenne. :( Olyan kérdésem lenne, hogy van egy 80-as lc2 dt-m. Van neki valami érdekes kerregő hangja. A dugó és a főtengely is tökéletes, a motor egésze patika. Eddig 3 dt-t hallottam, de mindegyiknek megvolt ez a hangja. Nem tudom elmondani hogy mire hasonlíthat, én a fordulatszám mérő szerkezetre gyanakodtam, de ott mi kerregne? :( A másik, hogy szerintetek miért ugrál a km és fordulatszám mérő órám? Mér rendesen, de ugrál mind a 2. Ha bárkinek bármilyen ötlete van azt szívesen fogadom. Mindenkinek előre is köszönöm a segítséget. Üdv. SsM
Kicsit szétkaptam ez erőművet. Mindenek előtt mértem egy kompressziót, 6.5 bar hidegen. /fogalmam sincs ez jó vagy rossz..?/ de ,egy rúgásra indzl hidegen-melegen erős is van benne.

Szétkaptam a kuplungot is, és hát a kosáron van beverődés bőséggel. Ezt a beverődést el szeretném tűntetni, úgy hogy amennyit be van verődve, annyit egyenesre munkálok a kuplungksáron. A kérdés az ,hogy így kb 1-1.5 mm -el szélesebb lesz a lamellák füleinek a helye a kosárban ami jelentős lógást fog eredményezni. Ez jelnthet gondod, esetleg aki csinált már ilyet, az kérem szóljon ehhez hozzá!, kössz
Nálam pl volt már, hogy dugóra vártam, de addig alul mindent felújítottam, visszament a fúratlan hengerrel, az se volt rossz, csak ócsó dugó volt benne, aminek más a méretezése, mint a prox, így fúrattam rajta 2 hónappal később. Bár szerintem ez nem sokszor áll fent Inkább egy rossz derékszögelés, vagy gyűrűtörés miatt lenne reális. Sok helyen rosszul fúrnak, elkopik a gyűrű még bejáratás alatt, 5000km alatt meg lötyög a dugó a hengerben. A főtengely és a csapágyak meg !lehetnek! még olyan állapotban, hogy 20000-et még gond nélkül elmennek...
Köbcentituning is lehet. Enyémen pl a gyárihoz képest 15 köbcentit simán lehet még nyerni.
Direkt hátra hagytam a magyar helyzetet és mentalitást: A motor nem megy törött dugóval... kopott csapággyal meg még indul és olcsóbb is... meg lehet egy hét múlva jön rá vevő... egy kis grafitpor is kerül be.
Látom, ráálltál, hogy megcáfolsz:)

HA figyelmesen olvastál volna, akkor pont azt írtam, hogy JOBB PÉLDA VOLNA A CSÖVES-kimenőtrafós erősítő.
tegnap délután befejeztem a szezont, 9000 kilómétert csavartam bele idén. 1 első defekt, amivel simán hazajöttem, és egy ambika gyűrűtörsé tavasszal. /ez is hazajött/ ennyi a hibalista

Ahogy nézem ma neki is esek, mert már hiányzik a szerelgetés

Valszeg a kuplungkosárral lesz mit mókolni, mert ott vannak gondok..