Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Még a tegnap kezdődő motorolaj vitához csak annyit teszek hozzá, hogy nekem teljesen mindegy ki milyen olajat tesz a mociba, tőlem étolajat is tehettek bele szintetikusat vagy ásványit is, meg tőlem lehet xWy számokkal is de ez ízlések és pofonok ki milyet tesz bele. A lényeg a lényegben ,hogy nézzétek mit ír a gyári kézikönyv és ez alapján pofázzon 1-2 ember! köszönöm!
most kicsit rákerestem, és inkább úgy értettem, hogy "gasoline" /azaz benzin/ és nagyobb részt valamilyen szintetikus anyag keveréke.

Én úgy tudtam, hogy "szintetikus benzin" ből van, de lehet tévedtem.
A napalm nem valami elkocsonyásított takonyállagú benzin?
mind a kettő dobozára ugyan az van írva, az API minősítés is ugyan az szerintem. Sőt, színre szagra is ugyan az.

Ilyen üzemórás űrtechnikás kéttém még nem volt, de ezen a szinten amik nekem voltak/vannak ez az olaj nekem 4 éve megfelelő.
és pl. a napalm is tudtommal "szintetikus benzin" ből készült
Hát, ez gyári rezó szóval nem dob semmin, a hangon se.
Képem sajnos csak ilyen van egyenlőre amikor a motoron volt:

http://www.kepesmotor.hu/kipuf...
Őő csak szólok, hogy a scooter, és a sintetico is rész szintetikus, nem full szinti, bár a boltok ezt szokták állítani tévesen:)
"hol volt még mosópor, "

Bárhol:)

A mosópor gykorlatilag nem más, mint némi vizkezelő izé, illetanyag, meg a valójában mosást elvégző anyag, az meg a Nátrium Karbonát, lánykori nevén mosószóda:)

Az iylen venis, és hasonló mosóhatást fokozó szarokban vajon mi van?Termászetesen többlet mosószóda:)

Az egészben az a vicc, hogy a mosószóda kilója háztartási boltban pár száz forint, és megdöbbentően kevés kell belőle a leg trágyább mosóporhoz is, hogy sokkal de sokkal jobban mosson mint a legdrágább mosópor:)
Már a világháborúban a tankokat is szintetikus olajjal küldték.
"de ezekbe a régiekbe inkább a fél vagy az ásványi olajak a jobbak."
Jááááj

Annyira szeretnék már egy MŰSZAKI indokot hallani erre a szerte szét terjedő hü.. véleményre...

A motorokban hazsnálatos fém ötvözetek nagyon, de nagyon rég fel vannak találva, a hőkezelésük szintén,a megmunkálás módja úgyszintén.
(például a fogaskerekek olyan régen szabványosított eszközök, hogy 60-80 éves MAAG fogazógépen tökéletes lelki nyugalommal lehet mind a mai napig fogaskereket gyártani, csinálják is, csepelen a fogaskerékgyárban, a mai napig működik az a fogazógép, amin a pannoniák fogaskarekeit gyártották az 50es évek elején, az meg tesók között is 60 éve volt)

Szóval anyag és gyártás ügyben nem sok mindent találtak fel pár évtized alatt, elképzelni em tudom, miért lenne jobb egy 20-30-40 éves motorba az ásványi olaj...
Akkor egy öreg kopottabb motorba jobb az ásványi mint a full szintetikus olaj, így tetszik?
Idézet....:))
-------------------
felejtsd el .... nem 100% illik ...

96cdi mindig nyitva áll! 3NC-00
99-10 cdi 3RM megfojtotta ... nyitott 3RM-20 ..

Én még mindig ne 99 cdi itt! nyitott érthető ...

achja bejelentkezett őszintén fizetni 14 €
fojtva több mint € 200-500 függően a lakóhely és a régió ...
alaphelyzetben nyitott mintegy 50 € ..

Dschaan
Milyen márka, állapot, mennyibe kerül, kép van róla? Mennyit dob a teljesítményen?
Hangosabb lesz tőle?
meglepődnél, hogy mennyivel nem sűrűbb... azért ilyen nagyok a számok, mert más a skálázás, hogy ne keverjük össze ezeket a váltóolajakat (pl 75W-80) a motorolajakkal (pl 15W-40)
1960-as években állítólag már működött az olaj-előállítás szintetikus módon.
Amikor az első textil ruhák megjelentek, hol volt még mosópor, vagy automata mosógép? Akkor már nem is lehet jobb az újabb dolgokkal operálni?
Amugymeg ha belegondoltok 1990 körül vagy még előbb amikor ezeket a motorokat tervezték, hol voltak még a full szintetikus olajok? Egy új motorba egyértelmű a fullszintetikus olaj, de ezekbe a régiekbe inkább a fél vagy az ásványi olajak a jobbak.

én az tapasztaltam hogy a motul direkt váltóba való 10w30 olajjal szerette kidobni a sebességeket, a repsollal viszont soha, most yamalube van benne ami állitólag motul, kíváncsi vagyok rá.
A sintetico meg a scooter a specifikácios száma alapján ugyanaz :D és amugy is ugyanaz csak más a cimkéje, csak olcsóbb pár forintal ;)
Ezek a tuják dt 80-ról beszélnek! Eredeti olasz manual szerint a minarelli am6, 75w-90-et kér!
Honda kereskedésben ezt az olajat adták.
link
De az eladó nem egészen volt tisztába , hogy milyen olaj kell.
Akkor most ez jó vagy nem ?
Megnyitott a BA-SZOM BONTÓ!
-----Kedvező és alacsony árakon és folyamatosan bővülő kínálatból!
-----APRILIA : AF1, SPORT PRO, SINTESI, TUAREG, FUTURA, EUROPA
-----ROTAX 122-123 Alkatrészek

- Komplett Blokkok és elemei
- Idomok
- Elektromos alkatrészek
- Kerekek, kipufogók
- Komplett gyújtások
- Vázak,segédvázak és sok egyéb alkatrészek...
------Postai úton vagy akár személyes átvétel is ( Hatvan, Gödöllő)
------Mobil: 30/423-06-74 , vagy 30/256-23-33
Nincs.Én a gyújtótrafóra gyanakszom de lehet hogy hülyeséget mondok.
összenyomódva sincs kábel?
Akkor most milyet vegyek bele ?
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem! 4 napja vettem egy 125 yamaha dt-t 86 os évjárat ment is ahogy kell de egyszercsak elkezdett dadogni. Néztük a szikrát elég gyengusz volt ja és nagy gázadásra fulladt összébbütöttük a gyertyahézagot jobb lett egy fokkal rúgásra indult is meg minden aztán egyszercsak leállt. Gyertya ki szikra nincs. Vezetékelést átnéztük megszakadva sehol sincs annyira meg nem értek hozzá hogy megállapítsam mi baja lehet. Ezért kérném segítségeteket hogy mi mehetett tönkre vagy esetleg mit nézzek még meg