Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

szia.motor katalogus szerint ilyen kell bele,8-9-est vegyek bele?
érdekes, jó hogy megtesztelted
Igen! A legjobb az a megoldás lenne, de hát így az olcsóbb. és egyszerűbb. Én inkáb belerakom az izzót
Led nyitófeszültsége az a színétől (=anyagától) változik, piros már 1.8-2 V, zöld 2.5, kék-sárga-fehér-uv 3-3.2 V. Persze ezek általános adatok, adatlapot kell nézni mindig. A képen látszik, hogy zöld-kék-barna azaz 560 ohmos az ellenállás. Az valószínűleg jó lesz, bár igazad van, hogy komolyabb megoldással jobb élettartamot lehet elérni, pl áramgenerátoros hajtás.
még jó hogy te nem itt tanultad nem?:) hova jutna a világ
Lehet így van, de sztem ha holnap nincs más dolgom, lemegyek lehúzom az olajcsövet, és ráhelyezek egy fecskendőt, és meglesem mi történik mert érdekel a golog
EZ csak egy pl. volt. Lehetnek egy LED-nek más feszültség és áramigénye. A kiszámítás ugyan az.
Egyébként tapasztalatok szerint nem sokat bírnak a ledek az ilyesfajta megoldással. Ha azt akarod, hogy sokat világítsanak akkor haloványak, ha meg jól világítanak akkor hamar kimennek. Egyébként Kb 25mA áramot vesznek fel. Ha jól emlékeszem olyan 2,4 V feszültség környékén. Azt tudnod kell, hogy a feszültség elérheti a
14V-ot is. Az előtét ellenállást erre az áramra kell méretezni.
Tehát ha 2.4 V ra méretezed a tápfeszt, az ellenálláson (14V-2.4V)=11.6V kell hogy essen. Na most van szükség az áramra mert a körben 25mA-nek kell, hogy folyon ha annyi a led áramfelvétele. Tehát az ellenállás értéke: R=U/I vagyis 11.6V/0.025A= 464 Ohm, A szabványban 470 Ohm van, tehát ekkora ellenállást kell venned. Sőt ezen felül ki kell még számolni az ellenállás teljesítmény bírását. Azaz a 11.6V x 0,025A=0.3W És erre már 0.5 W os ellenállást kell venned. Én amit láttam a képeden ha jól emlékszem az 0.25W-os. Az is elbírja valszeg de azért érdemes a nagyobb teljesítményűt belerakni és akkor nem fog melegedni.
sziasztok,
Valaki tud segíteni egy karburátor beálításban, most vettem egy 28 as mikuni karbit, de minden be volt tekerve teljesen, levegő csavar is, alapjárat csavar is.
Tudtok valami jó tippet, hogy hol kezdjem?
vagy egy gyári beálítás?
KÉREM ÍRJATOK.
Majd ésszel használom... Amúgy még alúra akarom megcisnálni a fehér ledeket...csak nem tudtam még szerezni olcsóba...
Hú ez faszányos :D Kár, hogy enyémben nincs helyzetjelző :D Legalábbis bekötve
Ha eddig nem voltál a 80/50 miatt az NKH-nál, majd most leszel
Kész lett. Itt vannak a képek. Raktam be filcezett égőtól elkezdve a rendes gyári kéket is, de egyikneks evotl szép kék szine szerintem... Ez elég jó lett szerintem...
Van itt azért baj bőven.....még jó hogy majdnem mindent , meg lehet tanulni erről a kibaszott netről....
Utána profikká válnak egyesek, majd híjják a segítséget....
ÁÁÁÁ má nem is írok....
az újabb fajta dt-ém van
Valaki tduna segiteni hogy kell az elektronikus folytást kiiktatni?
várom jó lesz, holnap megyek venni én is
250 :D msot kötöm be. Méár ekecsülöm be a foncsorba. :D Mindjárt lesz kép is. :D
Mennyi volt?
Itt a kép:
Nincsen sajna... de itt van fent az aksi emg aforrasztó meg minden.
sziasztok !
segítségre lenne szükségem!
lc 1 es dt 125! mikor jó a présmagasság amikor a dugó széle van 1 szintem a henger tetejével vagy a dugó teteje?
mert halottam mind a 2-t
ja és lehet helyettesíteni a 3db lemez hengerfejtömítést valami mással?
elöre is köszönöm
Ha van multimétered, akkor mérd már meg az ellenállásokat, csak úgy kíváncsiságból, mielőtt összekötnéd.
Milyen áramát állítanám be? e m kék szinü ledet 8mm es és ahhoz ellenállást 12 V hez.
Ez olyan, mint hogy vettem egy 4 kerekű autót, mennyit fog menni végsebességre? :)
Milyen típusú ledet vettél? Akkor megmondom. Bár már az áramát sem tudom hogy fogod beállítani anélkül, hogy ismernéd a típusát. :)