Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor tudnod kell azt is, hogy a dugattyú magasságának a különbsége is kompresszióvesztéssel jár.
A gyűrű, és a dugattyútető közti távról beszélek.
De a gyári, vagy ami előtte volt benne, az is For Yamaha volt, azzal is 2,3mm volt a présmag.
Mivel ez 3 tizeddel kisebb volt, így 2,6mm lett a présmag.
A felső holtponton, a dugattyútető, és a henger teteje között, 1mm magasságkülönbség volt.
Magyarul, a régivel is szar volt.
Nem forgott ki csak 6-7000-ig.
Így már érthető?
a szakmám beleillik ebbe a körbe, van egy "pici" versenyői multam és pár évig dolgoztam motorszerelőként és nem 20 éves vagyok
HA a nyitási-zárási szögek megfelelőek.
Neked mi a szakmád egyébként?
Csak kíváncsiságból, hogy motor alkatrészeket árulsz...
Gondold át mégegyszer amit mondtam. Arról volt szó, hogy - mint állításod szerint - ha azzal fojtják a motort, hogy túl nagyra hagyják a dugótető és a hengerfej közötti távolságot. Akkor nem pont azzal érnék el valamit, ha csökkentem azt a távot?
Mit írtál le, azt hogy a gyűrű itt, meg ott helyezkedik el a mit tudom én mihez képest.
de a gyűrű elhelyezkedése nem befolyásolja a vezérlést
Én nem szednék le sehonnan, megkeresném , hogy melyik alkatrész nem a motorhoz való
Nem akarlak megbántani....de legalább 3X leírtam.
Pont ha a henger tetejéből szedsz le, akkor nem ér szart sem az egész.
Mert rövidíted a kipufogó csatorna, és a hengerfej közti magasságot, magyarul a sűrítési távot-teret.
Itt látszik hogy fingod nincs.
Na mentem fürdeni.
Jóccaka.
a gyűrű mit befolyásol a vezérlésen?
még mindíg nem válaszoltál arra, hogy pontosan mi volt a gond a dugattyúval, az előtte bent levő dugattyúhoz képest
Méretre minden klappolt, viszont a felső gyűrű, és a dugattyútető között volt 3 század, az újnak a rovására.
Ha meg a vezérlés az adott fejmagassággal a jó(amikor a kompresszió csökkentve van fojtás miatt), akkor a elsődlegesen a hengerfejen alakítanák, és utána a henger tetején. Mert ha csináltatok egy dugót, ami felér a henger tetejéig, lehet a vezérlésen meg többet rontok, mint ami a sűrítésből kijön pluszba. Túl összetett ez.
Nem lesz jó a hozzávaló alkatrész.....:))
Ez tetszik.....
Ez is hozzávalónak lett rendelve.
Tudod mi itt a baj?
Sok fiatal versenyszerelő van, akinek fingjuk nincs a dolgokról.
Hogy mielőtt összerak egy motort derékszögeljen, meg présmagasságot állítson.
A 2T-nél ez mindennapos rutin.
4 éve fórumozok itt, és az elején a fórumosok többsége ilyenről még nem is hallott, de már több motort meggeneráloztak.
És csak megy a bambulás, mikor forr a motor, meg fél óra múlva megszorul......
Pedig előtte jó volt, csak épphogy bezabálta a tűgörgőket, jah meg egy kicsit elferdült a hajtókarszem.
----------------------------

Ugyanmár le kell vonni.....:
Amíg Ti teszitek fel a kérdéseiteket, Én hányat teszek fel nektek?
Kikértem valaki véleményét ezzel kapcsolatban?
Én még mindíg nem értem, hogy mi volt a gond a dugattyúval, mert a gyűrű teljesen mindegy, hogy hol milyen magasságban helyezkedik el
Értem már igazad van.
Ha van egy gyárilag fojtott motorod, amit kompressziócsökkentéssel, (káros tér növelésével) fojtanak, akkor te biztos nem ilyen módszerhez nyúlnál, (plussz lóerőért) hanem csináltatnál inkább hozzá magasabb dugattyút.....ami felér a henger síkjába.
Én sem értek egyet ezzel a megoldással, a következő probléma miatt:
ehhez a motorhoz innentől kezdve nem lesz jó a hozzá való alkatrész
Sajnos nap mint nap találkozom ilyennel és nem tudom milyen alkatrészt adjak a motorhoz.
Egy motor többször is gazdát cserél, és aki megveszi, nem érti, hogy miért nem jó hozzá semmi.
Ez a megoldás csak a pillanatnyi problémát oldja meg ... és utána mi lesz?..
De mivel nem magának csinálja, és igen szűkös a keret, így meg kellett oldania valahogy.
"De amit kaptam dugattyút a felújításkor, a dugattyú felső gyűrűje, és a dugattyútető között, volt 0,3 mm eltérés."

Ezt írtam!
Csak itt volt a 2 dugattyú között eltérés.
Amire írtam hogy számolj:
Csak 0,3 mm!
Viszont a régivel is 2,3 mm volt a présmagasság!
És az sok!
A Dani is azt állította, meg mentem is vele, hogy soha nem forgott 10000-ig.
Most leforog.
Akkor biztos elbasztam....
Mumi neked meddig forog le üresen?
Bémeg aranka Ne haragudj, nehéz a felfogásod. Azt mondom, hogy NEM A SZ*R még a gagyik közül is HIBÁS alkatrészhez kéne méretezni JÓ hengert, hanem venni jó méretezésű alkatrészt. Logikus, nem? Mi köze ennek az elmélet-gyakorlathoz, és motorszereléshez. Te a talpat tágítod ki a karácsonyfának, vagy a fából faragsz le? BOCS, nem tartom fel a fórumot tovább ezzel
Ha jobb lett így a motor akkor mi a vita tárgya?
de elmászik. Attól függ, hogy CSAK a fejmagasság a rossz-e(csapszeg-dugótető) és ahhoz igazítják a hengertalpat, vagy az egész dugó mérete megfelelő és a csapszeg van máshol a szoknyához és a tetőhöz képest. Ha CSAK a fejmagasság a rossz, a szoknya jó, akkor a hengertalppal befolyásolva van a szívócsatorna nyitása (membránosnál elhanyagolható)
Egyébként amikor az enyém lett csinálva, akkor aki intézte a dologt látott már egy két motort és vannak forrásai.. És a 80 lc2 höz igazából csak ambikát meg for ymahaát tudott szerezni. A wertexből van ami nagyon hasonló, de mégsem jó
Igen.
Neked véleményed van.....mint általában itt a legtöbb embernek.
Mégis sokan vagytok itt, akik a tudásukat itt gereblézték össze.
Csak itt elmélet van, ott meg gyakorlat.
Ez a nem mindegy.
Ezért nem írogatok ide fel....
Itt mindenki mesterszerelő.......agyban.
Mi a baj ezzel a dugóval, és milyen motorba tetted be?