Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ne offoljuk szét a topikot, de haynes féle könyvet, meg robbantott ábrákat, a haynes félét magyarul is át tudom küldeni. Abban vannak lépésről lépésre diagnosztikák is. De lehet le is tudod tölteni.
Nekem 1.6-os, PN-es motorkóddal. Lambda szabályzott. De ha valamelyik szerelő tudja, hogy mi az az ecotronic tényleg, akkor tuti nem vállalja el :)
Kb nincs hozzá szakértelem, annó a pohunál is komplett cserét tudnak, könnyen benzintemetővé válhat a rendszer. Jórészét átalakították pierbur 2e2 vagy 2e3 karbisra :)
Bemelegedés szabályzó, enyémnél folytószelep poti, de ha nem pont 18 fokon van a gyújtásom, akkor mindent tud csinálni :)
Ezekhez a kisteherekhez képest az expert 1 ''isten''! Max 7.5l/100km 0.9 tonnával terhelve . Nem ilyed meg az emelkedőktől , 130nál pörög 3200-at
94 le . Csak azt a kurva tolóajtót nemtom, miért nem tudták normálisan megtervezni...
Hiába,hogy karbis, de elég bonyolult nekem...úgy látom mindent magának állít(1.3 as 90es évj)! Bár nem mindig csinálja...Kicsit azért idegesítő!
sziasztok!
első teleszkóp gumi harmonikát, hogy kell kicserélni?
felül a 2-2- csavart kell kicsavarni?
Ha már benzines 2esed van, bár nem tudom hanyas motorral,esetleg nem tudod mitől lehet,hogy ha kint áll pár napot mostani hideg időben,beindítás után párszor leáll...
Hát már most videót nem állok le csinálni.
A power az biztos jó.
Frankón működik. Én magam állítottam be. mikor nemvolt beállítva 6000-nél nem forgott többet. Illetve nem is az volt, hogy nem volt beállítva hanem nem működött.
Kár is erről beszélni...
Szerintem ennek semmi köze nem lesz a részterheléshez.
Gyújtást már megnéztétek?
Csinálj már egy videót róla?
Lehet a powered is szarakodhat.
Tény, hogy heti szinten járok csak pesten, meg biztos rossz környéken, mert a híresen szar utakat sem láttam még (ugye azok szerint bp-n a legszarabbak az utak, akik vidéken CSAK a főútvonalakat ismerik, a mellékutakat nem), csak az országos átlagos, de ilyen dologra nem szokott szökőévnél sűrűbben sor kerülni, mert nem állok rá a másik seggére elvből. :)
Azzal van gondom, hogy nem forog eleget.
9000- nél mintha tiltana vagy puffan eggyett aztán felpörög 10 000ig
max 11 ig ha nagyon erőltetem. Így mikor kiforgattam utánna már könnyebben kimegy 10 000ig, de az előző dt-m ilyenkor már a 12 000-be futott. nem tudom mi lehet a baj.
Csupán egy szokásos a végletekig szarul menő autószerelő szervíz..., ahol persze ha fizetésekről van szó, akkor munka alig van, úgyhogy örüljenek hogy van munkájuk, de mégis mindenki túlórázik, amit természetesen mivel nincs munka nem lehet kifizetni :) De hát hungarisztánban már csak így megy :)
Menj egyszer egy 1.9 SDI-vel, pl Caddyvel. Üresen jön egy olyan enyhe emelkedő amit nem látsz és a vége 100. Mindezt úgy hogy pörgetni kell! Nézd meg youtuben, nem hiszik el általában, 4000-nél megy kb 140-et :D
Movanoból is van 1.9-es TDI, megrakva max 100, kényelmes 80 sík úton :D :D
Ellenségemnek sem ilyen alúlmotorizált szarokat. Mindezt úgy, hogy az sdi-k vezérlése élesebb, mint a tdiké.
Olyan, mint egy 1.4-es 16 szelepes kibaszok magammal vezérlésű benzines, ami alúl nem megy, na a szívó az éppen ilyen, csak 4500 fölé nem is forog :) Sebességhez tartozó fordulatszám ugyanolyan és hát be is csókolja a 7 littyót. Meg mellette mit kap szegény jószág :)
Nem mondom, egy 150 lovas 1.9-esen azért a túró üt, az már megy. De az is olyan vérszegény alatta, hogy fájdalmas.
Itt pesten azért lehet állóhelyben tekergetni a kormányt , amikor rádállnak elöl-hátul 10 centire
Mi kis autóink...Renault mégane 97-es 1.4-es 8 szelepes 75 ló...6 liter, mindig, minden körülmények között...ebben sincs klíma...
Másik autónk szintén mégane 2003-as 1.4-es 16 szelepes 95 ló...ő kér 7 litert, nagy ritkán 7és felet...:) Kellemes kis autó...nagyobb motor feleslegesbe bele...Dt meg fogyaszt min. 5 litert...hát igen, az érzés:D
...meg a fizetéséből:)
Hát azért azt ne feledd, hogy az újban annyi buziság van, ami mind zabál. Pl én kisautómban semmit nem hajt az ékszíj a vízpumpán kívül. Se szervószivattyút, se klímát, nincs elektromos bizbasz, ami terheli a generátort. Aztán hát részterhelésen az országuton városban csorgásnál kell mondjuk 10-15 lovacska folyamatos üzemben, ez a sok szar meg szépen leszop még 1-2 lovat könnyedén, ami 10-20% simán összejön.

Ha már így belejöttünk, de hát nem erre akartam kilyukadni. :) Hanem arra, hogy nem vagyunk mi annyira gazdagok, hogy számítson :)

mondjuk azt már nem is értem, hogy egy könnyű személykocsiba miért kell szervó, ha normális és nem lada szindrómás a kormányműve, akkor azt bárki 1 újjal 2-3 km/h felett tudja tekerni kényelmesen. Alatta meg a szervósnál is azt írja az user manual, hogy ne tekergessük álló helyzetben :)
Patrol, van Apámnak egy ismerőse régi 4.2 szívó D Land Cruiserrel. Annak városban inkább 9L... Mert ugye én ezt eddig életemben egyszer nagyon kiforgattam akkor pörgött 2300 at, amúgy 800 és 1500 as fordulat közt használjuk, így városabn, /110 km/h nál 2000-et forog / és kb 1cm gázt kell neki adni az átlag városi haladáshoz. Ezért produkálnak ezek a régi nyomatékhegy olajkályhák ilyen kis fogyasztást. Ezek az új Pickupok meg mivel csak 2.5 ösök meg 4 hengeresek, ugye gyengécskébbek és ezért jobban kell pörgetni, több gázadás ,azaz nagyobb fogyasztás
Nekem városban fix 4 liter, annál többet csak egyszer evett terepen, 6-ot. Amúgy folyamatos nyélen 3.5, országúton 2.5-3.
Most jöttem be a szerelésből..hát mit mondjak kemény volt.Telosimmeringeket cseréltem.A perselyeket nem volt egy álom visszavarázsolni a helyükre,végül egy activalos dobozt használtam beütőnek+egy másik teleszkópszárat
Igazából ami meg megy, az meg kér. Pl imprezával sem lehet tatabányáról megfordulni (győr) 1 tankkal.
Nomeg ismi haladós golf 3-as tdi tuningja is megy, de 3-nál tovább nem lehet vele egyelőre gyorsulni, mert kifogy a gázolajszűrőből az anyag, nem nyom eleget az üzemanyagszivattyú. Fogyasztás is ehhez mérhető. Imprezás haver meg napi 5kért szokott tankolni, hétvégente 10kért. Életmódjából adódik a napontai tankolás :)
Az a nagy batár, ami a képeid közt is fent van?
10 lityó? teljesen korrekt.
Az új l200 és a hilux, sem elégszik meg annyival általában..
Amúgy a tietek valami régi land cruiser nem?
Én egy éve cseréltem le a T4-et expertre , és kb 900 liter gázolajjal kevesebbet evett meg 1 év alatt. Nekem ez nagyobb feeling. . .
Egy nagyobb AMG-nél a négy fékbetét plusz tárcsa csere úgy 1 miller, ahogy egy s mergához is egy nagyobb kötelező szervíz.
Idén kb 30k-t megyek a kocsival, tavaly 45-öt mentem, persze ezen kívül van céges. Persze, nekem számít, van amikor havi 50-60k-ért tankolok, az azért kemény. De hát én egy golf2-essel járok. Benzinessel. Új kocsira nincs pénzem és korrektül, rendszeres szervizeléssel, alkatrészcsere periódussal nem tudnám fenntartani. Ebbe baj esetén tudok venni akár motort is mert van annyi félrerakva. Egy common rail dízel magasnyomású rendszerére viszont fél millerem nem lenne ha beszarik. Ezzvan :)

Egyébként tankolás alapján számított rekordom 1026km kifogyásig, 53 ment bele (pontosan kimért 5-ös kannát vittem, kb 4km-re volt a kut, majd tele. 1.6 benya. De 6.5 fölé szinte sosem megyek.
Alkatrész meg olcsóbb, mint egy ladához. Mivel járjak olcsóbban? Nem hiába van meg 20 évesen is :)

De egyébként nem érted mire akartam kilyukadni. Nem jársz ilyen körökben, azért. Aki benzinnel locsolhatná a kertet, mert annyi van. Az a legnagyobb szarrágó. Lásd azokat, akik 5 évente cserélik az a6-ot. Havi 200 akkor ha nem megy vele. És nem mind jár sokat. De ilyet megkérdezel szinte szívrohamot kap és furán néz hogy bírom tankolni a benzinest :)
Eeeeeee ezt nem érteeeemm

Érdekesség. Skoda fabia 1.2 htp tudotommal normálisan városozva olyan 7-8 litert fogyaszt. Mi kocsink, a fábiához képest őskori kövület 2.8 td 6 henger 2t feletti öszztömeg .normálisan városozva és autópályán 100 km/h ig ,nagy terepgumival 10l. Érdekes....