Annyira én sem vágom. Manualból néztem ki. Nekem az olaj felől olyan szimering való, aminek nem egy tömítő éle van, hanem kettő, két rugó van benne. Olyan, mintha két szimeringet fordítanál egymásnak. Ez nyomásra és vákuumra is kellően tömít. Emzoli vagy GI mondta, hogy duo szimering a neve. Megvan ezeknek a kódja, mint a csapágyaknak. SW-28-40-8 (ez a kétirányú), SD-20-35-7 (ez a hagyományos)
Én általában mindent SKF boltban veszek meg. Most hogy levettem a deknit...főtengely csapágy jó...viszont a kuplungkosár tengelyéneka csapágya vagy mi az az lóg egy kicsit...de már szét nem szedem. :D
ha csak egy szimering kell, akkor természetesen csapágybolt, de egy szimering nem igazán megy tönkre egy motorban sem, álltalában egyszerre megy tönkre, tehát egyszerre kell cserélni.
Hogyha meg csak főtengely szimering kell, azt sem illik külön cserélni, és azt is lehet szettben kapni.
Meg amikor motoros bolt és szervizben főfúvit kértem. Mondtam, hogy milyen karbiba való, nem ismerik ... mondom olyan mint a szimóba való (sok szimó cuccot árulnak) "az milyen?" ... akkor előre hozattam az egész dobozt, és választottam belőle egyet, hogy ilyen. Erre elkezdi, hogy abból csak két méret van: 0,55mm és 0,75mm ... na mondom fasza. És ez egy neves és drága motorszerviz.
csak abból indulok ki, hogy valakinél láttam ,h vett szimmering szettet a 80asba, és 2000 ft volt a szett. amit én vettem főtengely szimmeringet /barna vitonos vagy mi a neve / annak 1500 körül volt drabaja, meg a többit szimmeringből is igyekeztem a drágábbat venni. Viszont nekem az a 2000 ft /8 szimmering kicsit furán olcsó. ilyenekben inkább a drágát veszem, mert szerintem szinte mindíg arányos az ár a minőséggel legalább is így látom
Nem értek veled egyet, mert pl. szimering szettet lehet hogy olcsóbban kapsz motoros boltban, mintha megvennéd a szimeringeket a méretek szerint.
Ez lehet érvényes a csapágyakra is, ezen kívül vannak speciális csapágy és szimering méretek, amiket nem kapsz meg csapágyboltban.
Igen, de a terhelés, fordulatszám, hőmérséklet eltér egy szerszámgépnél és egy motornál.
Így van a régebbi Simsonokban a felső szemben bronzperselyt raktak gyárilag.
Aztán az évek folyamán a gyár áttért a tűgörgőre.
Nekem szimering boltban nem voltak képesek felfogni, hogy vagy 10-es szélességű duo szimeringet kérek, ami mindkét oldalra tömít, vagy ha nincs, akkor 5-ös simából kettőt. XD Adni akartak 10-es simát, meg 8-as simát.
amúgy úgy tudom, hogy a siklócsapágyak időtállóbbak a gördülőelemeseknél. Persze a kenés nem árt, és nagyobb terhelést is tudnak felvenni. Pl. esztergagép tokmány tengelye... stb. Asszem valemy simsonban is bronzpersely van felül. Ugye?
szerintem félreértettük egymást , tudtommal az történt a főtengelyemmel ,hogy a hajtókart feldörzsárazták ,majd beletettek egy hőkezelt perselyt, majd így a persely belső átmérője megegyezett a 0km-es hajtókar alsószem belső átmérőjével. Ekkor bele az út tűgörgő, és az új csap, én meg boldogan motorozhattam
Nekem is jobb lenne.
Hogyha meg csak főtengely szimering kell, azt sem illik külön cserélni, és azt is lehet szettben kapni.
Ez lehet érvényes a csapágyakra is, ezen kívül vannak speciális csapágy és szimering méretek, amiket nem kapsz meg csapágyboltban.
Így van a régebbi Simsonokban a felső szemben bronzperselyt raktak gyárilag.
Aztán az évek folyamán a gyár áttért a tűgörgőre.