A DT nagynyomású vízhűtéses rendszerrel van ellátva.
A nyomást szabályozó szelep a hűtősapka tetejében található.
A víztérben, a hűtősapka alatt, a hűtő szájáig kell legyen vízzel!
Ebben egy darab buboréknak sem szabad lennie.
Mikor a hűtőközeg, (mert ugye mindenkinek glykol van, télen, és nyáron is benne) elkezd melegedni, akkor megnő a térfogata.
A sapkában lévő szelep kinyit, és kiengedi a feles glykolt, a kiegyenlítőtartályba, majd lezár.
Mikor elkezd hűlni a motorunk, mert bementünk a boltba kekszért, akkor a hűtőben vákuum keletkezik, és a hiányt a kiegyenlítő tartályból pótolja.
Ezért kell minimum, és maximum közé tölteni, a tartályba a glykolt.
Akkora a tartály tervezése, ha közép helyzetbe állítottuk a mennyiséget, hogy felmelegedés esetén se lökje ki a vizet.
//Ha kilöki, akkor beledolgozik a motor a víztérbe.//
Így már érthető?
A termosztát szabályozza, elősegíti a motor gyorsabb üzemi hőfokra jutását.
Hidegen kizárja a hűtőt, és csak a motorblokkban engedi keringeni a vizet.
Mikor felmelegszik üzemi hőfokra, akkor kinyit, és bizonyos mennyiségű hideg-vizet kever a motorba.
Ha visszahűlt, akkor lezár.
Én is busztatom a Dötöt, felpolíroztam a végdobot, most csiszolom újra a rezót, és amíg várom hogy megjöjjön a motoromhoz a csapszeg-tűgörgő, addig csinálok egy kerékcentrírozót.
El szoktam olvasgatni az irományokat..............
A tágulási tartályt szerintem vizsgáld meg közelebbről. Az csak egy egyirányú dolog. A bejövő csöve a hűtőtől jön, a kimenő csöve pedig a vázba megy, ami levezeti a hátsó kerék mellé. Ha sok van a rendszerben, akkor ide nyomja ki. Az enyém ilyen. És valószínű, hogy rendben van, mert most lesz egy éve, hogy feltöltöttem, a felesleget kinyomta és azóta is megy.
Kiegyenlítőben is túlnyomás van? Nem vágom, hát kérdezek. :) Itt nem a kiegyenlítő sapkája tartja fent a nyomást az egész rendszerben? Vagy mitől marad meg a túlnyomás, hogy ne forrjon fel 100°C-on a víz, ha épp olyan helyen jár? Amúgy mennyire esélyes, hogy a keringő helyeken levegő marad ennél a típusnál? Gondolom csakmár úgy tervezték, hogy a felhajtóerőtől kimenjen a levegő onnan, ahol nem kell, hogy legyen.
Amúgy nem gondoltam volna régen, hogy olyan nagy a légköri nyomás... kb 10 tonna per négyzetméter. Nem csoda, hogy az úrhajót erősre kell építeni, de a détét azért nem múlják felül :D
Én már az elején is azt írtam hogy fel kell tölteni a hűtőt, illetve a kiegyenlítő tartályt kb félig(min,max jel között).Ahogy a motor jár és a folyadékot keringeti a felesleges levegő feljön. A kiegyenlítőből pedig odafolyik a kellő mennyiségű víz.
Jó lesz az a vííízes dolog Amúgy ha a pasztát rányomom..száradni kell neki x percet?! vagy egyből mehet rá a hengerfej?! --- http://www.alibaba.com/product...
Mivel nem az űrben, és nem vákuumban szoktunk motorozni ezért értelemszerűen a tágulási tartály ban lévő víz szint fölött van levegő, sőt hidegen /lehet hogy melegen is ,abban nem vagyok biztos/ még a hűtő tetejében is van levegő/ DE ott ahol a víznek túlnyomáson cirkulálnia kell /csövek, hengerfej...stb/ ott nem szabd levegőnek lennie ha fel van töltve a rendszer!
lehet benne levegő... Mumi én szerintem ugyértette hogy a csövekbe ne maradjon meg a hengerbe meg ahol megtud szorulni, a hűtőt sem öntheted tele mert "lelövi a kupakot" felöntöd a hűtőt elindítod ketyegni a gépet, hogy nyisson a termosztát... aztán ha eltűnik a tartályból a víz akkor öntesz még
Uton van a csomag. Azért akartam az utalást...mert mondta anyám h pesten lehet necces lesz a pénz.... Mert állítólag képesek rá h kiszedik...de remélem épségben kapod meg.
Szatyina Balázs:06-20/311-7614
Szatyina Géza:06-20/427-1314
Én is onnan rendeltem az idomot.