Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tarjáni motorbontó.
Szatyina Balázs:06-20/311-7614
Szatyina Géza:06-20/427-1314
Én is onnan rendeltem az idomot.
A tisztánlátás végett:

A DT nagynyomású vízhűtéses rendszerrel van ellátva.
A nyomást szabályozó szelep a hűtősapka tetejében található.
A víztérben, a hűtősapka alatt, a hűtő szájáig kell legyen vízzel!
Ebben egy darab buboréknak sem szabad lennie.

Mikor a hűtőközeg, (mert ugye mindenkinek glykol van, télen, és nyáron is benne) elkezd melegedni, akkor megnő a térfogata.
A sapkában lévő szelep kinyit, és kiengedi a feles glykolt, a kiegyenlítőtartályba, majd lezár.
Mikor elkezd hűlni a motorunk, mert bementünk a boltba kekszért, akkor a hűtőben vákuum keletkezik, és a hiányt a kiegyenlítő tartályból pótolja.
Ezért kell minimum, és maximum közé tölteni, a tartályba a glykolt.
Akkora a tartály tervezése, ha közép helyzetbe állítottuk a mennyiséget, hogy felmelegedés esetén se lökje ki a vizet.
//Ha kilöki, akkor beledolgozik a motor a víztérbe.//

Így már érthető?

A termosztát szabályozza, elősegíti a motor gyorsabb üzemi hőfokra jutását.
Hidegen kizárja a hűtőt, és csak a motorblokkban engedi keringeni a vizet.
Mikor felmelegszik üzemi hőfokra, akkor kinyit, és bizonyos mennyiségű hideg-vizet kever a motorba.
Ha visszahűlt, akkor lezár.

Én is busztatom a Dötöt, felpolíroztam a végdobot, most csiszolom újra a rezót, és amíg várom hogy megjöjjön a motoromhoz a csapszeg-tűgörgő, addig csinálok egy kerékcentrírozót.
El szoktam olvasgatni az irományokat..............
Hello!
Ugyanilyen mocim van nekem is! Ilyen színű bal első idom kellene nekem! Valakinek van eladó vagy esetleg tudjátok hol lehet ilyet venni? Köszi!
Oks majd ha lesz időm szemügyre veszem közelebbről,de elhiszem.Egyébként nekem a karbifűtéses verzió van ha ez vmit számít.
Ajj, bakker, mindig rám jön az írhatnék. XD Egyik kérdés után a másik...
A tágulási tartályt szerintem vizsgáld meg közelebbről. Az csak egy egyirányú dolog. A bejövő csöve a hűtőtől jön, a kimenő csöve pedig a vázba megy, ami levezeti a hátsó kerék mellé. Ha sok van a rendszerben, akkor ide nyomja ki. Az enyém ilyen. És valószínű, hogy rendben van, mert most lesz egy éve, hogy feltöltöttem, a felesleget kinyomta és azóta is megy.
Kiegyenlítőben is túlnyomás van? Nem vágom, hát kérdezek. :) Itt nem a kiegyenlítő sapkája tartja fent a nyomást az egész rendszerben? Vagy mitől marad meg a túlnyomás, hogy ne forrjon fel 100°C-on a víz, ha épp olyan helyen jár? Amúgy mennyire esélyes, hogy a keringő helyeken levegő marad ennél a típusnál? Gondolom csakmár úgy tervezték, hogy a felhajtóerőtől kimenjen a levegő onnan, ahol nem kell, hogy legyen.

Amúgy nem gondoltam volna régen, hogy olyan nagy a légköri nyomás... kb 10 tonna per négyzetméter. Nem csoda, hogy az úrhajót erősre kell építeni, de a détét azért nem múlják felül :D
Én már az elején is azt írtam hogy fel kell tölteni a hűtőt, illetve a kiegyenlítő tartályt kb félig(min,max jel között).Ahogy a motor jár és a folyadékot keringeti a felesleges levegő feljön. A kiegyenlítőből pedig odafolyik a kellő mennyiségű víz.
Szia
Felraktad ma a cuccokat?
Jó lesz az a vííízes dolog Amúgy ha a pasztát rányomom..száradni kell neki x percet?! vagy egyből mehet rá a hengerfej?! ---
http://www.alibaba.com/product...


valamit nem tudsz, de azt hiszed tudod, majd valaki ebben kijavít és az szerinted kötözködés... érdekes
Mivel nem az űrben, és nem vákuumban szoktunk motorozni ezért értelemszerűen a tágulási tartály ban lévő víz szint fölött van levegő, sőt hidegen /lehet hogy melegen is ,abban nem vagyok biztos/ még a hűtő tetejében is van levegő/ DE ott ahol a víznek túlnyomáson cirkulálnia kell /csövek, hengerfej...stb/ ott nem szabd levegőnek lennie ha fel van töltve a rendszer!
Így van
az faja... remélem egyben megjön
akkor inkább nem ajánlanád? Csak egyik haverom is dicséri és kiváncsi voltam.
Kigyenlítőjén nincs min és max felirat?
R-es dt-n van, alsó felében.
Ha túltöltöd nem lesz semmi, ahogy melegszik tágul és a felesleget kinyomja.

motoros01:
Lenn a pdf-ben láthatod.
Cső bilincset nyisd meg feltöltve, ahol levegőt érzel és várd meg míg víz jön. Többit a szivattyú kinyomja.

COOLANT LEVEL INSPECTION:
http://www.motogelnar.cz/manua...
lehet benne levegő... Mumi én szerintem ugyértette hogy a csövekbe ne maradjon meg a hengerbe meg ahol megtud szorulni, a hűtőt sem öntheted tele mert "lelövi a kupakot" felöntöd a hűtőt elindítod ketyegni a gépet, hogy nyisson a termosztát... aztán ha eltűnik a tartályból a víz akkor öntesz még
Van aki esküszik rá.
Gyártók hajtókarba mondjuk kivétel nélkül fémkosarasat gyártanak.

INA KBK a barátod. 1500ft-on múlik?
Uton van a csomag. Azért akartam az utalást...mert mondta anyám h pesten lehet necces lesz a pénz.... Mert állítólag képesek rá h kiszedik...de remélem épségben kapod meg.
Szerintetek fentre jó lenne a műanyagos tűgörgő? 80Lc
Pontosan ez a lényeg h feltöltöd azt kész,csak a kolléga próbált kicsit kötöszködni..
Hét végén endúróztunk egy nagyot. Sajna csak egy pár percet fotózkodtunk,de szerintem nem rosz.
wáá,akkor most? csak feltöltöm vízzel a rendszert azt kalács?!
Nem.
Az hogy lehet hogy 6ezer forint árkülönbség van két bolt közt ugyanazon a terméknél?