Én azt javasolnám, hogy az autósók és M kategóriás jogsisok különbözeti vizsgával kaphassanak A1-es jogosítványt. Rutin+forgalmi vizsga. Ha 25Kw-os motorról különbözetivel hayabusára lehet ülni, egy mopedről vagy autóból is lehessen 15Kw-os (vagy mennyi)motorra ülni különbözetivel. Az autós is megkapja azt a rutint, amit amúgy kapna ha simán arra vizsgázik, olcsóbb(motiváló). Forgalom sem idegen közeg neki. A mopedesnek olcsóbb és jobban közlekedhet, neki már úgyis van rutinja, KRESZT is látott. Jobb azoknak is akit feltartanak. Más: Autókak is legyen teljesítmény alapú besorolás(normál és top kategória), motoros meg ne vizsgázhasson egyből nagymotorra, a különbözetik meg legyenek olcsóbbak, így az állam is megkeresi azt az összeget ami kiesik, sőt még többet is hosszútávon(mert ha már 30k Ft-ért nagyobbat vezethetek, akkor hamarabb kifizetem, mint 80ezret), az embereknek anyagilag kedvezőbb lenne, és jobb lenne a közlekedés. Szerintem
Na meg ugye a jogosítvány szerzés is... Ismerős csajszi, teljesen normális, okos, tanuló, 19 éves. Elkezdte csinálni a jogsit. KRESZ és elsősegély vizsgája hibátlan lett. Rutinvizsgát is megcsinálta tökéletesen, de akkor már kezdett tartani az oktatójától. Megfontolt, óvatos, és tényleg jól vezet. Na az oktató úgy gondolta a városi vezetések alkalmával, hogy a leányzó biztosan torelálja, ha "nyugtatólag" a combjait simogatja, meg hasonlók. A csajszi próbálta szolidan jelezni, hogy nem kéne. Végül már ellentét volt köztük, az oktató közölte, hogy ismeri az összes vizsgabiztost, és meg fog bukni. Úgy is lett. Persze a lány azonnal átment másik oktatóhoz, ahol EGY pótóra után, sikeresen levizsgázott. Évfolyamtársam meg úgy lazán nem is járt városi vezetésen, úgy elintézték neki a jogsit apuciék... Akkor miről beszélünk?
Oktatás ja, de hát itt a médiában nem oktatnak, hanem pornóskurvákkal telinyomják a valóvilágot és címlaphír lesz az ha valamelyik csöcsét lóbálja. Vagy éppen a forgatókönyv alapján lejátszott megaszar és társai. Akkora szart nyomnak a médiában, hogy már fájdalmas. Már a híradóban is a bulvárból is a leggagyibb megy :)
Aszony jött haza vészvillogóval, mert félig szar volt a kocsi.
Egy pirosnél végleg leállt.
Forgalommentes este, ki lehetett kerülni, de nem, nyomták a dudát, és kurvaanyáztak.
Közben persze végig ment a vészvillógó.
Sokszor álltam már meg, főleg nőknek segíteni, ha lerohadt a kocsijuk, a sok büdös bunkó, a dudát nyomja, de nem segít, a nő ül teljes pánikban, de nem segít neki senki, csak tovább basztatják.
HA megállok, szinte mindíg merev elutasítás a válasz, mert a segításég annyira simeretlen, hogy migijednek.
Ilyen szempontból valóban éretlen a társadalom a komplett küözlekedésre, csakhogy ezt nem úgy lehet eloldani, hogy akkor menjenek busszal.
A háború után, amikor a társadalom nagyot fordult, rengeteg oktatófilmet vetítettek a mozikban háztartásvezetésből például, de voltak mintagazdaságok, ahol szintán lehetett tanulni látszólag alapvető dolgokat, amit a társadalom nagy része kurvára nem tudott.
Pár év alatt a 3 millió írástudatlan országából, egy valamiylen kicsit magasabb szinten széles körben iskolázottabb társadalom fejlődőtt ki.
Aki tud olvasni, annak legalább aa lehetősége megvan az inforrmáció megszerzésére, aki nem tud, annak semmi.
Kb ez volt az elmúlt rendszer egyetleb vívmánya.
Most a közlekedésben kb az emberek fele-kétharmada az írástudatlan szinten van.
VAn földje, kapája, meg vetőmagja, csak fingja nincs mit csináljon vele, hogy ne a gaz nőjjön.
Oktatás, oktatás oktatás, beleverve a fejekbe a közleedéskultúra, msképpen nem lehet.
Nekem császárelődökre, meg stohlbucikra tök jó ötletem támadt. Az alap, hogy sitten kéne rohadniuk... de nem is ez. Valamelyik nap haverral szóba kerültek a délamerikai börtönök. Szerintem Magyarországnak azt kéne tennie, hogy külföldre adni ki őket, mondjuk kolumbiának, meg persze a napi ellátmányukat kifizetni. Biztos vagyok benne hogy harmad áron még a kolumbiai kormány is tapsolna örömében, mint hazai napidíjjal :) :)
Aztán akkor még lehet inkább halálbüntetést is előbb kérnék, mint 5 év fegyházat :)
Japóknál állítólag éves szinten 1 sec a vonatok késése. Volt egy mozdonyvezető, aki késett és seppukut követett el. A közlekedési miniszter lemondott :)
Itt meg az a kérdés, hogy mi lesz előbb, 4-es metro vagy euro.
Bár már lehet van, nálunk is már átadta az elkerülőt az mszp annakidején, akkor még földkupac sem volt. Most sincs kész :) De hát komrányváltásig elkészült, átadtak x km-el több gyorsforgalmit és ez tény :) :)
ez így van, de szerintem nem azért amiért mondod.
(enm teljesen)
Itt, azért ellensége mindenki mindenkinek,mert a suttyóság a divat, a lopcsalhazudás.
ez nem erkölcstelen, hanem menő.
Az iyleneket a társadalom nem kitaszítja, hanem celebként magefölé emeli.
ezen az egyes kisember, nem vagy csak igen kis mértékben változtathat, ehhez központi akarat kell.
Mint a lánchíd, vagy a vasúthálózat kiépítse, nélküle nem indulhatott meg az ipar, és 15 millió kisember hiába akarta, azt 100 nagyembernek kelett akarni.
Amíg ez az akarat nincs meg, addig semmi sincs.
HA az "élcsapat" nem a norméis irányba megy, nem normális mintát mutat fel követendő példaként, addig a pórnép bunkó lesz.
Az is.
Például:
Olaszországban karakblolozott a közlekedési miniszter.
Azonnal lemondott.
Magyarországon részegen karambolozott a miniszter, élt a mentelmi jóügával, nem lehetett megszondázni, nem mondott le, kb közölte hogy coki.
Pedig az olaszok azért nem a minta állam demokrácia terén:)
Szóval amíg a stolbucik, és császárelődök egyetlen percet nem ülnek börtönben, addig a pórnép sem fog normálisan viselkedni.
Ms példa ami rímel arra amit írtál:
Magyaroszágon egy vásárban az apeh szarrábüntet minket mondvacsinált okokkal.
Ugyan ez Németrszágban:
Jött a német apehes, közölte, hogyx szabálytalan, és csináljuk szabályosan.
Kisvártatva vösszajött és mondta, örül, hogy már szabályos.
Érted, nem megbaszott 500 euróra, hanem azt akarta elérni, hogy a szabály be egyen tartva.
Azt nem tudom ,hogy a magyar emberek rossz, kiskapuzós ,ügyeskedő mentalitása miat van ez a rengeteg /50. Vagy inkább a szinte ellehetetlenített helyzet, iszonyat magas illetékek, őrült szabályok miatt? lehet mindkettő. Pl. lenne egy kis kategória, értelmes árakkal, biztosan legalizálnám a gépet
Mielött nekem esne valaki.
Magyarországon segédmotorkerékpár gyakorlatban a 70-es, 80-as robogó, a 80-as dt, a 125-ös rs, 125-ös nsr, tzr és társai.
Az A1-es kategória, az meg a 160-as mito :)
Itt is megtekinthető a balkán valósága a sportmotoron, az 125/50 kimagyarázása, KPM elkerülése című topikban :)
Na ja... Pár éve voltam kint (iskolával) Németországban. Családoknál voltunk elszállásolva. Autópályán 200-210-zel csapattunk végig, nem volt semmi hirtelen fékezés, dudálás, mutogatás... Semmi ilyen. Leértünk a pályáról, onnantól szigorúan betartva a sebességhatár. Eszükbe sem jutott száguldozni ott, ahol nem szabad. A fiatal csajszi lefullasztotta előttünk a BMW-t. Nem volt semmi ledudálás, mutogatás. Leányzó picit zavarban volt, beindította a bömöst, és ment tovább. Mi is.
Valamelyik nap lámpához begurultam 3.-ban, és ott is hagytam a váltót. Valamiért azt hittem, hogy 1-esben van, és persze lefullasztottam a szuszkát. Természetesen a tunying Golf éppen hogy nem ugrott fel a vonóhorogra, és 4 autó dudált csak egyből egy szolid 3 percest. (Szerintem még azok is, akik a mellettem lévő sávban álltak. )
És ez csak egy példa a sok közül...
Ez is igaz, de viszont ha az lenne, hogy holnaptól lehet, elöbb lennének 125-ös miton szörnyethaló hülyegyerekek, mint normálisan közlekedő 125-ös robogósok. Kell egy átmenet, idő ahhoz hogy meg lehessen ezt csinálni. Ne betegen, hanem normálisan működjenek a dolgok. A rendőr ne azért trafizzon, hogy beszedje a fizetését, a rendőr ne a közlekedő ellensége legyen, hanem érte legyen és fordítva. Itt magyarországon a rendőr és a "kpm" az ellenség, saját hatóságainknak vagyunk ellenségei. Így szerintem tény hogy nem lehet.
De ez a balkán.
Apróság, de németországban miért nincs km/h korlátozás autobahnon. Ott meg lehet csinálni, itt nem lehetne.
Pl ott miért olyan könnyed a műszaki vizsgáztatás. Ott akármelyik autószerelő mérési papírját elfogadja a dekra meg a tüv. Az a cél, hogy jó legyen a kocsi. Itt az a cél, hogy átmenjen a vizsgán, és csalnak, hiába a 10x szigorúbb rendszer.
Vagy akár 10 éve ausztriában miért volt már akkor becsületkasszás az újság egy kis faluban.
Ez is éppen olyan dolog. Tök szuper és jól működő dolgok vannak normális társadalomban. De itt az a gond, hogy a dolgokkal elsősorban nem élnek, hanem visszaélnek.
csak nekem nem am6-os blokkom van. Am6-on ha jól emlékszem egyenlő szárú háromszög alakja van a membránokat tartó öntvénynek oldalról. Alul-felül membrán, Nekem derékszögű, és csak felül van membrán. Igazából meg nem is szándékozom cserélni a karbit, ezzel belövöm faszán, és elég lesz nekem ez is. Teljesítményben kiegyezek vele, az meg hogy elmondjam, hogy ez meg az van rajta.. hát a malossi festéses "tuning" mikunit vagy dellortót nem venném meg X összeggel többért, mint a festés nélkülit hogy elhencegjek vele, hogy ilyenem van a seggrakétámon és még sebességnövelő matricát is kaptam hozzá XD
Még nem haladtak vele előre. Közbe jött ez-az, meg szóltam a srácoknak, hogy ne kapkodjanak, kibírom, ha ott szilveszterezik a DT. Mondjuk ők meg komolyan vették, és tényleg nem nyúltak még hozzá. De első hallásra ők is szimmeringre tippelnek. Lehet, hogy a hétvégén szétkapták?! Majd jövőhéten is rákérdezünk, hogy waszisztdaszszituésön? :)
:)
Azért csinálnak iylen fost, mert nézed te is.
Aszony jött haza vészvillogóval, mert félig szar volt a kocsi.
Egy pirosnél végleg leállt.
Forgalommentes este, ki lehetett kerülni, de nem, nyomták a dudát, és kurvaanyáztak.
Közben persze végig ment a vészvillógó.
Sokszor álltam már meg, főleg nőknek segíteni, ha lerohadt a kocsijuk, a sok büdös bunkó, a dudát nyomja, de nem segít, a nő ül teljes pánikban, de nem segít neki senki, csak tovább basztatják.
HA megállok, szinte mindíg merev elutasítás a válasz, mert a segításég annyira simeretlen, hogy migijednek.
Ilyen szempontból valóban éretlen a társadalom a komplett küözlekedésre, csakhogy ezt nem úgy lehet eloldani, hogy akkor menjenek busszal.
A háború után, amikor a társadalom nagyot fordult, rengeteg oktatófilmet vetítettek a mozikban háztartásvezetésből például, de voltak mintagazdaságok, ahol szintán lehetett tanulni látszólag alapvető dolgokat, amit a társadalom nagy része kurvára nem tudott.
Pár év alatt a 3 millió írástudatlan országából, egy valamiylen kicsit magasabb szinten széles körben iskolázottabb társadalom fejlődőtt ki.
Aki tud olvasni, annak legalább aa lehetősége megvan az inforrmáció megszerzésére, aki nem tud, annak semmi.
Kb ez volt az elmúlt rendszer egyetleb vívmánya.
Most a közlekedésben kb az emberek fele-kétharmada az írástudatlan szinten van.
VAn földje, kapája, meg vetőmagja, csak fingja nincs mit csináljon vele, hogy ne a gaz nőjjön.
Oktatás, oktatás oktatás, beleverve a fejekbe a közleedéskultúra, msképpen nem lehet.
Aztán akkor még lehet inkább halálbüntetést is előbb kérnék, mint 5 év fegyházat :)
Itt meg az a kérdés, hogy mi lesz előbb, 4-es metro vagy euro.
Bár már lehet van, nálunk is már átadta az elkerülőt az mszp annakidején, akkor még földkupac sem volt. Most sincs kész :) De hát komrányváltásig elkészült, átadtak x km-el több gyorsforgalmit és ez tény :) :)
(enm teljesen)
Itt, azért ellensége mindenki mindenkinek,mert a suttyóság a divat, a lopcsalhazudás.
ez nem erkölcstelen, hanem menő.
Az iyleneket a társadalom nem kitaszítja, hanem celebként magefölé emeli.
ezen az egyes kisember, nem vagy csak igen kis mértékben változtathat, ehhez központi akarat kell.
Mint a lánchíd, vagy a vasúthálózat kiépítse, nélküle nem indulhatott meg az ipar, és 15 millió kisember hiába akarta, azt 100 nagyembernek kelett akarni.
Amíg ez az akarat nincs meg, addig semmi sincs.
HA az "élcsapat" nem a norméis irányba megy, nem normális mintát mutat fel követendő példaként, addig a pórnép bunkó lesz.
Az is.
Például:
Olaszországban karakblolozott a közlekedési miniszter.
Azonnal lemondott.
Magyarországon részegen karambolozott a miniszter, élt a mentelmi jóügával, nem lehetett megszondázni, nem mondott le, kb közölte hogy coki.
Pedig az olaszok azért nem a minta állam demokrácia terén:)
Szóval amíg a stolbucik, és császárelődök egyetlen percet nem ülnek börtönben, addig a pórnép sem fog normálisan viselkedni.
Ms példa ami rímel arra amit írtál:
Magyaroszágon egy vásárban az apeh szarrábüntet minket mondvacsinált okokkal.
Ugyan ez Németrszágban:
Jött a német apehes, közölte, hogyx szabálytalan, és csináljuk szabályosan.
Kisvártatva vösszajött és mondta, örül, hogy már szabályos.
Érted, nem megbaszott 500 euróra, hanem azt akarta elérni, hogy a szabály be egyen tartva.
Magyarországon segédmotorkerékpár gyakorlatban a 70-es, 80-as robogó, a 80-as dt, a 125-ös rs, 125-ös nsr, tzr és társai.
Az A1-es kategória, az meg a 160-as mito :)
Itt is megtekinthető a balkán valósága a sportmotoron, az 125/50 kimagyarázása, KPM elkerülése című topikban :)
Valamelyik nap lámpához begurultam 3.-ban, és ott is hagytam a váltót. Valamiért azt hittem, hogy 1-esben van, és persze lefullasztottam a szuszkát. Természetesen a tunying Golf éppen hogy nem ugrott fel a vonóhorogra, és 4 autó dudált csak egyből egy szolid 3 percest. (Szerintem még azok is, akik a mellettem lévő sávban álltak. )
És ez csak egy példa a sok közül...
Apróság, de németországban miért nincs km/h korlátozás autobahnon. Ott meg lehet csinálni, itt nem lehetne.
Pl ott miért olyan könnyed a műszaki vizsgáztatás. Ott akármelyik autószerelő mérési papírját elfogadja a dekra meg a tüv. Az a cél, hogy jó legyen a kocsi. Itt az a cél, hogy átmenjen a vizsgán, és csalnak, hiába a 10x szigorúbb rendszer.
Vagy akár 10 éve ausztriában miért volt már akkor becsületkasszás az újság egy kis faluban.
Ez is éppen olyan dolog. Tök szuper és jól működő dolgok vannak normális társadalomban. De itt az a gond, hogy a dolgokkal elsősorban nem élnek, hanem visszaélnek.