Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

elképzelhető, de szerencsére erről nincs tapasztalatom. hallottam ezt azt, de ezeket az osztálytársam apjának a hugának a barátnőjének a báttyától hallott történeteke fenntartással illik kezelni
De ha balesetbe kerül, akkor már gond lehet nem?
a vázszámban nincs benne ,hogy 80 as. ahhoz ismerni kell a típusazonosító kódot
behívhatJÁK, de nem fogják! a rendőrségnek nem éri meg a vizsgálat anyagi vonzata miatt
Sziasztok, és köszönöm a sok információt!
Az egész úgy kezdődött, hogy nagyon tetszenek az endúró motorok, és arra gondoltam, veszek egyet. Van egy régi simsonom és nagyon szeretem, csak esztétikailag már elég régi, ahogy látom az utcán a sok csilli- villi robogót, és endúrót.

Most azt találtam ki, hogy veszek egy gyári 50- est, és felteszek rá egy 70- es, vagy 80- ashengert. Azért gondoltam ezt, mert a motor így eredetileg maradna a tipusa alapján 50- es, ha ez valamennyit számít? Kicsit félek a rendőröktől, mert egy 50- es, illetve egy 80- as endúrónak 21- 18- as a kereke, és a váza is elég nagy, egy simsonhoz képest. Azt tudom, nem a váz a lényeg, de mégis, mi van ha ránézésre buziskodik a rendőr? Ha váltig állítja, hogy ez nem 50- es, feljelent és jönnek a következmények?

Köszönöm!
Jóó lett a benzincsapom! Most már végre kitudok majd menni motorozna ha elmegy ez a kaki idő...
Behívhatják, de nem fogják a helyszínen lefoglalni, mert a bohóckodás nem ér annyit.

HA a vázszámod oké (némelyikmotor vázszáma egyértelműen nyilatkozik arról, hogy a motor 50-es vagy 80-as, és ezt nem egy fakabát tudja is) akkor valószínűtlen, hogy bajbakerülsz, ha csak nem 120-szal meszelnek le.

Ilyen esetre ha behívják, megtartod az 50es szettet, és jóccak.
Szerintem a 80-as az még elmegy 50-esnek. Hangtompitot gyapotozni kell és akkor halk lesz. Meg ésszel kell vele közlekedni a városba. De megnézed a blokkját a hengere kisebb mint egy simsoné. (tudom hogy a simo léghütéses...de meg kell ragadni miden lehetőséget ) Meg menjen vele egy kört...valami házilag "kihegyezett" 50 es szutyok leküdi. Ha nekem nekiállnának okoskodni én mondanám nekik hogy próbálja ki. Meg állítólag nagyon sok munka az hogy elküldje bevizsgáltatni.
Persze. Simán behívhatják. Sztem magad is tudod, hogy ez sem legális. Át kell üttetni a hengeren a 80as feliratot 50re és kész.
Szia és köszönöm az infót!
És mi van akkor, ha egy eredeti 50- es motort építek át- 80- ra?
Sok robogót átalakítanak, azokat is behívhatják teljesítmény mérésre?
amúgy én egy 80as DT-t inkább néznék 50esnek, mint 125ösnek.
mit tud tenni? elküldi a motorodat a felügyelethez átvizsgálni, aztán ha kiderül hogy nem segédmotor, akkor jön az, hogy hol a papírja? biztosítás csalás, hamis adásvételi (ha rajta van h 50es), nincs rendszám, van-e jogsi rá stb...
legálisan nem lehet vele segédmotorként járni. gyakorlatilag egyik mai 50es sem segédmotor, túl erősek hozzá. kifutnak a teljesítmény limitből. A váz mérete nem számít, attól nem lesz valami nagymotornak minősítve ha nagy a váza. Én 50esem is ugyanakkora mint a 80as ugyanilyen. De ha jól megcsinálod a henger oldalán a feliratot hogy hány köbcentis, akkor ránézésre a rendőr nem fogja megmondani. A hang, meg a többi nem bizonyító, csak felkelti a figyelmet. Én 50esemnek is nagy a hangja ,ezért nem büntettek még meg.
Sziasztok!
Motort szeretnék vásárolni, és nagyon tetszik nekem egy yamaha dt 80- as endúró. Mivel ez a motor elég nagytestű, és a köbcenti is meghaladja az 50- et, ezért ez már nem számít segédmotornak.
Nagyon félek attól, hogy mit fog szólni a rendőr?
Mi van akkor ha nem hiszi el a rendőr, hogy 50- es?
Esetleg mivel tudom bizonyítani azt, hogy ez kismotor?
Elég egy adásvételi, vagy más papírra is szükség van ilyenkor? Hogyan lehet segédmotorként járni vele?
Azért ennek a motornak sokkal erőteljesebb a hangja, és a nagy váza is árulkodó lehet. Felénk nagyon harapnak a rendőrök a motorosokra, esetleg mit tud tenni ha tisztában van azzal, hogy ez már nagymotornak számít?
Köszönöm!
az szép
Pl. régebben a Moto-crossban volt olyan kategória, ahol csak szocialista gyártmányú széria blokkot lehetett használni és ott volt olyan motor, hogy felezett P20-as blokk (tehát 1 hengeres, az 5 sebességes váltó miatt kellett)
cross cz hüvely a megfelelő dugóval.
minden alakitható, csak megfelelő hozzáértés és pénz kell hozzá.
Ha a hajtókar egyezik az még nem jelent semmit, a lökethossznak kell egyeznie ahhoz a hüvelyhez, amivel össze akarod rakni és ha beállítottad, hogy pont addíg menjen fel a dudó, ameddíg kell, akkor már csak hengerfejnek kell megfelelőnek lennie a dugattyú tetejéhez és a sürítésnek is megfelelőnek kell lennie a hozzá használt benzin oktánszámához.
Azért írtam le így, mert mindent meg lehet csinálni megfelelő hozzáértéssel és pénzzel.
ha P20ba kell a dugó, akkor az a lényeg, hogy a kúpossága, fejmagassága (csapszeg-dugótető) és a szoknyahossza egyezzen, meg ezen kívül ezer egyéb.
Egyáltalán nem szántam poénnak, máshol pl MTX dugót olvastam p20-ban. És nem tudom, hogy a dugó egyezik-e, ezért kérdeztem meg olyantól, aki jobban ért hozzá.
Gondolom, csak poénnak szántad, de amúgy azonos hajtókarral lehet nagyobb a lökethossz, főtengely méretétől függ.
Ha a hajtókar egyezik a P20-éval, akkor a dugó és hüvely is bele alakítható?
van minden, itt tudsz válogatni
http://robogotuning.hu/spl/556...
Nálunk csak délelőtt volt hó vihar...pici van még a füvön...de semmi komoly. Jah és nem bírtam megállni, hogy ne vigyem ki a motort. Arol 2T-s dobozt megcsináltam tanknak.
energy15 tésónak tetszene, persez nekem is ,de őt tuti benne lenne
Igen, azt hiszem egyre gondolunk. Zuglót köti össze Angyalfölddel.
Fórum*