Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Aki tudja mit csinál, DT-be se szakítja bele a csavart, vagy rángatja ki a menetet. Aki meg "barom" az a szimó blokkot is kettétöri. Legyen akármilyen edzett.
hali ha érdekel nekem van ilyen kuplung kosaram,5ért adom, nincs szétkopva jó állapotú.
Nincs benne hátsó rugó. Meg nem is leszek itthon. Sorry, pedig már tényleg időszerű lenne.
Hali!
Holnap nem jössz ki csapatni egyet?
JAh, hát a cicmony az ugye egy fos.

Igaz, hogy a kuplungkosarát a mezei hss fúró nem is viszi, mert 3,5mmes 60 hrc fölé edzett acélból van.
(A magas műszaki színvonalú dété meg valami aluizé)

Hány oylan mina blokk van amiben megszakad a menet, letrörik a kosár, kiszakad a csavar tőből satöbbi?
Az ndk szar uygan iylen alkatrész meg soha az életben nem megy tönkre.

de hát a cimcony az egy fos ugye
Vagy éppen egy ilyen szétvert kuplungkosarú csodát :)
Vagy csak szimplán lógott benne a köteg és csapkolódott. Végülis az alamóniumot hamar kiveri. Cimconynál legalább a lamellát veri szét a kosár.
Jah, hogy ezt nekem írtad

Korábban tele voltak az újságok rinyálkással, hogy nincs egy szerelő, aki megjavítaná a külfödről hozott motort (4t) mert nem értettek hozzá.
Nem azrért mert hülyék, hanem mert tök más.

A szokásos cimconybasztatásra meg annyit tudok mondani, hogy mutassatok egy gyári bontatlan blokkos détét 60ezer kilométerrel.
enji.
Hát nem tudom, de ennek nem így kellene kinéznie szerintem, 1 hónapja vettem a vasat. De fel kell újítani totál a blokkot, előre félek a végösszegtől.
Cééép:)

akkor lesz ilyen például, ha okosgyerekek kuplungkidobálással egykerekeznek vele, mert oylankor rákúr egy alaposat a kosárra a lamella.
Na és a patentszemes lánc.. lehet hozzá kapni patentszemes vezérműláncot, persze értelme nincs, mert mind a fogaskerék meg a feszítű is beszarik addigra. Olyan mint a bicajlánc kb az egész. Pedig abban az egyben biztos vagyok, hogy a kereskedő úgy adta el, hogy ez láncos motor és micsoda fasza, mert "örök" :)
Hát már elnézést..
Te általánosítassz.
Fordítok mert nem esett le:
Szóval gyakorlati tapasztalatok autószerelésben azok, hogy veszel egy 1.2-es opel corsat, 16 szelepeset, ami szerinted nagyteljesítményű sportautó, azaz lánchajtásos vezérlésű (lásd az általánosítást hozzászólásodban, azaz mint az m3, sportautó, nagyteljesítményű). Namost, ez annyira tartós, gyakorlatban, hogy rossz esetben fogaskerekestől, patronostól csere 60000km-nél. Éppen úgy a nissan micra is, pedig annak többsoros sűrű lánca van, de éppen vajból van. De már láttam 525tds-ben is láncot szakadni. Namost ezért írtam, hogy 60000km-t egy szíj is kibír, cserébe töredéke az ára. Mindenesetre ez gondolom nem felel meg gyakorlati tapasztalatnak, mert agyoniskolázott vagyok.

Sportkocsi alatt... meg lóerőfüggő. Hát ez azért érdekes. Rendes megoldás egyedül a fogaskerék, mert a lánc az éppen olyan szar, mint a szíj egyvalami miatt. De hát ez is gondolom csak elméleti tapasztalat.

Az egész arra volt reagálás, hogy ironikusan megjegyezted, hogy hát a minarelliről előre lépünk a simson blokkhoz. De egyrészt tényleg visszafejlődés van, másrészt nyilván basztatásként szántad. Namost gyakorlati tapasztalat alapján ma a piacon az van, hogy úgy árulják a láncos kocsikat, hogy örökök, ami lehet hogy egy régi skoda duplasoros láncára sem igaz, legyen igaz mondjuk egy közepesen régi motorra, aminél tényleg kiszolgálja azt a 200k km-t vagy többet. De mára szintúgy nem igaz.
Kalap szart gyártanak.
Szevasztok! HELP! Csatolom a képeket a DT-m kuplungjáról. Szerintem ezért ragad sebességben a motorom. Véleményeket kérek. Én nem emlékszem ilyen kopólamella fészekre az ETZ-m-ből. Ez ugye kopás?
"ma elértük azt a szintet, amikor a láncos motor szarabb, mint a szíjas."
Ez sem teljesen így van!
Lóerőfüggő!
Utcai sportkocsikban inkább meghagyják a láncvezérlést.
Pl: BMW M3
Te általánosítasz, mikor pont ezen kapod fel a cukrot, ha valaki általánosít.....
Ki érti ezt?
Nagyobb értelme lenne nem "népautókat" kiemelni, és elmagyarázni mit miért.....
Pláne, hogy a sulbertűt azt toszogathatja napestig, ha tetőre akar valamit.)
Hűtőlapátnál a vízszivattyú lapátjára gondolsz?
Kiveheted a termosztátot, a hengerfejben találod, azon csőcsatlakozás alatt, ami függőlegesen áll a hengerre.
Az alatt találsz egy csatlakozást, 3 db inbiszfejű M5-ös csavarral.
Azokat eltávolítva, csőcsonkot levéve találod a termosztátot.
Vedd ki, és utána teszteld.
Ha ugyanúgy melegszik, akkor lehet hengerfej, vagy hengertalptömítés....
Ilyen hidegben is melegszik?
Helló!

Nekem olyan problémám lenne, hogy egy kicsit melegedik a moci.
Elég könnyen a "piros" közelébe ér a mutató, bár annyira nem vészes.

Szóval minek lehetne utánajárni hogy ne melegedjen ennyire se?
A hűtőlapátot, már láttam, hogy nincs semmi baja, nem csapágyas, könnyen forog, nincs letörve..

Azt olvastam, hogy ha a termosztátot kiszedem, akkor már hidegen is áramlik a hűtőfolyadék, és jobb a hűtés, de lehet hogy hülyeséget írok.

Esetleg a hengerfejtömítést hogy tudnám leellenőrizni?
Vagy más lehetőség?

Meg egy képet mutassatok már a termosztátról.


kösz szépen a segítsért előre is! ja dt125r a moci
De amúgy jó fej
Tegnap egy ducati monstert néztünk gyakorlaton. Tanár nézi a hibakód olvasásra alkalmas műszert, én fordítottam neki angolról magyarra, ilyeneket, hogy gyújtásszög, fojtószelep szöge, külső nyomás, hőmérséklet stb. Szóval amiket a motor belső önellenőrző rendszere olvas. Ő elemezgeti a hibakódokat, de fel se tűnik neki, hogy !fix! gázra, változatlan fojtószelep állásnál ugrál a fordulat 1-2 ezer fordulatot.
Csak szerintem nem kéne általánosítani....
Tudom hogy autószerelők nagy része sík hülye, főleg az autószereléshez.
De ott van, hogy nagy része...
Viszont általában az agyoniskolázott emberek nagy része inkább elméletben mint gyakorlatban van otthon....nagy része nem gyakorlatias.
Jaja, a jövő nagyon hasonló.
Pl ma elértük azt a szintet, amikor a láncos motor szarabb, mint a szíjas. Nézz meg egy nissan micrát vagy patentszemes! vezérműlánc is vehető rá opel corsa 1.2-est. Ezek durva dolgok.
Aztán most mondjam, hogy nem tudja mit hogy állítson az autószerelő az alapjárati rendszeren?
Meg hogy a másik fórumon a kamionszervizes és igenis énvagyok a hülye mert ő már jópár kamiont megjavított ember a tűszelepen állítja az úszószintet, hogy tetőre jobb legyen.. végül rájöttem, a tűszelep neki a síbertű volt..
Erről vagyok beszélgetve...

A 2t ről fingjuk nincsen, a hagyományos gyújtásról, karburátorról úgyszintén.
Arra alkalmasak, hogy kiolvassanak egy hibakódot és a jelzette gységet kicseréljék.

Akik a mamiban végeztek azok értenek is a dolgokhoz.
Az más.
De az átlag otóreszelő kurvára nem ért a motorokhoz, még a 47t hez sem, a 2t hez meg pláne.

Jó rég nem tanítják nekik fingjuk sincs róla, hetet havat össezhordanak.

De, ha motorbuzerátor IS az más.
Utakról nálunk is de én terepen fogok menni! Utra felesleges a cross gumam mert megeszi.
nálunk is van vagy 2-ő de nálunk már az utakról elolvadt :(