Á, nem. A dízelnek a legnagyobb a nyomatéka. Ma is szívódízellel dolgoztam Kínkeservesen gyötrelmes
Tehát akkor arra gondoltál, hogy a nyomatéksávja szélesebb, ez így is van. Emiatt könnyebben motorozható lényegesen.
Oldalamon van egy cikk ezügyben. Még annó saját kútfőből írtam, de aztán a biblia ótestamentumának első fejezete is ezzel kezdődik. (The Racing Motorcycle: For Constructors Vol1., nyilván a Vol2. az újtestamentum, ha valaki nem tudná)
Vagy arra kellene irigynek lennem, hogy neki 4.-ben kerékre jön a motorja? Vagy mire? Most komolyan. Erre őrült kiváncsi vagyok :)
Nekem minden motorom megvan egy kivételével, amire vágytam (MBA VR125). Több talán nem is lesz, mert arra az egyre sosem lesz pénzem.
Ezeket kell kipofozni, megcsinálni és kész.
Motorozási tudásban meg lenne időm, pénzem szívesen képezném magamat. De egyrészt nincs, reálisan gondolkozva pályát látva meg könnyen rájön az ember, hogy a motorozni elöbb, járni késöbb megtanult emereket utolérni, de még csak megközelíteni SOSEM lehet. Mert akinek még hatalmas képzelőereje van, az sem tudja elképzelni, hogy mennyire bitangpusztulatosan fostos módon elgyepálná egy ilyen ember hasonló körülmények között :)
GI, észrevettem ,hogy Te egy szövegből bizonyos szavakat ragadsz ki, és ezekre pörögsz rá. Miközben a szövegkörnyezetből kideröl az egész mondanivalója, de mivel csak a egyesz szavakra-szóösszetételekre zoomolsz, ezért beszélünk/beszéltek el egymás mellett. Nem beszólásból, csak megjegyzésből írtam
nah :) ugygondoltam hogy hiába adja le a 4t a nyomatékát sokáig de nemtudod kiforgatni a világbol amikor mész fel a hegyen, ezért jobb a 2t hegyre mert csak felrakod 1-et ha elfogy akkor vissza 1-2 és forog és megy, így gondoltam.
Tudom hogy a 2tnek nagyobb a nyomatéka, ezen veszekedtem a szakmai tanárommal is meg a fél osztállyal mert szerintük hülyeségeket beszélek...
Azért az lekéne szögezni, hogy miről beszéltek mikor nyomatékos motort emlegettek.
Mert egy 2T-nek igenis NAGYOBB nyomatéka van, mint egy hasonló telesítményű 4T-nek, viszont a kevesebbet a 4t szélesebb sávban tudja.
De értem miről beszélsz.
Nem kell felvenni videóra miattam. :)
Ettől még érted meg, hogy létezik a motorozásnak ezer formája. Van amire egy könnyű kicsi, lényegesen gyengébb 125-ös Dt célszerűbb, mint az általad felsorolt motorok.
Meg az általam belinkelt videóhoz, meg az általad felsorolt motorok nyomatékszegények, gyengék és nem mennek föl a közel derékszögű emelkedőn :)
amugy 2t vel könyebb endurozni mint 4t vel... nekem ezt keresztapámék mondták, ők erdélybe motoroznak (ott is élnek) rengeteg 400+ 4t gépet vettek hogy majd nyomatékbol mennek fel a hegyen... most majndem mindenkinek 125-250-300-as 2t gépe van ;) hegymászásban nem a nyomaték számít
Hú, marha profi vagyok :) :) Néha már fájdalmasan szarul megyek, de engem nem ez a része motivál a dolognak. Bár van, amikor meg egészen jól összejön.
Abban mondjuk igaz, hogy DT125 krosszterepre, keményebb terepen kevéske, de szerintem nem is oda találták ki.
De ahhoz eleve alacsony és gyenge is a felépítése. Aki hillclimbezni akar az ne Dt-t vegyen. Szerintem nem lehet elvárás az egy 125-ös DT-től, hogy mindezt tudja. Ott csakis a tulaj faszsága, hogy nem a célnak megfelelő motort vett, nem a motoré.
jó,de ti Profik vagytok,na...(Kanyarogtok ám erre is sunyiba,tudom én )
amit leműveltek simsonnal,ahhoz tényleg grat
De amit gaborvezér is mond,én maximálisan egyetértek...örülne a szám egy 300-600cc 4t bika enduronak,mert ugye a dt valóban nem az a nagy nyomatékos motor...viszont szerintem amire ő is gondol,azok az úgynevezett "Lődomb" vagy Tankdombok,illetve le-föl mászkálni igen kemény terepen,vagy ami itt is van,és csípik a homokos trükkös...oda meg tényleg lepkefing a dt,6-7-8000 alá nem megy a ford.szám mérő,és akkor még nem is haladunk annyira
Ha visszanézed én azt írtam "szinte derékszögű".
A 4. ben kerekezést meg nem úgy gondoltam, hogy minden kisebb gázadásra pofán basz a kormány, sajnálom hogy te így értelmezted.
A "túlkapásokat" simítanám, csak néha véresen komolyan gondolják