Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze tudják. Minden dugó ovális és kúpos, persze nem mindegyik ugyanolyan mértékben. Van amelyikben belső gyűrű is van így bimetálként működik. Normál üzemi hőmérsékletnél ez az alak lesz gyakorlatilag hengeres, hőtágulás minden irányban hat rá, változik az alakja hideg és üzemmeleg állapot között.
Azt viszont meg nem mondom neked, hogy hány századra kell illeszteni.

Egyébként sanszos hogy a dugód, ténylegesen nem 57.50-ös, bár ez lehet ráírva, az a névleges mérete, de felületesen mérhettél. Gyak. ekkora furat lesz a hengerben. A dugó pedig mondjuk 5-6 századdal kisebb.
Meg nem mondom neked, hogy a te DT-det hány százados illesztéssel kell csinálni. De a service manual biztosan tudja a választ.
Beviszed a gépműhelybe a dugót és a hengert és azt kell mondanod, hogy "ehhez a dugóhoz szeretnéd x századra megcsináltatni a hengert" és kész.
A fúrós ember nem feltétlen tudja azt, hogy mennyire kell, tapasztalatból dolgozik, valamelyik meg olyan, hogy 5 századod kérsz és akkor is 2-re csinálja, és meg is akad mint a szél. Nem beszélve arról, hogy sok kókány fúró műhely van. Smirgli és tetőléc kombótól elkezdve minden, vagy éppen leszarja és nem áll rá rendesen, nem lesz jó szögben a furat, kúpos lesz, hordós, stb. Aztán akkor tehetsz bele f1 színvonalú mahle dugót, akkor is nagy szar lesz és megakad. Ez kényes kérdés. Én egy helyre szoktam vinni, onnan is hallottam már rosszat, de én hengereimet egy kivételével még nem b*szták el, gépi hónolással szépen megcsinálták. ( Az az egy 2 századdal nagyobb lett a kért illesztésnél.)
Lehet.... HÁt egy ilyenkis szarságot látok a tartály aljában mozogni ami továbbítaná az olajat. De nem tom. Majd most lenézek a mühelybe azt megpróbálkozom megint :D:D
Lehet hogy nagyon nagy hülyeséget fogok mondani, de hallottam olyat, hogy a főfékhenger (amin van a fékkar) abban van egy ilyen visszacsapó szelep, és ha az beragad, akkor folyamatosan fogni fog a fék, vagy a te esetedben nem tudsz pumpálni vele. De ez lehet alaptalan, én ilyet még nem szedtem szét, csak szólok, hátha így lenne
Aha! És akkor mit csináljak vele? Külön feltöltöm a csövet meg mindent fékfolyadékkal és hiába pumpálom nem akar felkeménykedi....
Hali
Nemtudna nekem valaki segíteni?
Van egy DT 50Lc-1 -es motorom, és a héten elment belőle az erő.
Kompresszió annyi mint eddig. Én a gyujtásra gyanakszok, mert volt már régebben is ilyen , de aztán magától helyrejött.
De most valahogy nem akar jólenni. Azt ugyebár tudni kell róla hogy, ezekben a tipusokban van gyárilag elektronikus fojtás, tehát ha a motor álló helyzetben van akkor 7500-as fordulatnál nem engedi jobban pörögni a motort, de viszont menetközben kipörgi a 12000-et. És még van benne sebesség korlátozás is, ami azt jelent hogy 60 km/h-nál nem lehet vele gyorsabban menni mert letilt a gyujtás. Na most pedig a baj az lene hogy menetközben csak 6000-et pörög és semmi erő nincsen benne. Indulni indul rendesen. Ha valaki tudna nekem segíteni azt nagyon megköszönném!
Rosszúl kérdeztem. Ha viszem a hengert felfúratni akkor kell tudatnom velük , hogy ez nem szabályos henger? Vagy ezt tudják?

Mi a tapasztalatotok?
Ilyenre esztergálják az öntvényt.
És ezt csíszolják vagy fúrják?
Normális. Sőt elárulom, nem csak kúpos ,hanem ovális is.
Alúl, a szoknyánál kell nézni a névleges átmérőt.
Ja.
Bocsánat, akkor én vagyok a f*sz nyilván. Egy gyári vatta új dtr meg nem indul el, csak sokadszorra hidegen, addig amíg fel nem bővíted. Nyilván így van.
Sziasztok

Lenne egy érdekes kérdésem.

Rendeltem egy TKRJ dugattyút 125 -be 1.50 (57.50) és érdekes dolgokat észleltem vele mikor mértem le.

A dugattyú alsó fele 57,50 és a felső fele 57.25 körül van.
Ez normális? A régi proxom is hasonló eltérésekkel van. Lehet hogy kúp alakú és nem henger a dugattyú?

Egy ilyen kicsiny főfékhenger elég keveset nyom, meg ha olyan sokat kell szórakozni a légtelenítéssel. Levenni a nyerget is, kocogtatni a csöveket. De persze lehet meg kéne karmantyúznod. De így szétszedve elég keveset nyom szemre mindegyik.
De én is kitágítottam amit mondtál, és azóta indul hidegen pöcc-röff.
Az R-esen nagyon alulméretezték a lyukat. 0fok alatt be sem akar indulni. Más is(pl Karika is) írta már ezt, ráadásul asszem pont ő beszélt valami yamaha szervizessel, aki szintén azt mondta,hogy ez gyári hiba.
aha,én is így voltam az egyik robogóval
10bar-al kinyomattam,szinte semmi javulás
szemmel nem láttam a koszt.
Most megint kóstolgatsz?! Ne te mondd már meg,hogy mit csináltam! Láttad te már azt a fúvókát, vagy látatlanban járatsz le itt? Dzsuva nem volt benne és határozottan jobban indul hidegen a motor azóta.
Ezt szerintem gondold át mégegyszer. Igaz szép hangja van ,de teljesítményben szerintem jóval az DTR alatt lesz. Miért cseréled le a dötöt a kisiksztére?
De most ne a féknyereggel meg a légtelenítéssel foglalkozzatok! Képzeld a főfékhengert. Csak simán. Fék cső nincsen rajta!Ott a lika ahova megy bele a csavar. Fel van töltve olajjal...tető rajta van. Elkezdem pumpálni (a fékcső még most sincsen rajta) és nem jön a folyadék. Éppen hogy csak egy picit könnyezik néha.

U.i.: már feltöltöttem külön a fékcsövet is olajjal meg miden és hiába pumpáltam nem akart felkeményedni...ezért eresem a hiba okát a főfékhengernél!
Olajos rész megértelmezhetetlen.
Feltöltöd a főfékhengert, össze van rakva minden. Majd alúl kinyitod alégtelenítőt és átszívod rajta a folyadékot. Amikor már jön tisztességesen a nyál, akkor elkezdhető a légtelenítés,amit nem írok le. Nem kell azt várni, hogy fékkar behúzásra deci olajat nyomjon.
Általában elöbb szét szokott esni a cucc ,minthogy olyan kevés kompresszió legyen, hogy az általad leírt leállási szindrómákat szenvedje.
De finoman fogalmazva, hogy ezért elérjük, ahhoz eléggé műszaki analfabétának és fasznak kell lenni.
Mittomén, multkor mtx125-nél láttam 5-6mm-es gyűrűhézagot, na azon már tényleg nem volt alapjárat. Berugókart is csak a visszahúzó rugó tartotta vissza. Súlyos. Nálam valahogy idáig sose jut el a helyzet, meg 20000km alatt sem tudtam érezhető vállat faragni. Nem is értem mit kell hozzá csinálni.
Tűvel nem kitágítottad, hanem a dzsuvát szedted ki belőle és azért lett nagyobb. Ha működne a tű, akkor sem én sem mások nem vettek volna fuvidörzsárkészletet. :)
Egy DT80, egy jobb meg kikerüli és 20x olyan drága szervizelni. Nagy hiba lenne.
nem fúj gőzt, rendesen indúl, pöcc röff, ha eresztene, akkor a kompresszió is szar lenne és nehezen indúlna, melegen lefulladna...legalábbis szerintem...
Befelé miért nem ereszt?