Sziasztok!
Lánckerék és lánc csere előtt állok, szerintem olyan áttételt választok ami most van fönnt,mert ezzel elégedett vok.Ti milyen áttételt használtok?
És még egy kérdés: A központi rugomból ilyen nyikorgó hangok jönnek egy ideje.(olyan mint miko valami száraz),főleg miko pattogós a terep és ez akkor is mutatkozik ha csak ráülök és simán megrugóztatom.Tudja-e esetleg vki a gyógyírt? Vmit befújni v bekenni?
Kösz
A járatásról annyit írnék, h új motornál a következőképpen megy: 2 db 800 km-es szakaszra osztjuk. Az első 800-on a motor fordulatszám határának legfeljebb a feléig (pl.: 7500-as szab.-nál max. 3500 1/min -ig) forgatjuk a főtengelyt. Ha ezt ritkán, némileg és rövid ideig túllépjük, még semmi károsodád nem éri a blokkot. A 2. szakaszban már a max. fordulat 3/4-éig húzathatjuk, ezt azonban már nem érdemes átlépni.
A bejáratás optimális "terepe" a változatos városi forgalom, tehát kapcsolgatni kell oda-vissza. Az egyenletes tempó nem tesz jót a járatós motoronak.
Az első 800-on kerülni kell a terhelést és a pörgetést: alacsony fordulatról ne akarjunk gyorsítani (csak igen fokozatosan) és csak úgy forgassuk, amint fent már írtam.
Ezek új motorra vonatkozó előírások, amelyek azonban nagyrészt igazak kell, hogy legyenek egy felújított blokkra is, különösen azt tekintve, h ebben az esetben nem egy gyári alkatrészekkel, szakemberek által összedobott egységről van szó.
Üdv! G.
Hallo mindneki!
Most készülök megvenni egy hátul is tárcsafékes DT 125-öst ("91-92 évj.).
Nagyjából 90-et tud végsebességben, állítólag lefojtott, kb. 15 Le-s változat.
Nos, én mindössze a normális, gyári, ehhez a modellhez illő, ca. 24 Le-s teljesítményt szeretném visszavarázsolni, ami még nem megy különösebben az élettartam, ill. a megbízhatóság rovására.
Úgy gondolom, itt olyan szakcsik vannak, akik tudnának nekem ebben segíteni.
Kérem, aki tud, lehetősége szerint adjon tanácsot, tegyen fel esetleg leírást, fényképet, weblap-címet, estébé...
Előre is köszönöm all!
Üdv! Gábor
Köszz szépen! csak gondoltam nem ártani tudni milyen arányba tegyek bele fagyállót mer már igen csak kéne motorozni csak ott van a bökkenő h vmikor este meg még igen csak hideg van!
Hello, van egy olyan problémám a DT-vel hogy néha 4500 környékén megáll a fordulat és nem pörög tovább, és ilyenkor melegedik mint állat. Üresbe kipörög de lehet hallani a hangján hogy vmi nem tökéletes. A power teszt müködik mindig, és csak néha csinálja ezt. Ötletek?
huhbazzeg.. belustuljon a blokk emberek ... olvassatok el egy könyvet a 2t motorokról....
az acélhüvelyes motorokat 500-1000 km ig szokták járatni..... és nem úgy hogy téped a száját... hanem fokozatosan EZ AZ EGÉSZ KIBASZOTT JÁRATÁS A FOKOZATOSSÁGRÓL SZÓL... nem 500 km ert szüttyögök vele 501 nél meg kihuzatom mint állat
Sziasztok! Én is pont most járatom a motoromat, már kb van benne 420km eddgi nagyon nyugodtan mentem vele max4000-4500 fordulat! Minap meghuztattam, de azt vettem észre hogy nem akar kipörögni rendesen, és az olajat köpködte eléggé. Sztem nem kell semmiképp sem 1000km járatás, bőven elég 500. Bár lehet kezdetben elég tömény volt a keverékem mert 1:20-ast raktam bele, különolajzás kikötése után. Remélem, hogy most már javulni fog, ha az olaj távozik a kipuff rendszerből.
Haverom a 80-as DTjét ugy járatta, hogy összerakás után már közlekedetek vele 50-60al, és nem lett neki semmi baja sem, elég erős lett a motorja, tehát sztem télleg nem érdemes 1000ket járatni.
Ejj hát látom miket írtok:) Belustuljon a blokk Kemény bejáratás
Mi az a bejáratás? a dugó és a gyűrű összekopjon a hengerrel, megszorulás nélkül.
Amikor még új, nagyobb a surlódás, tehát ha megtéped felforrósodik és sokkal jobban kopik mint ahogy kellene neki. Ettől bizony több lóerő nem lesz... Szerintem a powerszelepes változatokat tényleg néha kicsit meg kell bőgetni 5ezerig, deh nem fontos. Az olajozást nem kell nagyon túlzásba vinni és nem kell megnézni a végsebességét ennyi
én azt mondom hogy nekem140 et ment dt m mikor megvettem igaz órrája szerint 110 et de fúrás után is ment ennyit vagyis 140 et én úgy járattam be hogy a külön olajzás bowdenjét feljebb huztam a dekniből és felkötegeltem oda valamihez kb 2 centivel huztam feljhebb szóval alabbol huzott több olajat v agyis nem kell a tankba plussz olaj..:) meg én az első 100 km en 3 ezres forduloattal utána 400 km ert ugy mentem hogy kb 10 kmerenként odamartam neki 5ezerig hogy azért power nyisson egy piucit de már engedtem is vissza 3 ezerre és lekopogjam ennél jobb bejáratás tapasztalataim szerint nincs mert nem csörög nem kopog húz mint bivaly..:) vagyis csak huzott amíg elnem adtam
Hát van ezen az oldalon egy olyan topik, hogy kemény bejáratás, több lóerő...hát nem tudom nem kockáztatnám meg így bejáratni. Amúgy meg 500 km rel már szerintem nem lesz baja, ha egyszer-kétszer kicsit jobban odahúzza. De amúgy elvileg miért lesz gyengébb a moci, ha hajtja az ember bejáratáskor, persze úgy hogy azért ne szoruljon be?
Ok, csak utánakérdezgettem és valaki azt mondta hogy 1000km-t nyugdíjastempóba meg ilyenek, de mondtak olyat is, hogy 500 km után lehet neki tépni - úgy érzéssel, mert ha nem pörgeted akkor belustul és lesz egy rakás kaki belőle
A szerelőhaverral aki csinálta, ő mondta hogy nyugodtan lehet majd húzni neki, a lényeg hogy ne legyen megterhelve az első 100 km-en.
Ja és úgy van beállítva a keverék, hogy nem kell olajat hozzákeverni a benzinbe +ba, mert alapból eléggé olajos a keverék.
Hi sárcok! Ha már bejáratásról van szó, akkor egy 125 ös endurót hogy kell bejáratni? EGy gyerektől azt hallottam h első 100 km en csak nagyon finoman szabad vele menni és kis sebességgel.Valaki más szerint epdig rögtön az elején ki kell kormolni a lerakódás elkerülése miatt...Tanácsokat kérek!Főleg yamaha dt 125 ről lenne szó
Vki nem tud mondani egy bontónak v vminek számát ahol találok? Nagyon fontos lenne! Elöre is thx
E-mail: jotzika@citromail.hu