Nos asszem Dt lesz ebből...:)
A Honda mt mtx idióta vázas,tankos. nem jön be.
A Dt szép.
Mx lenne jó,(mert ebből van a legtöbb).
Körlámpás.
A tank mindegyiken ua?Mintha más lenne a korábbiak formája.
A dobfékesek mennyire hatékonyak fékhatásban?
És gondolom közben leesett, hogy nem résvezérelt, hanem membránvezérelt Ha pontosítani akarunk hengermembrános, nem pedig kartermembrános. De semmiképpen sem résvezérelt, pont amiatt nem résvezérelt, mert ablak van a dugón. :)
A dugattyú által vezérelt töltetcserével működő kétütemű motorban a beömlő-, kipufogó- és átömlőrések pontosan ugyanannyi fokkal nyilnak az alsó, ill, a felsó holtpont előtt, mint amennyivel utánuk záródnak. Ezért teljesen szimmetrikus vezérlési diagram adódik. A felső holtpont felé mozgó dugattyú először az átömlőrést, majd a kipufogórést zárja. Eközben kezdőtöltet kerülhet ki a kipufogórésen (öblitési veszteség). Ezt káros utókipufogásnak nevezzük.
* Résvezérlés:
A dugattyú végzi a vezérlést. A dugattyú palástja nyitja és zárja a beömlő-, kipufogó- és átömlőréseket.
Aszimmetrikus vezérlés:
* Membránvezérlés:
A kezdőtöltet bevezetését membránszelep vezérli. Amikor a dugattyú a felső holtpont felé mozog, akkor a forgattyúházban csökken a nyomás (szivó hatás jön létre), a membránszelepet a kezdőtöltet légköri nyomása kinyitja. A kezdőtöltet beáramolhat a forgattyúházba, amig a lefelé mozgó dugattyú nyomása által keltett elősűritési nyomás és az előfeszitett membrán zárja a beömlőcsatornát.
* Forgótárcsás vezérlés:
A beömlő- és az átömlőcsatornákat a forgattyús tengelyről hajtott, henger alakú vagy lemez körtárcsák vezérlik. Az ilyen kétütemü motor öblitése és hengertöltése jobb, fajlagos tüzelőanyag-fogyasztása kisebb, alkatrészigénye azonban lényegesen nagyobb, mint a szimmetrikus vezérlési diagramú, egyszerübb, haromcsatornas kétütemű motoroké.
* Kétdugattyús megoldás:
250cm³-es motoroknál a Puch és a Csepel motorkerékpárgyár is alkalmazta. Itt a robbanótér alatt két dugattyú helyezkedik el. Az egyikből nyílik a kiömlés a másikba pedig a beömlés.Mivel a munkatér így fordított"U" alakú, a beömlő friss keverék átöblíti az egész munkateret. Lényege abban áll, hogy a kipufogónyílás előbb nyit /itt is/ de előbb is zár! Ezért aszimmetrikus. Így nem, illetve alig kerül ki friss keverék a kipufogogázba. Ettől alacsonyabb a fogyasztása azaz jobb a hatásfoka. Különlegessége, hogy ehhez a PUCH "Y" alakú, míg Csepel segéd hajtókart alkalmazott. Az "Y" alak miatt az egyik dugattyúcsapszegnek vízszintesen csúszkálnia kellett a hajtórúdszemben! Egyedülálló! - google első találat
hát azt sem értem, nyilván látni kellene azt a faszságot, vagy legalább kb tudni mi a sztori.
Azt akkor fogom megnézni, amikor a mártixot, meg a csillagok háborúját
szerintem a honda a yamaha előtt van. nekem pl az 50-es dt-m (legújabb) ugyanaz mint a malaguti... és ráadásul majdnem minden alkatrésze talál az apriliával
Tudom h ez egy dt fórum de mégis... összehasonlításban melyik a jobb?
Yamaha, Suzuki, más japók...esetleg Aprilia v más?
50-es endurot szeretnék, jó lenne egy összehasonlító teszt a riválisokról...
Ár, alkatrész ellátás, alkatrész ár, fogyasztás,szervizigény,megbízhatóság stb
Üdv.Tudna nekem abba segíteni valaki hogy egy 1987 es DT 50 re ha rá szeretnék rakni a egy 80 as hengert akkor kell e valamit átalakitani a motoron vagy simán csak rá rakom és tudom használni.Előre is köszönöm a segitségeteket.
100 alatt lenne jó.léghűtéses.