az hogy lehet, hogy a blokkra rá van írva, hogy 1700ccm olaj kell bele, és kb 1500ment csak bele, a többi a túloldalon kifolyt ?
oké, gondolom maradt benne, de akkor honnan tudni, hogy mennyit kell beletolni, hogy 1700 legyen benne?
Személyautó váltójában 40-60.000 km a csere-intervallum.
Én most cseréltem, a motort egyenesben tartva az olaj mennyisége, a nívóablak felett volt bőven. Kb 3-400 km után most néztem 2 nívó közt van.
Azt hiszem benevezek én is egy főtengelyszimmering cserére.
Tudom mire gondolt, de az nem sport.
Nekem is az van benne, és a robiba is azt raktam.
Annyiból jó, hogy ha törik az acél, az lerendezi a motort, a karbon viszont nem. A 0,3-0,35 mm vastagságú az ideális. Ha túl vékony, akkor lent jobb a moci, ha vastagabb, akkor fent. Állítólag.
Nem nagyon szeretem, mert nem zár annyira mint az acél, és visszadolgozik a karburátorba.
Sokat ketyeg alapjáraton, akkor besokall....
mivel 2ütemnél az olaj nem vesz részt a kenésben, és a hűtésben, ezért jelentősen kisebb hőterhelést kap, mint a 4ütemű motoroknál. így kb. a 4ütemnél megszokott csereidő 2x-esét vehetjük! 1000km-enként cserélni pénzkidobás, ennyi idő alatt nem használódik el az olaj, és ha jó a gép, annyi fémforgács sem keletkezik. ha keletkezne, pár év alatt elfogynának a fogaskerekek :) kb az 5000 km-t tartom reálisnak, illetve a téli pihenő utáni cserét. ha jó olajat tolsz bele, nem lehet gond.
A haynes manualban 13000 (!) Km-ert ír. Szerintem 5-6 ezernél korábban felesleges lecserélni. Főleg ha egy szezonban nem mész ennyit. Bár ez 125ösre vonatkozik.
a kuplung lamellák közötti lemezeken vannak ilyen kis "púp" ok sugárirányban, azok mit jelölnek? a lamellák összerakásának van valami szabálya, jelölés rajtuk pl? köszi
Az 7,5 Deciliter....